Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autoverzekeringen SLI tot 1mil. dollar
Re: Autoverzekeringen SLI tot 1mil. dollar
Wat ik ervan begrepen heb, is dat er in de VS zoiets bestaat als een "umbrella policy", een algemene aansprakelijkheidsverzekering voor alle soorten schade aan derden, die ook het eventuele tekort op je autoverzekering aanvult:
http://www.genins.com/img/~www.genins.c ... policy.pdf
Als Europese autohuurder heb je hier natuurlijk niet zoveel aan, en het is de vraag in hoeverre je normale aansprakelijkheidsverzekering (dus niet de verplichte voor auto's) dit soort dingen dekt.
http://www.genins.com/img/~www.genins.c ... policy.pdf
Als Europese autohuurder heb je hier natuurlijk niet zoveel aan, en het is de vraag in hoeverre je normale aansprakelijkheidsverzekering (dus niet de verplichte voor auto's) dit soort dingen dekt.
- Gijs11
- Amerikafan
- Partner van: Paula (geen eigen account)
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Hoi Dimona,
De umbrella policy ben ik ook tegengekomen. En er bestaat ook een ESL (enhanced suplemental liability).
Onderstaande mail heb ik maandag naar USCarhire gestuurd. Normaal krijg je snel reactie maar hier hebben ze niet op gereageerd.
In your package you have an SLI Insurance of 1 million dollar.
We would like to have an additional Insurance on top of that.
A so called Enhanced Supplemental Liability (ESL) or umbrella Insurance.
Is it possible to get this Insurance with USCarhire?
Or is it possible to get such Insurance at the rental office from Alamo in Jersey City?
And what are the costs of this Insurance?
Kind Regards,
Het antwoord op je onderste zin is: niet.
Ik heb contact gehad met Interpolis en de ANWB. Hier in NL heb ik een autoverzekering met aansprakelijkheidsverzekering over de 5 miljoen euro
plus een aparte aansprakelijkheidsverzekering voor het hele gezin. Deze dekt tot 2,5 miljoen euro.
Hier valt een huurauto niet onder.
Deze moet je altijd apart afsluiten bij de verhuurmaatschappij werd mij verteld.
De umbrella policy ben ik ook tegengekomen. En er bestaat ook een ESL (enhanced suplemental liability).
Onderstaande mail heb ik maandag naar USCarhire gestuurd. Normaal krijg je snel reactie maar hier hebben ze niet op gereageerd.
In your package you have an SLI Insurance of 1 million dollar.
We would like to have an additional Insurance on top of that.
A so called Enhanced Supplemental Liability (ESL) or umbrella Insurance.
Is it possible to get this Insurance with USCarhire?
Or is it possible to get such Insurance at the rental office from Alamo in Jersey City?
And what are the costs of this Insurance?
Kind Regards,
Het antwoord op je onderste zin is: niet.
Ik heb contact gehad met Interpolis en de ANWB. Hier in NL heb ik een autoverzekering met aansprakelijkheidsverzekering over de 5 miljoen euro
plus een aparte aansprakelijkheidsverzekering voor het hele gezin. Deze dekt tot 2,5 miljoen euro.
Hier valt een huurauto niet onder.
Deze moet je altijd apart afsluiten bij de verhuurmaatschappij werd mij verteld.
2012: CA-AZ-UT-NV
2013: NJ-NY-CT-RI-MA-ME-NH-VT-PA-WV-VA-MD-DE / ON-QC
2014: CO-WY-NE-SD-MT-UT
2015: GA-TN-NC-SC-FL
2017: BC-AB, Canada
2018: Zuid-Afrika, Swaziland, Lesotho
2019: Hi (Big Island, Maui, Kauai, Ohau)
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ik volg dit topic. Vind het toch interessant om weten.
Groetjes,
Carine
Carine
Ik heb hier nog wat over zitten lezen, en ik heb de indruk dat er bij rechtszaken of schikkingen hooguit afgetikt wordt op het maximale verzekeringsbedrag. Één miljoen is natuurlijk een enorme smak geld, die vrijwel nooit helemaal zal worden uitgekeerd. De verzekeringsmaatschappij zal er uiteraard alles aan doen om het bedrag zo laag mogelijk te houden, dus tegen de tijd dat je in de buurt van dat miljoen komt, is er waarschijnlijk echt wel heel wat aan de hand. Van de meeste mensen valt niet veel te plukken (als je het dan over dat soort bedragen hebt) dus ik denk dat de algehele gedachtengang is dat je het daar mee zult moeten doen als slachtoffer.
Net even onze eigen verzekeringspolis erbij gepakt en die rept over slechts over 100.000 dollar p.p. cq 300.000 dollar per gebeurtenis, waarbij deze limieten wel worden opgehoogd als het in een staat gebeurt met hogere wettelijke bedragen. Maar dit is dus al de uitgebreide dekking, want het wettelijke minimum hier in Maryland is 30.000 cq 60.000 dollar. Dat is echt afgrijselijk weinig.
Ik heb geen idee wat onze persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering (door werkgever) allemaal dekt. Toch maar eens uitzoeken!
Maar dit wetende, denk ik dat je er met je dekking van 1 miljoen warmpjes bij zit...
Net even onze eigen verzekeringspolis erbij gepakt en die rept over slechts over 100.000 dollar p.p. cq 300.000 dollar per gebeurtenis, waarbij deze limieten wel worden opgehoogd als het in een staat gebeurt met hogere wettelijke bedragen. Maar dit is dus al de uitgebreide dekking, want het wettelijke minimum hier in Maryland is 30.000 cq 60.000 dollar. Dat is echt afgrijselijk weinig.
Ik heb geen idee wat onze persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering (door werkgever) allemaal dekt. Toch maar eens uitzoeken!
Maar dit wetende, denk ik dat je er met je dekking van 1 miljoen warmpjes bij zit...
- Gijs11
- Amerikafan
@Sachasenne: leuk dat je meeleest
Dit reden dat ik hierover door blijf gaan is niet alleen voor mezelf. Zoals gezegd heb ik de auto reeds geboekt en toch gekozen (zoals de meeste) voor de dekking van 1 miljoen dollar.
Maar vooral ook om iedereen die hier actief is op dit forum aan het denken te zetten.
Verder vind ik 750.000 euro echt niet veel.
Wanneer je om het maar oneerbiedig te zeggen een zwerver aanrijdt zul je gelijk hebben.
Wanneer je echter iemand aanrijdt met een goed betaalde baan dan zit je alleen al qua derving van inkomsten al ver daarover. Laat staan smartengeld, medische kosten, revalidatie, kosten van de advocaat etc. etc.
En dan ga ik er voor het gemak niet van uit dat je de CEO van Apple onder de auto krijgt
Als je even googled kom je genoeg voorbeelden tegen over de te lage aansprakelijkheidsdekking in Amerika
Deze site geeft ook wat info:
http://personalinsure.about.com/od/poli ... 31010a.htm
Dit reden dat ik hierover door blijf gaan is niet alleen voor mezelf. Zoals gezegd heb ik de auto reeds geboekt en toch gekozen (zoals de meeste) voor de dekking van 1 miljoen dollar.
Maar vooral ook om iedereen die hier actief is op dit forum aan het denken te zetten.
1 miljoen dollar lijkt misschien een smak geld. Maar vergeet niet dat dit slechts 750.000 euro is. En het is niet voor niets dat in NL het wettelijk minimum al 5 miljoen euro is. Een groot verschil dus.dimona schreef:Ik heb hier nog wat over zitten lezen, en ik heb de indruk dat er bij rechtszaken of schikkingen hooguit afgetikt wordt op het maximale verzekeringsbedrag. Één miljoen is natuurlijk een enorme smak geld, die vrijwel nooit helemaal zal worden uitgekeerd. De verzekeringsmaatschappij zal er uiteraard alles aan doen om het bedrag zo laag mogelijk te houden, dus tegen de tijd dat je in de buurt van dat miljoen komt, is er waarschijnlijk echt wel heel wat aan de hand. Van de meeste mensen valt niet veel te plukken (als je het dan over dat soort bedragen hebt) dus ik denk dat de algehele gedachtengang is dat je het daar mee zult moeten doen als slachtoffer.
Verder vind ik 750.000 euro echt niet veel.
Wanneer je om het maar oneerbiedig te zeggen een zwerver aanrijdt zul je gelijk hebben.
Wanneer je echter iemand aanrijdt met een goed betaalde baan dan zit je alleen al qua derving van inkomsten al ver daarover. Laat staan smartengeld, medische kosten, revalidatie, kosten van de advocaat etc. etc.
En dan ga ik er voor het gemak niet van uit dat je de CEO van Apple onder de auto krijgt
Als je even googled kom je genoeg voorbeelden tegen over de te lage aansprakelijkheidsdekking in Amerika
Deze site geeft ook wat info:
http://personalinsure.about.com/od/poli ... 31010a.htm
Ik snap wat je zegt, maar ik denk dat de praktijk wat anders werkt. Advocaten staan te springen om op basis van no cure no pay gigantische schadevergoedingen in de wacht te slepen, maar dat gaat altijd over bedrijven of verzekeringsfirma's, nooit over individuen. Daar valt gewoon niks te halen en je zal dus met moeite een advocaat vinden die uren, dagen, weken in een zaak gaat steken met vrijwel nul kans op substantiele inkomsten. Vind maar eens een zaak waar iemand echt zevencijferige bedragen toegekend heeft gekregen, ze zijn er niet of nauwelijks en er zijn toch echt genoeg mensen die door een ongeluk voor 30+ jaar inkomstenderving hebben. De lage verzekeringsbedragen komen ongetwijfeld voort uit de claimcultuur waarbij de claimbedragen vaak zo hoog zijn, dat ze door een verzekeringsmaatschappij gewoonweg niet te dragen zijn - denk ik.
Een ander issue is dat er waarschijnlijk wel sprake moet zijn van schuld dan wel nalatigheid. Zo lang jij geen gekke dingen doet in het verkeer en je netjes aan de regels houdt, zul je niet snel in de situatie komen waarbij je ineens tegen een schadevergoeding van 2 miljoen aan zit te kijken. Het blijft natuurlijk nooit helemaal uit te sluiten dat jij op een onoverzichtelijke plek toch net die voetganger op het zebrapad aanrijdt, maar ik zat me vanmiddag net te bedenken dat dat misschien ook wel de reden is dat Amerikanen zo rustig zijn in het verkeer, en dat er bij iedere oversteekplaats een stopbord staat.
Eigenlijk kun je je afvragen waar die 5 miljoen in Nederland vandaan komt. Dan moet je waarschijnlijk met je auto een hoogspanningsmast omver rijden waardoor de halve randstad 4 uur geen stroom heeft ofzo.
Een ander issue is dat er waarschijnlijk wel sprake moet zijn van schuld dan wel nalatigheid. Zo lang jij geen gekke dingen doet in het verkeer en je netjes aan de regels houdt, zul je niet snel in de situatie komen waarbij je ineens tegen een schadevergoeding van 2 miljoen aan zit te kijken. Het blijft natuurlijk nooit helemaal uit te sluiten dat jij op een onoverzichtelijke plek toch net die voetganger op het zebrapad aanrijdt, maar ik zat me vanmiddag net te bedenken dat dat misschien ook wel de reden is dat Amerikanen zo rustig zijn in het verkeer, en dat er bij iedere oversteekplaats een stopbord staat.
Eigenlijk kun je je afvragen waar die 5 miljoen in Nederland vandaan komt. Dan moet je waarschijnlijk met je auto een hoogspanningsmast omver rijden waardoor de halve randstad 4 uur geen stroom heeft ofzo.
Nog wat meer over zitten lezen, en ik vraag me nu af of die Amerikaanse liablility insurance uberhaupt wel inkomensderving dekt. Dit vond ik bijvoorbeeld:
En dit vond ik ook intrigerend (met name het vetgedrukte stukje):
Het lijkt er op alsof het hier puur om medische kosten en directe schade gaat.Auto insurance can include liability insurance coverage for accidents involving bodily injury and/or property damage for which the policyholder is legally liable. In other words, liability protection is the coverage that pays for injuries and damage sustained by a third party and/or their property for which you are responsible.
Read more: http://www.netquote.com/auto-insurance/ ... z2eotMBuTt
En dit vond ik ook intrigerend (met name het vetgedrukte stukje):
En hier nog wat interessante antwoorden op de vraag wat te doen als de claim hoger dreigt te worden dan het verzekerde bedrag: http://www.avvo.com/legal-answers/what- ... 51146.htmlAdditionally, the purchase of $1,000,000.00 in personal liability umbrella coverage and $1,000,00.00 of additional uninsured/underinsured motorist bodily injury coverage will provide protection to all but the wealthiest of households.
There is no limit to what they can sue you for. The insurance policy protects you up to its limits and not beyond that stated amount. Generally speaking, most plaintiff's lawyers will not seek to exceed the policy limits unless there is additional coverage such as through an umbrella policy. Do not pay for a lawyer. Your insurance company will hire a lawyer on your behalf. This is a benefit that comes with having the insurance policy. If the injury value exceeds the insurance policy, you may consider consulting with a lawyer to help ensure the insurance company settles the claim within the policy so you are not exposed financially beyond the policy limits.
- Gijs11
- Amerikafan
Wij vertrekken straks dus ik kan er even niet verder induiken.
Als we terug zijn van vakantie ben ik toch wel benieuwd naar de reacties.
Gr. Gijs
Als we terug zijn van vakantie ben ik toch wel benieuwd naar de reacties.
Gr. Gijs
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1875 Weergaves
-
Laatste bericht door robinthart