Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

mariposa - LV, logisch stukje?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
evilman
Amerikafan
Contacteer:

mariposa - LV, logisch stukje?

Bericht door evilman »

Hi all,

ben bezig de puntjes op de i te zetten qua reis.
Zit flink te puzzelen rondom yosemite omdat de uren rijden hier flink zijn.

Is dit logisch/haalbaar?

6: SF - mariposa (4 uur rijden) (to do: taft point wandeling, 30min rijden)
7: Mariposa (to do: taftpoint wandeling, 2 uur rijden)
8: Mariposa (to do: tioga pass, monolake/bodie) - bishop (5 uur over een hele dag)
9: bishop (to do: death valley)- vegas (5 uur over een hele dag)

Vooral dag 8 en 9 wil ik eigenlijk een flinke slag maken omdat we van yosemite zsm naar vegas willen.
Daartussen is (naast even genieten van death valley) ons inziens weinig qua highlights.

Tips zijn welkom!
(reden voor mariposa is, in yosemite is megaduur + ook lang rijden als je verder wilt. oakhurst ook bekeken maar mariposa is ong. evenver van taft/glacier en al een stukje verder op de route)
is bezig met plannen om dit jaar voor het 1st naar west USA te gaan
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: mariposa - LV, logisch stukje?

Bericht door Martin & Marianne »

Van SF naar Mariposa en ook nog naar Taft Point is toch al gauw 6,5 uur rijden. Ik zou dan via de 120 het park binnen rijden, dan naar Taft Point, of iets anders, en dan naar Mariposa. Ik begrijp dat jullie geen sequoia's willen zien? Dan kan Mariposa inderdaad net zo goed als Oakhurst. In El Portal zit je wel wat dichter bij het park, heb je de mogelijkheden daar bekeken?
Die 30 minuten rijden naar Taft Point herken ik niet echt trouwens, of bedoel je iets naders bij dag 6? Bij dag 7 heb je weer Taft Point staan. Ik neem aan dat je ook nog wel iets anders gaat doen die dag?
Dag 8 is een volle dag, die 5 uur is pure rijtijd, maar een bezoek aan Bodie kost zeker een uur, dan een half uur voor Mono Lake, dus voor de Tioga Road blijft niet heel veel tijd over.

Met weinig tijd zul je wel flinke afstanden af moeten leggen, maar om nou te zeggen dat er weinig te doen is tussen Yosemite en Las Vegas??? Kijk eens naar ons 2013-verslag voor Yosemite, Bodie en de route door Death Valley.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Mariposa via Tioga rd naar Bodie en dan naar Bishop in 5 uur??? Vergeet het maar. Van Lee Vining naar Bodie en terug neemt minstens 3 uur met een bezoek aan Bodie. En weinig te zien tussen Yosemite en Las Vegas. Laat me niet lachen. Een van de mooiste routes in de USA. Bodie. Mono Lake, June Lake, Devils Postpile, Laws, Bristlecones, Manzanar, Alabama Hills, Whitney Portal etc etc. Van Bishop naar Las Vegas in 5 uur alleen met het verstand op nul en de max snelheid overschrijdend anders red je het niet en geen tijd voor stops in DVNP. Waar komt dat vreselijke gehaast van de meeste bezoekers toch vandaan?
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Vooral dag 8 en 9 wil ik eigenlijk een flinke slag maken omdat we van yosemite zsm naar vegas willen.
Daartussen is (naast even genieten van death valley) ons inziens weinig qua highlights.
Wellicht hebben jullie geen tijd voor de highlights, maar ze zijn er wel hoor. Yeehaw somde ze al op. Tioga pas, Bodie, Bristlecones en DV vonden we absoluut highlights die elk al gauw elk een halve dag in beslag nemen.

Trouwens ook voor Yosemite hebben jullie nauwelijks tijd, zeker als je in Mariposa gaat overnachten. Hebben jullie eens gekeken naar Curry village of Housekeeping Camp, in de vallei?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

http://www.395.com

Niks te zien tussen Yosemite en Death Valley.....

Death Valley zelf kan je ook een week doorbrengen zonder doublures trouwens, en de route er naar toe vanaf Yosemite is, zoals yeehaw ook al opmerkt, juist prachtig met veel bezienswaardigheden.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Bodie bereikte gisteren de laagste temp in de 48 staten nl 12F Brrrr.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Bodie State Historic Park (als dat met 'Bodie') wordt bedoeld, *lijkt* heel dicht bij de hoofdweg (en Mono Lake) te liggen, maar heeft echt een vreselijk slechte toegangsweg. Wij waren vorige week met toch best een flinke SUV zeker twintig minuten van de benodigde drie kwartier zoet met stenen, putten en stofwolken vermijden op de dirt road die optimistisch de 'highway' 270 heet.

En zie ik nou dat je zo'n beetje alle highlights in Yosemite overslaat (zoals Glacier Point en de wandelingetjes in de Valley zelf)?

Dan nog dag 9: wat zonde! Ik denk dat je in een realistisch scenario (lees: dat je ook nog wil lunchen en iets wil zien in Death Valley, in plaats van alleen de 190 af te rossen) eerder 9-10 uur kwijt bent dan 5 uur. Je mist nu van alles op/aan deze prachtige weg. Bovendien zijn veel wegen in Death Valley afgesloten op dit moment, vanwege overstromingen, zodat je voor bijvoorbeeld Badwater een half uur extra kwijt bent omdat je op-en-neer moet reizen vanuit Furnace Creek.

Overigens nog een tip voor ontbijt in Bishop: mocht je verlangen naar lékker brood (of verse gevulde koeken of moorkoppen), stop dan even bij Erick Schat's Bakkery in Bishop. Een enorme winkel met alleen maar brood en gebak. Na vier dagen Amerika waren wij al toe aan een stevige volkorenboterham zonder toegevoegde suiker maar mét een knapperig korstje - en nog betaalbaar ook 8)
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

De kortste route naar Bodie vanaf 395 heeft maar 3 miles dirtroad, nl het laatste stukje en slechts l.5 daarvan is echt hobbelig. Je hebt toch niet toevallig de onverharde weg van 167 naar Bodie genomen?
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Nee, echt de 395 vanaf Mono Lake en toen de 270. Lekker filerijden achter de RV's en Mustang cabrio's. Onze dochter vond het gehobbel en de stofwolken geweldig, wij wensten voor het eerst in al onze reizen dat we Road 'we komen uw lekke band vervangen' Assistance hadden afgenomen :P
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
evilman
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door evilman »

Bedankt voor de tips!
Idd naast Taft ZEKER Glacier point.
Seqoias hebben idd niet de voorkeur. Moeten toch keuzes maken.
Zal eens kijken naar naar el portal.

WAt betreft 5 uur gaat puur om het rijden.
Dan zie ik een dag als bijv. vroeg op (7 uur) en dan tot en met het donker (20:00? of later)
Dus om 7:00 weg uit mariposa en dat je 's avonds aankomt in bishop.
Als ik op zo'n dan van 11 uur 3 uur uittrek voor bodie/bishop is er dus nog (11-5-3) 3 uur over voor andere dingen (tioga / lunch) etc.
Klinkt idd weer vol en snel maar het leek mij haalbaar.
(zeker omdat we beperkte dagen hebben)

Zelfde geldt dus voor bishop - vegas.
Vroeg eruit, en rond etenstijd in vegas aankomen.
Dacht ook hier dat met 5 uur rijden we met de resterende 5 uren genoeg hebben om her en der dingen te bezichtigen in/rondom DV?

Weet niet of deze insteek uitmaakt of dat het nog steeds te gejaagd is.
Hoor het graag van de ervaringsdeskundigen.
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Als ik op zo'n dan van 11 uur 3 uur uittrek voor bodie/bishop is er dus nog (11-5-3) 3 uur over voor andere dingen (tioga / lunch) etc.
Dat schijnt te kloppen, dan ben je 7 uur aan het rijden. daarbij moet je nog tijd rekenen voor ontbijt, lunch, boodschappen....
Gelukkig heb je van 7:00 tot 20:00 dertien uren i.p.v. elf uren :wink: maar zelfs dan... er blijft weinig tijd over om te genieten.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In welke tijd van het jaar ga je eigenlijk? Dat maakt nogal wat uit wat betreft de lengte van de dagen.
Glacier Point is inderdaad goed te combineren met Taft Point. Kost ook niet veel extra tijd. Ik bedoelde eigenlijk (en Bello ook) dat je de vallei helemaal niet noemt.
Op dag 8 zou je na Taft Point/Glacier Point naar de vallei kunnen rijden en daar wat activiteiten kunnen doen. Of je gaat eerst naar de vallei, en dan naar GP. Ik vind het zelf wel aardig om eerst de vallei van beneden gezien te hebben en dan pas van boven; je herkent dan meer als je boven bent.

Misschien is het goed om even de hele route te vermelden, want in je routetopic heb je niet meer gereageerd. Er zat volgens mij wel ruimte in de route. Ligt het al vast?

Marianne
evilman
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door evilman »

We gaan in juli/aug ongeveer.
Herziene versie van de complete route wilde ik maken nav dit stuk die ik lastig vind ;)

Zal binnenkort compleet posten. dan kan er waarschijnlijk elders geschoven worden.
evilman
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door evilman »

Meteen even aangepast. Staat zo in andere topic :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer