Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Jerbo: Las Vegas - SF - LA: vraag over route
Reis Jerbo: Las Vegas - SF - LA: vraag over route
Hallo iedereen
Ik ga deze vrijdag samen met 2 vrienden op reis naar de VS. Dit weekend vertoeven we in Las Vegas en vanaf maandag gaan we enkele parken/canyons bezoeken.
Bij het opstellen van onze route (veel informatie hebben we dankzij dit forum gevonden) hebben we echter nog enkele probleempjes. Ik zal kort onze reis schetsen en erbij aanduiden waar we nog in twijfel zitten:
13/09: Las Vegas aankomst
14/09: Las Vegas + Hoover Dam
15/09: Las Vegas
16/09:Page
17/09 Zion national park
18/09: Death Valley (voorkeuren van route, want is heel groot + het is een hele omweg rijden naar onze volgende bestemming)
19/09: Sequoia NP (al veel gelezen dat deze misschien over te slaan is? + is op de kaart een rare weg naar Yosemite)
20/09: Yosemite NP
21/09: San Francisco
22/09: SF
23/09: SF
24/09: LA ( Rijden we waarschijnlijk in 1x door, met kans dat we stoppen bijvoorbeeld in Monterey)
25/09: LA
26/09:LA
27/09: LA (terugkeren)
Dit is een heel oppervlakkige schets, maar we kunnen zeker nog enkele tips gebruiken voor de dagen tussen Las Vegas en San Francisco. Vooral hoeveel tijd we hiervoor moeten nemen per park en dergelijke?
Nog een bijkomende vraag: zou het haalbaar zijn om een dag Grand Canyon erbij te nemen of zou dit niet echt nodig zijn met hetgene we al gaan bezoeken?
Ik dank jullie voor de hulp!
Mvg
Jerbo
Ik ga deze vrijdag samen met 2 vrienden op reis naar de VS. Dit weekend vertoeven we in Las Vegas en vanaf maandag gaan we enkele parken/canyons bezoeken.
Bij het opstellen van onze route (veel informatie hebben we dankzij dit forum gevonden) hebben we echter nog enkele probleempjes. Ik zal kort onze reis schetsen en erbij aanduiden waar we nog in twijfel zitten:
13/09: Las Vegas aankomst
14/09: Las Vegas + Hoover Dam
15/09: Las Vegas
17/09 Zion national park
18/09: Death Valley (voorkeuren van route, want is heel groot + het is een hele omweg rijden naar onze volgende bestemming)
19/09: Sequoia NP (al veel gelezen dat deze misschien over te slaan is? + is op de kaart een rare weg naar Yosemite)
21/09: San Francisco
22/09: SF
23/09: SF
24/09: LA ( Rijden we waarschijnlijk in 1x door, met kans dat we stoppen bijvoorbeeld in Monterey)
25/09: LA
26/09:LA
27/09: LA (terugkeren)
Dit is een heel oppervlakkige schets, maar we kunnen zeker nog enkele tips gebruiken voor de dagen tussen Las Vegas en San Francisco. Vooral hoeveel tijd we hiervoor moeten nemen per park en dergelijke?
Nog een bijkomende vraag: zou het haalbaar zijn om een dag Grand Canyon erbij te nemen of zou dit niet echt nodig zijn met hetgene we al gaan bezoeken?
Ik dank jullie voor de hulp!
Mvg
Jerbo
-
- Amerikakenner
Re: Reis Jerbo: Las Vegas - SF - LA: vraag over route
Ik zou Page overslaan en 2 nachten Zion doen. Dat bespaart je heel wat kilometers, en als je Page doet, hoort er ook GC bij, en Bryce...15/09: Las Vegas
17/09 Zion national park
Sequoia zou ik vervangen door Lee Vining, of zelfs door Yosemite zelf (en daar dan 2 nachten blijven).18/09: Death Valley (voorkeuren van route, want is heel groot + het is een hele omweg rijden naar onze volgende bestemming)
Neem er eens een kaart bij: vanuit Death Valley rij je naar Lone Pine, Bischop, Mono Lake en daar de Tioga road naar Yosemite.
Tussen LV en Yosemite heb je oa volgende bezienswaardigheden, maar je gaat er veel te weinig tijd voor hebben en zal dus moeten kiezen: death valley, Alabama hills, Ancient bristlecones, Mono lake, Bodie, Tioga pas...
Zijn hotels al geboekt? Zoniet zou ik me maar haasten, vooral voor Yosemite, SF en LV (weekend!).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat je wat te veel wilt. Waarom naar Page, wat wil je daar doen? Het is erg jammer om helemaal die kant op te rijden en dan de Grand Canyon, Monument Valley en Bryce te missen. En door het uitstapje naar Page en Zion heb je eigenlijk ook geen tijd voor Sequoia en Yosemite. Ik zou sowieso Sequoia er uit halen en via de Tioga Pass naar Yosemite rijden.
Maar met de beperkte tijd die jullie hebben zou ik een keuze maken: of het oostelijke deel doen, of naar het westen. Dus zo:
13-sep Las Vegas
14-sep Las Vegas
15-sep Las Vegas
16-sep Las Vegas - Death Valley
17-sep Death Valley - Lee Vining
18-sep Lee Vining - Yosemite
19-sep Yosemite
20-sep Yosemite SF
21-sep SF
22-sep SF
23-sep SF - kust
24-sep kust - LA
25-sep LA
26-sep LA
27-sep LA
of zo:
13-sep Las Vegas
14-sep Las Vegas
15-sep Las Vegas
16-sep Las Vegas - Grand Canyon
17-sep Grand Canyon
18-sep Grand Canyon - Monument Valley
19-sep Monument Valley - Page
20-sep Page - Bryce
21-sep Bryce - Zion
22-sep Zion
23-sep Zion - Death Valley
24-sep Death Valley - LA
25-sep LA
26-sep LA
27-sep LA
Hou er rekening mee dat het in september vroeg donker is, dus je zult geen lange dagen kunnen maken. Kijk eens naar het reisverslag van mijn septemberreis (ook 14 dagen) in 2011 om een idee te krijgen.
Zie voor het stuk naar Yosemite ons 2004- en 2006-verslag.
Marianne
Maar met de beperkte tijd die jullie hebben zou ik een keuze maken: of het oostelijke deel doen, of naar het westen. Dus zo:
13-sep Las Vegas
14-sep Las Vegas
15-sep Las Vegas
16-sep Las Vegas - Death Valley
17-sep Death Valley - Lee Vining
18-sep Lee Vining - Yosemite
19-sep Yosemite
20-sep Yosemite SF
21-sep SF
22-sep SF
23-sep SF - kust
24-sep kust - LA
25-sep LA
26-sep LA
27-sep LA
of zo:
13-sep Las Vegas
14-sep Las Vegas
15-sep Las Vegas
16-sep Las Vegas - Grand Canyon
17-sep Grand Canyon
18-sep Grand Canyon - Monument Valley
19-sep Monument Valley - Page
20-sep Page - Bryce
21-sep Bryce - Zion
22-sep Zion
23-sep Zion - Death Valley
24-sep Death Valley - LA
25-sep LA
26-sep LA
27-sep LA
Hou er rekening mee dat het in september vroeg donker is, dus je zult geen lange dagen kunnen maken. Kijk eens naar het reisverslag van mijn septemberreis (ook 14 dagen) in 2011 om een idee te krijgen.
Marianne
Las Vegas zit al goed. Heeft u soms aanraders voor een hotel in Yosemite?Zijn hotels al geboekt? Zoniet zou ik me maar haasten, vooral voor Yosemite, SF en LV (weekend!).
Page was bedoeld voor horseshoebend & antilope canyon e.dIk denk dat je wat te veel wilt. Waarom naar Page, wat wil je daar doen? Het is erg jammer om helemaal die kant op te rijden en dan de Grand Canyon, Monument Valley en Bryce te missen. En door het uitstapje naar Page en Zion heb je eigenlijk ook geen tijd voor Sequoia en Yosemite. Ik zou sowieso Sequoia er uit halen en via de Tioga Pass naar Yosemite rijden.
Is het bijvoorbeeld geen optie om bijvoorbeeld Page te schrappen en dan Zion en Bryce Canyon te doen? En Sequoia achterwege laten ook?
Bedankt alvast voor de reacties en tips, we hebben nog wat werk aan de winkel.
Heel interessant, bedankt!Hou er rekening mee dat het in september vroeg donker is, dus je zult geen lange dagen kunnen maken. Kijk eens naar het reisverslag van mijn septemberreis (ook 14 dagen) in 2011 om een idee te krijgen.
Marianne
Groetjes
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het blijft dan druk. Je ziet het beste wat mogelijk is door verschillende opties uit te schrijven.Jerbo schreef: Is het bijvoorbeeld geen optie om bijvoorbeeld Page te schrappen en dan Zion en Bryce Canyon te doen? En Sequoia achterwege laten ook?
En het is jammer om Page niet te doen als je toch al bij Bryce en Zion bent. Het lijkt me handiger om je op een bepaald gebied te richten en dan het nadere dele voor een volgende keer te bewaren.
Marianne
-
- Amerikakenner
Yosemite: Housekeeping Camp en Curry Village zijn betaalbaar, zeer goed gelegen, maar eenvoudig: het is kamperen zonder kampeerspullen. Housekeeping Camp is het goedkoopst en ook veel leuker vind ik, omdat het veel ruimer is, je hebt een firepit en de auto kan je vlakbij parkeren.Las Vegas zit al goed. Heeft u soms aanraders voor een hotel in Yosemite?
Wees er tijdig bij!
http://www.yosemitepark.com/
Ok super! We gaan ons inderdaad richten op een bepaald gebied, dat zal het beste zijn, bedankt voor de tip!
En bedankt voor alle info!
grts
En bedankt voor alle info!

grts
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 62 Reacties
- 7555 Weergaves