Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Repelsteel: SF-SF 2014
-
Repelsteel
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis Repelsteel: SF-SF 2014
Hallo iedereen.
Ik ben nieuw op dit forum maar heb al vele uren rondgekeken en reisverslagen gelezen. Na vele positieve ervaringen van vrienden zouden mijn vriend en ik volgend jaar (dan 26 en 25j oud) graag een rondreis maken door het Zuidwesten. Het exacte tijdstip ligt nog niet vast, waarschijnlijk vertrekken we begin augustus. We zijn ook niet echt gebonden aan een tijdslimiet, maar ik heb 4 weken in gedachten. We zijn zowel in de grote steden als in de natuur geïnteresseerd. We zijn geen grote wandelaars; we stoppen liever een paar keer voor het uitzicht en een korte rondwandeling dan voor een wandeling van 3u.
Ik heb geprobeerd op basis van jullie verhalen een eerste voorstel voor een route te maken:
DAG 1: Brussel – Chicago (aankomst rond de middag)
DAG 2: Chicago
DAG 3: Chicago – San Francisco (aankomst rond de middag)
DAG 4: San Francisco – Yosemite NP (ophalen auto – 3u49 tot Yosemite Village via Big Oak Flat Entrance)
DAG 5: Yosemite NP (Mariposa Grove en Valley Floor Loop?)
DAG 6: Yosemite NP (Tioga Pass) – Lee Vining (1u55) – South Lake Tahoe (2u14) – Reno (1u12)
tijd/de moeite voor Bodie? Virginia City?
DAG 7: Reno – Twin Falls (6u35)
DAG 8: Twin Falls – Yellowstone NP (±5u)
DAG 9: Yellowstone NP
DAG 10: Yellowstone NP
DAG 11: Yellowstone NP – Salt Lake City (5u32)
DAG 12: Salt Lake City – Bryce Canyon NP (4u10)
DAG 13: Bryce Canyon NP – Moab (4u19)
DAG 14: Moab - Arches NP
DAG 15: Moab - Canyonlands NP
DAG 16: Moab – Monument Valley (3u05) – Page (2u55 + Horseshoe Bend)
DAG 17: Page (Lower Antilope Canyon + Lake Powell)
DAG 18: Page – Grand Canyon South Rim (3u12)
DAG 19: Grand Canyon South Rim (helikoptervlucht)
DAG 20: Grand Canyon South Rim – Las Vegas (4u16)
DAG 21: Las Vegas
DAG 22: Las Vegas – Death Valley (2u) – Los Angeles (5u)
DAG 23: Los Angeles (Downtown, Beverly Hills, Hollywood, Santa Monica)
DAG 24: Los Angeles (Warner Bros Studios, Venice Beach)
DAG 25: Los Angeles – Malibu (50min) – Santa Barbara (1u15) – Monterey (4u45 langs H1)
DAG 26: Monterey – San Francisco (1u56)
DAG 27: San Francisco
DAG 28: San Francisco – Brussel
Enkele vragen:
-Wil ik te veel?
-Zion NP zit er voorlopig niet in. Is dit de moeite en waar kan dit dan ingepland worden?
-Misschien moeten we langs de kustweg nog een extra overnachting inlassen? Zoja, waar precies?
-Indien we er nog enkele dagen strandvakantie aan willen breien, doen we dit dan best in LA zelf of eerder Santa Barbara of..?
-Maakt het uit in welke richting de rondrit gebeurt (wijzerzin of tegenwijzerzin?)
-We doen een hele omweg via Reno en Twin Falls voor Yellowstone NP. Dit willen we echter zeker gezien hebben. Is er nog een andere mogelijke route?
Alvast heel erg bedankt!
Nele
Ik ben nieuw op dit forum maar heb al vele uren rondgekeken en reisverslagen gelezen. Na vele positieve ervaringen van vrienden zouden mijn vriend en ik volgend jaar (dan 26 en 25j oud) graag een rondreis maken door het Zuidwesten. Het exacte tijdstip ligt nog niet vast, waarschijnlijk vertrekken we begin augustus. We zijn ook niet echt gebonden aan een tijdslimiet, maar ik heb 4 weken in gedachten. We zijn zowel in de grote steden als in de natuur geïnteresseerd. We zijn geen grote wandelaars; we stoppen liever een paar keer voor het uitzicht en een korte rondwandeling dan voor een wandeling van 3u.
Ik heb geprobeerd op basis van jullie verhalen een eerste voorstel voor een route te maken:
DAG 1: Brussel – Chicago (aankomst rond de middag)
DAG 2: Chicago
DAG 3: Chicago – San Francisco (aankomst rond de middag)
DAG 4: San Francisco – Yosemite NP (ophalen auto – 3u49 tot Yosemite Village via Big Oak Flat Entrance)
DAG 5: Yosemite NP (Mariposa Grove en Valley Floor Loop?)
DAG 6: Yosemite NP (Tioga Pass) – Lee Vining (1u55) – South Lake Tahoe (2u14) – Reno (1u12)
tijd/de moeite voor Bodie? Virginia City?
DAG 7: Reno – Twin Falls (6u35)
DAG 8: Twin Falls – Yellowstone NP (±5u)
DAG 9: Yellowstone NP
DAG 10: Yellowstone NP
DAG 11: Yellowstone NP – Salt Lake City (5u32)
DAG 12: Salt Lake City – Bryce Canyon NP (4u10)
DAG 13: Bryce Canyon NP – Moab (4u19)
DAG 14: Moab - Arches NP
DAG 15: Moab - Canyonlands NP
DAG 16: Moab – Monument Valley (3u05) – Page (2u55 + Horseshoe Bend)
DAG 17: Page (Lower Antilope Canyon + Lake Powell)
DAG 18: Page – Grand Canyon South Rim (3u12)
DAG 19: Grand Canyon South Rim (helikoptervlucht)
DAG 20: Grand Canyon South Rim – Las Vegas (4u16)
DAG 21: Las Vegas
DAG 22: Las Vegas – Death Valley (2u) – Los Angeles (5u)
DAG 23: Los Angeles (Downtown, Beverly Hills, Hollywood, Santa Monica)
DAG 24: Los Angeles (Warner Bros Studios, Venice Beach)
DAG 25: Los Angeles – Malibu (50min) – Santa Barbara (1u15) – Monterey (4u45 langs H1)
DAG 26: Monterey – San Francisco (1u56)
DAG 27: San Francisco
DAG 28: San Francisco – Brussel
Enkele vragen:
-Wil ik te veel?
-Zion NP zit er voorlopig niet in. Is dit de moeite en waar kan dit dan ingepland worden?
-Misschien moeten we langs de kustweg nog een extra overnachting inlassen? Zoja, waar precies?
-Indien we er nog enkele dagen strandvakantie aan willen breien, doen we dit dan best in LA zelf of eerder Santa Barbara of..?
-Maakt het uit in welke richting de rondrit gebeurt (wijzerzin of tegenwijzerzin?)
-We doen een hele omweg via Reno en Twin Falls voor Yellowstone NP. Dit willen we echter zeker gezien hebben. Is er nog een andere mogelijke route?
Alvast heel erg bedankt!
Nele
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Rondreis SF-SF 2014
Of je te veel wilt hangt een beetje af van jullie manier van reizen. Voor mij zou het wel te veel zijn op deze manier. Voor Yellowstone hebben jullie maar 2 volle dagen. Dat kan, maar ik vind dat wel het minimum, 3 of 4 dagen geeft de de ruimte om ook wat onbekendere - en minder drukke - bezienswaardigheden te zien, en wat andere geisers dan de Old Faithful uit te zien barsten. Voor Grand Teton hebben jullie helemaal geen tijd uitgetrokken. Ik zou ook Zion mooi vinden om toe te voegen, maar dat is lastig in te passen als je ook naar de South Rim wilt.
Op dag 15 zou je misschien al naar MV kunnen rijden, een overnachting daar is erg mooi. Van LV naar LA via Death Valley kan, maar een overnachting in het park zou wel mooi zijn. Met maar 1 stop tussen LA en SF is Monterey niet zo handig, ik zou dan iets eerder stoppen.
Is Chicago een must? De tijd die je daar kwijt bent zou je goed kunnen gebruiken tijdens de rondreis. Overweeg ook eens om een one way te doen; eindigen in LA scheelt alweer wat tijd. Of begin in Salt Lake City en eindig in SF.
Wij deden in 2008 iets vergelijkbaars, maar zonder de Grand Canyon, Bryce en de kust, en meer tijd voor de rest. Misschien hebben jullie iets aan ons verslag.
Marianne
Op dag 15 zou je misschien al naar MV kunnen rijden, een overnachting daar is erg mooi. Van LV naar LA via Death Valley kan, maar een overnachting in het park zou wel mooi zijn. Met maar 1 stop tussen LA en SF is Monterey niet zo handig, ik zou dan iets eerder stoppen.
Is Chicago een must? De tijd die je daar kwijt bent zou je goed kunnen gebruiken tijdens de rondreis. Overweeg ook eens om een one way te doen; eindigen in LA scheelt alweer wat tijd. Of begin in Salt Lake City en eindig in SF.
Wij deden in 2008 iets vergelijkbaars, maar zonder de Grand Canyon, Bryce en de kust, en meer tijd voor de rest. Misschien hebben jullie iets aan ons verslag.
Marianne
Re: Reis Repelsteel: SF-SF 2014
Wij vinden Tioga rd en Tuolumne Meadows het mooiste gedeelte van Yosemite en dan wil je nog naar Bodie, lake Tahoe en Virginia City voor Reno. Daar heb je in een dag helemaal geen tijd voor zonder alles af te raffelen. En dan Mariposa Grove. Een erg langzame route vanaf Yosemite Valley over 41 en toen wij er verleden week aankwamen was de weg er naar toe afgesloten omdat het parkeerterrien volzat, en doen moet je een eind gaan lopen. Wij hebben genoeg redwoods tijdens onze reizen gezien maar als je ze nog nooit hebt gezien zou dat wel jammer zijn. Verreweg het mooiste uitkijkpunt in Yosemite vinden wij Glacier Point (alweer een langzame bergweg van 17 miles vanaf 41) waar je zo ongeveer op ooghoogte met half dome staat. Buitengewoon spectaculair. Als je zo ver niet wil rijden is Tunnel View een goed alternatief. Om heel eerlijk te zijn en dat is erg persoonlijk natuurlijk, maar wij geven aan Zion de voorkeur boven Yosemite. Zion is veel kleurrijker. En het hielp natuurlijk ook niet dat toen wij er waren geen waterval was te zien in Yosemite Valley.
Yeehaw
Yeehaw
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik denk dat het een beetje veel is en dat je daarmee te snel overal langs gaat. Zeker gelijk al 4 weken inplannen zou ik dan zeggen en zoals Marianne al aangaf ook een one way ipv een rondje rijden. Dat scheelt al heel veel tijd. Ik zou dan beginnen in Vegas. Dit even puur voor de autohuur/geen dropoff kosten als je eindigd in LA of San francisco. Ik heb een schema hieronder gezet, maar eigenlijk zou je nog 2 of 3 dagen meer moeten hebben om het één en ander net wat relaxter te maken, want er blijven een aantal hele lange ritten in zitten.
01 ? - Las Vegas
02 Las Vegas - Zion
03 Zion
04 Zion - Bryce
05 Bryce - Salt Lake City
06 Salt Lake City - Yellowstone
07 Yellowstone
08 Yellowstone
09 Yellowstone - Grand Teton (jackson)
10 Jackson - Moab (lange rijdag)
11 Moab Arches
12 Moab Canyonlands
13 Moab - Monument Valley
14 Monument Valley - Page
15 Page - Grand Canyon south rim
16 Grand Canyon - Las Vegas
17 Las Vegas
18 Las Vegas - Lone Pine
19 Lone Pine - Yosemite
20 Yosemite
21 Yosemite - San Francisco
22 San Francisco
23 SF - Cambria
24 Cambria - LA
25 LA
26 LA
27 LA - naar huis
28 aankomst thuis
01 ? - Las Vegas
02 Las Vegas - Zion
03 Zion
04 Zion - Bryce
05 Bryce - Salt Lake City
06 Salt Lake City - Yellowstone
07 Yellowstone
08 Yellowstone
09 Yellowstone - Grand Teton (jackson)
10 Jackson - Moab (lange rijdag)
11 Moab Arches
12 Moab Canyonlands
13 Moab - Monument Valley
14 Monument Valley - Page
15 Page - Grand Canyon south rim
16 Grand Canyon - Las Vegas
17 Las Vegas
18 Las Vegas - Lone Pine
19 Lone Pine - Yosemite
20 Yosemite
21 Yosemite - San Francisco
22 San Francisco
23 SF - Cambria
24 Cambria - LA
25 LA
26 LA
27 LA - naar huis
28 aankomst thuis
-
Repelsteel
- Amerika-ontdekker
Alvast bedankt voor jullie reacties! Lijkt mij een mooie route! Kan death valley er nog ergens ingepland worden? Het hoeft niet exact 4 weken te zijn hoor, het mag ook enkele dagen meer zijn of 5 weken. Chicago is geen absolute vereiste maar leek ons wel leuk als tussenstop.
Indien jullie nog leuke suggesties hebben, hoor ik het graag!
Indien jullie nog leuke suggesties hebben, hoor ik het graag!
Als je van Las Vegas naar Lone Pine rijdt kom je door Death Valley.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je nog een paar dagen meer hebt zou ik sowieso een dag extra tussen Jackson (grand teton) en Moab zetten (bv. overnachting in Vernal of Grand Junction, onderweg Flaming Gorge en/of Dinosaur bezoeken.
Een nacht extra Las Vegas na de Grand Canyon en een nacht extra bij Yosemite en San Francisco. Dat zijn dus 4 extra nachten. Als je een hele week extra kunt zou je dus 3 nachten voor Chicago kunnen uittrekken. Ik zou dat zeker niet voor 1 dag doen iig.
Als je Chicago overslaat zou ik die dagen overigens inplannen op de kustroute. Een overnachting tussen San Francisco en Cambria in Monterey of Carmel by the sea geeft je tijd voor bv een walvistocht. Tussen de Grand Canyon en Las Vegas zou je een dag Sedona kunnen inplannen met oa. Slidrock canyon en montezuma's castle. En de laatste dag zou ik dan tussen Moab en Monument Valley zetten. Evt mesa verde, maar je hebt er ook nog de moki dugway, muley point, goosenecks state park, valley of the gods. Genoeg te beleven en genoeg keuzes....
Paul
Een nacht extra Las Vegas na de Grand Canyon en een nacht extra bij Yosemite en San Francisco. Dat zijn dus 4 extra nachten. Als je een hele week extra kunt zou je dus 3 nachten voor Chicago kunnen uittrekken. Ik zou dat zeker niet voor 1 dag doen iig.
Als je Chicago overslaat zou ik die dagen overigens inplannen op de kustroute. Een overnachting tussen San Francisco en Cambria in Monterey of Carmel by the sea geeft je tijd voor bv een walvistocht. Tussen de Grand Canyon en Las Vegas zou je een dag Sedona kunnen inplannen met oa. Slidrock canyon en montezuma's castle. En de laatste dag zou ik dan tussen Moab en Monument Valley zetten. Evt mesa verde, maar je hebt er ook nog de moki dugway, muley point, goosenecks state park, valley of the gods. Genoeg te beleven en genoeg keuzes....
Paul
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Als je meer dagen kan gaan, zou ik dat zeker doen.
1 dag extra Yellowstone
1 dag extra tussen Jackson en Moab (zoals PSVwally al zei bv Vernal - met Dinosaur NP of Grand Junction)
1 dag extra tussen LV en Yosemite (LV-Death Valley / DV-Mammoth Lakes of Lee Vining / ML of Lee Vining-Yosemite)
1 dag extra Yosemite
1 dag extra SF
1 dag extra tussen SF en LA (SF-Monterey / Monterey-Cambria / Cambria-LA)
Afhankelijk van wat je in Page wilt doen zou je ook hier een dag kunnen toevoegen (er is bv Antelope Canyon, Horseshoe Bend maar je kan ook een tocht op Lake Powell doen en daar heb je nu eigenlijk geen tijd voor)
Chicago zou ik overslaan en bewaren voor een volgende reis.
Groetjes
Ingrid
1 dag extra Yellowstone
1 dag extra tussen Jackson en Moab (zoals PSVwally al zei bv Vernal - met Dinosaur NP of Grand Junction)
1 dag extra tussen LV en Yosemite (LV-Death Valley / DV-Mammoth Lakes of Lee Vining / ML of Lee Vining-Yosemite)
1 dag extra Yosemite
1 dag extra SF
1 dag extra tussen SF en LA (SF-Monterey / Monterey-Cambria / Cambria-LA)
Afhankelijk van wat je in Page wilt doen zou je ook hier een dag kunnen toevoegen (er is bv Antelope Canyon, Horseshoe Bend maar je kan ook een tocht op Lake Powell doen en daar heb je nu eigenlijk geen tijd voor)
Chicago zou ik overslaan en bewaren voor een volgende reis.
Groetjes
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
-
Repelsteel
- Amerika-ontdekker
Hallo allemaal!
Heb een tijdje stilgelegen maar heb me nu weer even aan het plannen gezet. Nogmaals erg bedankt voor jullie vorige tips! Ik heb ze zoveel mogelijk gebruikt.
Hieronder zien jullie het nieuwe reisschema:
DAG 1: Brussel – Las Vegas (aankomst late NM)
DAG 2: Las Vegas – Zion NP / overnachting Springdale
DAG 3: Zion NP
DAG 4: Zion NP – Bryce Canyon NP
DAG 5: Bryce – Salt Lake City
DAG 6: Salt Lake City – Yellowstone NP - via West Entrance of toch South?
DAG 7: Yellowstone NP
DAG 8: Yellowstone NP
DAG 9: Yellowstone NP – Grand Teton / overnachting Jackson
DAG 10: Jackson – Dinosaur National Monument / overnachting Vernal
DAG 11: Vernal – Moab
DAG 12: Moab - Arches NP
DAG 13: Moab - Canyonlands NP
DAG 14: Moab – Monument Valley – Page
DAG 15: Page (VM: Lower Antilope Canyon, NM: rust Lake Powell)
DAG 16: Page – Grand Canyon South Rim (helikoptervlucht) / overnachting Tusayan
DAG 17: Grand Canyon South Rim – Las Vegas
DAG 18: Las Vegas
DAG 19: Las Vegas – Death Valley – Lone Pine
DAG 20: Lone Pine – Yosemite NP / overnachting Curry Village
DAG 21: Yosemite NP (Mariposa Grove en Glacier Point)
DAG 22: Yosemite NP – San Francisco
DAG 23: San Francisco
DAG 24: San Francisco
DAG 25: San Francisco – Morro Bay
DAG 26: Morro Bay – Malibu – Los Angeles
DAG 27: Los Angeles (Warner Bros Studios, Venice Beach)
DAG 28: Los Angeles (Downtown, Beverly Hills, Hollywood, Santa Monica)
DAG 29: Los Angeles – Brussel
DAG 30: aankomst Brussel
-Vertrek is gepland rond woe 20/08, dit betekent dat we zowel voor Moab als voor Vegas daar in het weekend zitten..
-Waar logeren we best in Yellowstone? Ik denk dat we de 3 nachten best verdelen over 2 locaties?
-Wat is de beste plaats om te logeren in LA? Is zo groot en krijg er moeilijk zicht op.
-Waar zien we de mooiste zonsop- en ondergangen? Als we er 1 of 2 kunnen meepikken zou dit mooi zijn
-Hebben we zo genoeg tijd voor de Grand Canyon als we ook een helikoptervlucht van 45min doen?
-Hebben we met dit schema nog wat tijd voor de vallei in Yosemite? Is dit nog de moeite als watervallen opgedroogd zijn?
-Als ik het goed lees op dit forum wordt er best nog tot dec/jan gewacht voor het boeken van de vliegtuigtickets? Welke prijs zou toch haalbaar moeten zijn voor aug-sept? De hotels zou ik wel al willen boeken...
-Nog tips zijn zeer welkom!
Groetjes,
Nele
Heb een tijdje stilgelegen maar heb me nu weer even aan het plannen gezet. Nogmaals erg bedankt voor jullie vorige tips! Ik heb ze zoveel mogelijk gebruikt.
Hieronder zien jullie het nieuwe reisschema:
DAG 6: Salt Lake City – Yellowstone NP - via West Entrance of toch South?
DAG 7: Yellowstone NP
DAG 8: Yellowstone NP
DAG 9: Yellowstone NP – Grand Teton / overnachting Jackson
DAG 10: Jackson – Dinosaur National Monument / overnachting Vernal
DAG 11: Vernal – Moab
DAG 12: Moab - Arches NP
DAG 13: Moab - Canyonlands NP
DAG 14: Moab – Monument Valley – Page
DAG 15: Page (VM: Lower Antilope Canyon, NM: rust Lake Powell)
DAG 16: Page – Grand Canyon South Rim (helikoptervlucht) / overnachting Tusayan
DAG 17: Grand Canyon South Rim – Las Vegas
DAG 18: Las Vegas
DAG 19: Las Vegas – Death Valley – Lone Pine
DAG 20: Lone Pine – Yosemite NP / overnachting Curry Village
DAG 21: Yosemite NP (Mariposa Grove en Glacier Point)
DAG 22: Yosemite NP – San Francisco
DAG 23: San Francisco
DAG 25: San Francisco – Morro Bay
DAG 26: Morro Bay – Malibu – Los Angeles
DAG 27: Los Angeles (Warner Bros Studios, Venice Beach)
DAG 28: Los Angeles (Downtown, Beverly Hills, Hollywood, Santa Monica)
DAG 29: Los Angeles – Brussel
DAG 30: aankomst Brussel
-Vertrek is gepland rond woe 20/08, dit betekent dat we zowel voor Moab als voor Vegas daar in het weekend zitten..
-Waar logeren we best in Yellowstone? Ik denk dat we de 3 nachten best verdelen over 2 locaties?
-Wat is de beste plaats om te logeren in LA? Is zo groot en krijg er moeilijk zicht op.
-Waar zien we de mooiste zonsop- en ondergangen? Als we er 1 of 2 kunnen meepikken zou dit mooi zijn
-Hebben we zo genoeg tijd voor de Grand Canyon als we ook een helikoptervlucht van 45min doen?
-Hebben we met dit schema nog wat tijd voor de vallei in Yosemite? Is dit nog de moeite als watervallen opgedroogd zijn?
-Als ik het goed lees op dit forum wordt er best nog tot dec/jan gewacht voor het boeken van de vliegtuigtickets? Welke prijs zou toch haalbaar moeten zijn voor aug-sept? De hotels zou ik wel al willen boeken...
-Nog tips zijn zeer welkom!
Groetjes,
Nele
- ingrid14
- Amerika-expert
- weekends: als je het eerste stuk omdraait valt Moab niet in het weekend (GC-Page-Moab-Yellowstone-SLC-Bryce-Zion)
- Yellowstone: gezien jullie beperkte tijd zou ik via de West Entrance gaan en via de South Entrance terug wegrijden. (SLC via South Entrance naar bv Old Faithfull is al bijna 7u rijtijd)
- in LA slapen wij altijd in Santa Monica, ik vind het daar 's avonds fijn (en er is ook een mooie zonsondergang te zien)
- zonsop- en ondergang:
bij GC heb je de kans voor beide (ik zou wel proberen om aan de rim te overnachten bv Bright Angel Lodge ipv Tusayan)
Monument Valley is ook prachtig maar jullie overnachten hier niet (je zou ook kunnen doen Moab-Monument Valley en MV-Page, jullie hebben dan toch nog tijd genoeg om alles te zien)
Santa Monica Beach
- ik denk wel dat je tijd genoeg hebt bij GC voor een helikoptervlucht, zou je ook kunnen doen op de dag dat je naar LV rijdt
- Yosemite: je hebt zeker tijd voor de vallei maar ik zou niet op dag 21 naar Mariposa Grove en Glacier Point gaan maar beperk je tot de vallei. Je zou Mist Trail kunnen doen naar Vernal Fall
dag 22 zou ik via Glacier Point en Mariposa Grove het park verlaten en zo naar SF rijden
Groetjes,
Ingrid
- Yellowstone: gezien jullie beperkte tijd zou ik via de West Entrance gaan en via de South Entrance terug wegrijden. (SLC via South Entrance naar bv Old Faithfull is al bijna 7u rijtijd)
- in LA slapen wij altijd in Santa Monica, ik vind het daar 's avonds fijn (en er is ook een mooie zonsondergang te zien)
- zonsop- en ondergang:
bij GC heb je de kans voor beide (ik zou wel proberen om aan de rim te overnachten bv Bright Angel Lodge ipv Tusayan)
Monument Valley is ook prachtig maar jullie overnachten hier niet (je zou ook kunnen doen Moab-Monument Valley en MV-Page, jullie hebben dan toch nog tijd genoeg om alles te zien)
Santa Monica Beach
- ik denk wel dat je tijd genoeg hebt bij GC voor een helikoptervlucht, zou je ook kunnen doen op de dag dat je naar LV rijdt
- Yosemite: je hebt zeker tijd voor de vallei maar ik zou niet op dag 21 naar Mariposa Grove en Glacier Point gaan maar beperk je tot de vallei. Je zou Mist Trail kunnen doen naar Vernal Fall
dag 22 zou ik via Glacier Point en Mariposa Grove het park verlaten en zo naar SF rijden
Groetjes,
Ingrid
-
moon29
- Amerikakenner
- Contacteer:
@Ingrid: dit is ook precies hoe wij het nu op de planning hebben staan (en dan wellicht op de volle dag naast de Vernal Fall ook nog fietsen of raften, of zou dat te veel zijn op 1 dag).ingrid14 schreef: - Yosemite: je hebt zeker tijd voor de vallei maar ik zou niet op dag 21 naar Mariposa Grove en Glacier Point gaan maar beperk je tot de vallei. Je zou Mist Trail kunnen doen naar Vernal Fall
Ook wij willen via Glacier Point en Mariposa naar SF rijden. Rekening houdend met een half uurtje rondkijken op Glacier Point en een uur wandelen in Mariposa zullen we dan wel een volle dag onderweg zijn of niet?
- ingrid14
- Amerika-expert
@Moon29:
op je volle dag naar Vernal Fall en fietsen zal gaan, gewoon vroeg vertrekken. Raften is iets anders, ik zag dat jullie er op 17 juli zijn. Toen wij vorig jaar in juli in Yosemite waren, konden ze niet meer raften (te weinig water in de Merced River)
Yosemite verlaten via Glacier Point en Mariposa Grove en dan naar SF is iets van 6u rijden. Reken hier nog de tijd onderweg bij en ja dat is dus een volle dag.
Bij het binnenrijden van San Francisco:
als je via de Oakland Bay bridge naar het centrum rijdt:
neem afrit 4 op de brug Yerba Buena Island, volg de Treasure Island Rd tot voor de Naval Base en keer daar terug. Prachtig zicht op de stad vandaar.
(leg wel een trui grijpklaar in de auto want het kan er zeer koud zijn)
Groetjes,
Ingrid
op je volle dag naar Vernal Fall en fietsen zal gaan, gewoon vroeg vertrekken. Raften is iets anders, ik zag dat jullie er op 17 juli zijn. Toen wij vorig jaar in juli in Yosemite waren, konden ze niet meer raften (te weinig water in de Merced River)
Yosemite verlaten via Glacier Point en Mariposa Grove en dan naar SF is iets van 6u rijden. Reken hier nog de tijd onderweg bij en ja dat is dus een volle dag.
Bij het binnenrijden van San Francisco:
als je via de Oakland Bay bridge naar het centrum rijdt:
neem afrit 4 op de brug Yerba Buena Island, volg de Treasure Island Rd tot voor de Naval Base en keer daar terug. Prachtig zicht op de stad vandaar.
(leg wel een trui grijpklaar in de auto want het kan er zeer koud zijn)
Groetjes,
Ingrid
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het probleem in LA kan het verkeer zijn. Normaal zou ik het met Ingrid eens zijn dat Santa Monica een goede plek is, maar ik zou in jullie geval misschien eerder in (west) hollywood gaan zitten. Orchid suites bijvoorbeeld. Dan zou je ook met de metro naar Universal of Warner Brother Studio's kunnen. Puur gericht op wat je zelf aangeeft.-Wat is de beste plaats om te logeren in LA? Is zo groot en krijg er moeilijk zicht op.
Overigens ben ik zelf over het verkeer misschien wat bevooroordeeld door andere berichten, maar ik ben 5 dagen in LA geweest en heb amper last gehad van files.
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Dat is ook nog eens het labordayweekend en als je het omdraait zit je in dat weekend in yellowstone. Dat zou ik ook niet willen. Misschien is spelen met de vertrekdag nog het handigste, zodat je in ieder geval de zaterdag en zondag niet op een van die drukke plekken zit. Vrijdag is ook erg druk, op maandag gaan de meeste mensen weer op huis aan.ingrid14 schreef:- weekends: als je het eerste stuk omdraait valt Moab niet in het weekend (GC-Page-Moab-Yellowstone-SLC-Bryce-Zion)
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt in LA ook voor 2 verschillende locaties kiezen. Zoals je het nu hebt ingedeeld, met op dag 27 Venice Beach en op dag 28 Santa Monica, is niet handig. Bewaar Venice Beach en Santa Monica voor de laatste dag. Als je bijvoorbeeld in Marina del Rey of Santa Monica overnacht ben je ook zo op LAX. De andere overnachting zou je dan in de omgeving van Hollywood kunnen plannen; wij hebben goede ervaringen met de Orchid Suites. Zie bijvoorbeeld ons 2008-verslag. Had ik al naar verwezen zie ik. Ook voor de overnachtingen in Yellowstone zou je eens naar dat verslag kunnen kijken.
In plaats van 2 nachten Page zou je ook 1 nacht Monument Valley en 1 nacht Page kunnen doen.
Je zou in een keer van Jackson naar Moab (of tot Green River) kunnen rijden, en dan een extra dag voor Yellowstone uittrekken. Of een dag meer voor de rit Las vegas - Yosemite, dan kun je daar een overnachting in Death Valley doen, en heb je ook nog tijd voor Bodie en de Tioga Pass. Maar vooral de tijd voor Yellowstone/Grand Teton is erg krap nu vind ik.
Zonsopkomst/zonsondergang: Grand Canyon, Deatt Vlaley, Bryce. Zie daarvoor mijn 2011-verslag (ook september).
Het blijft een erg volle reis. Behalve voor Yellowstone en Grand Teton is de tijd voor de Grand Canyon ook beperkt. En voor Yosemite. Is zeker de moeite waard ook al is een aantal watervallen opgedroogd.
@moon29: je kunt prima op 1 dag fietsen en raften en naar de Vernal Fall lopen. Wij hebben zelf de wandeling naar de Vernal Fall al een paar keer aan het begin van de avond gedaan; het is dan een stuk rustiger. Dat geeft je een hele dag voor de rest van de vallei. De volgende dag is een volle dag maar ik zou het wel op die manier doen.
Marianne
In plaats van 2 nachten Page zou je ook 1 nacht Monument Valley en 1 nacht Page kunnen doen.
Je zou in een keer van Jackson naar Moab (of tot Green River) kunnen rijden, en dan een extra dag voor Yellowstone uittrekken. Of een dag meer voor de rit Las vegas - Yosemite, dan kun je daar een overnachting in Death Valley doen, en heb je ook nog tijd voor Bodie en de Tioga Pass. Maar vooral de tijd voor Yellowstone/Grand Teton is erg krap nu vind ik.
Zonsopkomst/zonsondergang: Grand Canyon, Deatt Vlaley, Bryce. Zie daarvoor mijn 2011-verslag (ook september).
Het blijft een erg volle reis. Behalve voor Yellowstone en Grand Teton is de tijd voor de Grand Canyon ook beperkt. En voor Yosemite. Is zeker de moeite waard ook al is een aantal watervallen opgedroogd.
@moon29: je kunt prima op 1 dag fietsen en raften en naar de Vernal Fall lopen. Wij hebben zelf de wandeling naar de Vernal Fall al een paar keer aan het begin van de avond gedaan; het is dan een stuk rustiger. Dat geeft je een hele dag voor de rest van de vallei. De volgende dag is een volle dag maar ik zou het wel op die manier doen.
Marianne
-
moon29
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ingrid en Marianne
Bedankt voor de toelichting!
Ik weet inderdaad dat het raften afhangt van de waterstand. Is die niet hoog genoeg dan kunnen we in Page raften. Al lijkt het me ook leuk om daar een motorbootje te huren met zo'n band er achter en lekker rond te varen.
Het fietsen in Yosemite..: moet dat van te voren gereserveerd worden, of kun je dat ter plekke regelen (hoogseizoen)?
Ter plekke regelen lijkt me fijner omdat je dan ter plaatse kunt beslissen of je echt wilt fietsen en hoe laat.
Als je de Vernal Fall hebt gedaan, voegt het dan nog iets toe om diezelfde dag ook de Lower Yosemite fall trail te doen?
@Marianne,
Hoe laat adviseer je dan om uiterlijk aan de Vernal Fall te beginnen?
Groetjes,
Monique
Bedankt voor de toelichting!
Ik weet inderdaad dat het raften afhangt van de waterstand. Is die niet hoog genoeg dan kunnen we in Page raften. Al lijkt het me ook leuk om daar een motorbootje te huren met zo'n band er achter en lekker rond te varen.
Het fietsen in Yosemite..: moet dat van te voren gereserveerd worden, of kun je dat ter plekke regelen (hoogseizoen)?
Ter plekke regelen lijkt me fijner omdat je dan ter plaatse kunt beslissen of je echt wilt fietsen en hoe laat.
Als je de Vernal Fall hebt gedaan, voegt het dan nog iets toe om diezelfde dag ook de Lower Yosemite fall trail te doen?
@Marianne,
Hoe laat adviseer je dan om uiterlijk aan de Vernal Fall te beginnen?
Groetjes,
Monique
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet precies hoe laat het donker is als jullie er zijn, maar wij zijn in 2006 tegen een uur of 5 naar de Vernal Fall gelopen. Later kan ook nog natuurlijk. Zie hier voor ons verslag van die dag. dit jaar zijn we nog later op de dag, na het avondeten, vertrokken voor de Venall Fall - maar vanwege een dreigend onweer niet helemaal tot boven de waterval gekomen. Zie hier.
De Lower Fall heeft waarschijnlijk geen zin als jullie er zijn, die staat halverwege juli vaak al droog. Maar mocht de Yosemite Fall nog niet droog staan dan kun je er altijd even langslopen - of fietsen - het kost niet veel tijd. Fietsen kun huren zonder te reserveren, zowel bij de Lodge als bij Curry Village.
Marianne
De Lower Fall heeft waarschijnlijk geen zin als jullie er zijn, die staat halverwege juli vaak al droog. Maar mocht de Yosemite Fall nog niet droog staan dan kun je er altijd even langslopen - of fietsen - het kost niet veel tijd. Fietsen kun huren zonder te reserveren, zowel bij de Lodge als bij Curry Village.
Marianne
-
moon29
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik ga het even nakijken in jullie verslagen Marianne! Bedankt!
Volgens internet gaat de zon op 16 juli om 20.15 uur onder in Yosemite....
Na het avondeten nog die trail doen lijkt me dan niet handig
Is ongeveer 3 uur lopen in totaal toch?
Volgens internet gaat de zon op 16 juli om 20.15 uur onder in Yosemite....
Na het avondeten nog die trail doen lijkt me dan niet handig
Is ongeveer 3 uur lopen in totaal toch?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, als je helemaal naar boven gaat moet je daar wel op rekenen. Ik heb even gekeken naar een foto van het begin van onze wandeling afgelopen juni, en die is om 3.10 uur genomen, dus 6.10 pm plaatselijke tijd. Vroeg gegeten dus. Twee uur later waren we terug in Curry Village, maar toen zijn we dus niet zo ver gegaan.
Marianne
Marianne
-
Repelsteel
- Amerika-ontdekker
Hallo allemaal.
Hierbij enkele aanpassingen en bedenkingen:
DAG 6: Salt Lake City – Yellowstone NP / overnachting Canyon Lodge & Cabin
DAG 7: Yellowstone NP / overnachting Canyon Lodge & Cabin
DAG 8: Yellowstone NP / overnachting Lake Lodge Cabin
DAG 9: Yellowstone NP / overnachting Lake Lodge Cabin
DAG 10: Yellowstone NP – Grand Teton / overnachting Jackson
DAG 11: Jackson – Dinosaur National Monument / overnachting Vernal
DAG 12: Vernal – Moab
DAG 13: Moab - Arches NP
DAG 14: Moab - Canyonlands NP
DAG 15: Moab – Monument Valley – Page
DAG 16: Page (VM: Lower Antilope Canyon, NM: rust Lake Powell)
DAG 17: Page – Grand Canyon South Rim / overnachting Bright Angel Lodge
DAG 18: Grand Canyon South Rim – Las Vegas
DAG 19: Las Vegas
DAG 20: Las Vegas – Death Valley – Lone Pine
DAG 21: Lone Pine – Yosemite NP (Tioga Road) / overnachting Curry Village
DAG 22: Yosemite NP (Yosemite Valley)
DAG 23: Yosemite NP (Mariposa Grove en Glacier Point) – San Francisco
DAG 25: San Francisco
DAG 26: San Francisco – Morro Bay
DAG 27: Morro Bay – Malibu – Los Angeles
DAG 28: Los Angeles (Beverly Hills, Hollywood, Warner Bros Studios) / overnachting West-Hollywood
DAG 29: Los Angeles (Venice Beach, Santa Monica) / overnachting Santa Monica
DAG 30: Los Angeles – Brussel
DAG 31: aankomst Brussel
-Heb 1 dag Yellowstone toegevoegd wat het totaal op 4 nachten brengt. Ik dacht om 2 nachten te logeren in Canyon Lodge & Cabin. Vanhieruit doen we dan op dag 7 de noordelijke loop met vooral Mammoth Hot Springs en op dag 8 rijden we via Hayden Valley naar Yellowstone Lake waar we dan weer 2 nachten verblijven in Lake Lodge Cabin. Op dag 9 kunnen we dan naar Old Faithful en omgeving. Is dit wat realistisch?
-Doordat er 1 dag bijkomt schuiven onze weekendverblijven in Moab en Vegas een beetje op: we zitten nu in Moab van zondag 31/08 tot woe 03/09 (Laborweekend) en in Vegas van zaterdag 06/09 tot maandag 08/09. Eventueel kunnen we een dag later vertrekken en dan is dit 'probleem' helemaal van de baan.
-Bij mijn zoektocht naar slaapplaatsen vind ik wel dat alles nogal prijzig is voor wat het vaak voorstelt (afgaande op verschillende recencies). Ik probeer over 30 overnachtingen een gemiddelde van €80/nacht te halen maar dit lijkt vrijwel onmogelijk, ook na het vergelijken van verschillende sites. Dit kan? Ik zoek nochtans steeds naar de goedkoopste plekken (zeker als het enkel voor de nacht is),maar ik veronderstel dat plaatsen zoals Jackson, Page, SF en LA altijd prijzig zullen zijn?
-Ook voor de vliegtuigtickets zit ik steeds rond de €860. Dit zou toch ook goedkoper moeten als ik het forum hier lees?
-Leggen we de huurauto best ookal vast of kan dat nog wat wachten?
Bedankt!
Hierbij enkele aanpassingen en bedenkingen:
DAG 6: Salt Lake City – Yellowstone NP / overnachting Canyon Lodge & Cabin
DAG 7: Yellowstone NP / overnachting Canyon Lodge & Cabin
DAG 8: Yellowstone NP / overnachting Lake Lodge Cabin
DAG 9: Yellowstone NP / overnachting Lake Lodge Cabin
DAG 10: Yellowstone NP – Grand Teton / overnachting Jackson
DAG 11: Jackson – Dinosaur National Monument / overnachting Vernal
DAG 12: Vernal – Moab
DAG 13: Moab - Arches NP
DAG 14: Moab - Canyonlands NP
DAG 15: Moab – Monument Valley – Page
DAG 16: Page (VM: Lower Antilope Canyon, NM: rust Lake Powell)
DAG 17: Page – Grand Canyon South Rim / overnachting Bright Angel Lodge
DAG 18: Grand Canyon South Rim – Las Vegas
DAG 19: Las Vegas
DAG 20: Las Vegas – Death Valley – Lone Pine
DAG 21: Lone Pine – Yosemite NP (Tioga Road) / overnachting Curry Village
DAG 22: Yosemite NP (Yosemite Valley)
DAG 23: Yosemite NP (Mariposa Grove en Glacier Point) – San Francisco
DAG 25: San Francisco
DAG 26: San Francisco – Morro Bay
DAG 27: Morro Bay – Malibu – Los Angeles
DAG 28: Los Angeles (Beverly Hills, Hollywood, Warner Bros Studios) / overnachting West-Hollywood
DAG 29: Los Angeles (Venice Beach, Santa Monica) / overnachting Santa Monica
DAG 30: Los Angeles – Brussel
DAG 31: aankomst Brussel
-Heb 1 dag Yellowstone toegevoegd wat het totaal op 4 nachten brengt. Ik dacht om 2 nachten te logeren in Canyon Lodge & Cabin. Vanhieruit doen we dan op dag 7 de noordelijke loop met vooral Mammoth Hot Springs en op dag 8 rijden we via Hayden Valley naar Yellowstone Lake waar we dan weer 2 nachten verblijven in Lake Lodge Cabin. Op dag 9 kunnen we dan naar Old Faithful en omgeving. Is dit wat realistisch?
-Doordat er 1 dag bijkomt schuiven onze weekendverblijven in Moab en Vegas een beetje op: we zitten nu in Moab van zondag 31/08 tot woe 03/09 (Laborweekend) en in Vegas van zaterdag 06/09 tot maandag 08/09. Eventueel kunnen we een dag later vertrekken en dan is dit 'probleem' helemaal van de baan.
-Bij mijn zoektocht naar slaapplaatsen vind ik wel dat alles nogal prijzig is voor wat het vaak voorstelt (afgaande op verschillende recencies). Ik probeer over 30 overnachtingen een gemiddelde van €80/nacht te halen maar dit lijkt vrijwel onmogelijk, ook na het vergelijken van verschillende sites. Dit kan? Ik zoek nochtans steeds naar de goedkoopste plekken (zeker als het enkel voor de nacht is),maar ik veronderstel dat plaatsen zoals Jackson, Page, SF en LA altijd prijzig zullen zijn?
-Ook voor de vliegtuigtickets zit ik steeds rond de €860. Dit zou toch ook goedkoper moeten als ik het forum hier lees?
-Leggen we de huurauto best ookal vast of kan dat nog wat wachten?
Bedankt!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 4138 Weergaves
-
Laatste bericht door Bravy
-