Van 21/10 tot 04/11 ga ik rondreizen in noordoost amerika. Op de planning liggen volgende routes. New York-Niagara Falls-Toronto-Pittsburgh-Washington DC-Baltimore-Philadelphia.
Nu vragen over vervoer heb ik niet. Maar wat ik graag zou weten of plaatsen zijn die ik echt niet mag missen op de route tussen de steden. Bv. heb gezien dat Amish dorpen ergens liggen.
Wat zijn jullie ervaringen hierin?
Tja nog al een ruime route. Wij hebben dit jaar een iets ander rondje gedaan maar er zijn wel wat raakvlakken. Kijk maar eens in ons blog.
Voor Amish zit je in de buurt van Lancaster helemaal goed. Als je in die omgeving van de grote wegen af gaat dan kom je ze zeker tegen.
Wij deden vorig jaar iets vergelijkbaars, misschien heb je iets aan ons reisverslag. Inderdaad, bij Lancaster en omgeving zul je veel Amish zien.
Jullie gaan vooral voor de steden? Wij hebben ook wat leuke stateparks bezocht.
Wij hebben in juli/augustus dit rondje m.u.v. Pittburg gereden (zie blog onder). Vwb de Amish, die kan je gerust links laten liggen. De commercie heeft hier behoorlijk toegeslagen, niet leuk meer.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Heb het reisverslag gelezen, ziet er inderdaad een geweldige reis uit. Iemand nog leuke tips.
De volgorde zal door de tips een beetje aangepast worden.
New York-Philadelphia-Washington-Great Falls-Gettysburg-Watkins Glen SP-Letchworth-Niagara Falls-Toronto-Thousand Lakes-Boston-Cape Cod-New York
Ruud2004 schreef:Wij hebben in juli/augustus dit rondje m.u.v. Pittburg gereden (zie blog onder). Vwb de Amish, die kan je gerust links laten liggen. De commercie heeft hier behoorlijk toegeslagen, niet leuk meer.
Ligt het niet aan in welk periode gaat en in welk gebied je zit? Ik hoor van genoeg mensen die het juist heel leuk hebben gehad.
Toevallig bezoek ik over twee weken dezelfde steden (wel andere route) en wil in Lancaster zeker een kijkje nemen.
Vwb de Amish zijn de plaatsjes Bird in Hand en Intercourse "het" centrum van Amish County. Ons viel het echt erg tegen. Zoals ik al schreef, erg commercieel daar. Farmers Market met allerlei door de Amish zelf gemaakte spullen? Dan zitten er ook Amish in China! (stickertjes "made in China") En als er al een koetsje voorbij rijdt, snelt iedereen naar de weg om een foto te maken. (net aapjes kijken!)
De serie op Discovery-channel geeft een beter beeld van deze gemeenschap!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.