Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Spullen verhuizen NL naar US

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Sunny10
Amerika-ontdekker

verhuizing VS

Bericht door Sunny10 »

Inmiddels woon ik alweer 15 maanden in de VS. Daar ik nu pas voor de eerste keer weer in Nederland ben, kom ik een aantal spullen tegen die ik toch wel in de VS zou willen, oude fotoboeken, studieboeken, wat kleding, enz. Eigenlijk is het net iets teveel om in mijn koffer mee te nemen.
In aansluiting op het andere verhuistopiuc vroeg ik mij af wat de goedkoopste manier is om 1/2 dozen te verhhuizen. Ik heb weleens gehoord dat het via een schip mogelijk is. Het heeft dan ook verder geen haast, doe al 15 maanden zonder die spullen :-). Maar herinneringen en studieboeken wil ik uiteindelijk toch wel bij me hebben. Heeft iemand toevallig een suggestie?

Veel liefs Sunny

**Sunny, ik verplaatste je bericht naar het andere draadje dat momenteel loopt over het verhuizen van spulen vanuit Nl naar Amerika.
Gebruik ook eens de zoekfunctie rond verhuizen / dozen / ..., want er is al veel over geschreven in het verleden.

Elke
Moderator***
jiejie
Amerika-expert

Re: Spullen verhuizen NL naar US

Bericht door jiejie »

Mijn verloofde heeft een paar dagen geleden de K1 aanvraag gedaan voor mij maar omdat we eigenlijk al wisten dat dit moment zou komen ben ik al een paar maanden wat bezig op ebay en marktplaats. Veel spullen gebruikte ik toch al niet (meer), zoals bijvoorbeeld CD's en dergelijke. Wanneer ik daadwerkelijk over ga, dan zullen er alleen een paar dozen verstuurd worden met TNT, iets wat ik al een paar keer gedaan heb en dit is tot op heden altijd erg goed gegaan en de rest gaat gewoon met mij mee in de koffers (waarschijnlijk komt zij ook over om me te halen, dan kan ze ook een koffer of twee meenemen hehe).

Ik weet dat het misschien wat voorbarig is om nu al mijn spullen te verkopen omdat de K1 voor ons nog maar amper is begonnen, maar ja, mocht het echt niet lukken om samen in Amerika te wonen dan haal ik haar naar Europa (via de bekende België route) en dan wil ik veel van mijn spullen toch ook niet meer hebben... maar goed, aangezien zij geen Nederlands spreekt, daar een goede baan heeft, genoeg assets heeft, ik daar een eigen bedrijf kan opzetten, enzovoorts, leek het ons beter om voor de US te gaan (wonen in Hawaii is daarnaast een leuke bijkomstigheid lijkt me zo).

Edit: btw sunny, als het alleen om boeken en dergelijke gaat, dan is het maybe voor jou ook een idee om het met de pakketpost te versturen? Als het niet teveel en te zwaar wordt is dat best goed te doen.. gewoon even checken op http://www.tntpost.nl :)
Laatst gewijzigd door jiejie op 26 jan 2008, 03:14, 1 keer totaal gewijzigd.
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

Ik had een "kijk weekend" georganiseerd en al mijn vrienden uitgenodigd. Zij hadden dan een optie op een aantal spullen genomen en de dag van verhuis hebben ze deze opgepikt en mij helpen verhuizen met de rest :wink:

Een oud collega van me, die naar Canada verhuisde, had zo'n dag georganiseerd en iedereen kon zelf bieden. Ik vond het een goed idee en het was gezellig ook!
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
SummerONeill
Amerika-ontdekker

Bericht door SummerONeill »

Ik dacht: ik plaats mijn vraag hier maar even want het heeft hier wel mee te maken. Ik ben op zoek naar een lijst met dingen die je niet mag invoeren in een container. Mogen bv etenswaren mee? Vloeistoffen? Ik heb geprobeerd het met de zoekfunctie te vinden maar zonder resultaat :sadcry:
Onderweg naar upstate New York!
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Het verhuisbedrijf kan je een lijst geven met dingen die ze niet vervoeren. Ik zou aanraden om geen etenswaren mee te nemen die snel kunnen bederven want je weet nooit hoe lang je spullen in storage blijven. Het kan allemaal wat langer duren dan verwacht. Zo hebben wij een maand in een hotel gewoond voor we een huis vonden toen we van Duitsland naar Utah verhuisden. Blikken enzo zijn geen probleem maar dingen die kunnen gaan stinken of ongedierte kunnen aantrekken, nee, beter om dat soort dingen weg te geven voor je vertrekt.

Sowieso beter geen dingen inpakken/laten inpakken die kunnen stinken. Toen de verhuizers in Amsterdam onze spullen inpakten hebben ze een vuilniszak met luiers van het balkon gepakt en netjes in een doos gestopt. Was niet zo'n hele leuke verrassing toen ik een paar weken later er eindelijk achter kwam waarom die doos zo vreemd rook. :sick:

Vloeistoffen mochten wij niet meenemen van Utah naar Florida omdat dat kan lekken en je kan verantwoordelijk gesteld worden voor schade aan containters onder en naast jouw container. Maar we hadden een groep achterlijke gladiolen die onze spullen inpakten en ze hebben alle flessen met douchespul, olijfolie, schoonmaakmiddel enz die ik netjes appart gezet had gewoon ingepakt. Van die verhuizing hebben we heel veel schade gehad en we zijn veel dingen kwijtgeraakt.
SummerONeill
Amerika-ontdekker

Ik kan me je gezicht voorstellen toen je die luiers aantrof :shock: Haha, daar had ik niet graag naast gestaan...vind ze na een dag al smerig stinken!

Maar dat zijn dus wel goede tips. Ik was sowieso niet van plan om heel veel etenswaren enzo mee te nemen, maar ik vroeg me af of het überhaupt mocht. Omdat ze in het vliegtuig al moeilijk doen over een broodje kaas enzo...

Hmm, ik weet niet of er met containers net zo omgegaan wordt als met de koffers in het vliegtuig, maar dan zijn vloeistoffen idd waarschijnlijk geen goed idee. Ik heb één keer een fles wijn gehad die gebroken is in de koffer, je wilt niet weten hoe dat eruit zag (en rook!).
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik herinner me dat, als je tuinmateriaal meeneemt (hark, kruiwagen, laarzen,...) dat er geen korreltje zand aan mag hangen.
Drank mag je vervoeren in de container, maar dat zou ik niet doen. Ten eerste zijn de temperatuursschommelingen niet goed voor de kwaliteit van de drank, ten tweede denk ik dat je ook in de US een invoertaks moet betalen per fles die je meebrengt.
In principe hadden ze ons aangeraden om voorzichtig te zijn met kruidenpotjes. Niet dat het niet mocht, maar het zou een extra controle kunnen uitlokken dacht ik. Toch heb ik een aantal potjes van mijn favoriete kruidenmengeling (Evlier) meegenomen. (ik heb ze alleen niet expliciet vermeld op mijn verhuislijst, enkel vernoemd onder 'keukenmateriaal'. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Bij ons mochten kaarsen ook niet mee, en schoensmeer, en schoonmaakspullen. Kruiden mochten niet, toiletspullen ook niet, en niks aan etenswaren (ook niks in blik). Onze kruiden hebben we zelf in een plastic container gestopt, en die hebben ze gewoon ingepakt, evenals de blikken met drop die ik bij de Jamin had gehaald. Een aantal kaarsen zijn per ongeluk wel ingepakt, en die zijn dus allemaal prompt gesmolten. Ik heb eigenlijk nooit gehad dat etenswaren (ingeblikt of niet) meemochten. Je moet bedenken dat spul een aantal weken in een soms heel hete container zit, en dat ze dus niks willen dat kan bederven, smelten, lekken, of ontploffen.

En wij moesten inderdaad ook alle buitenspullen megaschoon aanleveren. Alleen hebben we nou al twee keer meegemaakt dat de verhuizers dat spul allemaal allang hadden ingepakt voordat de inspecteur van de douane er was. En die dus niks meer te controleren had, en het gewoon moest goedkeuren (nou ja, ik geloof dat dat wel wat voeten in aarde heeft gehad, maar die discussie is de verhuizer aangegaan).
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Het probleem kan ook ontstaan wanneer je container in de US toekomt en daar uitgepikt wordt voor een extra controle. Als ze dan nog een zandkorrel vinden op je laarzen, heeft dat gevolgen. Ik herinner me niet meer of je dan een boete moet betalen, maar in ieder geval moet je die dingen waar zand aan hangt achter laten. Ook goed oppassen voor paardendekens waar haren op hangen, indien je paarden hebt en hun materiaal mee in je container steekt.
Maar het beste advies is: contacteer een verhuisbedrijf, ze geven je een hele lijst. En jouw specifieke vragen of die dingen waar je dan nog aan twijfelt kan je dan met hen bespreken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Sommige etenswaren mogen wel, maar het werd ons door de verhuizers afgeraden, het zou de import van de container flink kunnen vertragen. Verder waren er volgens mij weinig restricties, maar alles moet idd wel schoon zijn, fietsen, tuingereedschap etc dus grondig schoonmaken! De spullen die Dixiechick noemt mochten bij ons gewoon mee.
Terug in Texas!
SummerONeill
Amerika-ontdekker

Die kruiden zat ik idd ook te overwegen mee te nemen, we koken graag en hebben een hele uitgebreide collectie kruiden en specerijen. Wellicht dus geen goed idee?

Die tips van aarde aan tuinierspul is een goede, dat ga ik dus allemaal heel zorgvuldig schoonmaken. Bedankt!

En idd, goed om bij stil te staan dat het erg heet wordt in die containers en dat spullen daar dus wel tegen moeten kunnen. Is er bij iemand wel eens iets stuk gegaan onderweg, even uit nieuwsgierigheid?
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Kastelke heeft gelijk, alles moet superschoon zijn. Net als wanneer je een auto invoert. En kaarsen mochten we ook nooit meenemen maar die zijn toch elke keer ingepakt door verhuizers en niet gesmolten. Ik zou dus aanraden om dingen die je niet ingepakt wilt tijdelijk bij iemand anders in huis te zetten. Bij onze laatste verhuizing had ik alles in de master bathroom gezet met een papier op de deur geplakt dat absoluut helemaal NIETS ingepakt mocht worden en elke verhuizer persoonlijk gezegd dat ze niets mochten inpakken uit die badkamer maar dat ging toch helemaal fout.

Als je je tuinspullen schoonmaakt, zorg dan ook dat er geen olie op achter blijft! Veel tuinbedrijven maken hun scheppen enzo schoon door ze door een emmer zand met olie te halen maar olie is brandbaar en mag dus niet in de container.

Voor de kruiden zou ik iemand vragen om ze later per post te sturen ofzo.

En ja, wij hebben aardig wat schade gehad. Onze laatste verhuizing was het ergste. Veel gebroken, veel verdwenen, en veel dingen waarvan onderdelen kwijt zijn.
DixieChick
Amerika-expert

Bij mij zijn de kaarsen ook altijd ingepakt, en hebben het toch best wel overleefd. Sommigen een beetje gesmolten, maar ach.

Bij ons is er eigenlijk nooit echt iets stukgegaan (even afkloppen). Vorige keer was er een heel klein stukje van onze leren bank af (en dat gebeurde voor onze ogen in Duitsland, toen de verhuizers dachten wel "even" de bank door de voordeur te duwen), een Delfts Blauwe vaas mistte een oor, een lamp was stuk, en een watergieter (gieter) was verdrukt. Vond ik zelf erg netjes. Wij hebben altijd voor alles nieuwwaarde teruggekregen (moet je wel van twee taxateurs een prijsopgaaf hebben), dus echt klagen hebben we nooit gedaan.

Ik heb wel allerlei horrorverhalen, van vrienden wiens container in de haven van NOLA aankwam, de laatste week van Augustus in 2005, en waar dus alles weg is gespoeld. Of vrienden waarbij een container gewoon helemaal kwijt was (en ook nooit meer is gevonden). Of kennissen waarvan de vrachtauto in de brand is gevlogen, en ze ook alles kwijt waren. Ik wil je niet bang maken (alhoewel ik dat natuurlijk wel doe), maar wel aanraden omdingen die je echt, echt, echt dierbaar zijn zelf mee te nemen in je koffer, of in Nederland te laten, of jezelf een crash-therapie sessie getiteld "Het zijn maar spullen" te geven. Ik ben een keer een ding kwijtgeraakt dat me heel dierbaar is: een schilderij dat mijn opa heeft geschilderd. Is per ongeluk door de verhuizers weggegooid. En het is erg, want dat kun je niet vervangen, maar at the end of the day is het maar een ding. En risico is er altijd, ook als je niet verhuisd :)
Southern Tales
SummerONeill
Amerika-ontdekker

Wijze adviezen hier! De kruiden zal ik dan idd maar door iemand mee laten nemen of op laten sturen per post, ik neem aan dat dat geen probleem is.

Het enige waar we echt, echt aan gehecht zijn, zijn onze fotoalbums en 'remembers', zoals tekeningen van mijn zoon enzo. Ik zit na jouw horrorverhalen wel na te denken hoe ik die dan in Amerika wil krijgen Dixiechick! Daar zou ik het toch wel heel erg vinden als die kwijt zouden raken of zouden beschadigen. Meubels enzo kan me oprecht weinig schelen, ik hecht niet zo aan spullen en we zijn al zeven keer verhuisd in de laatste 18 jaar dus er is elke keer wel iets kapot gegaan. Dat is het risico, maar spullen verschepen in een container heb ik nog nooit gedaan en dat is dus wel even een ander verhaal.

We zitten nog te wachten tot de verhuiscoördinator van mijn mans werk contact met ons opneemt om eea te regelen. Maar ik wilde zelf vast weten wat er wel en niet mee kon om vast dingen te kunnen weggeven of verkopen. Het is hier momenteel net een vlooienmarkt en ik zit de hele dag op eBay om alle elektronica te verkopen :shock: Maar goed, het verkoopt allemaal wel dus dat is mooi! We hebben besloten alleen de dvd speler, tv en dolby surround set mee te nemen, die leveren toch niets meer op. Kunnen we ook nog Nederlandse (en Duitse!) dvd's kijken :thumbup:
DixieChick
Amerika-expert

Kun je tekeningen e.d. inscannen? Dat zou ik doen (heb ik in het verleden ook wel gedaan). Foto albums heb ik gewoon altijd verscheept. Van heel veel foto's hebben we niks digitaals (want die waren van voor het digitale tijdperk), maar ik ga echt niet twintig jaar aan foto's in mijn koffer stoppen ofzo. Ik vind het wel eng, maar meestal ben ik op het moment van verhuizing met zoveel andere dingen bezig dat ik daar dus niet meer over na denk. Ik noem nu natuurlijk ook alleen de ergste voorbeelden he? Ik ken denk ik honderden mensen die internationaal verhuizen, en dit zijn alle horror stories die ik ken. Dus statistisch gezien valt het allemaal best wel mee:)

Success met al het geregel!
Southern Tales
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik heb in een ander ond. weleens iets gezegd over verhuizen, ik kan het zo snel niet terugvinden.
Maar wat ik geleerd heb: NEEM ZO MIN MOGELIJK MEEE !
Ik heb zelf 20 jaar geleden veel te veel meegesleept, ons hele huishouden zo ongeveer. Boeken, videocassetttes, grammofoonplaten, een antieke loeizware naaimachine (erfstuk) en nog zo meer.
Vervolgens zijn we in twaalf jaar tijds zes keer verhuisd. Iedere keer als ik de dozen net uitgepakt had kon ik zo ongeveer opnieuw met inpakken beginnen.
Dus alles wat je half niet meer nodig hebt: weggeven of verkopen.
Want als je om een of andere reden na een aantal jaar terug naar huis moet, of wilt, moet je alles opnieuw verschepen. Terug naar Ned. is duurder dan van Ned. naar de US heb ik gemerkt - was althans zo toen ik jaren geleden offertes hiervoor aanvroeg.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij zijn nu voor de 3e keer internationaal aan het verhuizen (al onze spullen zitten nu op een boot). De eerste 2x keren is er nauwelijks wat kapot gegaan of zoekgeraakt, en verder negeer ik op dit moment liever die horrorverhalen :-).
Fotoboeken zijn deze keer ook gewoon in de container gegaan. Gelukkig hebben we alles van de kinderen digitaal, alles van daarvoor niet. De koffers zaten echt vol genoeg, we hadden weinig keus.
Terug in Texas!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Geen beschadigingen bij ons.
En ik heb spijt dat ik sommige dingen dan weer niet meegebracht heb. We hadden nog plaats over in onze container, dus het had gekund. Maar ik had geluisterd naar mensen die zeiden niet teveel mee te nemen, terwijl ik nu dingen heb achtergelaten waar ik hier een pak meer voor betaal om dezelfde kwaliteit terug te vinden, of het leuke design. Wel heb ik snuisterijtjes meegebracht die in 3 jaar nog nooit de doos zijn uitgeraakt. ;-)
Kleerkasten moet je niet meesleuren, vaak hebben de huizen ingebouwde kasten en geen muur om een deftige kleerkast tegen te plaatsen. Idem met een grote dressoir bijvoorbeeld. (tenzij je al weet in welk huis je gaat wonen, dan heb je de afmetingen en kan je daar rekening mee houden)

Bedden: wees je ervan bewust dat de matrassen EN het beddegoed hier andere afmetingen hebben. Dus als je matras straks aan vervanging toe is, ga je een nieuwe slaapkamer moeten kopen of met eentje zitten die te kort/niet breed genoeg/te breed is. Daar ben ik dus blij voor, dat we geen bedden verhuisd hebben.
Elke
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Schade hebben wij op al onze verhuizingen nooit gehad, behalve dan een knopje van een lamp dat miste. En bij onze laatste verhuizing is er met de dozen waarschijnlijk een zakje bevestigingsmaterialen van een kast weggegooid; dat was wel érg onhandig. En ons waterbed heeft van al die verhuizingen wel het nodige geleden, dus dat hebben we na 4 verhuizingen maar afgedankt.

Wij hebben ons eigenlijk nooit veel aangetrokken van alle adviezen om van alles thuis te laten. Kruiden, kaarsen, schoonmaakmiddelen, conserven, het is altijd allemaal ingepakt. En we hebben ook altijd nog ergens een doos met drank midden in de container zitten; die verhuist ook braaf iedere keer weer mee. Viool laatste keer ook gewoon in de container laten doen; ging ook goed. Binnen Europa ook onze planten steeds meeverhuisd (dat zou ik naar de VS uiteraard niet doen). Ik denk dat je wel nat gaat als ze de hele handel willen (laten?) uitpakken, maar wij hebben tot nu toe altijd geluk gehad. Waarschijnlijk hebben we gewoon tè veel spullen en werkt dat ontmoedigend :mrgreen:

Qua eten mag er overigens best veel worden meegenomen hoor. De volledige lijst kun je wel ergens vinden op de site van de douane, maar ik meen me te herinneren dat het eigenlijk vooral om produkten met vlees gaat, en vers spul (dat laatste neem je sowieso niet mee). Maar ik heb bijvoorbeeld altijd een flinke lading van mijn lievelingsthee bij me als ik uit Nederland kom, geef dat netjes aan, maar er is nog nooit iemand geweest die het interessant vond.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

DixieChick schreef:Alleen hebben we nou al twee keer meegemaakt dat de verhuizers dat spul allemaal allang hadden ingepakt voordat de inspecteur van de douane er was. En die dus niks meer te controleren had, en het gewoon moest goedkeuren (nou ja, ik geloof dat dat wel wat voeten in aarde heeft gehad, maar die discussie is de verhuizer aangegaan).

Huh? Ik heb nog nooit een douane-inspecteur over de vloer gehad. De verhuizer verzegelde altijd de container en dat was dat. :?:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer