Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verschil tussen KOA camping en andere campings ?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
annath
Amerika-ontdekker

Verschil tussen KOA camping en andere campings ?

Bericht door annath »

Ik ben naar campgrounds aan het kijken maar wat is het grote verschil tussen KOA campings en andere campings ?
Groeten Anna.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Verschil tussen KOA camping en andere campings ?

Bericht door Martin & Marianne »

KOA campings hebben veel voorzieningen; vaak een zwembad, kampwinkel etc. Je kunt het op http://www.koa.com per camping bekijken. De ligging is vaak wat minder hoewel wij de campings in south Dakota prima vonden (zie daarvoor ons 2004-verslag). Er zullen wel meer campings zijn met veel voorzieningen, maar de campings in de state parks en nationale parken zijn veel eenvoudiger, en goedkoper en liggen over het algemeen veel mooier.
Als je je eigen voorzieningen bij je hebt in de vorm van een camper zou ik niet direct voor een KOA kiezen, hoewel het ter afwisseling prima is (als je eens een was wilt draaien of zo).

Marianne
annath
Amerika-ontdekker

Bericht door annath »

Mooi verslag Marianne, een mooie ligging vind ik fijner dus maar eens naar andere campings kijken.
Groeten Anna.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Je hebt meerdere verschillende soorten campgrounds. Grofweg kun je ze opdelen in Nationale- en State Parks campgrounds, vaak zonder voorzieningen, soms met stroom en water. Deze campgrounds liggen in de parken en dus midden in de natuur. De plekken zijn ruim met veel ruimte om de plek heen. Veelal is er wel een dumpstation waar je vuil water kunt lozen en schoon water kunt innemen.
Dan zijn er de KOA's en gewaardige campgrounds deze liggen vaak in de buurt van de snel- of doorgaande wegen, zijn wat kleinschaliger en simpeler van opzet, maar hebben plekken met stroom, water en vuilwatertanks afvoer. Deze campgrounds hebben vaak een speeltuin voor kinderen en voor honden, een zwembad(je) en een wasserette. En dan heb je nog de RV resorts, dit zijn grote, met soms wel meer dan 300 plekken RV campgrounds, vaak geen tent plekken. Luxe, vlakke plekken, zwembad en wasserette. Hier staat veelal de oudere reizigers die met grote bussen rijden en langere tijd op de campground staan.
Wij kiezen meestal voor de nationale of State parke campgrounds met tussendoor voor het draaien van de was voor een KOA. Een KOA spreekt ons meer aan dan een resort, vaak worden ze geleidt door een echtpaar en is de sfeer er gemoedelijk.
annath
Amerika-ontdekker

Bericht door annath »

Misschien een domme vraag maar wat is het verschil tussen 30 en 50 amp. Waar moeten we voor kiezen ?
Wat kan niet bij 30 amp en wel bij 50 amp?
Groeten Anna?
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Je kunt gewoon voor 30 amp kiezen. 50 amp is voor de hele grote campers zoals die bussen. Deze hebben vaak wasmachines en dubbele airco's aan boord waarvoor ze meer vermogen nodig hebben.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik kan me bij de verhalen van Marianne en MarenKo aansluiten!
Toch vind ik de KOA's nogal uiteenlopen. Bij Badlands is ie geweldig mooi (bomen, gras en ruime plekken) maar bij Cody is het bagger (op grind geen schaduw enzo). Dus ook onderling verschillen ze nogal. Zoek op internet naar plaatjes .. als je dat wilt weten of op de beoordelingen via Alles Amerika.com. Weet je vaak sta je er 1 nacht.. of 2 dan maakt het niet zoveel uit.
En niet op elke NP campground heb je veel ruimte, op Grant Village in Yellowstone is het een stuk krapper dan op Desert Tower bij Grand Cayon, maar ze liggen wel lakker in de natuur en in het NP waar je dus niet eerst nog een uur hoeft te rijden om ergens te zijn. Ik heb op mijn blog van 2012 van alle campingplekken een foto geplaatst.
State Parks is vaak wel geweldig.. bij ons was in 2012 de verrassing High Line Lake SP bij Loma (CO of UT net op de grens daar). En Flaming Gorge was ook erg mooi. Geen state park maar een campground in een NRA.

Voor het ontbreken van voorzieningen hoef je niet bang te zijn. Je hebt alles bij je en je kookt en koelt op gas als er geen elektra is. Alleen heb je geen airco (vaak mag de generator niet aan ivm herrie); wij hebben er eigenlijk nooit echt last van. Opladen van onze batterijen van van alles en nog wat doen we onderweg met een omvormer (12V -> 220V en dan een verdeelstekker er aan met je telefoon en batterijen enzo. Zlefs douchen kan gewoon in de camper (zeker als je een wat ruimere RV va 25" zeg maar hebt).
succes en veel plezier
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Nou moet je ook niet in Cody gaan staan maar in Grey Bull. Een top camping. Niet dat ik een beetje bevooroordeeld ben (het is de camping van mijn schoonouders :wink: ) maar hij is door het publiek gewaardeerd als de beste KOA in Amerika (geloof afgelopen jaar) en zit constant in de top 10
annath
Amerika-ontdekker

Bericht door annath »

Wat is dan een hook up site en wat hier het voordeel van?
Weet ook iemand een mooie campground bij het Theodore Roosvelt NP ?
Groeten Anna.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Wat is dan een hook up site en wat hier het voordeel van?
full-hookup= water, elektra en afvoer aansluiting (soms ook TV+telefoon)
meestal heb je genoeg aan water+power aangezien je niet iedere dag je grey/black watertanks hoeft te legen.

PS: 30amp en 50amp aansluiting hebben verschillende connectors.
"normale" huurcampers hebben allemaal 30amp
Afbeelding
Afbeelding
annath
Amerika-ontdekker

Bericht door annath »

Dank je wel voor de reaktie !
Wij hebben nog nooit gekampeerd en ook nog nooit met een camper gereisd dus allemaal nieuw ...
Die afbeeldingen , zie je die op de camping of zijn die van de camper ?
Moet ik bij Fraserway navragen hoeveel ampère de camper is of is dat niet nodig , en tot slot welke stekkers moeten we kopen om om te vormen?
Hier in Nederland en waar ?
Veel vragen en voor sommige van jullie misschien ook stomme vragen, maar ja, alles is nieuw !!!
Groeten Anna.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

De afbeeldingen zijn van de paaltjes op de camping. Daar doe je stekker in die aan snoer zit wat aan/uit je camper komen.
Je kunt zelf een wereldstekker meenemen en een contactdoos. De stekker van de contactdoos doe je in de wereldstekker Eddie doe je in een stopcontact in de camper. Je kunt dan meerdere apparaten opladen tegelijk.
Jij hebt echt genoeg aan 30amp. Geloof me :wink:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik heb hier aan huis ook een aansluiting met 30 amp plus riool afvoer en water. Handig als mijn schoonouders met de RV op bezoek zijn. Je staat er nog mooier ook dan op menig camping haha
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Moet je vooraf reserveren? :wink:
Groet,

Old Faithful
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Even een reactie op de 30 en 50 amp. Wij zijn nu onderweg met een 32 ft camper van Moturis/Campingworld en hebben 2 airco's. Dus 50 amp.
Komt dus wel voor bij huurcampers. Geen enkel probleem als je maar wel een verloopstekker erbij hebt van 50 naar 30, dan kun je overal staan. Alleen niet altijd de tweede airco gebruiken.

Op dit moment staan we op een KOA in Moss Landing, CA. Hele mooie camping, goed verzorgd, wasserij, goed internet en vlakbij de haven waar we morgen gaan varen. Dus voor ons nu perfect. Maar niet alle KOA's zijn zo mooi, zoals eerder gezegd onderling verschilt het ook nog al eens. Lees recensies en kijk goed naar de foto's. Onze voorkeur gaat in principe uit naar campings in de natuur (zoals vorige week in Joshua Tree NP, prachtig mooi), maar soms is een KOA gewoon handig.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Old Faithful schreef:Moet je vooraf reserveren? :wink:
Altijd verstandig. Betaling gaat met muntendrop :lol:
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Koa: duur, hutjemutje, druk en geen privacy... gewoon overslaan.
Zoek een park camping: goedkoop, grote plekken heerlijk rustig en heel veel privacy. Waar de herten op een paar meter rond je camper grazen.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Niet alle KOA zijn hutje mutje (mijn ervaring bij Badlands is anders, de rest is vaak wel meer op elkaar) .. Maar vaak wel duur ja maar dat zijn andere prive campings vaak ook en ook vaak hutje mutje. Soms is een hutje mutje een soort noodzakelijk kwaad. Het pakt dan in de reis gewoon zo uit.
Voor kids wel ff een zwembad.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Niet alle KOA zijn hutje mutje (mijn ervaring bij Badlands is anders, de rest is vaak wel meer op elkaar) .. Maar vaak wel duur ja maar dat zijn andere prive campings vaak ook en ook vaak hutje mutje. Soms is een hutje mutje een soort noodzakelijk kwaad. Het pakt dan in de reis gewoon zo uit.
Voor kids wel ff een zwembad.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Koa: duur, hutjemutje, druk en geen privacy... gewoon overslaan.
klinkt net zo bevooroordeeld als, Amerikanen: dik, dom en onpersoonlijk ....... ver weg van blijven.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer