Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

dollars vooraf kopen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
snor
Amerika-ontdekker

dollars vooraf kopen

Bericht door snor »

Hallo,
ik wil vooraf 500Euro omwisselen in dollars.
hoop dat van iemand persoonlijk te kunnen doen. maar als dit niet mogelijk is waar kan ik dat makkelijk doen? GWK is erg duur volgens mij. damrak in amsterdam te ver.... wat is t makkelijkste?
als je dollars verkoopt koop ik ze graag over :)
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: dollars vooraf kopen

Bericht door Frasi »

Waarom wisselen? Wisselkantoren rekenen vaak commissie én hebben belabberde wisselkoersen.
En de meeste mensen op dit forum zullen hun dollars bewaren voor de volgen de keer. Ik ten minste wel :mrgreen:
Je kan veel beter (en goedkoper) bij aankomst in de VS pinnen. Elke luchthaven heeft ATM's staan, dus nog voor je ergens dollars kan uitgeven kan je ze al uit de ATM trekken.
Of gebruik je credit card totdat je bijv. in een Walmart inkopen gaat doen en een cash back vraagt (=contant geld bijpinnen). Is nog gunstiger.
Laatst gewijzigd door Frasi op 08 sep 2013, 09:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Wisselen bij een bank of wisselkantoor is altijd ongunstig. Inderdaad gewoon pinnen na aankomst. En mocht je persé die 500 euro omwisselen dan zou je dat ook op Schiphol kunnen doen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Gewoon pinnen bij aankomst op vliegveld in Amerika, makkelijker, en zeker niet duurder dan hier wisselen.
Floydian
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Floydian »

Gewoon pinnen!
Let wel, bij de meeste ATM's rekent men een paar dollar transactie kosten, 2 of 3 dollor over het algemeen, maar al met al ben je goedkoper uit dan cash geld gaan omwisselen.
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
Re1gnman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Re1gnman »

Floydian schreef:Gewoon pinnen!
Let wel, bij de meeste ATM's rekent men een paar dollar transactie kosten, 2 of 3 dollor over het algemeen, maar al met al ben je goedkoper uit dan cash geld gaan omwisselen.
Als je bij zo'n 'portable' ATM in de Walmart pint, dan heb je kans dat je $ 2,00 transactie kosten moet betalen. Maar dat wordt wel vermeld. Ga je gewoon door de pin drive through bij de bank (tsja, dat vinden we inmiddels normaal), dan betaal je geen transactie kosten. Heb zelfs meegemaakt dat er 2 stonden in de walmart van verschillende banken. Vriend pint bij de een, ik bij de ander....een met en een zonder transactiekosten. Ik ging er van uit dat die ander ook transactiekosten berekende.....dus niet! Vaak loont om eerst even goed om je heen te kijken voordat je je pas erin steekt :mrgreen:

Om ook ff op de topic te reageren: dollars in Nederland halen is zeeeeeer onvoordelig. Gaat zo 10 cent van de huidige koers af. Pin je in de US of A, dan geld de koers van dit moment plus een beetje kosten. Maar dat gaat volgens mij per transactie. Hoe meer je pint in een keer, hoe lager de totale kosten. Omdat je minder vaak hoeft te pinnen.

Gr. Ron
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
koentje3
Amerika-ontdekker

Bericht door koentje3 »

Frasi schreef: Of gebruik je credit card totdat je bijv. in een Walmart inkopen gaat doen en een cash back vraagt (=contant geld bijpinnen). Is nog gunstiger.
Hier had ik nog nooit over nagedacht! Hele goede tip :thumbup: thanks!
harryvb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door harryvb »

Re1gnman schreef:
Floydian schreef:Gewoon pinnen!
Als je bij zo'n 'portable' ATM in de Walmart pint, dan heb je kans dat je $ 2,00 transactie kosten moet betalen. Maar dat wordt wel vermeld. Ga je gewoon door de pin drive through bij de bank (tsja, dat vinden we inmiddels normaal), dan betaal je geen transactie kosten. Heb zelfs meegemaakt dat er 2 stonden in de walmart van verschillende banken. Vriend pint bij de een, ik bij de ander....een met en een zonder transactiekosten. Ik ging er van uit dat die ander ook transactiekosten berekende.....dus niet! Vaak loont om eerst even goed om je heen te kijken voordat je je pas erin steekt :mrgreen:

Om ook ff op de topic te reageren: dollars in Nederland halen is zeeeeeer onvoordelig. Gaat zo 10 cent van de huidige koers af. Pin je in de US of A, dan geld de koers van dit moment plus een beetje kosten. Maar dat gaat volgens mij per transactie. Hoe meer je pint in een keer, hoe lager de totale kosten. Omdat je minder vaak hoeft te pinnen.

Gr. Ron
Wat bedoel je met de pin drive through ?
Hoeveel kun je pinnen per keer ?
Afbeelding
flex123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door flex123 »

je kent de mc drive? nou hetzelfde alleen dan krijg je geld ipv hamburgers:)
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Dus dit..

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht