Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis TotosDawn: Roadtrip Zuidwesten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis TotosDawn: Roadtrip Zuidwesten

Bericht door Marenko »

Veel plezier en goede reis. Lekker hoor! Wij moeten nog bijna twee weken wachten :wink:
sabrinacom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door sabrinacom »

Heel veel plezier en geniet ervan!! :thumbup:
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Veel reisplezier :thumbup: .
TotosDawn
Amerikafan
Partner van: Rick-zonder-account
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Bericht door TotosDawn »

Dank jullie wel!! Ik ga jullie op de hoogte houden! :)
Afbeelding
Volg ons op onze reis: *klik hier*
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Have fun en laat je niet gek maken op het vliegveld.
TotosDawn
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door TotosDawn »

Ons eerste reisverslag staat online!!

http://naatopreis.wordpress.com/1-viva-las-vegas/

Nu liggen we nog heerlijk te wachten op roomservice! Wat een luxe!!! <3
Afbeelding
TotosDawn
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door TotosDawn »

Wat is Death Valley geweldig!!!! <3 <3 <3
Afbeelding
TotosDawn
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door TotosDawn »

Ook onze reisverslagen van ons verblijf in Yosemite staan online!

Wat een wandeling is de Panoramatrail trouwens!! Echt heel erg heftig naar mijn idee!!
Afbeelding
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Ik heb even een zin uit jullie reisverslag gekopieerd: "Allereerst, mocht je ooit naar Amerika gaan… Ga naar Death Valley!!" Kijk, dit is nou eens een goed advies :thumbup: Ik ben al net zo enthousiast over dit park als jullie. Maar van de WalMart ben ik minder gecharmeerd..... gaan jullie me nou slaan :roll:

Dat onderschatten van een wandeling, dat herken ik wel. Wij zijn ook in Yosemite eens veel verder gelopen dan dat mijn voeten aankonden, vooral dat omlaag lopen vond ik echt vreselijk. Ik begrijp helemaal hoe die laatste mijlen voor jullie hebben aangevoeld.

Ik blijf jullie reisverslag volgen hoor, hartstikke leuk geschreven is het!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Heerlijk om te lezen! De Panorama Trail is inderdaad niet echt eenvoudig. :wink: Maar blaren? Ik vraag me af of jullie wel goede schoenen hebben? Wij hadden vooral last van onze kuiten dankzij de Mist Trail naar beneden.
Ik las dat jullie entree betaalden bij de ingang van Yosemite, ik neem aan dat jullie daar een pas hebben gekocht? Zo nee, dan kun je dat alsnog doen, en de kosten van je entree voor Yosemite terugvragen (als je het bonnetje nog hebt)

Marianne
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Heel leuk om 's morgens bij het ontbijt jullie verslag te lezen....alhoewel ik vandaag toch wel wat medelijden had :( .
Daarom een tip voor de toekomst : om écht plezier aan het wandelen te hebben (ja hoor, dat kan écht :wink: ), investeer je best in een goede wandeluitrusting...géén jeans...géén katoenen T-shirts...goede wandelkousen...stevige, échte wandelschoenen. En, het belangrijkste van alles voor bergtochten : wandelstokken! Dat maakt zó'n groot verschil in pijnlijke kuiten en/of knieën dat je het nauwelijks mogelijk acht. Dit kost misschien allemaal wel wat, maar het maakt de investering dubbel en dik goed door "pijnloze-the-sky-is-the-limit" wandelingen :wink: .
Veel plezier nog alvast, tot morgen bij het ontbijt en...verzorg de voeten goed :thumbup: .
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Hmmm, wij hadden wel de juiste uitrusting, maar hebben minstens net zo afgezien. En een spierpijn gehad de dagen erna, echt vreselijk. Geen blaren maar voornamelijk moeie en trillende benen op het laatst. Maar had het ook niet willen missen.
Ben blij dat ik eindelijk eens lees dat andere het ook lastig gehad hebben :mrgreen:
Heel veel plezier nog, en ik hoop dat de spierpijn bij jullie mee valt.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

blijven trainen jongens :wink: :wink: :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ha, ha, ja dat scheelt wel.
Maar wij hebben het - jaren geleden - ook zonder training gedaan. En dat was wel een aanslag op de kuiten, maar daar hadden we vooral de volgende dag last van en niet echt tijdens de wandeling. Wel de nodige vermoeidheidsverschijnselen natuurlijk, maar we nemen altijd ruim de tijd voor pauzes. Van blaren heb ik vrijwel nooit last gelukkig.

Ik was wel blij met het dreigende onweer dit jaar; Martin wilde nadat we de Four Mile Trail omhoog gelopen hadden nog via de PT naar beneden. Dat was toch wel wat te veel geweest denk ik.

Marianne
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

kalaman schreef:blijven trainen jongens :wink: :wink: :wink:
Dat roep ik ook steeds tegen Ko :wink: :mrgreen:
TotosDawn
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door TotosDawn »

kalaman schreef:Heel leuk om 's morgens bij het ontbijt jullie verslag te lezen....alhoewel ik vandaag toch wel wat medelijden had :( .
Daarom een tip voor de toekomst : om écht plezier aan het wandelen te hebben (ja hoor, dat kan écht :wink: ), investeer je best in een goede wandeluitrusting...géén jeans...géén katoenen T-shirts...goede wandelkousen...stevige, échte wandelschoenen. En, het belangrijkste van alles voor bergtochten : wandelstokken! Dat maakt zó'n groot verschil in pijnlijke kuiten en/of knieën dat je het nauwelijks mogelijk acht. Dit kost misschien allemaal wel wat, maar het maakt de investering dubbel en dik goed door "pijnloze-the-sky-is-the-limit" wandelingen :wink: .
Veel plezier nog alvast, tot morgen bij het ontbijt en...verzorg de voeten goed :thumbup: .
Leuk dat je ons volgt!!

En je zou het niet zeggen, maar we hebben wel echt een goede uitrusting. Van (bijzonder dure) schoenen tot wandelstokken. Alleen de broeken/shirts vind ik echt niet lekker zitten en geef ik de voorkeur aan normale spijkerbroek/truitje. Zelfs goede wandelsokken hebben we.
Vorig jaar ook veel in Schotland gelopen (Ben Nevis) en daar totaal geen last gehad van blaren, ondanks de lange klim (4.5 uur) en dalen (3.5 uur).
Dus waarom ik nu wel last heb van blaren etc. weet ik niet. Ik merk wel dat mijn voeten heel erg wisselen met de temperaturen. Dan heb ik weer olifantenvoeten/enkels, dan heb ik weer hele slanke enkels. Dus ik denk dat het een beetje met de weersinvloeden te maken heeft, waar het misschien in schotland gewoon constant 1 temperatuur is, zou dat kunnen??

Wandelstokken vind ik wel echt een pré trouwens voor dit soort wandelingen. Zeker als je wat moeier begint te worden en wat meer gaat struikelen/zwikken vangen ze je zo goed op! Ze hebben me, met name op het laatste stuk, een paar keer echt behoed voor vallen, ideaal!! Kost wat (vooral ook omdat ze de maat moeten hebben voor in de koffer te passen) maar dan heb je ook wel wat!! :)
Afbeelding
Allard
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Allard »

We zouden vandaag (8 okt) gaan paardrijden in Bryce Canyon maar helaas, nog steeds die nare shutdown...
Naar aanleiding van dit berichtje in een andere draad heb ik je blog eens doorgenomen. Je moet inderdaad heel wat aanpassen. Dat is stevig balen zeg.

De omleiding van Flagstaff naar Page was wel te voorzien en ook op dit forum behandeld. Maar er zijn zoveel dingen waar je op moet letten dat je het waarschijnlijk over het hoofd gezien hebt. De alternatieve route die je gekozen hebt was gelukkig geen straf om te doen. Direct noordelijk van deze bruggen kan je rechtsaf naar Lees Ferry. Hebben jullie dat ook nog kunnen doen?

Panguitch ligt op ruim 2 km hoogte, dus dat kan wel afkoelen 's nachts. We hebben er ook het slechtste gegeten van onze rondtrip in 2007. Inmiddels zitten jullie al in Torrey indien ik het goed begrepen heb. Ik heb geen idee hoe je de plannen nu verder gaat invullen maar je zou de weg kunnen vervolgen tot Hanksville. Vandaar Goblin Valley bezoeken en dan terug naar Hanksville en dan zuidwaarts over de Trail of the Ancients Scenic Byway. Persoonlijk vinden wij dit traject al een bestemming op zich. Natural Bridges zal helaas gesloten zijn maar alle andere punten zijn wel toegankelijk. Je kan eventueel overnachten in Mexican Hat en dan Monument Valley doen. Daarna naar Moab maar daar moet je ook heel wat aanpassingen doen. Dead Horse Point SP is in ieder geval open. De 128 oostwaarts (en terug) is ook een geweldige vervanger voor de gesloten parken.

Tenslotte, zet die stomme TomTom toch uit en laat je route op innemende wijze inspireren door geweldige kaarten zoals de Benchmark Maps. Veel succes en probeer er wat van te maken. Buiten de parken heeft dit land nog zo ontzettend veel moois in petto. Groet, Allard
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Vreemd dat jullie Page gemist hebben. Het staat ter plekke toch goed aangegeven? Gaan jullie daar alsnog naartoe? Dat is nu zo ongeveer de enige omgeving waar je wel alles kunt bezoeken.
Wij reden in mei via de 95 en Hanksville naar Torrey, kijk eens in ons verslag voor de route met onder andere Little Egypt.
En inderdaad; de TomTom uit.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik ben weer bijgelezen, leuk dat jullie bij Moab paardgereden hebben. Ik heb het idee dat jullie Dead Horse SP gemist hebben? Of bedoel je dat met Horse Canyon?
Jullie zijn op weg naar Page niet langs Monument Valley gereden? Als jullie weer terugrijden naar MV vergeet dan ook daar Muley Point, Garden of the Gods en Gooseneck SP niet.

Ik weet niet wat jullie verder gaan doen als de parken nog gesloten blijven. Colorado NM is een optie. Kijk daarvoor en voor Silverton eens in ons 2013-verslag.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer