Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waar wisselen jullie je geld?
Waar wisselen jullie je geld?
Hallo allemaal,
Ik vroeg me af waar of hoe jullie geld het voordeligst en veiligst wisselen. Het liefst zou ik vast een deel in Nederland wisselen en dan de rest pinnen. Weet iemand of er in elke wat grotere stad in hawaii pinautomaten zijn? Ik lees dat ze nogal veel met CC betalen, maar aangezien ik daar geen ervaring mee heb wil ik het liefst zoveel mogelijk of met m'n pinpas betalen of contant.
Ik vroeg me af waar of hoe jullie geld het voordeligst en veiligst wisselen. Het liefst zou ik vast een deel in Nederland wisselen en dan de rest pinnen. Weet iemand of er in elke wat grotere stad in hawaii pinautomaten zijn? Ik lees dat ze nogal veel met CC betalen, maar aangezien ik daar geen ervaring mee heb wil ik het liefst zoveel mogelijk of met m'n pinpas betalen of contant.
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
Re: Waar wisselen jullie je geld?
ATM's heb je overal, daar hoef je je geen zorgen om te maken. Nadeel is wel dat veel van die ATM's een extra bedrag rekenen voor het gebruik (2-5$). Dus als je pint, een groter bedrag opnemen zodat je niet iedere dag hoeft te pinnen.
Geld wisselen in Nederland is absoluut niet gunstig omdat je flink betaalt voor de exchange rate. Ik zou gewoon wachten tot je aankomt in de States en dan op het vliegveld je eerste contante geld pint. De wisselkoers die daarvoor gebruikt wordt (en op creditcards) is vaak veel gunstiger.
Geld wisselen in Nederland is absoluut niet gunstig omdat je flink betaalt voor de exchange rate. Ik zou gewoon wachten tot je aankomt in de States en dan op het vliegveld je eerste contante geld pint. De wisselkoers die daarvoor gebruikt wordt (en op creditcards) is vaak veel gunstiger.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
het goedkoopste wisselen is met een bankkaart (debitcard) en dan cash back vragen als je iets koopt.
Je vraagt dan om meer te pinnen dan je eigenlijk moet en krijgt het verschil gewoon cash terug. Geen extra kosten.
Je vraagt dan om meer te pinnen dan je eigenlijk moet en krijgt het verschil gewoon cash terug. Geen extra kosten.
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
- Re1gnman
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
In Amerika is betalen met je credit card net zo gewoon als hier contant.
McDonalds, Starbucks, Walmart....gewoon met credit card.
Spookverhalen als credit cards onveilig zijn, zijn tegenwoordig fabeltjes.
Credit card maatschappijen doen veel aan fraude preventie.
Ik heb bv dit jaar gebeld met Visa, min of meer mijn reisschema doorgegeven
En de datum van vertrek en aankomst. Je kan dan zeggen, ik zit 3 weken
In (mijn geval) Florida. Zij kunnen je betalingen monitoren. En dat doen ze ook.
Jaar daarvoor, kon ik ineens niet meer betalen in een winkel. Achteraf bleek dat
Ze bij Visa vonden dat er teveel betalingen in korte tijd achter elkaar waren.
Tsja, outletten doet dat soms. Toen wist Visa niet dat ik op vakantie ging hihi.
Vrouw zat thuis, gebeld met Visa mevrouwtje...en hij deed het weer.
Achteraf een veilig gevoel, dat ze je transacties monitoren.
Bovendien zijn je aankopen met een credit card verzekerd. Als je zuinig op je
Credit card bent, niet laat slingeren op hotelkamers, is dat naar mijn idee de
Veiligste manier van betalen in Amerika.
Gr. Ron
In (mijn geval) Florida. Zij kunnen je betalingen monitoren. En dat doen ze ook.
Jaar daarvoor, kon ik ineens niet meer betalen in een winkel. Achteraf bleek dat
Tsja, outletten doet dat soms. Toen wist Visa niet dat ik op vakantie ging hihi.
Gr. Ron
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Waar wisselen? Gewoon niet. Zorg dat ik wat euro's op zak heb en zodra ik in de VS (of praktisch waar ook ter wereld) aankom pin ik bij de eerste de beste pinautomaat op de luchthaven. Dat kan zo goed als in alle moderne landen op de wereld hoor
Overigens pinde ik tijdens de reis meestal gewoon bij banken en er waren er meer die geen fee vroegen dan die dat wel vroegen. Ik hou ervan om altijd wel wat contact geld bij me te hebben, maar het is ook geen ramp als je eens zonder zit. Je kunt overal gewoon met pinpas of creditcard betalen.

Overigens pinde ik tijdens de reis meestal gewoon bij banken en er waren er meer die geen fee vroegen dan die dat wel vroegen. Ik hou ervan om altijd wel wat contact geld bij me te hebben, maar het is ook geen ramp als je eens zonder zit. Je kunt overal gewoon met pinpas of creditcard betalen.
Dat cashback met je debitkaart kan op steeds minder plaatsen heb ik het idee. Veel winkels hebben een ATM in hun winkel staan en dan moet je daar pinnen ( en inderdaad 2 tot 5 dollar extra betalen ).
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Geld wisselen?????
Je kan echt op elke hoek van de straat pinnen, maar soms maar tot 200 dollar+3 dollar voor gebruik van de ATM.
Bij banken kan je meer opnemen en kost het doorgaans niks extra.
Maar wisselen????
Echt zooooooooooooooooooo vorige eeuw.
Je kan echt op elke hoek van de straat pinnen, maar soms maar tot 200 dollar+3 dollar voor gebruik van de ATM.
Bij banken kan je meer opnemen en kost het doorgaans niks extra.
Maar wisselen????
Echt zooooooooooooooooooo vorige eeuw.
Maar even weer on topic
Het voordeligst wissel je op het Damrak in Amsterdam.
Het voordeligst wissel je op het Damrak in Amsterdam.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Met veel cashgeld op zak lopen is nu wel het laatste wat ik zou doen. Enkele reizen geleden heb ik eens 125€ omgewisseld in $. Ik denk dat ik daar nu nog altijd omgerekend 100€ van overhoud. Een cc is toch heel wat makkelijker én veiliger...én vooral : er wordt bij de afrekening altijd een veel gunstiger koers gerekend dan als je cash opneemt.
In de VS en Canada betaal je overigens alles met cc en kijkt men zelfs niet raar op als je dat doet voor bvb een broodje.
In de VS en Canada betaal je overigens alles met cc en kijkt men zelfs niet raar op als je dat doet voor bvb een broodje.
Gisteren nog twee stickers a 75 cent per stuk gekocht met mijn credit card
Ik zou voor cash geld ook gewoon gebruik maken van cashback. Misschien even een klein bedrag pinnen bij aankomst op de luchthaven, zodat je iets in je portemonnee hebt, en dan gewoon kijken hoe lang je daarmee doet. Ik gebruik nooit cash geld, behalve voor mijn werkster en om mijn kinderen zakgeld te geven

Ik zou voor cash geld ook gewoon gebruik maken van cashback. Misschien even een klein bedrag pinnen bij aankomst op de luchthaven, zodat je iets in je portemonnee hebt, en dan gewoon kijken hoe lang je daarmee doet. Ik gebruik nooit cash geld, behalve voor mijn werkster en om mijn kinderen zakgeld te geven

- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Klinkt mij ook vreemd in de oren, "geld wisselen". Niet meer van deze tijd volgens mij. In de VS kan je alles, overal wel betalen met je CC en steeds vaker met je bankpas. Heel normaal daar.Re1gnman schreef:In Amerika is betalen met je credit card net zo gewoon als hier contant.
Gr. Ron
Je "betalingspatroon" op je CC wordt inderdaad automatisch gemonitord, Vallen jouw uitgaven buiten jouw normale betalingspatroon (ineens buiten NL, uitzonderlijk hoog bedrag in buitenland of veel bedragen snel achter) dan grijpt de computer in. Dat past dan wellicht niet in jouw patroon. Normaal zal de CC-mij jou bellen om te vragen hoe het zit. Ben je niet bereikbaar, dan wordt de kaart tijdelijk geblokkeerd in de verwachting dat jij dan wel belt. Niet erg klantvriendelijk, maar zo doen ze dat wel. Van te voren bellen om aan te geven waar je naar te gaat heeft dan ook geen zin. Je bank doet er zeker niets mee en je CC-maatschappij ook niet. Daar hebben ze echt geen tijd voor. Mogelijk dat dit in de toekomst net als de bankpassen wordt geautomatiseerd. Wat je wel kan doen, is zorgen dat ze jouw gegevens up-to-date hebben en je igv twijfel gemakkelijk kunnen bereiken.
CC maatschappijen doen inderdaad veel aan preventie, behalve (in dit geval) in de VS. Ze kennen daar nog steeds geen pincodes. Daar wordt nog steeds gewerkt met de magneetstrip, oude (pin)apparatuur en handtekening. Soms wordt een legitimatie gevraagd en wordt het aan de winkelmedewerkster overgelaten of tenaamstelling en handtekening overeen komen.
De gebruiker is het grootste risico. Verlies bij betalen je CC nooit uit het oog en stop je CC (of bankpas) niet in de eerste de beste ATM die je ziet. Swipen alleen in jouw zicht en let op waar hij de kaart doorheen haalt! Je CC achterlaten bij de kassa van een tankstation als er weer eens een irritante zipcode wordt gevraagd? Nooit doen! Laat je partner betalen/tanken of betaal van te voren een vast bedrag om te tanken.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Het is me wel eens overkomen dat na terugkeer uit de VS nog betalingen werden gedaan in diezelfde VS met mijn creditcard. Terwijl ik dat ding gewoon bij me had terug in Nederland.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 5009 Weergaves
-
Laatste bericht door JeroenB
-
- 6 Reacties