Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Armand: route / tips LA naar SFR via kustroute, Yosemite, LV

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Armand
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Armand: route / tips LA naar SFR via kustroute, Yosemite, LV

Bericht door Armand »

Hallo mensen,

volgend jaar willen we naar Florida (zie http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 11&t=50464) en vervolgens door vliegen naar LA om vanuit hier verder te gaan. Hieronder heb ik een 'concept planning' opgesteld, ik ben erg benieuwd wat de experts er van vinden en of dit ook haalbaar is. Ik heb ook de hotels / omgeving erbij gezet, ik ben erg benieuwd of de buurt dan ook wel een beetje goed is. Uiteraard heb ik hier op gezocht op internet, maar ik vind het altijd wel fijn als iemand uit NL kan vertellen hoe de buurt is. Ik denk dat een gemiddelde Amerikaan of Aziaat misschien andere definities heeft van een 'veilige' buurt :? .

Ook ben ik benieuwd of de geplande bezienswaardigheden de moeite waard zijn of misschien dat we teveel proberen te doen op 1 dag? :oops: Ik heb mijn vriendin ook beloofd om niet al te veel te plannen op 1 dag, vorig jaar hebben we veel gezien maar wat het soms ietswat veel :wink: .

Nou, hier gaan we dan. Vakantie data half juni 2014, nog niet definitief. Los van onderstaande planning gaan we ook vijf/zes dagen voordat we in LA landen naar Florida, dus ongeveer 2,5 week in totaal. Langer lukt helaas niet.

Dag 1: Van Miami naar Los Angeles met het vliegtuig, proberen vroeg te landen in Los Angeles (perfect zou zijn laat in de avond vanuit Miami de dag van te voren gaan, slapen in het vliegtuig, en vroeg in Los Angeles aankomen. Dit had ik dit jaar vanuit Las Vegas naar NYC ook. Nog wat van Los Angeles gaan bekijken met huurauto (ophalen op vliegveld).
Dag 2: Los Angeles – hoogtepunten bezoeken
Dag 3: Van Los Angeles naar San Simeon rijden via de kustroute. In San Simeon overnachten.
Dag 4: Vanuit San Simeon naar San Francisco, onderweg stoppen bij bezienswaardigheden.
Dag 5: Volledige dag San Francisco bezienswaardigheden kijken.
Dag 6: Vanuit San Francisco (laat in de middag) naar een overnachtingsplek dichtbij Yosemite, ik denk Mariapose dan?
Dag 7: Vroeg vanuit Mariapose / Jamestown naar Yosemite.Vanuit Yosemite doorrijden naar Lone Pine of een andere gunstige plek hier in de buurt om te overnachten, late aankomst maar is alleen maar om te slapen.
Dag 8: De Alabama Hills bekijken in de ochtend en dan via Death Valley naar Las Vegas rijden. In Death Valley nog wat hoogtepunten bekijken, late aankomst in Las Vegas niet zo erg voor ons.
Dag 9: Las Vegas, eventueel naar Zion Park.
Dag 10: Las Vegas. Nog verder te plannen deze dag.
Dag 11: Vanuit Las Vegas naar Los Angeles rijden. Hier nog een nacht aan het strand overnachten en de dag erna dan (hopelijk) een late vlucht terug naar Nederland.
Dag 12: Vanuit Los Angeles terug naar Nederland.

Ik ben heel erg benieuwd wat jullie van bovenstaande vinden en wat er nog verbeterd kan worden of wat ik misschien vergeten ben of niet goed doordacht heb.

Fijne zondag alvast! 8)
Laatst gewijzigd door Armand op 23 sep 2013, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Hockey
Amerika-expert

Re: Route / tips LA naar SFR via kustroute, Yosemite, LV

Bericht door Hockey »

Ik vind het onleesbaar op deze manier. Hoeveel dagen je precies in LA hebt wordt niet echt duidelijk, en idem voor alle andere stops.
Begin eens met het per dag uit te schrijven en dan in een van - naar schema.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik geef ook de voorkeur aan het schema per dag, het is nu erg lastig om even snel te zien hoe lang je overal zit.
Als ik het goed zie wil je wel naar Bryce en Zion, maar plannen jullie dat vanuit Las Vegas? Dat betekent erg weinig tijd voor die parken. Ook voor Yosemite trekken jullie erg weinig tijd uit, en de overnachtingsplaatsen die jullie op het oog hebben liggen wel erg ver van het park. Van Mariposa of Jamestown naar Lone Pine is 5 uur rijden, wat wil je dan in Yosemite gaan doen? Je hebt geen tijd voor Glacier Point, niet voor de Mariposa Grove en nauwelijks tijd om een waterval te zien in de vallei, geen tijd voor Tulomne Meadows, en buiten het park geen tijd voor Bodie of Mono Lake.
Kijk eens naar ons 2013-verslag voor onze route in juni; het is een prachtige periode voor Yosemite, en voor Death Valley.
Ik zou Florida vergeten en de volledige 2,5 week voor het zuidwesten gebruiken, en dan nog zul je zien dat je voor het rondje weinig tijd hebt.
Als je wel naar Florida gaat zou ik rechtstreeks van LA naar huis vliegen in plaats van via Miami, kijk daarvoor bij de multicity opties. Waarom nog die ene dag strand daar? Dat kun je bij LA ook doen.

Marianne
Armand
Amerika-ontdekker

Bericht door Armand »

Hallo mensen,

Nu ik het zo teruglees is het inderdaad erg onduidelijk, excuses. In mijn hoofd leek het wat duidelijker.

Wat betreft die multicity vliegtickets, hoe kan ik dit het beste doen? Als ik losse vluchten boek lijkt het allemaal stukken duurder? Als het kan wil ik dan liever ook vanuit LA direct naar huis, strand is ook daar inderdaad.

Hierbij even wat duidelijker de planning. Wij zijn niet echte wandelaars, ook bij de Grand Canyon dit jaar zijn wij omstreeks 16:00 naar binnen gereden. Toen hebben we de bus gepakt en zijn we een stuk gelopen vanuit het westen naar het oosten, en daar hebben we de zonsondergang gekeken. Toen teruggereden in het donker naar ons motel. De dag daarna zijn we om 05:00 naar de GC gereden, hebben we de zonsopgang bekeken. Hierna doorgereden tot aan desert view watchtower, hier gekeken en toen teruggereden naar Las Vegas rond 10:30. We zijn daar maar enkele uren geweest. Ik denk dan dat we aan Yosemite in de ochtend en tot het eind van de middag genoeg kunnen zien, of kun je hier niet zo eenvoudig met de auto langs de ‘hoogtepunten’ van het park rijden. Een wandeling in het park is niet perse nodig voor ons. Maargoed, als dit niet te doen is hoor ik het graag want het is natuurlijk wel zonde als dit niet gaat…

We hebben dit ook gemerkt in de Valley Of Fire in Las Vegas, we zijn daar twee uur geweest. Geweldig om te zien maar na 2 uurtjes heb ik dat ook wel weer gezien. Ik begrijp dat het voor echte natuurliefhebbers natuurlijk zonde is, maar de steden vind ik persoonlijk wat leuker en de parken wil ik graag zien maar hier hoef ik geen urenlang doorheen te wandelen.

Bedankt voor jullie hulp en tips alvast . Ik denk dat het grootste pijnpunt Yosemite is (de overnachting daarbij in de buurt, hopelijk heeft hier iemand nog wat ideeën over).

Dag 1: Van Miami naar Los Angeles met het vliegtuig, proberen vroeg te landen in Los Angeles (perfect zou zijn laat in de avond vanuit Miami de dag van te voren gaan, slapen in het vliegtuig, en vroeg in Los Angeles aankomen. Dit had ik dit jaar vanuit Las Vegas naar NYC ook. Nog wat van Los Angeles gaan bekijken met huurauto (ophalen op vliegveld).
Dag 3: Van Los Angeles naar San Simeon rijden via de kustroute. In San Simeon overnachten.
Dag 4: Vanuit San Simeon naar San Francisco, onderweg stoppen bij bezienswaardigheden.
Dag 6: Vanuit San Francisco (laat in de middag) naar een overnachtingsplek dichtbij Yosemite, ik denk Mariapose dan?
Dag 7: Vroeg vanuit Mariapose / Jamestown naar Yosemite.Vanuit Yosemite doorrijden naar Lone Pine of een andere gunstige plek hier in de buurt om te overnachten, late aankomst maar is alleen maar om te slapen.
Dag 8: De Alabama Hills bekijken in de ochtend en dan via Death Valley naar Las Vegas rijden. In Death Valley nog wat hoogtepunten bekijken, late aankomst in Las Vegas niet zo erg voor ons.
Dag 11: Vanuit Las Vegas naar Los Angeles rijden. Hier nog een nacht aan het strand overnachten en de dag erna dan (hopelijk) een late vlucht terug naar Nederland.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Armand schreef:Dag 1: Van Miami naar Los Angeles met het vliegtuig, proberen vroeg te landen in Los Angeles (perfect zou zijn laat in de avond vanuit Miami de dag van te voren gaan, slapen in het vliegtuig, en vroeg in Los Angeles aankomen. Dit had ik dit jaar vanuit Las Vegas naar NYC ook. Nog wat van Los Angeles gaan bekijken met huurauto (ophalen op vliegveld).
Je redeneert verkeerd. Als je van Miami naar LA vliegt "win" je 3 uur. 's avonds uit Miami vertrekken en de volgende ochtend in LA aankomen gaat dus niet lukken.
Vorig jaar van Las vegas naar NY vloog je de andere kant op en dan gaat dat wel want dan "verlies" je die uren ............

Ik zou Oakhurst kiezen als overnachtingsplaats.
Kun je de volgende dag eerst het daar vlakbij gelegen Mariposa Grove bezoeken, dan Glacier Point en dan via de Valley en Tioga Pass naar Bishop of Lone Pine

Dag 7: Vroeg vanuit Mariapose / Jamestown naar Yosemite.Vanuit Yosemite doorrijden naar Lone Pine of een andere gunstige plek hier in de buurt om te overnachten, late aankomst maar is alleen maar om te slapen. (zie opmerking bij dag 6)
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ik ben het met Cees eens dat Oakhurst een goede startplek is voor je bezoek aan Yosemite. Je hoeft nog niet de hoofdprijs te betalen en zit toch binnen 20 minuten in Mariposa Grove en anderhalf uur later in de vallei. Zo hebben wij het een aantal weken terug ook gedaan. Verder zou ik niet in San Simeon overnachten tijdens je route van LA naar SF maar liever naar of Morro Bay of Cambria. Wij hadden wel een stop in San Simeon en vonden dat niets (vrijwel geen restaurants etc).
Groetjes,
Daniel
Armand
Amerika-ontdekker

Re: Reis Armand: route / tips LA naar SFR via kustroute, Yosemite, LV

Bericht door Armand »

Hoi allen,

ik heb even gekeken naar een verbeterde versie van de vliegtickets (super bedankt voor de multi city tip, ik was dit op basis van enkele reizen het doen en dat schiet natuurlijk niet op). Nu heb ik het volgende schema bedacht ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden (tips uit dit topic zijn er al in verwerkt). Ook voor de auto betaal ik niets extra om deze vanuit LA naar Las Vegas te rijden, prima geregeld. Het enige wat jammer is dat we dit jaar al in Las Vegas geweest zijn, maar ik vind het ook weer zonde om er niet heen te gaan als het zo dichtbij is en er is toch wel nog veel te doen wat we dit jaar (2,5 dag) niet gedaan hebben. Alternatieven voor Vegas zijn ook welkom :-)

Dag 1 - Florida aankomst vanuit NL
Dag 2 - Florida
Dag 3 - Florida
Dag 4 - Florida
Dag 5 - Florida
Dag 6 - Florida
Dag 7 - Van Florida - Miami naar LA vliegen
Dag 8 - LA
Dag 9 - LA - richting San Francisco - Overnachten Cambria / Monterrey
Dag 10 - Vanuit Cambria / Monterrey naar San Francisco
Dag 11 - San Francisco
Dag 12 - Vanuit San Francisco naar Oakhurst
Dag 13 - Oakhurst - Mariapose Grove - Glacier Road - Yosemite Village - Bishops
Dag 14 - Vanuit Bishops langs Lone Pine / Alabama Hills door Death Valley naar Las Vegas
Dag 15 - Vanuit Las Vegas naar Zion National Park, overnachten in Hatch (tussen Zion en Bryce)
Dag 16 - Vanuit Hatch naar Bryce Canyon, dit park bezoeken. Terug naar Las Vegas
Dag 17 - Las Vegas
Dag 18 - Las Vegas naar NL
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Voor mij zou jouw schema véél te gehaast zijn. Je hebt m.i. bijna overal te weinig tijd: in LA, in SF, voor de kustroute, voor Yosemite, ...

Ik zou Zion en Bryce laten vallen omdat ze niet logisch zijn in jouw schema, en die 2 dagen gebruiken voor extra tijd in SF en Yosemite.
Armand
Amerika-ontdekker

Bericht door Armand »

jerommeke10 schreef:Voor mij zou jouw schema véél te gehaast zijn. Je hebt m.i. bijna overal te weinig tijd: in LA, in SF, voor de kustroute, voor Yosemite, ...

Ik zou Zion en Bryce laten vallen omdat ze niet logisch zijn in jouw schema, en die 2 dagen gebruiken voor extra tijd in SF en Yosemite.
Hoi Jerom,

ik weet dat de route vrij veel bevat, maar wij zijn dan ook niet mensen die ergens lang blijven hangen. Ook de Grand Canyon vond ik erg leuk, maar na een paar uur had ik het eigenlijk wel weer gezien. Een kleine wandeling, met de auto langs de mooie punten rijden en wat foto's maken is voor ons voldoende. Ik wil de parken graag zien maar niet tot in groot detail zeg maar. Ik hoop alleen niet dat ik onrealistisch plan, d.w.z. dat het niet te doen is. Ook het autorijden in een leuke SUV is voor mij vakantie :wink: . Maargoed, misschien moet ik wel een dag extra toevoegen en bryce canyon laten vallen? Dan kan ik vanuit LV naar Zion en terug op 1 dag, en dat scheelt ook weer 1 dag. Dan heb ik twee extra dagen. Dan 1 dag extra SF en 1 dag? LA lijkt mij trouwens wel leuk om te zien, maar SF kan denk ik die extra dag beter gebruiken of niet?
Armand
Amerika-ontdekker

Bericht door Armand »

Mrvanilla schreef:Ik ben het met Cees eens dat Oakhurst een goede startplek is voor je bezoek aan Yosemite. Je hoeft nog niet de hoofdprijs te betalen en zit toch binnen 20 minuten in Mariposa Grove en anderhalf uur later in de vallei. Zo hebben wij het een aantal weken terug ook gedaan. Verder zou ik niet in San Simeon overnachten tijdens je route van LA naar SF maar liever naar of Morro Bay of Cambria. Wij hadden wel een stop in San Simeon en vonden dat niets (vrijwel geen restaurants etc).
Hoi,

wat zijn eigenlijk de 'mooiste' plekken volgens jullie langs deze routen (van LA -SFR)? Thanks! :thumbup:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik heb ooit een lijst gemaakt voor deze route. Doch, mijn lijst is weer gebaseerd op deze lijst.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ik vond Point Lobos, koffie bij Nepenthe en Morro Bay wel de hoogtepunten van de kustweg. Julia Pfeiffer Burns S.P. vond ik wat tegenvallen, al vinden veel mensen het schitterend. Als je tijd hebt is de 17 mile Drive ook echt een aanrader. Zeker zo tegen de avond wanneer je de zon kunt zien ondergaan. :D
Groetjes,
Daniel
jerommeke10
Amerikakenner

Ik wil de parken graag zien maar niet tot in groot detail zeg maar. Ik hoop alleen niet dat ik onrealistisch plan, d.w.z. dat het niet te doen is.
Naar mijn mening zijn dagen 13 en 14 "niet te doen". Je kan de afstanden wel rijden, maar zelfs zonder wandelen heb je geen tijd om de hoogtepunten te bekijken.
Volg je deze topic?

http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=50488
Armand
Amerika-ontdekker

Bericht door Armand »

jerommeke10 schreef:
Ik wil de parken graag zien maar niet tot in groot detail zeg maar. Ik hoop alleen niet dat ik onrealistisch plan, d.w.z. dat het niet te doen is.
Naar mijn mening zijn dagen 13 en 14 "niet te doen". Je kan de afstanden wel rijden, maar zelfs zonder wandelen heb je geen tijd om de hoogtepunten te bekijken.
Volg je deze topic?

http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=50488
Hmm, was er al bang voor. Vind het alleen lastig waar ik moet overnachten in Yosemite voor 2 dagen, in het park zelf of toch in Oakhurst en dan op en neer rijden?

Bedankt voor de tip, zal dat topic dadelijk doorlezen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

El Portal is ook een mogelijkheid, of inderdaad in het park zelf. Met 1 nacht is Oakhurst in jouw geval prima, maar met meerdere nachten zou ik zeker de tweede nacht anders plannen. Voor (accommodatie in) Yosemite kun je eens in onze reisverslagen kijken. Zie ons 2013-verslag voor de route Las Vegas - Mammoth Lakes.

Langs de kust kun je behalve de uitzichtpunten ook tijd uittrekken voor het strand, het aquarium in Monterey, een whalewatch tour, Hearst Castle, etc.

Marianne
jerommeke10
Amerikakenner

Waar je best overnacht, tja, ieder zijn mening zeg maar. Maar als er één park is waar mijn voorkeur uitgaat naar een overnachting in het park, dan is het wel Yosemite. De afstanden zijn er heel groot, rijden schiet niet op met al die bochten, je hebt vaak wachttijden aan de parkingang, en zelfs files onderweg...
Rond 17u00-18u00 rijdt de hele stoet weer de vallei uit en wordt het rustig.

In de vallei zijn Housekeeping Camp en Curry village best betaalbaar, en het eerste vonden we ook nog eens een geweldige ervaring. El portal kan ook, maar ook daar is het niet bepaald goedkoop. Oakhurst kan ideaal zijn vlak voor of na jouw Yosemite-bezoek, maar niet voor 2 achereenvolgende nachten.

Marianne is me voor, zie ik :wink:
Armand
Amerika-ontdekker

Bericht door Armand »

Ok, planning V2. Gelukkig dat dit forum bestaat haha :thumbup: .Nu ook met Florida erbij. Aangepast nu twee overnachtingen rondom Yosemite + de kustroute in 2 nachten / 3 dagen, er zijn inderdaad veel mooie dingen te zien daar. Waar ik nog over twijfel is of ik Zion en Bryce Canyon wil zien. Zion is vanuit LV wel te doen in een dagtocht, maar met Bryce uiteraard niet. Dit jaar heb ik de Grand Canyon gezien, niet dat het dan allemaal van hetzelfde is zeg maar... Death Valley wil ik wel doorheen en wat punten zien, maar hier hoef ik niet te lang te zijn (dit jaar in de valley of fire ook 105 fahrenheit en na twee uurtjes heb ik dat wel gehad zeg maar...). Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! :D

Dag 1: Aankomst Miami
Dag 2: Fort Lauderdale
Dag 3: Fort Lauderdale
Dag 4: Fort Lauderdale (eventueel 1 nacht key west)
Dag 5: Fort Lauderdale of Key West
Dag 6: Fort Lauderdale / Miami - Los Angeles (vroege vlucht)
Dag 7: Los Angeles
Dag 8: Los Angeles - San Simeon / Cambria
Dag 9 : San Simeon / Cambria - Monterrey
Dag 10: Monterrey - San Francisco
Dag 11: San Francisco
Dag 12: San Francisco - Oakhurst (laat heen rijden, kan daar toch niets meer doen + dan nog hele dag SFR)
Dag 13: Oakhurst - Yosemite
Dag 14: Overnachtingsplek in Yosemite - Lone Pine
Dag 15: Lone Pine / Alabama Hills door Death Valley naar Las Vegas
Dag 16: Las Vegas - Zion - Hatch
Dag 17: Hatch - Bryce - Las Vegas
Dag 18: Las Vegas
Dag 19: Las Vegas - NL (eventueel op dag 18 al)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou wat dichter bij Bryce overnachten, Hatch is helemaal niets. Met een overnachting bij Bryce kun je van de mooiste kleuren voor zonsondergang of bij zonsopgang genieten. En je hebt wat meer tijd die dag.

Voor iemand die alles snel gezien heeft trek je nu relatief veel tijd uit voor de kust. Je zou ook meer tijd voor SF uit kunnen trekken. Je kunt met 1 overnachting aan de kust ook de ene overnachting in Hatch vervangen door een overnachting in Springdale en een bij Bryce.
Of vertrek op tijd van Monterey naar SF en vertrek dan op dag 12 op tijd naar Oakhurst zodat je al de Mariposa grove kunt bezoeken. Ik begrijp de opmerking dat je daar toch niets meer kunt doen niet helemaal.
Nog een mogelijkheid: in Death Valley overnachten en vandaar doorrijden naar Zion. Dan kun je je dagen Las Vegas achterelkaar plannen.

Marianne
Armand
Amerika-ontdekker

Bericht door Armand »

Martin & Marianne schreef:Ik zou wat dichter bij Bryce overnachten, Hatch is helemaal niets. Met een overnachting bij Bryce kun je van de mooiste kleuren voor zonsondergang of bij zonsopgang genieten. En je hebt wat meer tijd die dag.

Voor iemand die alles snel gezien heeft trek je nu relatief veel tijd uit voor de kust. Je zou ook meer tijd voor SF uit kunnen trekken. Je kunt met 1 overnachting aan de kust ook de ene overnachting in Hatch vervangen door een overnachting in Springdale en een bij Bryce.
Of vertrek op tijd van Monterey naar SF en vertrek dan op dag 12 op tijd naar Oakhurst zodat je al de Mariposa grove kunt bezoeken. Ik begrijp de opmerking dat je daar toch niets meer kunt doen niet helemaal.
Nog een mogelijkheid: in Death Valley overnachten en vandaar doorrijden naar Zion. Dan kun je je dagen Las Vegas achterelkaar plannen.

Marianne
Beste Marianne,

Bedankt voor je hulp. Ja de kustroute wou ik in eerste instantie ook in 1 nacht / 2 dagen doen, maar ik vind het moeilijk. Iedereen raad dat eigenlijk af, maar mij persoonlijkt lijkt het wel genoeg. Af en toe stoppen bij een leuke bezienswaardigheid (zoals de zeehonden bij San Simeon), dat Julia State Park, de 17 mile drive doen en weer verder naar SFR. Als we vanuit San Simeon bv om 07:00 vertrekken moeten we toch genoeg kunnen zien en niet al te laat in SFR aankomen. Pff, moeilijk zo.

Wat betreft Death Valley en dan door naar Zion kom ik toch door Las Vegas? Ik snap het aaneengesloten wel, maar aan de andere kant naar het hotel rijden en inchecken is toch relatief snel afgehandeld.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

:offtopic: Je hoeft niet een volledig voorgaand bericht te quoten, het is zelfs tegen de forumregels.

Verder: Monterey is met 1 r en San Francisco wordt afgekort als SF, niet als SFR.
Armand schreef:Ja de kustroute wou ik in eerste instantie ook in 1 nacht / 2 dagen doen, maar ik vind het moeilijk. Iedereen raad dat eigenlijk af,
Wie is die iedereen? En wat is hun ervaring met de kustroute?
Het kan prima in 2 dagen, maar het kan ook prima in 2 weken. Gezien de beperkte tijd die je hebt zou ik het gewoon in 2 dagen doen.
LA naar Cambria of San Simeon en dan de dag erna naar SF. Het mooiste stuk is tussen San Simeon en Carmel, en dat dien je dus echt bij daglicht te doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer