Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Uitzicht Grand Prismatic Spring

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
tofke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Uitzicht Grand Prismatic Spring

Bericht door tofke »

Hey,

Ondertussen zijn we in Billings waar we overnachten en morgen gaan we de Beartooth Highway doen en nog een klein stukje van Yellowstone (bovenste deel) afhankelijk van de tijd die ons nog rest,we overnachten in Gardiner.

Nu had ik eens gelezen dat je via de Fairy Trails dacht ik ergens een heuvel(tje) moest opklimmen voor een mooie foto te maken van de Grand Prismatic Spring?

Kan er iemand mij nog een tip geven hoe ik dat juist kan doen?

Nogmaals bedankt! :thumbup:

Tofke
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Uitzicht Grand Prismatic Spring

Bericht door Felicitas »

Als je van het noorden komt voorbij Midway Geyser Basin rijden. Ongeveer 1 mijl verder is aan de rechterkant de trailhead van de Fairy Falls Trail. Er is daar ook een parkeerterreintje. Volg de trail tot je aan de linkerkant van het pad de heuvel op kunt klimmen. Er is geen officieel wandelpad naar boven, maar vele anderen zijn er al geweest en dat is te zien. Bovenop de heuvel heb je een prachtig zicht op de Grand Prismatic Spring.
Er is ook nog een andere heuvel waar je op kunt klimmen (Midway Bluff). Als je met de auto van het noorden komt is er net ietsje voorbij Midway Geyser Basin aan de linkerkant een parkeerstrook. Daar loopt een pad naar boven. Ook hier heb je een mooi uitzicht op de Grand Prismatic Spring (iets minder mooi dan het uizicht langs de Fairy Falls Trail).
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Tofke, ik denk dat het iemand anders is geweest, want ik kon daar die dag niet echt bij in de buurt komen vanwege onderhoud aan paden ed.
jess85
Amerikafan

Bericht door jess85 »

Hey,

Wij hebben dit een goeie week geleden gedaan. We hebben de fairy trail gedaan tot je ongeveer bij de prismatic bent en daar naar boven gegaan. Het zicht was idd mooi maar er staan telkens wel wat bomen voor. Wij vonden geen plaats waar we zicht hadden op de ganse spring zonder bomen ervoor.

Ben dan ook nog eens op die andere heuvel geklommen, maar daar was zicht nihil doordat de zon toen aan andere kant zat en er teveel stoom was die van de spring kwam.

Mvg
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
bompa
Amerikafan

Bericht door bompa »

hey
bovenstaande klopt maar klim naar boven is niet evident
er zijn meerdere paden = pogingen

wij zijn vorige week tot halverwege " geklommen " en hadden een mooi uitzicht vanaf een rotsplateau - kon foto's maken van de volledige pool zonder bomen
volledig naar de top is eerder iets voor avonturiers en jongeren - er liggen immers veel omgevallen bomen - is dus klauterwerk
tofke
Amerikafan

Bericht door tofke »

Bedankt iedereen!

Normaal gingen we het vandaag doen maar door het slechte weer hier in Yellowstone (sneeuw vandaag) en ijsregen is het er niet van gekomen...maar morgen wordt het normaal goei weer en ga ik zeker proberen die heuvel op te klimmen :thumbup:

Tofke
tamara21
Amerika-ontdekker

Bericht door tamara21 »

Echt een fantastisch uitzicht.
Geniet er van en nog een fijne vakantie.
Groetjes Tamara
2003: Florida
2006: Zuid-West Amerika
2008: Noord-West Amerika
2009: Florida
2011: Noord-West Amerika & Canada
2012: Noord-Oost Amerika & Canada
2013: Zuid-West Amerika & Hawaii
2014: zuid-west Amerika & Yellowstone np
tofke
Amerikafan

Bericht door tofke »

Hey,

Ik ben ondertussen in Vegas...in the Cosmopolitan :thumbup:

Maar ik heb het wel gevonden! En heb mooie foto's kunnen maken van de grand prismatic :D
Wel vrij steil moeten klimmen maar het ging best wel hoor!

Thx iedereen voor de tips!

Tofke
Toerist
Amerika-ontdekker

Bericht door Toerist »

Voor iedereen die nog zou moeten gaan, vergeet niet tot helemaal boven te gaan. Redelijk moeilijk (vooral het naar beneden gaan) maar de moeite!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer