Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Katrien en Luc: rondje Las Vegas incl. Texas 30/06 - 31/07

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11

Reis Katrien en Luc: rondje Las Vegas incl. Texas 30/06 - 31/07

Bericht door katrienenluc »

Dit jaar willen we graag naar Texas gaan. Wegens de lage vluchtprijzen vliegen we op Las Vegas en maken van daaruit een rondje naar Texas.
Wat vinden jullie van onderstaande route?

Afbeelding

Hier een voorlopige planning. Zoals jullie zien hebben we nog 2 dagen over.
Waar zouden jullie die gebruiken?

Afbeelding

Of hebben jullie nog andere tips?
Alvast heel erg bedankt voor alle reacties!

Luc en Katrien
gastxyz

Re: Reis Katrien en Luc: rondje Las Vegas incl. Texas 30/06 - 31/07

Bericht door gastxyz »

Wat losse opmerkingen over een gedeelte van de reis:

- Cathedral Gorge is zo'n 2,5 uur rijden vanuit Vegas. Nogal aardig ver voor iets wat niet heel erg speciaal is. Ik zou zeker op een eerste dag (boodschappen doen, jetlag) iets wat dichter in de buurt doen. Als een Valley of Fire, Hoover Dam, Mount Charleston, Red Rock Canyon, etc. Of via St. George rijden en er een hele dag van maken met nog een bezoek aan Snow Canyon SP.
- Las Vegas - Kingman is maar een klein stukkie. (1,5 uur). De skywalk is echter nogal uit de buurt van Kingman (verder rijden). Ik vind het ook een tourist trap, maar dat laat ik aan jullie over. Rij dan wel via Route 66 (Hackbarry etc.). Vegas - Route 66 - Skywalk - Flagstaff is ook makkelijk in 1 dag te doen.
- Grand Falls lijkt mij interessant, maar is alleen bereikbaar via onverharde weg (jullie weten denk ik de verzekeringstechnische gevolgen hiervan). Ook alleen interessant als het net geregend heeft, wat weer impact kan hebben op de staat van de weg. Montezuma Castle is aardig, maar nog wel aardig zuidelijk van Flagstaff (1 uur enkele reis). Zou het beperken tot de omgeving van evt. Sedona + Wupatki + Sunset Crater. Walnut Canyon SP bij Flagstaff is ook de moeite waard.
- Wat willen jullie doen in El Malpais? Aardige karige dag. Kasha-Katuwe Tent Rocks National Monument al eens bezocht? (noordelijke van ABQ). Sandia Peak + Turqouise Trail waren ook vrij aardig maar niet essentieel.
- Als 't erg warm is in Tucson is de Catalina Highway wel een aardige uitstap. Misschien nog wel leuker dan Saguaro West of East.
Montyrulezz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Montyrulezz »

Mooie route!! Ik ga hem eens opslaan want deze route wil ik zeker ook nog eens maken. Ik heb helaas geen tips voor je maar zal wel alle andere tips die gegeven worden meelezen :wink:
2006: 2 weken Fl. - 2008: 3 weken LA- SF
2009: 3 weken Fl. - 2012: 4 weken LA- LA
2013: 1 week New York - 2014: 3 weken New Orléans - Panhandle - Florida
2015: Florida - 2017: rondje LV - LV
2018: 1 week Weston en 1 week Orlando
2019: 3 weken LA - LA
katrienenluc
Amerikakenner

Alvast bedankt Arno! We bekijken jouw opties. Montezuma hebben we vorige keer moeten overslaan, daarom dat we het er nu hadden bijgezet. Maar kon je bij de site zelf bij,of kan je enkel van ver erheen kijken?
Kasha katuwe hebben we al bezocht, is inderdaad prachtig. We zoeken niks speciaals in El Malpais, het is maar om de weg te 'breken'.
Ik zoek Sandia Peak + Turqouise Trail eens op.
De skywalk vinden onze kinderen wel iets leuks. Ik denk echter dat ze er teveel van verwachten, omdat je niet zo ver over de rand naar beneden kijkt. We hebben immers al de North en South Rim gezien....
Moet je een 4x4 hebben om Grand Falls te kunnen bezoeken?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Montezuma Castle zit hoog in de bergwand en kan je alleen van de valleyvloer bekijken niet iets om voor om te rijden.
in plaats van El Malpais zou ik El Morro doen ook voor de kids leuker.
wij zijn er in het voorjaar van 2008 en tijdens onze laatste reis van dit jaar geweest.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik heb jullie route ook maar eens opgezocht. Die lijkt inderdaad in het Texas-gedeelte veel op de onze. Alleen hebben jullie veel meer tijd in de steden, wij zoeken meer de natuur op. Jammer dat jullie eerder gaan anders hadden we gezellig een meeting kunnen regelen :D

Elly
katrienenluc
Amerikakenner

ja, echt jammer hé, zouden onze kinderen ook fijn vinden om daar eens gezellig te kunnen kletsen met leeftijdsgenoten.
wij doen niet zo veel meer steden hoor( behalve houston, maar dat is puur voor de NASA). kamperen is niet aan ons besteed en voor overnachtingen zijn we daarom vooral aangewezen op de steden.
Ik heb de indruk dat er in Texas niet veel motels/hotels te vinden zijn in the middle of nowhere. Maar het is een voorlopige planning, kan nog verandering in gebracht worden naargelang wat ik lees enzo.
Op het forum is echter nog niet zo veel te vinden over Texas, helaas.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik weet niet of je al hotels aan het boeken bent maar ik heb deze week een leuke deal op Hotwire gescoord.
HYATT house Dallas/Lincoln Park voor $ 63 incl tax.
Als ik rechtstreeks boek is het $ 263 :D
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Mooie ronde, leek me eerst erg ver maar valt met de mijlen wel mee.
San Antonio ga je vast ook langs de riverwalk in de stad? Was 20 jr geleden leuk om te doen en hapje te eten. Je kunt er ook met een bootje.. soort kunstmatige gierhoorn/ brugge maar dan op zijn amerikaans :wink: .
White Sands vond ik toen ook geweldig mooi, in de middag op blote voeten in het NIET hete zand. Maar ook in de avond en zonsondergang met een ranger GEWELDIG mooi en 's avonds in Alamogordo (oid) overnachten. Jullie doen het op doorreis.. misschien anders? Er is ook nog een Scenic Route van Carlsbad naar Alamogordo... erg mooi als je dan uit de bergen het witte zand al van grote afstand ziet liggen net als bij Great Sand Dunes (van 100km ofzo). Ik weet niet meer de naam van die route maar was erg mooi. Als El Paso must is ach ja dan niet.. Wij ware3n bij Del Rio aan de Mexicaanse grens maar ik vond het niet veel voorstellen.. beetje verlaten/ desolaat gebeuren.. wat er wel rondliep niet zo aantrekkelijk allemaal (shabby, verlopen, oud).
Jullie hebben al vast wel sportwedstrijden gezien in USA? anders is dat nog een idee om te doen, bij Dallas / Houston (airco stadion).
Is Havasupai Falls niks voor jullie om te bezoeken??? Dat kost je wel 2-3 dagen maar lijkt mij echt geweldig mooi. Als we ooit nog op LV vliegen wil ik DAT inplannen. 't Is maar een idee.
succes verder
:offtopic:
Veel plezier .. ik ben ook al aardig eindje op weg in de voorbereiding.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Mooie route lijkt me dat. Ik heb geen tips.
Wie weet komen we elkaar toevallig nog tegen, wij zitten volgens dit schema waarschijnlijk op dezelfde tijd als jullie in Los Angeles en Las Vegas, grappig. ( maar dat zullen er wel velen zijn, gezien het aantal forummers die op las Vegas vliegen :wink: )
katrienenluc
Amerikakenner

El Paso is zeker geen must, was eerder als slaapplaats gekozen. ik heb de route ondertussen al aangepast via Alamogordo.
Sportwedstrijd doen was idd ook de bedoeling, moet nog eens zien waar best past en wanneer er gespeeld wordt.
Havasupai Falls zoek ik meteen op!

Elly, wauww, jij bent al hotels aan het boeken!
Wat een goede deal zeg :thumbup: Hotwire geeft echter soms kamers die nogal klein zijn, dus aangezien we met 5 zijn wou ik dat niet echt riskeren...
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Kijk vooral even wat die route was.. met Carlsbad Alamogordo, want ik weet het echt niet meer. (20 jr gelee he?!)
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
katrienenluc
Amerikakenner

Eindelijk is de route definitief, de hotels geboekt, het roadbook klaar...
Het had dit jaar heel wat voeten in de aarde, je leest het op onze blog(linkje onderaan)
Het lukt me niet om het routekaartje en de tabel met afstanden per dag hier te plaatsen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: , dus hierbij de rechtstreekse link http://luka2014southwestusa.blogspot.be ... artje.html

En nu aftellen!
Luke21
Amerika-ontdekker
Partner van: katrienenluc
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Luke21 »

Routekaartje:
Afbeelding

Tabel met afstanden:
Afbeelding
New York 1999 - San Francisco, Las Vegas 2008, West USA 2010, East USA 2011, Mid-West USA 2012, Florida en South USA 2013, South USA 2014, West USA 2016, Texas 2017
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Ziet er goed uit!
Wij vertrekken zaterdag voor een maand naar Texas en New-Mexico! Misschien kan je nog wat uit ons verslag halen als we er zijn, zie mijn onderschrift.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Rare keuzes toch als je het mij vraagt.

St George en Kanab zou ik niet kiezen, er zijn betere locaties voor de parken.

Veel tijd in Dallas, daarentegen weinig tijd voor Austin en vooral San Antonio.

En waarom in godsnaam2 overnachtingen in Bakersfield ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
katrienenluc
Amerikakenner

Paula, ik kijk er al naar uit om volgende week elke dag jullie blog te lezen! Ik zie dat jullie wel nog Houston doen, dan hebben wij moeten laten vallen, anders werd het te druk.
marcopstal: Bakersfield is bewust gekozen. Dan zijn we,komende van LA al dichterbij om Sequioa NP te bezoeken de dag erna en omdat we dan verder reizen naar Death Valley, was het logisch om weer in Bakersfield te overnachten. 2 dagen op één plek logeren geeft toch altijd een beetje meer 'rust' ook.
St George en Kanab zijn gekozen owv Zion en Little FInland. Dat ligt een heel eind van de weg, en om dan diezelfde dag nog veel verder te rijden dan St George was niet te doen.
In San Antonio vinden we persoonlijk dat het niet zo veel heeft, de missies gaan we dus bezoeken, maar de verder sluieren langs de River Walk ed is niet zo aan ons besteed.
Onze dagen in Dallas (Forth Worth) zijn anders goed gevuld hoor (zie blog)
Het kan altijd zijn dat je achteraf merkt dat je andere keuzes beter had gemaakt, dat hoort er nu eenmaal bij.
hebben we een reden om nog eens te gaan hé :!:
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Het zijn keuzes uiteraard.

Ik vermoed dat Little Finland gepland is tussen Vegas en St George en Zion tussen St George en Kanab. Ik zou toch eerder geopteerd hebben voor Springdale, iets verder dan St George, maar dan ook vlak bij Zion, kan je direct de shuttle nemen.

In plaats van Bakersfield kies je ook beter voor bvb Three Rivers. Bakersfield ligt nog een eind van Sequoia. Alleen heen en terug verlies je 5 uur die dag en dan is er weinig tijd over voor Sequoia zelf. En vanuit LA is Bakersfield slechts 2 uurtjes verder. En met een overnachting in Death Valley is hier echt voldoende tijd voor.

2 maal hetzelfde hotel geeft inderdaad meer rust, dat is correct.

Ik veronderstel dat je in San Antonio toch ook "The Alamo" gaat bezoeken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Kanab is erg leuk, als je tijd hebt 's avonds moet je naar de zonsondergang in de Pink Sand Dunes. Wij zaten daar in de Perry lodge, ook heel leuk.
El Malpais vonden we ook niet echt bijzonder, zou alleen El Morro bezoeken.
Sky Ranch Lodge is erg leuk, wel op tijd met je stoeltje 's avonds een plaatsje zoeken anders is alles vol. Als je tijd hebt in Sedona zou ik een Jeeptocht bespreken bij Pink Jeep tours, echt heel gaaf.

Wij landen en vertrekken wel in Houston maar verder gaan we daar niets doen, bij aankomst gelijk door naar het noorden en de laatste nacht wel een luchthavenhotel maar waarschijnlijk gaan we overdag nog even naar Humble naar de botanische tuinen of wat shoppen.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik vroeg me al af waar jullie nieuwe weblog bleef :mrgreen: :mrgreen:
Jammer dat we elkaar niet onderweg treffen maar dat maken we nadien wel weer goed :wink:
Het begint voor jullie al goed af te tellen, wij zullen nog een paar weekjes langer moeten wachten maar intussen vermaak ik me wel met jullie en Paula's avonturen :thumbup:

Elly
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer