Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis Stan.Gobien: San Francisco naar Seattle via Canada

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Voorzichtig plannen voor Northwest USA 2014

Bericht door Martin & Marianne »

Wij deden in 2006 een vergelijkbare reis als die van OF, maar dan natuurlijk wel met wat meer tijd voor Yosemite. :wink:

Marianne
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik wil zeker de prachtige parken in British Columbia (Canada) zien, dus Yosemite zou nog kunnen wegvallen. Yosemite kan later makkelijker weer in een zuidwesten of California rondreis opgenomen worden.

@OF: Bedankt voor jouw route en advies, ik kan het momenteel nog niet echt uitschrijven dag per dag omdat er veel te veel op mijn lijstje staat. Ik zal toch al eens een poging wagen.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Stan.Gobien schreef: 4) Lassen Volcanic NP
via Avenue of the Giants & Redwood NP
5) Overnachten in ... (Eureka misschien)
van hieraf wordt het minder concreet en meer een lijstje ...
8) Columbia River Gorge
9) Glacier NP
10) Kootenay NP, Yoho NP en Banff NP met Lake Louise & Lake O Hara & co
17) Vancouver
dat zijn, volgens mijn bescheiden mening, jouw "probleemdagen", Stan. Ik wilde ook eerst (overigens ook SFO-SEA, 21 dagen) van Lake Tahoe terug naar de kust rijden voor Lassen en Redwood, maar dat kan gewoon niet als je dan helemaal terug naar het oosten moet. Ofwel blijf je langs de kust en laat je inderdaad Yosemite vallen en bezoek je dit later eens.
Ook de Columbia River Gorge hebben we laten vallen omdat we enerzijds sneller naar de Canadian Rockies wilden en anderzijds omdat we dat dan misschien houden voor een reis waar we écht de westkust doen van CA-OR-WA (inclusief Olympic NP). Ik vreesde ook een beetje, hoe mooi de CRG ongetwijfeld ook is, dat het allemaal "een beetje teveel van hetzelfde" zou worden. Des te meer omdat we ook al watervallen gezien hadden in Yosemite en er ook nog heel wat zouden zien in Canada.
Wij hebben Glacier en Banff overgeslagen omdat we daar pas 2 jaar geleden nog waren en het ook weer een te grote omweg zou worden als we volop wilden gaan wandelen in Yoho/Jasper/Wells Gray en Pemberton (Joffre).
Idem voor Vancouver : heel mooie stad waar we in 2011 waren. In jouw geval zou ik dat misschien ook 'opsparen' om later eens te combineren met Vancouver Island.
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Oke, eens kijken of ik er wat mee kan! Het lijkt me wel vrij veel dat je wil doen op korte tijd, maar er is hier en daar toch een mouw aan te passen.

Ik ben een stukje bekend met het Amerika gedeelte behalve met de plekken van je eerste 7 dagen. Het lijkt me vrij veel om te doen, dus misschien zou ik dan Yosemite eruit laten zoals je al zei en dat zou ik dan zeker gebruiken in de Canadese Rockies. Op dag 10 heb je zovele dingen staan, onmogelijk om op 1 dag te doen. Voor Lake O'Hara moet je al eerst een reservatie maken om met de bus mee te mogen. Als je daar dan naar toe gaat ga je toch niet op een uur of zo weer terug gaan, dus hier zou ik al minstens een halve dag tot volle dag aan besteden als dit iets is wat je absoluut wil zien! Yoho National Park (Natural Bridge, Emerald Lake, Wapte Falls, Takakkaw Falls) kan op een halve dag gedaan worden maar dat zonder veel wandelen. Voor Banff NP met de omgeving rond Banff town, de Bow Valley Parkway (met Johnston Canyon), Lake Louise en Moraine Lake kan je gerust een hele dag uitstrekken om deze plekjes te zien!

Voor Mount Robson Provincial Park zou ik geen hele dag uitnemen, dat kan bezoeken op weg van Jasper naar Clearwater. De rit van Jasper naar Clearwater is een 3 en een half tot 4 uren rijden. En als je van plan bent om enkel te stoppen aan Lower Joffre Lakes dan zou ik daar ook geen hele dag voor uit nemen. Ga dan van Clearwater direct naar Whistler zonder onderweg nog ergens te overnachten. De rit naar Whistler is een goede 5 uren rijden zonder te stoppen, dus als je er een hele dag van maakt heb je tijd genoeg om hier en daar te stoppen om van de landschappen te genieten en foto's te nemen.

Dus je laatste gedeelte van de route zou ik eerder als volgt doen:
8) Columbia River Gorge
9) Glacier NP
10) Banff NP & Yoho NP
11) Banff & Yoho NP
12) Trip van Banff naar Jasper en omgeving
13) Jasper en omgeving
14) Jasper naar Clearwater met stop onderweg bij Mount Robson PP
15) Clearwater (Wells Gray)...dit zou je eventueel op een halve dag kunnen doen, zeker als je vroeg op staat. Je zou dan tegen de middag al kunnen doorrijden naar Whistler
16) Whistler, hier kan je mogelijk tegen de namiddag ook al richting Vancouver rijden...afhankelijk van wat je wil zien in Whistler.
17) Vancouver
18) Forks en Wahsington kust
19) Seattle

Zo, dat zijn zo mijn eerste gedachten over je eerste route poging. Ik hoop dat je er wat mee kunt. Ik weet ook niet direct hoeveel jullie willen wandelen, maar voor langere wandeling is er maar weinig tijd.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Enorm bedankt Ann.
Ik heb me voor de puntjes van Canada voornamelijk gebaseerd op kalaman zijn reis, en zou ook toch zeker enkele van de door hem gedane wandeling ook doen. Zeker ook Lake O hara en zal daar een volledige dag voor moeten voorzien.

De Californië kust hoeft niet voor mij, maar ik zou toch graag de Coast Redwoods zien. Ik ga momenteel even proberen om Yosemite er toch in te houden.

Ik ben nu een dag-tot-dag planning aan het schrijven.

@Kalaman: Vind jij dat ik Glacier moet opnemen in mijn route?
En wat betreft Banff, zijn de meren zoals Louise en Moirane niet in banff?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

een bijkomend probleem dat ik had om Redwood in te plannen als we van Yosemite kwamen was dat ik zo moeilijk een slaapplaats vond waarbij onze route evenwichtig verdeeld was.
Daarmee bedoel ik dat we bvb niet de ene dag 100km reden en de volgende dag 600km, gewoon omdat we op de gewilde plaats geen hotels vonden.

Glacier is een prachtig park met heel wat wandelmogelijkheden, maar je kan veel korter naar Lake Louise Village (waar Lake Louise en Lake Moraine is, dus NIET in Banff :!: )
rijden als je Glacier overslaat en via Kootenay NP rijdt.
De hoofdreden bij ons was echter dat we daar 2 jaar geleden nog geweest zijn. We hebben toen echter jammer genoeg geen wandelingen gedaan en als we er nu naar toe gaan
willen we er een paar dagen blijven wandelen. Op die manier "verloren" we opnieuw enkele dagen die we dan zouden moeten inleveren in Canada. Vandaar dat we het overgeslagen
hebben...voor deze keer :wink: .
Vergeet niet dat de Going to the sun road (die Glacier doorkruist en waar je dus sowieso langs moet) heel lang kan gesloten zijn wegens de sneeuw. Ook bij ons op 28/06/11 was die
nog niet volledig open en moesten we dus zo'n 250km omrijden. Ze zou dit jaar pas rond 10-15 juli open gaan en dan zijn jullie al terug thuis :? ...
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

kalaman schreef: Vergeet niet dat de Going to the sun road (die Glacier doorkruist en waar je dus sowieso langs moet) heel lang kan gesloten zijn wegens de sneeuw. Ook bij ons op 28/06/11 was die
nog niet volledig open en moesten we dus zo'n 250km omrijden.
In dat geval zou ik Glacier N.P. overslaan en van Coer D'Alene via Sandpoint naar het noorden rijden.
Groet,

Old Faithful
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Lake Louise en Moraine Lake liggen in Banff National Park, maar niet direct bij Banff town (het stadje). Lake Louise is zo'n 45 minuten tot een uurtje rijden van het stadje Banff, dus nee het ligt niet bij Banff zelf maar wel in Banff National Park. Vergeet niet dat deze national parks erg uitgestrekt zijn en dat je toch redelijk wat afstanden moet rijden om van de ene plek naar de andere te geraken!
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Ik had hieraan gedacht voor de eerste dagen:

Code: Selecteer alles

Datum	Dag	Van	Naar	Afstand (mi)	Tijd (+/-)	Todo
vr 20 jun 14	1	Brussel	San Francisco, CA	15	00:45	Van luchthaven naar centrumhotel
za 21 jun 14	2	San Francisco, CA	San Francisco, CA	0	00:00	22 miles trip in San Francisco
zo 22 jun 14	3	San Francisco, CA	Yosemite Village, CA	200	03:45	
ma 23 jun 14	4	Yosemite Village, CA	Yosemite Village, CA	0	00:00	Panorama Trail/Mist Trail
di 24 jun 14	5	Yosemite Village, CA	South lake Tahoe, CA	215	04:00	Tioga road, Bodie Historical Park
wo 25 jun 14	6	South lake Tahoe, CA	Garberville, CA	325	05:30	
do 26 jun 14	7	Garberville, CA	Crater Lake, OR	335	06:15	Avenue of the Giants, The Homestead and Big Tree Loop, Stout Grove in Jedediah Smith Redwoods SP
I.p.v. Garberville had ik eerst Fort Bragg, maar dat is dan 1 uur langer rijden naar Crater Lake en zou daar toch graag in park lodging overnachten. Graag jullie mening. Er zijn wel geloof ik maar 2 hotels in Garberville.
Bijlagen
usa2014routedeel1.jpg
Old Faithful
Amerika-expert

Re: Niet meer zo voorzichtige plannen voor Northwest USA 2014

Met dit stuk route zou ik kunnen leven, :thumbup: :wink:

Twee stellen die ik geholpen heb bij hun route hebben onlangs overnacht bij de Super 8 in San Bruno, vlakbij San Francisco International Airport. Zij gingen met de shuttle bus van het hotel naar het vliegveld (enkele minuten) en dan verder met BART naar het centrum. Terug konden zij op de luchthaven rechtstreeks bellen en het busje stond in no time voor de deur. Een stel heeft daar zelfs vier nachten gelogeerd. Iedereen was enthousiast over het goede en toch betaalbare hotel met gemakkelijke toegang tot San Francisco. Het hotel krijgt ook goede recensies op Tripadvisor. Misschien een optie voor jullie?

Volgens Tripadvisor zijn er 6 hotels in Garberville. Op mijn kaart van Garmin staat naast die 6 ook nog het Johnston's Motel, 839 Redwood Dr, Garberville.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Re: Niet meer zo voorzichtige plannen voor Northwest USA 2014

Ik ga toch Yosemite eruit moeten laten. Gewoon geen tijd genoeg.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondreis Stan.Gobien: San Francisco naar Seattle via Canada

Bericht door kalaman »

Dat is inderdaad de beste optie als je Redwood er in wilt houden. Yosemite is ook makkelijker te integreren in een latere reis.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Ik heb de route eens vlug volledig uitgetekend in S&T, en kom tot onderstaande.
usa2014route-optie1.jpg
Maar ik had een beetje moeite om Columbia River Gorge op te nemen in de route. Dacht eerst na Bend, maar dat ging ook niet zo makkelijk.

Dan heb ik S&R de stops laten optimaliseren, en dit kwam er uit. Het stuk canada is wel volledig in de omgekeerde richting.
usa2014route-optie2.jpg
Het lijkt wel beter verdeeld allemaal.

Iemand zijn mening hierover?
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Dan ziet het er als volgt uit dag per dag:
Datum Dag Van Naar Miles Rijtijd (+/-) Todo
vr 20 jun 14 1 Brussel San Francisco, CA 15 00:45 Van luchthaven naar centrumhotel
za 21 jun 14 2 San Francisco, CA San Francisco, CA 0 00:00 22 miles trip in San Francisco
zo 22 jun 14 3 San Francisco, CA Garberville, CA 250 04:40 Marin Headlands, Bowling ball beach
ma 23 jun 14 4 Garberville, CA Crater Lake, OR 335 06:45 Avenue of the Giants, The Homestead and Big Tree Loop, Stout Grove in Jedediah Smith Redwoods SP
di 24 jun 14 5 Crater Lake, OR Mitchell, OR 200 03:50 Mount Scott trail, Crater Lake Rim drive, Smith Rock SP, Painted Hills John Day Fossil Beds NM
wo 25 jun 14 6 Mitchell, OR Cascade Locks, OR 170 02:50 Multnomah Falls, Columbia River Gorge
do 26 jun 14 7 Cascade Locks, OR Aberdeen, WA 234 04:00 Hug Point SP
vr 27 jun 14 8 Aberdeen, WA Forks, WA 300 05:20 Olympic NP
za 28 jun 14 9 Forks, WA Vancouver, BC 100 04:45 Olympic NP, ferry
zo 29 jun 14 10 Vancouver, BC Vancouver, BC 0 00:00
ma 30 jun 14 11 Vancouver, BC Whistler, BC 80 01:45
di 1 jul 14 12 Whistler, BC Whistler, BC 0 00:00
wo 2 jul 14 13 Whistler, BC Clearwater, BC 260 05:20 Wells Gray, Lower Joffre lake
do 3 jul 14 14 Clearwater, BC Jasper Park, AB 205 03:30 Mount Robson PP met Kinney Lake
vr 4 jul 14 15 Jasper Park, AB Lake Louise, AB 165 05:00
za 5 jul 14 16 Lake Louise, AB Lake Louise, AB 0 00:00
zo 6 jul 14 17 Lake Louise, AB Windermere, BC 95 02:10 Yoho NP, Kootenay NP,
ma 7 jul 14 18 Windermere, BC Coulee City, WA 360 06:05
di 8 jul 14 19 Coulee City, WA Seattle, WA 200 03:00
wo 9 jul 14 20 Seattle, WA Seattle, WA 0 00:00
do 10 jul 14 21 Seattle, WA Seattle, WA 0 00:00
vr 11 jul 14 22 Seattle, WA Brussel 13 00:15

edit: Nog wat aangepast in de tabel.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Hoi Stan,

mijn idee moet je toch nog eens één en ander herbekijken/schrappen/herschikken.
Ik snap bvb 23/24 juni niet? Het is toch de bedoeling dat je Crater Lake bezoekt en er niet enkel even voorbij rijdt? Wanneer plan je dat dan te doen?
Idem voor Whistler-Clearwater-Jasper : er zijn langs die weg zó veel mooie dingen te zien...als je de auto verlaat... :? : Wells Gray, Joffre Lakes, Mount Robson, Mt Edith Cavell, Ice Fields Parkway enz... Maar aan dat tempo kunnen jullie er enkel maar langs rijden en zo goed als geen enkele wandeling doen.
Olympic NP is een heel moeilijk "te bezoeken" park waar je niet zomaar eventjes langs/door rijdt. Telkens opnieuw dien je vanaf de hoofdweg diep in het park te rijden om er te wandelen.

Waarom 2 volle dagen Seattle en slechts 1 dag Vancouver (al jaaaaaren in de top 5 van mooiste/meest leefbare steden ter wereld..)?
Eigenlijk zie ik in jullie reis maar 1 dag om écht naar uit te kijken...5 juli (ik veronderstel dat je dan naar Lake O' Hara gaat?)... :( :(
Zoals het nu is, is jullie reis (qua natuur) eigenlijk afgelopen de dag dat je Lake Louise Village verlaat (06/07)... :(

Ik zou de ganse NW-hoek laten vallen en na Crater Lake afbuigen naar het oosten om zo naar Lake Louise te rijden (zoals wij gedaan hebben). Op die manier zal het heel wat relaxter zijn.
Seattle-Olympic NP is bovendien, in een latere reis, heel makkelijk te combineren met Mount Rainier NP. Nu ben je er zo dicht bij maar je hebt gewoon geen tijd om er langs te rijden, laat staan om het te bezoeken...
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Wel de bedoeling was om tegen de avond toe te komen in Crater Lake, nog even zonsondergang mee te pakken en dan 's morgens het park zelf bezoeken (rim drive, en enkele kleine wandelingen) alvorens op het middaguur naar John Day Fossil Beds te rijden (zonder de mooie omweg dan maar) met eventueel een stop in Smith Rock SP. Lijkt jou dat niet haalbaar?

Voor het stuk Whistler naar Clearwater heb ik me deels op Ann haar suggesties en op jouw route gebaseerd. Vanaf dat een wandeling te moeilijk wordt (klauteren, rotsen, afgronden, ...) moet ik die overslaan omdat mijn vrouw dat niet aandurft, daarom houd ik het bij Lower Joffre Lake. In Wells Gray zou ik de mooie waterval bezoeken. Reistijd 5h20 zonder stops. Wat zie ik hier over het hoofd?

Ik zie wel dat jij in Jasper bijna 3 dagen ter plaatse blijft, misschien moet ik hier toch 1 dag ter plaatse voorzien, een dag die ik misschien wegneem van Seattle dan.

Vancouver zal zeker wel een mooie stad zijn om te bezoeken, maar met bijna 2 volle dagen (korte rit naar Whistler) moet dat wel lukken is mijn idee. Je mag me altijd overtuigen van het tegendeel.

Ik zou toch de Oregon en Washington kust er willen in houden. Seattle zou ik dan 1 dag wegnemen en komt dan op 1,5 dag daar ter plaatse. Die dag zoals gezegd dan in Jasper gebruiken.

Zou dat genoeg evenwicht brengen?
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

zo dan:
Datum Dag Van Naar Miles Rijtijd (+/-) Todo
vr 20 jun 14 1 Brussel San Francisco, CA 15 00:45 Van luchthaven naar centrumhotel
za 21 jun 14 2 San Francisco, CA San Francisco, CA 0 00:00 22 miles trip in San Francisco
zo 22 jun 14 3 San Francisco, CA Garberville, CA 250 04:40 Marin Headlands, Bowling ball beach
ma 23 jun 14 4 Garberville, CA Crater Lake, OR 335 06:45 Avenue of the Giants, The Homestead and Big Tree Loop, Stout Grove in Jedediah Smith Redwoods SP
di 24 jun 14 5 Crater Lake, OR Mitchell, OR 200 03:50 Mount Scott trail, Crater Lake Rim drive, Smith Rock SP, Painted Hills John Day Fossil Beds NM
wo 25 jun 14 6 Mitchell, OR Cascade Locks, OR 170 02:50 Multnomah Falls, Columbia River Gorge
do 26 jun 14 7 Cascade Locks, OR Aberdeen, WA 234 04:00 Hug Point SP
vr 27 jun 14 8 Aberdeen, WA Forks, WA 300 05:20 Olympic NP
za 28 jun 14 9 Forks, WA Vancouver, BC 100 04:45 Olympic NP, ferry
zo 29 jun 14 10 Vancouver, BC Vancouver, BC 0 00:00
ma 30 jun 14 11 Vancouver, BC Whistler, BC 80 01:45
di 1 jul 14 12 Whistler, BC Whistler, BC 0 00:00
wo 2 jul 14 13 Whistler, BC Clearwater, BC 260 05:20 Wells Gray, Lower Joffre lake
do 3 jul 14 14 Clearwater, BC Jasper Park, AB 205 03:30 Mount Robson PP met Kinney Lake
vr 4 jul 14 15 Jasper Park, AB Jasper Park, AB 165 05:00
za 5 jul 14 16 Jasper Park, AB Lake Louise, AB 0 00:00
zo 6 jul 14 17 Lake Louise, AB Lake Louise, AB 95 02:10 Lake O hara
ma 7 jul 14 18 Lake Louise, AB Windermere, BC 360 06:05 Yoho NP, Kootenay NP,
di 8 jul 14 19 Windermere, BC Coulee City, WA 200 03:00 rijdag
wo 9 jul 14 20 Coulee City, WA Seattle, WA 0 00:00 Rijdag + Seattle bezoeken
do 10 jul 14 21 Seattle, WA Seattle, WA 0 00:00 Seattle bezoeken
vr 11 jul 14 22 Seattle, WA Brussel 13 00:15 's morgens vlucht naar huis
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Stan.Gobien schreef:Wel de bedoeling was om tegen de avond toe te komen in Crater Lake, nog even zonsondergang mee te pakken en dan 's morgens het park zelf bezoeken (rim drive, en enkele kleine wandelingen) alvorens op het middaguur naar John Day Fossil Beds te rijden (zonder de mooie omweg dan maar) met eventueel een stop in Smith Rock SP. Lijkt jou dat niet haalbaar?
pure rijtijd is 5u09min en 366km. Voor mij is het dus inderdaad niet haalbaar om én Crater Lake te bezoeken én Smith Rock én John Day Fossil. Zie zelf in Google Maps http://goo.gl/maps/jfzUL
Stan.Gobien schreef:Voor het stuk Whistler naar Clearwater heb ik me deels op Ann haar suggesties en op jouw route gebaseerd. Vanaf dat een wandeling te moeilijk wordt (klauteren, rotsen, afgronden, ...) moet ik die overslaan omdat mijn vrouw dat niet aandurft, daarom houd ik het bij Lower Joffre Lake. In Wells Gray zou ik de mooie waterval bezoeken. Reistijd 5h20 zonder stops. Wat zie ik hier over het hoofd?
Ook hier best eens uitzetten in Google, Stan (http://goo.gl/maps/3Hr7W). Wells Gray ligt NIET in Clearwater, maar wél 40km daarvan, gevolg pure rijtijd Whister-Wells Gray-Clearwater is 6u43min, 492km. Dus absoluut geen tijd voor ook maar 1 stop :? :(
Stan.Gobien schreef:Ik zie wel dat jij in Jasper bijna 3 dagen ter plaatse blijft, misschien moet ik hier toch 1 dag ter plaatse voorzien, een dag die ik misschien wegneem van Seattle dan.
doen ! :thumbup: . Je kan zonder probleem voor jouw vrouw naar Mt Edith Cavell, maar dan niet de lange, lastige hike doen zoals wij gedaan hebben, maar je beperken tot het uitzichtpunt op de gletsjer én het meer. Die dag kan je dan ook de Athabasca Falls bezoeken die eveneens langs de oorspronkelijke Icefields Parkway liggen.
Stan.Gobien schreef:Vancouver zal zeker wel een mooie stad zijn om te bezoeken, maar met bijna 2 volle dagen (korte rit naar Whistler) moet dat wel lukken is mijn idee. Je mag me altijd overtuigen van het tegendeel.
de dag dat je nr Whistler rijdt zou ik niet meer meerekenen. Het mag dan wel in km's een korte rit zijn, je rijdt wel langs de Sea-to-sky Highway met tal van uitzichtpunten en bezoekmogelijkheden (zie ons verslag)
Stan.Gobien schreef:Ik zou toch de Oregon en Washington kust er willen in houden. Seattle zou ik dan 1 dag wegnemen en komt dan op 1,5 dag daar ter plaatse. Die dag zoals gezegd dan in Jasper gebruiken.
Hey, Stan, het is tenslotte jullie reis en jullie beslissen wat je gaat doen, maar ik kan er mij zelf niet in vinden. Aan Olympic NP bvb ga je niets hebben omdat je er té weinig tijd voor uittrekt terwijl je hierdoor toch heel wat tijd inboet die je elders kan gebruiken...
Old Faithful
Amerika-expert

Je zou kunnen overwegen de Avenue Of The Giants een dag eerder te doen. Je rijdt dan voor de overnachting door naar Fortuna, Eureka of Arcata. Wij overnachtten in die laatste plaats in een Howard Johnson. Pure rijtijd is dan 4,5 à 5 uur.

Ik vond Crater Lake prachtig, met één maar: het moet mooi weer zijn. Wij boekten hotels 's avonds voor de volgende dag. Zo hadden wij de mogelijkheid Crater Lake eventueel over te slaan. Nadeel was dat we voor de overnachting uit moesten wijken naar Grants Pass of Medford (wij kwamen van het noorden). Er is accommodatie dichterbij, o.a. in Shady Cove en Prospect, maar er is geen garantie dat er nog iets vrij is. Het is trouwens mogelijk dat de wandelpaden nog vol sneeuw liggen. Er is zelfs een kleine kans dat de weg naar Crater Lake nog is gesloten.

In Mitchell (pop. 146 :!: ) overnachtten wij in http://theoregonhotel.net/. Je kunt niet online reserveren, wel telefonisch. Wij kwamen in de loop van de namiddag aan, zodat wij nog door hadden kunnen rijden naar Bend, als er geen kamer meer vrij zou zijn. Wij hebben toen enkele uurtjes op de gezellige veranda gezeten. Ik meen dat er twee eenvoudige eetgelegenheden in Mitchell zijn, waarvan er eentje gesloten was toen wij er waren. Wij hadden eten meegenomen.
Op weg van Mitchell naar Columbia River Gorge zou je een korte stop bij de Clarno Unit van JDFBNM kunnen maken. Je overnacht aan de oostkant van CRG. Dat betekent dat je op 25 juni naar Multnomah Falls rijdt en weer terug naar Cascade Locks. De volgende dag rijdt je dat stuk nog een keer. Misschien is overnachten aan de westkant, in Portland, een optie. Je bespaart dan ook wat rijtijd op 26 juni.

Wij overnachtten vorig jaar voor $65 in de EconoLodge in Hoquiam, 6 km van Aberdeen.

Weet je al wat je in Olympic N.P. wilt doen? Je zult daar keuzes moeten maken, want het is een groot park met verschillende bezienswaardigheden zonder doorgaande weg. Afhankelijk van die keuzes zou je kunnen denken aan Port Angeles als overnachtingsplaats.Voor de overtocht van Port Townsend naar Coupeville moet je ook nog wat extra tijd tellen, mede afhankelijk van de wachttijd bij de ferry. Ik meen me te herinneren dat de overtocht zelf iets van 30 à 45 minuten duurt.

Over het Canada gedeelte kan ik niets zeggen. Het is 35 jaar geleden dat ik daar voor het laatst was. Ik weet nog wel dat het er heel mooi was.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik ben het niet helemaal met Kalaman eens. Ja, het is een volle route maar naar mijn idee wel prima te doen.

Whistler- Clearwater is een lange dag maar volgens mij houd je best tijd over om eind van de middag/begin van de avond naar de waterval in Wells Gray te gaan.
Wij reden vanuit Lillooet (maar vertrokken pas om 10 uur 's morgens) en waren eind van de middag in Clearwater, zie ons verslag.Wij hadden geen zin meer in Wells Gray maar hadden er wel de tijd voor.
Als je om 's morgens 8 uur vertrekt heb je naar mijn idee voldoende tijd om nog het één en ander te bekijken onderweg en bij aankomst in Clearwater nog even Wells Gray in te gaan.

Vancouver -Whistler. Wij vertrokken om ongeveer 10 uur 's morgens en waren om half drie in Whistler. Toch hebben we ons niet gehaast en hebben wat mooie uitzichtpunten bezocht, het plaatsje Squamish, een tijdje gepicknickt en de wandeling naar de Brandywine Falls gemaakt. Het is dus n.m.i best mogelijk om 's morgens wat plekjes in Vancouver te bezoeken.
Ik weet niet wat je een hele dag in Whistler wilt doen, zeker als je geen lange wandelingen kunt maken? Misschien hier toch een dag weghalen? Dan zou je gewoon een extra dag Vancouver kunnen doen en 's morgens vroeg naar Whistler kunnen rijden. (of die dag bij Forks voegen)

Crater Lake- Mitchell
Als je eerst de Rim drive wilt doen en onderweg Smith Rock SP en ook nog Painted Hills wilt zien is dat wel erg veel op één dag.
Ik zou zelf Painted Hills overslaan en in de omgeving van Bend blijven en niet helemaal naar Mitchell rijden. Painted Hills is best mooi maar ik zou er persoonlijk niet dat lange saaie stuk voor gaan rijden. Als je in Bend of Redmond overnacht kun je vandaar uit het prachtige kleine Smith Rock SP bezoeken, zie ons verslag en de volgende dag via de Colombia River Gorge en Multnomah Falls naar Portland rijden (ik zou inderdaad niet overnachten in Cascade Locks want dan rijd je de CRG twee keer) Ik zou dan via de 36 langs Mount Hood naar Hood River rijden, dat schijnt een prachtige weg te zijn.

Cascade Locks - Aberdeen
Als je in Portland of nog iets verder bijvoorbeeld in Vancouver (OR) overnacht hebt zou ik in Olympia overnachten of nog wat verder doorrijden bijvoorbeeld naar Quinault. Aberdeen is echt het meest deprimerende lelijke plaatsje wat wij tegenkwamen, ik kan je een overnachting hier niet aanraden.
Quinault is maar een uurtje verder rijden (wel reserveren vermoed ik) en dan heb je ook wat meer tijd voor Olympic.

Aberdeen - Forks
Forks - Vancouver

Eigenlijk heb je een dagje te weinig in Forks. Maar als je het toch zo moet houden zou ik het op de volgende manier doen:

Ik zou eerst een stukje van Lake Quinault bekijken, eventueel een korte trail lopen en dan naar naar Ruby Beach. Ik weet niet hoe het dan met eb en vloed is dus of je bij het strandje kunt komen, wij waren er om een uur of vier en toen was het er prachtig, maar voor jullie zal het vroeger op de dag zijn.
Daarna naar Hoh Rain Forrest waar je nog genoeg tijd hebt om één of twee korte trails kun lopen.
Voor Forks wel tijdig reserveren want er zijn niet veel hotels en verder is er niet veel om te overnachten in de buurt. Vol is vol!

De volgende dag zou ik heel vroeg opstaan om de zeesterren in de tidepools te bekijken (bij de Chamber of Commerce in Forks kun je informeren hoe laat het eb en vloed is) en dan op weg naar Vancouver.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer