Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Antinous62: Colorado 2014
- Antinous62
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Reis Antinous62: Colorado 2014
Beste mede VS liefhebbers,
Voorzichtig ben ik de mogelijkheden aan het onderzoeken voor een kort reisje naar Colorodo volgend jaar, ergens tussen juni en september 2014.
Ik ben amateur fotograaf en wilde graag Black Canyon of the Gunnison, Rocky Mountains NP en Denver bezoeken. Door omstandigheden kan ik echter maar 7 max 8 dagen weg van huis. Is dit te doen in dit kort tijdsbestek?
Heeft iemand tips of advies? is Denver een leuke stad om een paar dagen voor te reserveren? Zelf dacht ik aan 3 dagen Denver, 2 dagen Rocky Mountains NP, en 2 dagen Black Canyon.
Voorzichtig ben ik de mogelijkheden aan het onderzoeken voor een kort reisje naar Colorodo volgend jaar, ergens tussen juni en september 2014.
Ik ben amateur fotograaf en wilde graag Black Canyon of the Gunnison, Rocky Mountains NP en Denver bezoeken. Door omstandigheden kan ik echter maar 7 max 8 dagen weg van huis. Is dit te doen in dit kort tijdsbestek?
Heeft iemand tips of advies? is Denver een leuke stad om een paar dagen voor te reserveren? Zelf dacht ik aan 3 dagen Denver, 2 dagen Rocky Mountains NP, en 2 dagen Black Canyon.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Colorado 2014
Dat zou in principe te doen zijn. Black Canyon of the Gunnison ligt zo`n 4 1/2 uur rijden van Denver en Rocky Mountain NP ongeveer 1 1/2 uur.
Ik zou persoonlijk geen twee hele dagen in BCotG door willen brengen maar misschien is dat voor een fotograaf anders.
Om nog wat ideeën van de omgeving van Denver te krijgen kun je ons reisverslag 2010 (BCotG, Manitou Springs, Colorado NM en Rocky Mountain NP) en die van 2006 (Rocky Mountain NP) lezen, zie hier
Ik zou persoonlijk geen twee hele dagen in BCotG door willen brengen maar misschien is dat voor een fotograaf anders.
Om nog wat ideeën van de omgeving van Denver te krijgen kun je ons reisverslag 2010 (BCotG, Manitou Springs, Colorado NM en Rocky Mountain NP) en die van 2006 (Rocky Mountain NP) lezen, zie hier
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Antinous62: Colorado 2014
Twee dagen Black Canyon of the Gunnison lijkt mij ook wel veel. Wij waren er dit jaar en hadden slecht weer wat ook wel een rol speelde, maar ook met goed weer zouden wij er wel snel uitgekeken zijn.
Misschien kun je wat tips halen uit het boek Photographing The Southwest van Laurent Martres.
Zie voor de BCofG en het Colorado NM, en de Great Sand Dunes ons 2013-verslag. En kijk ook eens op http://www.ontdek-amerika.nl.
Als je doel fotograferen is lijkt 3 dagen Denver op een reis van 7 of 8 dagen mij wel erg veel.
Marianne
Misschien kun je wat tips halen uit het boek Photographing The Southwest van Laurent Martres.
Zie voor de BCofG en het Colorado NM, en de Great Sand Dunes ons 2013-verslag. En kijk ook eens op http://www.ontdek-amerika.nl.
Als je doel fotograferen is lijkt 3 dagen Denver op een reis van 7 of 8 dagen mij wel erg veel.
Marianne
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Wij besteden tijdens onze reizen ook best veel tijd aan fotograferen. Maar 2 dagen BCotG zou ook voor ons veel te veel zijn. Aan een namiddag en avond heb je m.i. genoeg tijd voor dat park, dan heb je op de meeste viewpoints ook de beste lichtinval.
Wij vonden The Crystal Mill nabij het plaatsje Marble een fantastisch leuk fotografie-onderwerp, dat valt qua route ook wel te combineren met BCotG. Je kan niet zelf naar The Crystal Mill rijden (de aanrijroute is veel te slecht voor een huurauto), dus je zal gebruik moeten maken van een gids (bv. Crystal Mill Tours).
In Denver vonden wij The State Capitol erg leuk om te fotograferen. Je vindt onze foto's in ons reisverslag van 2012 (zie de link hieronder).

Wij vonden The Crystal Mill nabij het plaatsje Marble een fantastisch leuk fotografie-onderwerp, dat valt qua route ook wel te combineren met BCotG. Je kan niet zelf naar The Crystal Mill rijden (de aanrijroute is veel te slecht voor een huurauto), dus je zal gebruik moeten maken van een gids (bv. Crystal Mill Tours).
In Denver vonden wij The State Capitol erg leuk om te fotograferen. Je vindt onze foto's in ons reisverslag van 2012 (zie de link hieronder).

http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
-
FerryM
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Wij waren afgelopen zomer o.a. 3 dagen in Denver en 8 dagen in RMNP. Geweldig gebied, erg fotogeniek.
Voor fotografie zou ik 2 dagen verblijf Denver kiezen, 1 dag dat andere gebied en de rest in RMNP.
Fototips Denver:
- mooiste uitzicht op Denver heb je vanaf het dakterras van Denver Museum of Nature & Science (zie bij ons 10 aug 13)
- Confluence Park
- Lower Downtown: echt geweldig
- Civic Center met Colorado State Capitol is ondanks de vele investeringen toch een wat slechter deel van Denver, niet bijzonder
Fototips Rocky Mountain NP:
- in ieder geval de zuidoostkant met Grand Lake en Kawuneeche Valley: mooi dal, veel elanden (wij zagen er meer dan 20)
- Moraine park, zeer fotogeniek
- Trail Ridge Road, prachtig
- wil je bevers fotograferen: bij donker worden in Estes Park naar Fish Creek Road, 100%
Veel plezier. Groet, Ferry
http://home.kpn.nl/marqu042/index.html
Voor fotografie zou ik 2 dagen verblijf Denver kiezen, 1 dag dat andere gebied en de rest in RMNP.
Fototips Denver:
- mooiste uitzicht op Denver heb je vanaf het dakterras van Denver Museum of Nature & Science (zie bij ons 10 aug 13)
- Confluence Park
- Lower Downtown: echt geweldig
- Civic Center met Colorado State Capitol is ondanks de vele investeringen toch een wat slechter deel van Denver, niet bijzonder
Fototips Rocky Mountain NP:
- in ieder geval de zuidoostkant met Grand Lake en Kawuneeche Valley: mooi dal, veel elanden (wij zagen er meer dan 20)
- Moraine park, zeer fotogeniek
- Trail Ridge Road, prachtig
- wil je bevers fotograferen: bij donker worden in Estes Park naar Fish Creek Road, 100%
Veel plezier. Groet, Ferry
http://home.kpn.nl/marqu042/index.html
- Antinous62
- Amerika-ontdekker
Allemaal zeer bedankt voor de snelle reacties en de tips, ik ga er zeker mee aan de slag.
Door jullie reacties begrijp ik dat Black Canyon niet zo groot is? Ik had ooit wel eens foto's van dat gebied gezien en besloot toen dat ik dat ooit eens wilde zien maar blijkbaar kan ik het qua afmetingen niet vergelijken met Yellowstone, Yosemite, Bryce Canyon etc.
Hele mooie foto Henriette!
Door jullie reacties begrijp ik dat Black Canyon niet zo groot is? Ik had ooit wel eens foto's van dat gebied gezien en besloot toen dat ik dat ooit eens wilde zien maar blijkbaar kan ik het qua afmetingen niet vergelijken met Yellowstone, Yosemite, Bryce Canyon etc.
Hele mooie foto Henriette!
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Qua afmetingen kan je BCotG inderdaad niet vergelijken met Yosemite (dat is veel groter) of Yellowstone (dat is héél veel groter). Wel met Bryce Canyon, die twee zijn ongeveer even groot (even klein, beter gezegd). Maar Bryce Canyon heeft wel veel meer wandelmogelijkheden, vandaar dat je daar meer tijd kunt doorbrengen dan in BCotG. Ook daar kan je wandelen, maar de meeste mensen gaan er alleen voor de uitkijkpunten naar toe.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
- Antinous62
- Amerika-ontdekker
Door allerlei omstandigheden is mijn reis naar Colorado dit jaar niet mogelijk, maar ik heb wel al een duidelijker plan. Hopelijk kan 2015 dan wel doorgaan.
Ik wilde starten met een paar dagen in Denver (shopping, sightseeing, bars/clubs), daarna rijden naar Rocky Mountains NP (hiking), Colorado National Monument, Black Canyon of the Gunnison, Great Sand Dunes NP, Garden of the Gods, Pike National Forest (hiking), Denver. De totale reis zal ca 14 dagen duren met begin en eind steeds een paar dagen in Denver, en waarschijnlijk ook een paar dagen voor het Rocky Mountains NP.
Voor de overnachtingen heb ik zoveel mogelijk plaatsen opgezocht die dichtbij deze bestemmingen liggen.
Estes Park (Rocky Mountain NP
Grand Junction (Colorado National Monument)
Montrose (Black Canyon of the Gunnison)
Alamosa (Great Sand Dunes NP)
Colorado Springs (Garden of the Gods)
Zijn deze plaatsen handig gekozen voor de bestemmingen, of zijn er betere alternatieven?
Zijn er op deze route nog andere 'must-see' plaatsen die we aan kunnen doen onderweg?
Ik hoor graag jullie ervaringen en eventuele tips.
Ik wilde starten met een paar dagen in Denver (shopping, sightseeing, bars/clubs), daarna rijden naar Rocky Mountains NP (hiking), Colorado National Monument, Black Canyon of the Gunnison, Great Sand Dunes NP, Garden of the Gods, Pike National Forest (hiking), Denver. De totale reis zal ca 14 dagen duren met begin en eind steeds een paar dagen in Denver, en waarschijnlijk ook een paar dagen voor het Rocky Mountains NP.
Voor de overnachtingen heb ik zoveel mogelijk plaatsen opgezocht die dichtbij deze bestemmingen liggen.
Estes Park (Rocky Mountain NP
Grand Junction (Colorado National Monument)
Montrose (Black Canyon of the Gunnison)
Alamosa (Great Sand Dunes NP)
Colorado Springs (Garden of the Gods)
Zijn deze plaatsen handig gekozen voor de bestemmingen, of zijn er betere alternatieven?
Zijn er op deze route nog andere 'must-see' plaatsen die we aan kunnen doen onderweg?
Ik hoor graag jullie ervaringen en eventuele tips.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor Great San Dunes kun je bij de Great Sand Dunes Lodge overnachten, mooi om de late en vroege uren in het park mee te maken. Zie ons 2013-verslag voor onze overnachting daar.
Marianne
Marianne
Wij zijn net een paar weken terug van een fantastische vakantie in Colorado. Wij gingen vooral om te wandelen in combinatie met gezellige plaatsjes en zijn niet veel bezig met fotografie. Maar we hebben wel veel fotogenieke plaatsen gezien
. Misschien doe je nog ideetjes op als je ons verslag doorklikt. Mocht je rond half juli gaan dan is een bezoek aan Crested Butte echt een aanrader. De berghellingen daar staan dan vol met zonnebloemen, akelei, lupine, ridderspoor, paintbrush enz. Erg mooi!
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 29
- Contacteer:
Wij doen de laatste jaren het stadje Lake City in onze rondreizen. Het is gelegen aan de Silver Thread Scenic Byway. De hele Byway heeft prachtige uitzichten.
Vanuit Lake City kan je ook de Alpine Loop doen, wij hebben dit gedaan met een gids met auto, maar sommige stukken zou je met de eigen auto kunnen doen.
Vanuit Lake City kan je ook de Alpine Loop doen, wij hebben dit gedaan met een gids met auto, maar sommige stukken zou je met de eigen auto kunnen doen.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Voor Black Canyon Of The Gunnison zou je ook in Gunnison kunnen overnachten. Ik zou dat doen, als je de reis maakt in de volgorde zoals je hierboven beschrijft. Anders rijd je het stuk Montrose - BCOTG drie keer. Wij logeerden in 2010 in de Rodeway Inn, iets buiten Gunnison.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 7701 Weergaves
-