Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Peter27: San Francisco - Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Peter27

Reis Peter27: San Francisco - Las Vegas

Bericht door Peter27 »

Hallo Allemaal,

Aanstaande woensdag vliegen we naar de Verenigde Staten voor onze vakantie. Hieronder staat de planning van de definitieve route die we gemaakt hebben.
De afgelopen tijd heb ik erg veel op dit forum en de site gelezen, op allerlei andere sites en een heleboel reisverslagen doorgelezen

Dag 1: 18 september: Amsterdam - San Francisco
Dag 2: 19 september: San Francisco
Dag 3: 20 september: San Francisco - Yosemite
Dag 4: 21 september: Yosemite
Dag 5: 22 september: Yosemite - Death Valley
Dag 6: 23 september: Death Valley - Zion
Dag 7: 24 september: Zion
Dag 8: 25 september: Zion - Bryce
Dag 9: 26 september: Bryce
Dag 10: 27 september: Bryce - Capitol Reef
Dag 11: 28 september: Capitol Reef - Moab
Dag 12: 29 september: Moab
Dag 13: 30 september: Moab - Monument Valley
Dag 14: 1 oktober: Monument Valley - Page
Dag 15: 2 oktober: Page - Grand Canyon
Dag 16: 3 oktober: Grand Canyon
Dag 17: 4 oktober: Grand Canyon - Las Vegas
Dag 18: 5 oktober: Las Vegas
Dag 19: 6 oktober: Las Vegas
Dag 20: 7 oktober: Las Vegas - Amsterdam

Per locatie willen we de volgende dingen zien:
San Francisco: Alcatraz, Golden Gate Bridge, Fishermans' Wharf, Westfield Shopping Mall, China Town, Little Italy
Yosemite: Mariposa Grove, Yosemite Valley, Half Dome, El Capitan, Glacier Point, Tunnel View
Death Valley: Zabriskie Point, Dante’s View, Badwater Basin, Mesquite Flat Sand Dunes
Zion: Busrit: Zion Scenic Drive, Trail: Taylor Creek (5km), Trail: Observation Point (13km), Trail: Zion Narrows (..km), Trail: Riverside Walk (3km)
Zion-Bryce: Red Canyon
Bryce: Yovimpa Point en Rainbow Point, Bryce Point / Sunset Point, Trail: Fairyland Loop (13km), Trail: Queen's Garden (3km)
Capitol Reef: Scenic Drive (16km), Trail: Hickman Bridge Trail (3km)
Moab: Arches: Trail Delicate Arch, Arches: Trail Arch Trail, Arches: Trail Fiery Furnace, Canyonlands: Trail Mesa Arch, Canyonlands: Trail Grand View Overlook
Monument Valley: Monument Valley
Page: Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Glen Canyon Dam, Wave
Grand Canyon: Mather Point, Yavapai Point, Grandview Point, Helicopter vlucht, Trail: Hermit
Grand Canyon - Las Vegas: Old Route 66, Hooverdam
Las Vegas: Bellagio Fountains, Mirage Vulcano, Golden Nugget, M&M World

W hebben hierin overigens met opzet voor een extra dag Las Vegas gekozen, indien we ergens een dag uitlopen. Mocht dat niet het geval zijn, dan hebben we een extra dagje om bij te komen :)

We hebben drie hotels geboekt, namelijk aan het begin in San Francisco (Bijou) , in de Death Valley (Furnace Creek Ranch) en in Las Vegas (Excalibur).
Ons doel is om alle must-see attracties in ieder geval te hebben gezien. Ik vraag me af wat jullie vinden van deze reis. Zijn er bezienswaardigheden bij die eigenlijk niet de moeite waard zijn, of vergeten we iets?
Ik ben ook wel benieuwd of het makkelijk is om in deze periodes motels te vinden langs de route. Ik heb zelf het idee dat we net buiten het hoogseizoen zitten en het dus wel mee zou moeten vallen, maar dat weet ik niet zeker. Kunnen we beter de dag ervoor via Internet alvast wat boeken, of er gewoon langs gaan?
jerommeke10
Amerikakenner

Re: Reis Peter27: San Francisco - Las Vegas

Bericht door jerommeke10 »

Ik ben ook wel benieuwd of het makkelijk is om in deze periodes motels te vinden langs de route. Ik heb zelf het idee dat we net buiten het hoogseizoen zitten en het dus wel mee zou moeten vallen, maar dat weet ik niet zeker
Ik vrees dat dat een eerder gaat tegenvallen, vooral in de buurt van de parken. Yosemite zou ik in elk geval vastleggen.

In het begin van je reis ga je wel erg snel: slechts 1 dag SF, in 2 dagen van yosemite naar Zion.... Ik zou één nacht Bryce schrappen en een bijkomende overnachting voorzien tussen Yosemite en Death valley (dan moet je wel Furnace Creek even omboeken).
Nathalie21
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Nathalie21 »

Allereerst alvast heel veel plezier gewenst!

De Antelope Canyon tour zou ik alvast online reserveren, zo kun je deze alvast inplannen.
De hotels in Las Vegas zijn een bezienswaardigheid op zich :wink: in The Venetian vonden wij bijv. de gondel leuk om te zien.

Reserveringen hebben wij voor september veelal vooraf gedaan via Booking.com en via de websites van de Nationale Parken.
Vooral de Nationale Parken zaten al snel volgeboekt vonden wij.

Een aantal hotels hebben wij ter plaatste geboekt en dit leverde ons geen problemen op, het is maar net wat je zelf prettig vindt.
Ik vond het wel prettig te weten naar welk hotel we konden rijden en gelijk konden inchecken en niet eerst van alles moesten checken.
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
2025: Las Vegas - The Sphere
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
Peter27

Bericht door Peter27 »

jerommeke10 schreef:Ik vrees dat dat een eerder gaat tegenvallen, vooral in de buurt van de parken. Yosemite zou ik in elk geval vastleggen.
Geldt het vooraf boeken ook als je buiten de parken wilt overnachten?
Mariposa en Groveland liggen overigens inderdaad wel vrij ver van het park. Vanavond toch maar even reserveren, bedankt!!

Nathalie21 schreef:De Antelope Canyon tour zou ik alvast online reserveren, zo kun je deze alvast inplannen.
Bedankt, dan ga ik die nog even snel reserveren!!
Laatst gewijzigd door Peter27 op 16 sep 2013, 12:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je zult overal wel een motel kunnen vinden maar in de weekenden zal het wat lastiger worden. Als je in de parken wilt overnachten kan het ook wel lastig worden. Ik zou zeker voor Yosemite eens kijken naar de mogelijkheden. Als je in het park bent en je moet nog buiten het park iets zoeken dan gaat je dat erg veel tijd kosten. Ik vind Mariposa niet handig liggen, en Groveland ligt ook aardig ver van het park. Zie hier voor de afstanden naar de vallei. Ook de Grand Canyon zal lastig zijn, maar daar is Tusayan een goed alternatief. Hou er rekening mee dat het vroeg donker is en dat het niet prettig rijden is als het helemaal donker is (en erg jammer om niet de omgeving te kunnen zien).
Ik zou een nacht Bryce inruilen voor meer tijd tussen Yosemite en Death Valley, want dat is zoals Jerommeke ook al aangaf een behoorlijk eind rijden, zeker met nog een lange dag daarna. Maar een dag langer Moab is ook een aanrader.
De Taylor Creek Trail is in een ander deel van Zion, met wat je verder van plan bent denk ik niet dat je daar tijd voor hebt. De Riverside walk loop je al als je naar de Narrows gaat. Vergeet de canyon Overlook Trail niet als je naar Bryce rijdt.
Bij Yosemite noem je alleen maar wat viewpoints, wil je daar niet gaan wandelen? Kijk eens op mijn wandelsite of op http://www.yosemtiehikes.com voor de mogelijkheden.
Ik weet niet hoe druk het in september/oktober is, maar de Fiery Furnace walk moet je van tevoren reserveren.
De Hickman Bridge trail is afgesloten dacht ik.
Bij de Grand canyon noem je Hermit, bedoel je de rim trail naar Hermit's Rest of bedoel je de Hermit trail? Deze is zwaarder dan de BAT of SKT, en het pad wordt niet onderhouden.
Voor de Wave heb je geen tijd, maar het belangrijkste is dat je een permit moet hebben en dat lukt je nu niet meer. Voor de Lower Antelope Canyon hoef je niet te reserveren, voor de Upper wel. Maar het zou kunnen dat je ook ter plekke nog mee kunt.

Marianne
Peter27

Bericht door Peter27 »

Dankjewel Marianne voor je informatie, heel erg goed om te weten:). Denk dat ik vanavond toch maar Yosemite ga reserveren, aangezien we daar ook in het weekend zitten.
Voor Grand Canyon was inderdaad Tusayan het idee, is het handig om ook daar al te reserveren?
De Overlook Trail is opgenomen in de planning! Fiery Funace heb ik een tijdje geleden geprobeerd te reserveren, maar dat zat toen al vol. Ben dus bang dat dat niet gaat lukken. Misschien kunnen we ter plekke nog mee..
De Hermit trail is verruild voor de BAT of SKT.

En ik ga eens even op je wandelsite kijken. Het was inderdaad wel het idee om daar te gaan wandelen, maar dat hadden nog niet specifiek in gedachte welke.
Mochten er nog meer tips zijn, dan hoor ik dat natuurlijk graag :thumbup:
Laatst gewijzigd door Aricon op 16 sep 2013, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Ik heb net even op Expedia.com gekeken voor hotels in de omgeving Yosemite en voor morgen kun je overal nog zonder problemen terecht.
De Days Inn in Oakhurst kost 110 $ per nacht per kamer en de Mountain Trail Lodge in Oakhurst 86 $ per nacht per kamer.
Het feit dat men op zo'n korte termijn nog voor die prijs kamers aanbiedt is een indicatie dat ze nog plaats genoeg hebben .....................
Jullie zitten echter in het weekend in Yosemite en dan kan, zoals Marianne ook al opmerkt, de situatie anders zijn
Je zou een paar dagen voordat jullie daar aankomen even moeten kijken naar beschikbaarheid en prijzen. Bij twijfel kun je dan nog altijd iets vastleggen
Oakhurst ligt overigens net buiten de parkgrens, vlakbij Mariposa Grove (waar de grote Sequoia bomen staan)
Ter orientatie vind je hier een inzoombare kaart van Yosemite: http://www.lib.utexas.edu/maps/national ... park98.pdf

Ook voor Antelope Canyon zou ik niks reserveren. Je zit door de week in Page, dus je zal daar geen probleem ondervinden.
Marianne noemde ook al de 2 verschillende Antelope Canyons, maar weet je al welke je wil bezoeken ?
De Upper kun je alleen bereiken via een georganiseerde tour achterin een Pick-uptruck, maar naar de Lower kun je gewoon zelf naar toe rijden, kaartje kopen en aansluiten bij de eerstvolgende groep.
Het verschil: De Upper is een spleet in een rotswand, de Lower is een spleet in de grond.
Voor wat mijn mening waard is, ik vind de lower mooier dan de Upper.
Maar oordeel zelf aan de hand van 2 fotoseries. Let op de ingangen van beide canyons, dan zie je de verschillen.
Fotoserie Upper: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... groot.html
Fotoserie Lower: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... groot.html

Nog even iets over je route:
Als ik zie wat je in Moab allemaal wil doen zou je eens moeten overwegen om die volle dag die je nu in Bryce hebt gepland, naar Moab te verschuiven.
Bryce is niet zo groot. Als je een beetje vroeg uit Zion wegrijdt heb je diezelfde dag nog bijna een volle dag voor Bryce en da's meer dan genoeg.

Wat je ook doet, in ieder geval veel plezier gewenst
gwenny
Amerikafan

Bericht door gwenny »

check ook regelmatig op de sites van de parken of alle wegen open zijn!
Veel plezier
Aricon
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door Aricon »

Ik zou voor Antelope Canyon ook niets van te voren reserveren. Ik was 2 jaar geleden in september in de lower Antelope Canyon en op dat moment was ik de enige bezoeker. Ik kreeg een privé gids mee en we liepen meteen naar de ingang van de canyon. Mijn gids, een jongen van een jaar of 17, had een fluit bij zich en terwijl we door de canyon liepen speelde hij daar op. Ik vond dat een fantastische ervaring en was heel blij dat ik niet een tour in de upper canyon had gereserveerd.
Peter27

Bericht door Peter27 »

Cees A schreef:Het feit dat men op zo'n korte termijn nog voor die prijs kamers aanbiedt is een indicatie dat ze nog plaats genoeg hebben .....................
Jullie zitten echter in het weekend in Yosemite en dan kan, zoals Marianne ook al opmerkt, de situatie anders zijn
Je zou een paar dagen voordat jullie daar aankomen even moeten kijken naar beschikbaarheid en prijzen. Bij twijfel kun je dan nog altijd iets vastleggen
Ik heb gisteravond toch Yosemite View Lodge maar even vastgelegd. Er was voor het weekend inderdaad nog weinig plek, dus dit is wel zo prettig.
Cees A schreef:De Upper kun je alleen bereiken via een georganiseerde tour achterin een Pick-uptruck, maar naar de Lower kun je gewoon zelf naar toe rijden, kaartje kopen en aansluiten bij de eerstvolgende groep.
Het verschil: De Upper is een spleet in een rotswand, de Lower is een spleet in de grond.
Voor wat mijn mening waard is, ik vind de lower mooier dan de Upper.
Het gaat de Lower worden. We gaan deze dus niet reserveren.
Cees A schreef:Als ik zie wat je in Moab allemaal wil doen zou je eens moeten overwegen om die volle dag die je nu in Bryce hebt gepland, naar Moab te verschuiven.
Bryce is niet zo groot. Als je een beetje vroeg uit Zion wegrijdt heb je diezelfde dag nog bijna een volle dag voor Bryce en da's meer dan genoeg.
Die houd ik in mijn achterhoofd. We waren inderdaad van plan om vroeg uit Zion te vertrekken. Indien we op dezelfde dag op Bryce uitgekeken zijn, kunnen we alsnog de volgende dag vertrekken en de extra dag in Moab doen.
gwenny schreef:check ook regelmatig op de sites van de parken of alle wegen open zijn!
Veel plezier
Dat is een goeie, bedankt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer