Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Miss America & verwende vrouwen
Wat recente feiten over de werkverdeling binnen de huishouding in de USA:
The average working woman, for example, spends about an hour and a half a day caring for other members of the family, the average working man barely 50 minutes. Likewise, the average working woman spends more than 1 hour 20 minutes on household chores, the average working man less than 45 minutes.
Almost as many women as men hold jobs, the Labor Department said: about 78 percent of women, compared with 85 percent of men. But two-thirds of all women said they prepared meals and did housework on an average day, compared with only 19 percent of men who said they did housework and 34 percent who said they helped with meals or cleanup.
"We got two different reactions from people to these results," Ms. Herz said. "Some said it proved that nothing had changed between men and women. Others were surprised that the differences weren't greater."
[Bron: New York Times, September 15, 2004]
gr. Redneck
The average working woman, for example, spends about an hour and a half a day caring for other members of the family, the average working man barely 50 minutes. Likewise, the average working woman spends more than 1 hour 20 minutes on household chores, the average working man less than 45 minutes.
Almost as many women as men hold jobs, the Labor Department said: about 78 percent of women, compared with 85 percent of men. But two-thirds of all women said they prepared meals and did housework on an average day, compared with only 19 percent of men who said they did housework and 34 percent who said they helped with meals or cleanup.
"We got two different reactions from people to these results," Ms. Herz said. "Some said it proved that nothing had changed between men and women. Others were surprised that the differences weren't greater."
[Bron: New York Times, September 15, 2004]
gr. Redneck
Georgia on My Mind
Ho eens even, Marcus heeft een poll opgestart om uit te vinden of Amerikaanse of Nederlandse vrouwen het geschikst zijn, toch ??Petra/VS schreef:Jee, Marcus, je bent duidelijk in het verkeerde land terecht gekomen (of de verkeerde vrouw getrouwd)
.
Lees zijn introductie in het wie ben ik forum en je ziet dat hij een Engelse getrouwd is, dus het lijkt er op dat hij gewoon op zoek is naar iets nieuws maar nog niet beslist heeft of ie een NL of US vrouw wil.
Nou Marcus, maak je keuze, je gaar er (jouw laatste post lezend) zeer zeker op vooruit
/PeeJay
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
:hilarious: :oh:
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
When I lived in England, I noticed dat all de vrouwen het werk in het huis deden. Ik en de mannen gingen iedere avond naar de local pub.
So ik trouwde een engels meisje in San Fransisco.
Little did I know that she was completely Americanized.
What a rude awakening.
I have been married for 30 years now(to the same woman)
Iedere keer when ik naar nederland ga,zie ik hoe weinig mijn vader en broers in het huishouden helpen.
Dan zeg ik tegen myzelf "Where did I go wrong"
Groetjes
What a rude awakening.
Iedere keer when ik naar nederland ga,zie ik hoe weinig mijn vader en broers in het huishouden helpen.
Groetjes
Sorry maar, HAHAHAHAHAHAAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAAHA :hilarious:marcuscj schreef:When I lived in England, I noticed dat all de vrouwen het werk in het huis deden. Ik en de mannen gingen iedere avond naar de local pub.
What a rude awakening.
Groetjes
maar ik voel echt met je mee hoor, mijn vrouw is het gelukkig gewend om wat te koken enz... en schoonmaken wordt gedaan en het gras wordt gemaait, altijd fijn als de vrouw een goede baan heeft.
Ik houdt me wel de gehele tijd bezig met de Honey-do list. Het hele huis is al bijna van binnen tot buiten geschilderd en het hek staat er op dit moment al half
en ANY jij moet echt heel erg zuinig op je man zijn, want zo bestaan er niet veel meer volgens mij! (verwend nest
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Als hij net als Rick is, komt hij met een glaasje champagne en wat bonbonsRedneck schreef:Hij brengt je dan toch wel een drankje met een versnapering zeker!?!?ANY schreef:30 jaar is toch een hele tijd, dan moet er toch iets goed gaan. Ze heeft je goed getraind dan.
En nu ga ik lekker in het bubble bad dat mijn man me klaargemaakt heeft.
Annemiek![]()
gr. Redneck
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hoi Wendy,wendyjol schreef:Nou nou, wat een discussie weerAlsof Nederlanders en Amerikanen zo fundamenteel verschillen. Groeten
Wendy
Doen ze ook niet, hoor, en ik geloof (hoop!), dat dit allemaal in gekheid geschreven is. Wat mij betreft in ieder geval wel!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 2374 Weergaves
-
Laatste bericht door Moose91
-
- 6 Reacties