Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Verschil basisscholen USA - Nederland
-
Michigan
- Amerikakenner
- Contacteer:
Pesten konden ze op mijn basisschool ook niet goed mee omgaan. Ik ben er gelukkig zelf geen slachtoffer van geweest, maar we hadden wel een aantal pispaaltjes in de klas hoor. Die moesten het altijd ontgelden, en ik geef toe. Ik heb zelf ook weleens een opmerking gemaakt.
Wat er dan gebeurde was dat we bijvoorbeeld in de kleine pauze niet naar buiten mochten(heel extreem hoor), of twee minuten later. Of dat we er gewoon een paar minuutjes over gingen praten en dat was het dan. 10 minuten later herhaalde de pesterij zich gewoon. Elke dag weer opnieuw. Echt het poldermodel, altijd maar weer praten en praten, maar nooit echte actie ondernemen. Consequenties waren er toch nooit.
Wat er dan gebeurde was dat we bijvoorbeeld in de kleine pauze niet naar buiten mochten(heel extreem hoor), of twee minuten later. Of dat we er gewoon een paar minuutjes over gingen praten en dat was het dan. 10 minuten later herhaalde de pesterij zich gewoon. Elke dag weer opnieuw. Echt het poldermodel, altijd maar weer praten en praten, maar nooit echte actie ondernemen. Consequenties waren er toch nooit.
- Mike
Ik heb (inmiddels al weer een poosje terug) zowel in de VS als in Nederland op een basisschool gezeten en wat mij vooral op viel is dat je in Amerika veel meer gestimuleerd wordt om het beste uit jezelf te halen, waar je in Nederland vooral gestimuleerd wordt om vooral maar middelmaat te zijn...
In Amerika hadden ze bijvoorbeeld twee kaartjes die je kon verdienen. De zgn A-card (als je een trimester lang geen dag gemist had) of een A-plus-card (als je allemaal A's op je rapport had). Dat vond ik echt heel stimulerend werken en die eerste kon (in principe) iedereen halen. Wel kon je allebei de kaarten max 1 keer per jaar halen en niet tegelijk... Met dat kaartje kreeg je dan dingen (bijv superlekkere Blueberry donuts, of tokens voor bij Put-Put)...
(kan zijn dat de namen van de kaartjes niet helemaal kloppen, maar het gaat om het idee he
)
Pesten gebeurde in Nederland inderdaad, dat heb ik zelf op de harde manier mogen ontdekken
In Amerika geen last van gehad...
Achja, jullie kunnen nou ook wel raden dat ik betere herinneringen aan mijn basisschooltijd in de VS heb dan die in Nederland (alhoewel ik toen ik in de VS was niet kon wachten tot "we" terug gingen naar Nederland
)
In Amerika hadden ze bijvoorbeeld twee kaartjes die je kon verdienen. De zgn A-card (als je een trimester lang geen dag gemist had) of een A-plus-card (als je allemaal A's op je rapport had). Dat vond ik echt heel stimulerend werken en die eerste kon (in principe) iedereen halen. Wel kon je allebei de kaarten max 1 keer per jaar halen en niet tegelijk... Met dat kaartje kreeg je dan dingen (bijv superlekkere Blueberry donuts, of tokens voor bij Put-Put)...
(kan zijn dat de namen van de kaartjes niet helemaal kloppen, maar het gaat om het idee he
Pesten gebeurde in Nederland inderdaad, dat heb ik zelf op de harde manier mogen ontdekken
Achja, jullie kunnen nou ook wel raden dat ik betere herinneringen aan mijn basisschooltijd in de VS heb dan die in Nederland (alhoewel ik toen ik in de VS was niet kon wachten tot "we" terug gingen naar Nederland
-
Magnolia87
- Amerikakenner
Die indruk krijg ik ook, dat er in Nederland veel meer gepest wordt op scholen, of in ieder geval, er werd minder aandacht aan besteed door leerkrachten en ouders. Nu is dat wel aan het veranderen, allerlei anti-pest programma's zijn er nu op scholen.SFAM schreef:Ik heb (inmiddels al weer een poosje terug) zowel in de VS als in Nederland op een basisschool gezeten en wat mij vooral op viel is dat je in Amerika veel meer gestimuleerd wordt om het beste uit jezelf te halen, waar je in Nederland vooral gestimuleerd wordt om vooral maar middelmaat te zijn...
(kan zijn dat de namen van de kaartjes niet helemaal kloppen, maar het gaat om het idee he)
Pesten gebeurde in Nederland inderdaad, dat heb ik zelf op de harde manier mogen ontdekken![]()
Achja, jullie kunnen nou ook wel raden dat ik betere herinneringen aan mijn basisschooltijd in de VS heb dan die in Nederland (alhoewel ik toen ik in de VS was niet kon wachten tot "we" terug gingen naar Nederland)
Waarom wilde je graag terug naar Nederland, als ik vragen mag?
Even over die 'hulpuren' die ze op scholen in de VS hebben.. Hier hebben we inmiddels ook zogenaamde KWT-uren (keuzewerktijd) waar je je voor kunt inschrijven. In havo-4 heb je elke dag zo'n uur en in havo-5 twee keer per week. Helaas is het wel weer zo dat je aan het begin van het jaar maar snel iemand van de computer moet schoppen omdat je je anders niet meer voor het vak dat je wilt volgen kan inschrijven.
Waar ik me ook aan erger is dat je hier in Nederland geen enkele eer kunt behalen met het maken van de schoolkrant. Het is een pak met extra werk en toch kan het niemand schelen of je een bijdrage levert of niet. Die mentaliteit van 'doe het zelf maar, voor jou 10 anderen' zorgt nou niet echt voor waardering van het vak.
xxx
Waar ik me ook aan erger is dat je hier in Nederland geen enkele eer kunt behalen met het maken van de schoolkrant. Het is een pak met extra werk en toch kan het niemand schelen of je een bijdrage levert of niet. Die mentaliteit van 'doe het zelf maar, voor jou 10 anderen' zorgt nou niet echt voor waardering van het vak.
xxx
Idaho, jawel
Wat ik ook heel prettig vind hier, mocht een kind wat uitspoken dan wordt er daadwerkelijk straf gegeven, zoals een aantal weken van school, of bij herhaling niet meer naar de desbetreffende school.
Heb meegemaakt op de basisschool in NL dat er veel gepraat wordt, maar weinig gedaan. Als jouw kind iets is aangedaan, dan moet je begrip voor hebben voor de dader, die heeft het zooooo moeilijk.
Hier wordt dat niet getolereerd, de dader wordt gestraft. Ik ben daar persoonlijk heel blij mee...
Heb meegemaakt op de basisschool in NL dat er veel gepraat wordt, maar weinig gedaan. Als jouw kind iets is aangedaan, dan moet je begrip voor hebben voor de dader, die heeft het zooooo moeilijk.
Hier wordt dat niet getolereerd, de dader wordt gestraft. Ik ben daar persoonlijk heel blij mee...
Magnolia87 schreef: Die indruk krijg ik ook, dat er in Nederland veel meer gepest wordt op scholen, of in ieder geval, er werd minder aandacht aan besteed door leerkrachten en ouders. Nu is dat wel aan het veranderen, allerlei anti-pest programma's zijn er nu op scholen.
Waarom wilde je graag terug naar Nederland, als ik vragen mag?
Toen ik in Amerika was wilde ik heel graag terug naar Nederland, omdat ik daar al mijn "vrienden" had. Was toen iets van 8/9 ofzo... Toen ik terugkwam in Nederland bleek het toch allemaal niet zo leuk te zijn als ik dacht / me herinnerde...
Achja... Als je jong bent weet je gewoon nog niet wat je wilt he
Heb ook altijd geroepen dat ik niet terug wilde naar Amerika (niks tegen Amerika hoor, is gewoon nog zoveel van de wereld waar ik nog niet geweest ben), maar sinds een paar maanden zit ik dan toch echt voor stage in Amerika...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 36 Reacties
- 18291 Weergaves
-
Laatste bericht door Timothy555
-
- 7 Reacties