Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
echte natuur....waar?
echte natuur....waar?
ik had eens graag naar florida gegaan, maar dan meer voor de attractieparken. Ik ken iemand die er nu op verlof is en heb er nu duizenden foto's van gezien, van de buiten de parken om, maar ik heb het gevoel dat ik er weinig "natuur" vind. Ik hou van Scandinavië, zwitserland, oostenrijk,...en ik vroeg me af waar je zo dat gevoel van "echte" natuur terug vind.
- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
Re: echte natuur....waar?
Everglades np natuurlijk, maar er zijn ook tal van NWR's en SP's te vinden. 100% natuur is het niet, want er zijn aangelegde wandelpaden. Maar toch de moeite.
Voor de ongerepte natuur, moet je naar het noord/zuidwesten, maar dat wist je misschien al wel
Voor de ongerepte natuur, moet je naar het noord/zuidwesten, maar dat wist je misschien al wel

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
De landen die je noemt zijn alledrie berglanden. Florida is zo plat als een pannenkoek. Ook het klimaat is wel 'wat' anders. Daardoor is er natuurlijk een totaal andere natuur dan in de landen die je als referentie noemt. Van wat voor soort natuur hou je?
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Een wandelpad is ok hoor. Ik hou van natuur waarvan je nog voor het grootste deel het gevoel hebt: dit is een wonder, veel groen, veel dingen die je hier niet ziet. ik verwacht geen kopij van zwitserland, anders zou ik er niet heen willen. Het moet toch een beetje anders zijn. Maar geen dingen van: in 1930 legden we dit aan, in 1935 dat, het werd gerenoveerd in 1950,.....
Liefst combinatie beetje wild, maar toch nog voldoende veiligheidsgevoel...
Liefst combinatie beetje wild, maar toch nog voldoende veiligheidsgevoel...
Wat dacht je van West Canada? Of Alaska?
Volgens mij is Florida inderdaad geen droomlocatie voor natuurliefhebbers, maar voor de rest hoef je toch niet zo verschrikkelijk je best te doen om fraaie natuur te vinden in dit land. Zo'n beetje overal waar het heuvelachtig of bergachtig is, vind je ongerepte natuur. In sommige staten moet je zelfs je best doen om iets anders te vinden, zoals West-Virginia bijvoorbeeld 

-
- Amerika-expert
Florida is ontzettend groen maar ik heb niet vaak het gevoel van wauw, wat een ongerepte wildernis. Ik denk wel dagelijks 'wat cool!' over de planten, bloemen, klein wildlife enz. maar ik heb het idee dat je hier vooral namaak natuur hebt
Al zie je wel dat de echte natuur flink haar best doet om haar plek terug te veroveren. Als de lawn maintenance een paar dagen niet langskomt zie je meteen dat alles de pan uitgroeit, zoals m'n moeder zou zeggen.
Voor echte natuur denk ik dat je beter naar een andere staat kan gaan. Texas bijvoorbeeld. Mijn schoonpapa zegt altijd dat hij geen kerk nodig heeft, hij loopt gewoon het bos in en ik snap precies wat hij bedoelt. Zelfs op ons eigen terrein, als je een stukje het bos in loopt ben je echt in de wildernis en je moet goed opletten wat je doet en waar je loopt.

Al zie je wel dat de echte natuur flink haar best doet om haar plek terug te veroveren. Als de lawn maintenance een paar dagen niet langskomt zie je meteen dat alles de pan uitgroeit, zoals m'n moeder zou zeggen.
Voor echte natuur denk ik dat je beter naar een andere staat kan gaan. Texas bijvoorbeeld. Mijn schoonpapa zegt altijd dat hij geen kerk nodig heeft, hij loopt gewoon het bos in en ik snap precies wat hij bedoelt. Zelfs op ons eigen terrein, als je een stukje het bos in loopt ben je echt in de wildernis en je moet goed opletten wat je doet en waar je loopt.
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Absoluut West Virginia ,wordt ook wel eens Switzerland of America genoemd . Ook een deel van North Carolina is mooi en heuvelachtig .
Wat valt er bij jou onder natuur? Ik heb familie in Galeton PA en in vergelijking met Nederland was er echt heel erg veel natuur! Er viel dan ook verder niet veel te beleven, maar ik heb heel erg genoten van de rust, de beren die voorbij wandelen, de vele herten, de bergen, de geur van de bomen, de stiltes. Natuurlijk werd de rustige natuur wel een beetje verstoord door mezelf door met een quad te gaan rijden, te gaan schieten of met de paarden op pad te gaan.
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
De missouri en arkansas Ozark Mountains. Genoeg ongereptheid. Ik denk dat je ongereptheid in elke staat in de USA wel kan vinden. Ook in Florida
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Lees de reisverhalen van A3 eens zou ik zeggen (niet te missen in het florida forum). Genoeg te beleven in Florida, maar wel heel anders dan het zuidwesten.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
wij zijn ook absolute Oostenrijk-adepten (altijd 2e helft augustus). Maar als je de écht pure natuur wilt zien, dan kan ik je onze andere liefde aanraden : het Westen van Canada. Zie anders eens via onderstaande links naar onze blogs en/of foto's op Flickr. En als je het nóg puurder wilt, niet twijfelen : Alaska
.
[youtube]cKGIo8YVzsw[/youtube]

[youtube]cKGIo8YVzsw[/youtube]
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Nou, ik kom echte natuur ook gewoon in onze buurt tegen. Een moederhert met drie kleintjes loopt hier gewoon rond, vossen zijn overal, om nog van de "gewone" eekhoorns en chipmunks niet te spreken. Volgens mij is er veel meer "echte" natuur hier in de VS dan in grote delen van Europa. Een wandeling in de Shenandoah en we stonden oog in oog met een beer. Ook in Florida is prachtige natuur, hoor, denk alleen al inderdaad aan de Everglades en ik vond het J.N. Ding Darling National Wildlife Reserve ook heel indrukwekkend met roze lepelaars en andere dieren. Het lijkt me dat je daar hier minder naar hoeft te zoeken, zelfs in Florida, dan in grote delen van Europa. Een subtropisch klimaat als in Florida vergelijken met bergklimaten gaat natuurlijk al meteen mank
.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Wij wonen in de bollenstreek. Reintje de vos komt geregeld langs het keukenraam. Er is een vossenhol op vijf minuten lopen, dus in het voorjaar kunnen wij genieten van de jongen. De herten knabbelen aan onze heg. Zwanen en ganzenjongen zijn er volop in het voorjaar. Konijnen in de duinen, en af en toe een hermelijn. Uil, buizerd, zwaluw, fazant enz. Zeehonden op het strand. Het staat nu vol met vogelaars op zoek naar een roze spreeuw. Verleden keer zochten de vogelaars een klein bruin vogeltje
En als de bessen rijp zijn, genieten wij van de dronken spreeuwen.
Ik denk dat er bijna overal wel natuur is, maar dat je er oog voor moet hebben en een doses geluk. De boswachter zegt vaak als ik hem tegen kom "wat woon je in een prachtige natuur ".Dus als je open staat voor dingen en een doses geluk hebt, vindt je altijd wel een stukje natuur.
De stranden van Florida zijn een lust voor het oog. Wat ook leuk is, is dat de krokodillen langs de snelweg liggen.

En als de bessen rijp zijn, genieten wij van de dronken spreeuwen.
Ik denk dat er bijna overal wel natuur is, maar dat je er oog voor moet hebben en een doses geluk. De boswachter zegt vaak als ik hem tegen kom "wat woon je in een prachtige natuur ".Dus als je open staat voor dingen en een doses geluk hebt, vindt je altijd wel een stukje natuur.
De stranden van Florida zijn een lust voor het oog. Wat ook leuk is, is dat de krokodillen langs de snelweg liggen.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wat al genoemd is de reisverslagen van A3(hij doet dat in een draadje in het forum); hij gaat met zijn gezin bijna elk jaar wel even naar Florida (die indruk heb ik) en altijd bezoeken ze stukken natuur. Er zwemmen dan Manatees, schildpadden, Aligators, lopen wasberen, grote sprinkhanen, armadillo's (veel dood langs de weg) en nog veel meer. Er zijn ook nogal veel SP. Ik denk dat het andere natuur is, niet het grootse van het Westen. Maar wel in het klein met meren en beken en rivieren en natuurlijk de zee. Het is wellicht minder in hapklare brokken maar vaak ook wel heel toegankelijk. Zoek eens op de State Parks Florida. Er zijn er veel, en vaak kun je er zoals A3 wel eens doet met je voeten doorstappen (in het water) of zwemmend in kreken enzo. Kelly Park is een voorbeeld ervan.
Uit eigen ervaring (wel 20 jr geleden) is Sebastian Inlet mooi maar ook de natuur rond Cape Canaveral.
Wij bezoeken in 2014 Crystal River, Cape Canaveral en stranden bij St george Island (St Joseph Peninsula ligt er valkbij in de Panhandle).
Succes
Uit eigen ervaring (wel 20 jr geleden) is Sebastian Inlet mooi maar ook de natuur rond Cape Canaveral.
Wij bezoeken in 2014 Crystal River, Cape Canaveral en stranden bij St george Island (St Joseph Peninsula ligt er valkbij in de Panhandle).
Succes
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Natuur kent vele definities, dat blijkt maar weer, want wat jij het grootse van het Westen noemt, valt bij mij niet in de categorie natuur. Ik vind het prachtig hoor, al die rode en gele rotsen en de grootsheid van het landschap, maar als ik het woord "natuur" hoor, dan associeer ik dat vooral met veel groen. En wat groen betreft kun je beter naar het Oosten kijken dan naar het Westen, met uitzondering van de westelijke kuststrook en het noordwesten.Isis schreef:Ik denk dat het andere natuur is, niet het grootse van het Westen.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Ik volg hier dimona volledig. Ikzelf vind zowel het ZW als het NW schitterend, maar mijn zoon vindt het groene, "bruisende" NW ook mooier dan het rode, "dode" ZW. Terwijl ik dat laatste dan weer "specialer" vind dan het NW.
Eigenlijk zou ik het samenvatten als : in het ZW heeft de natuur er miljoenen jaren over gedaan om tot landschappen te komen die je zo goed als nergens anders aantreft. In het NW zie je de natuur veranderen met de watervallen, rivieren enz...
Eigenlijk zou ik het samenvatten als : in het ZW heeft de natuur er miljoenen jaren over gedaan om tot landschappen te komen die je zo goed als nergens anders aantreft. In het NW zie je de natuur veranderen met de watervallen, rivieren enz...
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien reken jullie Colorado dan niet tot het zuidwesten, want ik zie toch wel erg veel groen om me heen. Wat dacht je van dit uitzicht vanaf een bike trail in de omgeving van Crested Butte?

Terwijl Maryland op dezelfde lengtegraad ligt als Colorado, wordt mijn regio meestal aangeduid als het noordoosten, en de jouwe als het zuidwesten
Hoe dan ook: ik schreef eerder deze week nog in een ander draadje dat Colorado een van mijn favorieten zou zijn om te wonen als ik nu moest kiezen, én dat die keuze o.a. bepaald werd door natuur

Hoe dan ook: ik schreef eerder deze week nog in een ander draadje dat Colorado een van mijn favorieten zou zijn om te wonen als ik nu moest kiezen, én dat die keuze o.a. bepaald werd door natuur

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Yep! Colorado! 

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 7013 Weergaves
-
Laatste bericht door Joanne0704