Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis ralphnicole: Huwelijksreis Zuidwest USA
- ralphnicole
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis ralphnicole: Huwelijksreis Zuidwest USA
Wj gaan trouwen in Las Vegas!!!
Wij komen aan op zat 29maart en trouwen op 1april 2014.
Via lasvegastravelguid.nl word ons verblijf en huurauto door hun geregeld.
Op woensdag 2 april pikken wij onze huurauto op en begint onze reis naar het westen.
Dit is voor ons onze 1e keer in de VS.
Wij hebben al een kleine planning gemaakt maar zijn dus verder niet bekend,dus eventuele tips horen wij graag.
Wj zijn van plan om via Vegas eerste naar de Hooverdam te reizen en zie verder ons schema.
Vegas
Hooverdam
Zion NP
Bryce NP
Grand Canyon
Death Valley
San Diego
LA
En dan via de Highway 1 richting San Francisco.
Tijdens onze reis zijn wij niet van plan om het een en ander als vast te leggen....is dit slim of?
Wat wel al vast staat is dat wij op 19 april vertrekken vanuit San Francisco.
Wij horen graag jullie mening en eventuele tips!!
Wij komen aan op zat 29maart en trouwen op 1april 2014.
Via lasvegastravelguid.nl word ons verblijf en huurauto door hun geregeld.
Op woensdag 2 april pikken wij onze huurauto op en begint onze reis naar het westen.
Dit is voor ons onze 1e keer in de VS.
Wij hebben al een kleine planning gemaakt maar zijn dus verder niet bekend,dus eventuele tips horen wij graag.
Wj zijn van plan om via Vegas eerste naar de Hooverdam te reizen en zie verder ons schema.
Vegas
Hooverdam
Zion NP
Bryce NP
Grand Canyon
Death Valley
San Diego
LA
En dan via de Highway 1 richting San Francisco.
Tijdens onze reis zijn wij niet van plan om het een en ander als vast te leggen....is dit slim of?
Wat wel al vast staat is dat wij op 19 april vertrekken vanuit San Francisco.
Wij horen graag jullie mening en eventuele tips!!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis ralphnicole: Huwelijksreis Zuidwest USA
Als eerste gefeliciteerd! Ik mag hopen dat 1 april serieus wordt genomen 
Je zou iets als dit kunnen doen?
2 Las Vegas - Grand Canyon (via hoover dam)
3 Grand Canyon
4 Grand Canyon - Monument Valley
5 MV - Page
6 Page - Bryce
7 Bryce - Zion
8 Zion
9 Zion - Death Valley
10 Death Valley - San Diego
11 San Diego
12 San Diego - LA
13 LA
14 LA - Pismo Beach
15 Pismo - Monterey
16 Monterey - SF
17 SF
18 SF
18 SF - naar huis
Nu ga je vast en zeker het commentaar krijgen dat je Yosemite mist. Yosemite in April (vorig jaar gedaan) is prachtig, maar je hebt ook kans dat er het een en ander nog afgesloten is vanwege sneeuw ed. Dus daarom heb ik die er in dit geval uitgelaten.
Het enige waar je minder tijd voor hebt is Death Valley. Je zou bv die dag van SF eraf kunnen halen en die bij San Diego zetten, zodat je dag 10 eigenlijk compleet aan death valley kunt besteden en 's avonds bv overnacht in Ridgecrest en de dag erna naar San Diego rijdt.
Je zou iets als dit kunnen doen?
2 Las Vegas - Grand Canyon (via hoover dam)
3 Grand Canyon
4 Grand Canyon - Monument Valley
5 MV - Page
6 Page - Bryce
7 Bryce - Zion
8 Zion
9 Zion - Death Valley
10 Death Valley - San Diego
11 San Diego
12 San Diego - LA
13 LA
14 LA - Pismo Beach
15 Pismo - Monterey
16 Monterey - SF
17 SF
18 SF
18 SF - naar huis
Nu ga je vast en zeker het commentaar krijgen dat je Yosemite mist. Yosemite in April (vorig jaar gedaan) is prachtig, maar je hebt ook kans dat er het een en ander nog afgesloten is vanwege sneeuw ed. Dus daarom heb ik die er in dit geval uitgelaten.
Het enige waar je minder tijd voor hebt is Death Valley. Je zou bv die dag van SF eraf kunnen halen en die bij San Diego zetten, zodat je dag 10 eigenlijk compleet aan death valley kunt besteden en 's avonds bv overnacht in Ridgecrest en de dag erna naar San Diego rijdt.
- ralphnicole
- Amerika-ontdekker
Beste Dennis,tanks voor je info.
Hoezo ligt er in April sneeuw in Yosemite,kun je ons zoiezo wat meer vertellen over het weer in april als wij op reis zijn?
Deze route lijkt ons idd mooi,alleen is er voor ons niet meer tijd voor wat kleine plaatjes aan de Highway1?
Plaatsen zoals Malibu,Oxnard,Santa Barbara,Santa Maria,Carmel,Santa Cruz is dit iets en haalbaar voor ons?
Hoezo ligt er in April sneeuw in Yosemite,kun je ons zoiezo wat meer vertellen over het weer in april als wij op reis zijn?
Deze route lijkt ons idd mooi,alleen is er voor ons niet meer tijd voor wat kleine plaatjes aan de Highway1?
Plaatsen zoals Malibu,Oxnard,Santa Barbara,Santa Maria,Carmel,Santa Cruz is dit iets en haalbaar voor ons?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk voor Yosemite eens op http://www.nps.gov/yose. Ja, er ligt sneeuw op de hoger gelegen delen (de Tioga Pass zal sowieso gesloten zijn) maar ook in de vallei kan er in april nog wel sneeuw vallen. Vergelijk het met de Alpen.
Met 2 overnachting langs de kust heb je normaal gesproken voldoende tijd om ook wat plaatsen te bekijken.
Marianne
Met 2 overnachting langs de kust heb je normaal gesproken voldoende tijd om ook wat plaatsen te bekijken.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ehhh thanks..... maar ik heet PaulBeste Dennis,tanks voor je info.
Sja, ik ben geen Piet Paulusma haha. Het kan vriezen, het kan dooien. Ik ken mensen die een week eerder dan wij zijn geweest en die hadden nog sneeuw bij de Grand Canyon en die zijn weggewaaid door een flinke storm (met hagel en sneeuw) in Yosemite. Maargoed, ik denk dat als je ook Yosemite erbij wilt gaan doen, je elders echt dingen moet laten zitten want anders past dat nooit in je schema.Hoezo ligt er in April sneeuw in Yosemite,kun je ons zoiezo wat meer vertellen over het weer in april als wij op reis zijn?
Wij hadden het geluk dat net een dag voor wij er waren glacier point road open was gegaan, maar er lag overal nog sneeuw. Ook in de lager gelegen gebieden lag er het en der nog sneeuw.
Misschien heb je iets aan mijn reisverslag in de link onder mijn berichten...dan dus wel even naar het verslag van vorig jaar gaan.Deze route lijkt ons idd mooi,alleen is er voor ons niet meer tijd voor wat kleine plaatjes aan de Highway1?
Malibu zijn we langsaf gereden zonder dat we er echt erg in hadden. Dat zijn meer huizen langs de kust. Je mag ook niet zomaar overal lopen daar ivm veiligheid van de celebs las ik laatst ergens hier op het forum.
Santa Barbara zijn wij zo'n 2u geweest. Oxnard niet, maar wel een uur of 1.5 geshopt in een outletcenter bij Camarillo. In Santa Maria is niet veel te beleven. Tussen Pismo en Monterey heb je Morro Rock...de naam zegt al genoeg. Een rots in de branding. Wij vonden het niet heel erg indrukwekkend overigens. Wij zijn naar het Visitor Center van Hearst Castle gereden, maar vonden het niet de moeite om de dure trip te maken (volgens mij moet je die vanaf Mei overigens vooraf bespreken). Je gaat ook niet even voor een uurtje op en neer daar. Wel leuk zijn de zeeolifanten op het strand een paar km verder bij San Simeon/Cambria. Daarna zijn we de kust afgereden en zijn enkele keren langs de weg uitgestapt voor wat foto's. We hebben wat langer gestopt bij Big Sur en gegeten bij Nepenthe. Wel wat duurder, maar hele grote porties en vooral het uitzicht is prachtig (als er geen mist hangt). Daarna dus naar Monterey om tickets voor een walvistocht te halen en teruggereden naar Carmel voor de 17-mile drive.
Ik zou een aantal dingen wel vooraf boeken en andere zaken een dag van te voren als je een tablet, laptop of smartphone meeneemt. Je kunt bij een willekeurige fastfoodketen als burger king, Wendy's of mc Donalds of bij de Starbucks met gratis wifi een hotel boeken. Ik zou in jullie geval al wel veel van te voren boeken omdat je qua route weinig echt anders kunt doen met wat je opgeeft. Wij hebben Pismo Beach, Monterey en Page een dag van te voren pas geboekt. Dit jaar viel me op dat vooral Page en Monterey ineens heel erg vaak heel duur of moeilijk boekbaar waren. Wil je in de parken overnachten, dan zeker vooraf boeken...dat geldt iig voor death valley, grand canyon en zion. Ik zou ook de plaatsen waar je in de weekenden verblijft al vastleggen. En ten slotte San Francisco. Dat was de stad waar wij het moeilijkst slaagden voor een degelijk, maar vooral ook betaalbaar hotel vorig jaar.
Je zou een dag langer langs de kust kunnen doen, maar dan zou ik Monument Valley of San Diego laten vallen.
Carmel ligt tegen Monterey aan en daar zou je de 17-mile drive kunnen rijden. Let wel dat het midden april broed en jong seizoen is voor veel dieren en dat er langs de kust dan stranden en andere plekken zijn afgesloten voor bezoekers om de dieren met rust te laten. Ook op Alcatraz in San Francisco konden wij bijvoorbeeld maar op een paar plekken komen, de rest was tijdelijk gesloten ivm broedseizoen.
-
mie
- Amerikafan
Wij waren in 2008 op 23 maart in Yosemite en wij hadden prachtig weer.... Volop zon en zo'n 23 graden. Ik besef nu pas dat we toen geluk moeten gehad hebben..... Uiteraard was de Tioga Pass gesloten en in hoger gelegen gebieden lag er sneeuw. We hebben foto's waar we met onze sandalen in de sneeuw wandelden op uitgestorven skipistes.... Dit maar om te zeggen dat het weer blijkbaar alle kanten uitkan.... Trouwens, goed idee... op huwelijksreis in Amerika....
- ralphnicole
- Amerika-ontdekker
Jongens wederom bedankt weer voor deze info.
Hebben jullie toevallig ook een routebeschrijving op Google maps die wij kunnen overnemen?
Hebben jullie trouwens ook ervaring met lasvegastravelguide.nl?
Hebben jullie toevallig ook een routebeschrijving op Google maps die wij kunnen overnemen?
Hebben jullie trouwens ook ervaring met lasvegastravelguide.nl?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat bedoel je precies met een routebeschrijving? Je kunt toch zelf de route in googlemaps invoeren? Op die manier krijg je ook een beeld van de afstanden en reistijden. Ik vind het ook altijd prettig om hier een kaart (Hallwag) of roadatlas te kopen.
Marianne
Marianne
- ralphnicole
- Amerika-ontdekker
Na wat overleg hebben wij onze route aangepast!!
Na Vegas gaan wij richting San Francisco ipv LA en eindigen dus ook in LA.
Dit omdat na wat info te hebben gekregen blijkbaar beter is te rijden vanuit San Francisco richting LA via de highway1 ....klopt dit en zoja waarom volgens jullie?
Via de site ontdek-Amerika hebben we wederom veel info erbij gekregen.
Weten jullie voor ons nog meer van deze site's?

Na Vegas gaan wij richting San Francisco ipv LA en eindigen dus ook in LA.
Dit omdat na wat info te hebben gekregen blijkbaar beter is te rijden vanuit San Francisco richting LA via de highway1 ....klopt dit en zoja waarom volgens jullie?
Via de site ontdek-Amerika hebben we wederom veel info erbij gekregen.
Weten jullie voor ons nog meer van deze site's?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Begrijp ik nu dat de tickets nog niet vastliggen? Het leek of alles al vast lag.
Schrijf eens beide routes uit, met zowel LA als SF op het laatst. Het maakt weinig verschil hoe je de kust rijdt en als dat betekent dat de rest van de route minder logisch is dan zou ik het niet gaan aanpassen.
Ontdek-amerika.nl is inderdaad een geweldige site. Wat voor sites zoek je nog meer, voor de natuur, steden? Voor de parken kun je http://www.nps.gov bekijken. Voor de steden is misschien een reisgids handig? Je kunt eens in de bibliotheek kijken. en reisverslagen lezen!
Marianne
Schrijf eens beide routes uit, met zowel LA als SF op het laatst. Het maakt weinig verschil hoe je de kust rijdt en als dat betekent dat de rest van de route minder logisch is dan zou ik het niet gaan aanpassen.
Ontdek-amerika.nl is inderdaad een geweldige site. Wat voor sites zoek je nog meer, voor de natuur, steden? Voor de parken kun je http://www.nps.gov bekijken. Voor de steden is misschien een reisgids handig? Je kunt eens in de bibliotheek kijken. en reisverslagen lezen!
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zoals Marianne ook al zegt zou ik eerst goed kijken welke route het beste uitkomt. Grand Canyon en Yosemite zijn in de weekenden heel druk en Las Vegas een stuk duurder dan door de weeks. Ik zou niet voor de kustroute je hele route zomaar omgooien, want zo heel veel maakt het echt niet uit.
- ralphnicole
- Amerika-ontdekker
Het heeft even geduurd maar wij zijn eruit.
Ik doe het even op de simpele manier, als volgt
(*met aantal overnachtingen) De rest rijden we gewoon doorheen,stuk langs de Highway 1 kijken wij per dag aan en hoe we zitten qua tijd!!
Is dit iets en haalbaar??
1 Las Vegas *4
2 Hooverdam
3 Kingman
4 Flagstaff
5 Grand Ganyon *2
6 Bryce *1
7 Zion *1
8 Death Valley *2
9 Sequoia
10 Tioga Pass Rd
11 Yosemite *2
12 San Francisco *3
13 Half moon Bay
14 Highway 1
15 Santa Cruz
16 Monterey
17 Morro Bay
18 Santa Barbara
19 Malibu
20 Santa Monica/LA *3
Ik doe het even op de simpele manier, als volgt
(*met aantal overnachtingen) De rest rijden we gewoon doorheen,stuk langs de Highway 1 kijken wij per dag aan en hoe we zitten qua tijd!!
Is dit iets en haalbaar??
1 Las Vegas *4
2 Hooverdam
3 Kingman
4 Flagstaff
5 Grand Ganyon *2
6 Bryce *1
7 Zion *1
8 Death Valley *2
9 Sequoia
10 Tioga Pass Rd
11 Yosemite *2
12 San Francisco *3
13 Half moon Bay
14 Highway 1
15 Santa Cruz
16 Monterey
17 Morro Bay
18 Santa Barbara
19 Malibu
20 Santa Monica/LA *3
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een beetje onduidelijk zo...
Nu lijkt het of je vanuit Las Vegas een dagtocht naar Flagstaff maakt.
Ik zou nog eens goed kijken naar dag 9 &10. Als je van Death Valley naar Sequoia wilt moet je onder de sierra nevada langs. Hoe wil je dan de dag erna de Tioga Pass rijden? Verder heb je overigens een hele grote kans dat de tioga pass nog dicht is als jullie in April gaan.
Ik mis eigenlijk Page in jullie route?
Nu lijkt het of je vanuit Las Vegas een dagtocht naar Flagstaff maakt.
Ik zou nog eens goed kijken naar dag 9 &10. Als je van Death Valley naar Sequoia wilt moet je onder de sierra nevada langs. Hoe wil je dan de dag erna de Tioga Pass rijden? Verder heb je overigens een hele grote kans dat de tioga pass nog dicht is als jullie in April gaan.
Ik mis eigenlijk Page in jullie route?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit is niet echt duidelijk zo. Schrijf het per dag uit in een van/naar-vorm zoals Paul het in het begin heeft gedaan. De vertrekdatum is nog steeds 29 maart?
Liggen de tickets al vast?
Als ik het zelf even vertaal in een schema per dag, dan zou het er zo uitzien. Is dat wat jullie bedoelen? Een aantal dingen kan dan echt niet zoals PSVwally ook al aangeeft. Je rijdt niet even door Sequoia heen. En we hadden al aangegeven dat de Tioga Road normaal gesproken niet open is in april/begin mei.
1 naar Las vegas
2 Las Vegas
3 Las Vegas
4 Las Vegas
5 Las Vegas - Grand Canyon
6 Grand Canyon
7 Grand Canyon - Bryce
8 Bryce - Zion
9 Zion - Death Valley
10 Death Valley
11 Death Valley - Yosemite
12 Yosemite
13 Yosemite - San Francisco
14 San Francisco
15 San Francisco
16 San Francisco - LA
17 LA
18 LA
Marianne
Liggen de tickets al vast?
Als ik het zelf even vertaal in een schema per dag, dan zou het er zo uitzien. Is dat wat jullie bedoelen? Een aantal dingen kan dan echt niet zoals PSVwally ook al aangeeft. Je rijdt niet even door Sequoia heen. En we hadden al aangegeven dat de Tioga Road normaal gesproken niet open is in april/begin mei.
1 naar Las vegas
2 Las Vegas
3 Las Vegas
4 Las Vegas
6 Grand Canyon
7 Grand Canyon - Bryce
8 Bryce - Zion
9 Zion - Death Valley
10 Death Valley
12 Yosemite
14 San Francisco
15 San Francisco
16 San Francisco - LA
17 LA
18 LA
Marianne
- ralphnicole
- Amerika-ontdekker
Inderdaad jongens, jullie hebben gelijk....Super deze site.
Het volgende schema houden wij nu aan, alleen is Page dan zo speciaal of valt dit wel mee?
1 naar Las Vegas
2 Las Vegas
3 Las Vegas
4 Las Vegas
6 Grand Canyon
7 Grand Canyon - Bryce
8 Bryce - Zion
9 Zion - Death Valley
10 Death Valley
12 Yosemite
14 San Francisco
15 San Francisco
16 San Francisco - LA
17 LA
18 LA
Nu is dit ons eerste keer in de VS, hebben jullie ook nog tips welke route wij het best kunnen nemen bij alle parken, ik neem aan dat deze parken gigantisch zullen zijn en meerdere routes hebben. Is het ook verstandig om bij de grotere steden en parken alvast de overnachtingen vast te leggen?
En wat zijn nu eigenlijk volgens jullie de hotspots, dingen die we zeker moeten doen in Vegas, SF, LA??
Het volgende schema houden wij nu aan, alleen is Page dan zo speciaal of valt dit wel mee?
1 naar Las Vegas
2 Las Vegas
3 Las Vegas
4 Las Vegas
6 Grand Canyon
7 Grand Canyon - Bryce
8 Bryce - Zion
9 Zion - Death Valley
10 Death Valley
12 Yosemite
14 San Francisco
15 San Francisco
16 San Francisco - LA
17 LA
18 LA
Nu is dit ons eerste keer in de VS, hebben jullie ook nog tips welke route wij het best kunnen nemen bij alle parken, ik neem aan dat deze parken gigantisch zullen zijn en meerdere routes hebben. Is het ook verstandig om bij de grotere steden en parken alvast de overnachtingen vast te leggen?
En wat zijn nu eigenlijk volgens jullie de hotspots, dingen die we zeker moeten doen in Vegas, SF, LA??
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
In Page ligt horseshoe bend en Antelope Canyon wat ik persoonlijk een van de hoogtepunten vond van onze reis. Je kunt het al beide doen op de dag dat je van de grand canyon komt, kun je de dag erna meteen door naar Bryce.
Voor SF zeker Alcatraz doen (van te voren reserveren) verder is dit een compacte stad, zodat je relatief veel kunt zien op 1 dag. Wij hebben ook veel gewandeld en veel gezien.
LA is erg groot met veel verkeer. Rivercola heeft er een mooi topic over geschreven wat je door kunt lezen, zodat je kunt kijken wat jullie aanspreekt. Venice Beach en Santa monica pier zijn leuk, hollywood sign natuurlijk en de walk of fame, wij hebben ook dagje Universal gedaan.
In Las Vegas kun je je ook wel paar dagen vermaken. Hotels bekijken, shoppen, Freemont Street, uitstapjes naar Hoover Dam en Valley of Fire (dacht dat er ook een topic over was met wat er allemaal te doen is handig op een rijtje)
Heb even gekeken en die twee topics staan bij zuidwesten. All about LA en all about Vegas.
Voor SF zeker Alcatraz doen (van te voren reserveren) verder is dit een compacte stad, zodat je relatief veel kunt zien op 1 dag. Wij hebben ook veel gewandeld en veel gezien.
LA is erg groot met veel verkeer. Rivercola heeft er een mooi topic over geschreven wat je door kunt lezen, zodat je kunt kijken wat jullie aanspreekt. Venice Beach en Santa monica pier zijn leuk, hollywood sign natuurlijk en de walk of fame, wij hebben ook dagje Universal gedaan.
In Las Vegas kun je je ook wel paar dagen vermaken. Hotels bekijken, shoppen, Freemont Street, uitstapjes naar Hoover Dam en Valley of Fire (dacht dat er ook een topic over was met wat er allemaal te doen is handig op een rijtje)
Heb even gekeken en die twee topics staan bij zuidwesten. All about LA en all about Vegas.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt niet in 1 dag van SF naar LA rijden als je de kustweg neemt. Als jullie niets vastleggen dan kun je kijken of je er nog een dag Zion bij doet, zeker als je wilt hiken is dat een prachtig park. Twee nacht DV is misschien wat veel, ik zou die tweede nacht alvast richting Yosemite rijden.
Voor de routes door de parken en tussen de parken geldt voor een groot deel dat er weinig keuze is. Koop alvast een kaart, zoals een (RandMcNally) Road Atlas of de Hallwag nr 5 en 6. Dan kun je zelf zien wat de mogelijkheden zijn, en je ziet ook welke staten je doorkruist.
Voor de parken kijk je het beste op de NPS-site; http://www.nps.gov/yose voor yosemite, http://www.nps.gov/zion voor Zion, http://www.nps.gov/grca voor de Grand Canyon etc (er zit systeem in de namen
). Je vindt in de linker kolom een link naar de park map. Bekijk die eens. Ook vind je onder "plan your visit" veel nuttige informatie.
Als jullie een dag minder Las Vegas zouden doen heb je wat meer tijd voor de rest van de route, het is nu wel iets gehaast vind ik.
Page zelf is niet speciaal, maar er is erg veel in de omgeving te zien zoals Antelope Canyon, Horseshoe bend, de Glen Canyon Dam, Lake Powell, etc. Zie ook onder overige bezienswaardigehden op http://www.ontdek-amerika.nl.
Marianne
Voor de routes door de parken en tussen de parken geldt voor een groot deel dat er weinig keuze is. Koop alvast een kaart, zoals een (RandMcNally) Road Atlas of de Hallwag nr 5 en 6. Dan kun je zelf zien wat de mogelijkheden zijn, en je ziet ook welke staten je doorkruist.
Voor de parken kijk je het beste op de NPS-site; http://www.nps.gov/yose voor yosemite, http://www.nps.gov/zion voor Zion, http://www.nps.gov/grca voor de Grand Canyon etc (er zit systeem in de namen
Als jullie een dag minder Las Vegas zouden doen heb je wat meer tijd voor de rest van de route, het is nu wel iets gehaast vind ik.
Page zelf is niet speciaal, maar er is erg veel in de omgeving te zien zoals Antelope Canyon, Horseshoe bend, de Glen Canyon Dam, Lake Powell, etc. Zie ook onder overige bezienswaardigehden op http://www.ontdek-amerika.nl.
Marianne
- ralphnicole
- Amerika-ontdekker
Oké dank je. Het is trouwens niet de bedoeling dat wij idd via de highway1 van SF naar LA in een dag willen doen.
Wij rijden deze route rustig en zullen her en der nog wel gaan stoppen.
Onze 4 dagen in Vegas liggen echter vast en dit is geregeld via Las Vegas Travelguide, denk hierbij aan de overnachting in Vegas, autohuur en de vliegtickets.
Onze auto moeten wij als we op uitchecken daarna ophalen bij Alamo, dit is op woensdag 2-4-2014 waarna onze trip kan beginnen.
Wij hebben gekozen voor een Fullsize SUV, wat voor auto kunnen wij dan verwachten? Zit er trouwens bij deze auto's al een navigatie ingebouwd? Wij betalen namelijk een borg van 200 euro....Als er dus een navigatie al in zit hoef ik dit namelijk niet te huren toch
Wij rijden deze route rustig en zullen her en der nog wel gaan stoppen.
Onze 4 dagen in Vegas liggen echter vast en dit is geregeld via Las Vegas Travelguide, denk hierbij aan de overnachting in Vegas, autohuur en de vliegtickets.
Onze auto moeten wij als we op uitchecken daarna ophalen bij Alamo, dit is op woensdag 2-4-2014 waarna onze trip kan beginnen.
Wij hebben gekozen voor een Fullsize SUV, wat voor auto kunnen wij dan verwachten? Zit er trouwens bij deze auto's al een navigatie ingebouwd? Wij betalen namelijk een borg van 200 euro....Als er dus een navigatie al in zit hoef ik dit namelijk niet te huren toch
-
jerommeke10
- Amerikakenner
in je planning voorzie je toch maar 1 dag voor deze route?Het is trouwens niet de bedoeling dat wij idd via de highway1 van SF naar LA in een dag willen doen.
Wij rijden deze route rustig en zullen her en der nog wel gaan stoppen
Dat is groot voor 2 personen, kijk eens op de website van Alamo. Meestal is navigatie niet inbegrepen, maar dat hangt af van jouw pakket. Je kan dat altijd ginder huren, of kopen (wellicht goedkoper), of je eigen gps meebrengen.Fullsize SUV, wat voor auto kunnen wij dan verwachten? Zit er trouwens bij deze auto's al een navigatie ingebouwd?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt eens in dit topic kijken wat men meekreeg bij een bepaald type. Voor Alamo valt bijvoorbeeld de Chevrolet Tahoe onder Fullsize SUV. Iets kleiner had ook wel gekund met 2 personen denk ik.
Of er navigatie bijzit kun je natuurlijk het best navragen bij Las Vegas Travelguide. Het is niet standaard dat het er bij zit. Je hebt het met jullie rondje ook niet echt nodig. Koop in elk geval een kaart. In de parken is een navigatiesysteem meestal onbetrouwbaar.
Marianne
Of er navigatie bijzit kun je natuurlijk het best navragen bij Las Vegas Travelguide. Het is niet standaard dat het er bij zit. Je hebt het met jullie rondje ook niet echt nodig. Koop in elk geval een kaart. In de parken is een navigatiesysteem meestal onbetrouwbaar.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 2081 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-