Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kaap Koraal HAS LANDED

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
SophiaB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door SophiaB »

Wat is een lanai? Was het een cougar die ze hadden? Dat komt nog wel eens voor als huisdier... nee dank je wel :blink: Wij hebben ze hier loslopen maar zelf gelukkig nog nooit een tegengekomen - dan heb ik toch nog liever de beren!

Oh en gefeliciteerd met het motorrijbewijs! :clap:
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

een Lanai is de overdekte buitenruimte, vaak met meubilair. Vaak zit er een grote gazen kooi er aan vast waar zich het zwembad bevindt. Noodzakelijk in Florida als je 's avonds buiten wilt zitten en niet opgegeten wilt worden door de insekten

@ Kaap. Een oplossing voor het garage probleem is de garage dubbeldiep te maken. Dus een twee car garage deur aan de voorkant waarvan de helft(of beide) dubbeldiep. De derde bay wordt toch meestal gebruikt voor de grasmaaier en andere dingen
Laatst gewijzigd door ned in MO op 02 sep 2013, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Of een krokodil/alligator in je zwembad wilt aantreffen.

Dit is zoals je ze vaak ziet in Florida: http://www.lastminutevillas.net/villa/1 ... la-ii.html
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
SophiaB
Amerikafan

Bericht door SophiaB »

Oh leuk! Dan hebben wij een lanai zonder dat we het wisten - zonder zwembad dan wel weer :mrgreen:

Zo ziet het dus er uit in West Canada (tenminste in 1 woning, hihi)

Afbeelding

We zitten er de hele zomer lekker muggenvrij, katten kunnen veilig naar buiten. Zelfs in de winter is het heerlijk, al die sneeuw om je heen en dan met winterjas en een warm gluhweintje lekker genieten :D
Nieuwste blog post:
Afbeelding
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

In Texas is dat gewoon een screened in porch. Had geen idee dat dat hier een lanai heet.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik denk ik niet dat dat bestand is tegen beren die een kattenhapje willen als ze willen Haha maar het is inderdaad een Lanai
SophiaB
Amerikafan

Bericht door SophiaB »

Dat ga ik hier voortaan wel heel luxe gebruiken, dat woord............ "come step into our Lanai" - ik heb het hier nog nooit iemand horen zeggen. Wel inderdaad een screened in porch, of in ons geval een screened in under-deck area :lol:
Nieuwste blog post:
Afbeelding
Kingair
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 51

Bericht door Kingair »

Heb dus ook weer iets bijgeleerd

HAGOne

Kingair
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

Zo vandaag op labourday visite geweest bij de zus van het meisje die ik heb leren kennen tijdens de motorcursus.
Bleek haar man een politieagent te zijn en er waren er dus gelijk een stuks of 10 ... hahaha
Leuk met ze gepraat en gelijk een beetje leren kennen dat ze mij volgende keer gelijk mooi kunnen matsen. :lol:
Hij zei wel dat ze niet zo handhaven op de snelheid en dat je tussen de 8-10 mph te snel gewoon safe bent hier.
En dat ze liever achter de echte boeven aanzitten, hij zat ook in het SWAT team.

Dat klinkt toch als muziek in de oren en zeker vergeleken met NL waar het lijkt of ze alleen nog maar de gemiddelde burger een prent willen aansmeren ipv achter het echte tuig aan te gaan en dan als smoes gebruiken ...ja dat zijn de opdrachten van hogerhand ...blleehhh.
kaap koraal
Amerikakenner

King wanneer lees ik nou hier : The King Has Landed ?? :lol:

Pb me anders even wanneer precies ?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

kaap koraal schreef:Zo vandaag op labourday visite
Om te integreren moet die "u" toch echt weg uit labour en Labor en Day zijn aparte woorden ;) ;) ;), sorry kon het niet laten even te plagen :).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

kaap koraal schreef: Ok Oortjes hier de volgende waar ik mee bezig ben en zelfs al gesprekken mee heb gehad over to take it to the next level.
Sinclair homes en dan het model Martinique , ze komen bij mij heel goed over qua kwaliteit en meedenken met de klant.
Ze werken ook al standaard met de clear vieuw cage om het zwembad , dat betekend dat je ipv een stuk of 9 palen er maar 3 hebt over de gehele breedte van je poolcage en dan ook nog eens zonder dwarsleggers, echt heel mooi om te zien.
Met alle respect Kaap maar heb je ooit al eens een tropisch "stormpje" meegemaakt in de Sunshine State?
Anders zou je geen probleem hebben met "te veel" palen en dwarsleggers...
Het is niet omdat Florida de laatste jaren gespaard is gebleven van hurricanes alla Andrew dat er geen meer gaan komen, en dan... zal je blij zijn met die extra palen en dwarsleggers... Geloof me!
Kingair
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 51

Bericht door Kingair »

kaap koraal schreef:King wanneer lees ik nou hier : The King Has Landed ?? :lol:

Pb me anders even wanneer precies ?
Pretty close ;-)

Groeten,

Kingair
kaap koraal
Amerikakenner

@ Disney Golf : Nee dat weet ik maar die kooi is tot dezelfde windsnelheden goedgekeurd als de andere (natuurlijk).
En wat je altijd moet doen is je gaas gewoon opensnijden als de wind te heftig zal worden, dat heb ik ook al geleerd.
Het voordeel van orkanen vind ik wel dat ze netjes voorspelt worden op het nieuws en je ziet ze eerst Cuba of Haïti slopen en dan kan je nog op je gemak je koffertje pakken, gaas doorsnijden en vertrekken terwijl een aardbeving/overstroming/tornado vaak zo plotseling is.

@ Petra/VS : :oops: learning all the time :lol: ( zinnetje van Benny Hill )

Had het er in een PB naar Kingair nog over ...autorijbewijs en motorrijbewijs allebei gehaald in 2 dagen. In NL of B zal je daar zeker en vast wel een jaar mee bezig zijn geweest toch ?
Voor de autotheorie kon ik zo naar binnen lopen zonder afspraak en gewoon gaan zitten, praktijkexamen (duurt 10 minuten) kon een paar dagen later en je loopt met je nieuwe rijbewijs naar buiten en het motorrijbewijs had ik donderdag gebeld en had de cursus de zaterdag erna en kan het rijbewijs vandaag ophalen !
Kijk dat noem ik nou doorpakken, proficiat USA ! :lol:
Ik hoorde van iemand hier dat een vaarbewijs een online dingetje is ..misschien leuk voor vandaag ..hahahaha
KBaak
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door KBaak »

kaap koraal schreef:Geslaagd voor mijn motorrijbewijs !!

Maar al met al weer een leuke ervaring rijker en ook nog een meisje uit NL tegen gekomen daar en voor vandaag gelijk uitgenodigd om te komen barbeqnoeien bij haar zus.
Zij is 23 en net weer terug bij haar ouders - beiden ook uit NL - na een studie in NL maar kan heel moeilijk weer wennen hier aangezien ze hier geen vrienden heeft en dat haar studie fysiotherapie hier niet geldig is (wat we idd vaker tegenkomen op dit forum).
Als dat niet mocht lukken gaat ze weer terug naar NL zegt ze.
Hoezo is haar studie hier niet geldig? Erkende diploma's (en dat is een studie altijd) zijn internationaal erkend. Wellicht bedoel je dat ze gewoon een vergunning moet hebben om fysiek mensen te mogen behandelen?
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

In Belgie heb je je rijbewijs ook binnen de 2 weken hoor ! ;-)
(als je al kan rijden tenminste)
Groetjes,
Carine
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

KBaak schreef:Hoezo is haar studie hier niet geldig? Erkende diploma's (en dat is een studie altijd) zijn internationaal erkend. Wellicht bedoel je dat ze gewoon een vergunning moet hebben om fysiek mensen te mogen behandelen?
Nee, haar diploma telt in de VS niet. Op medisch gebied stelt men andere eisen en worden opleidingen uit andere landen niet tot nauwelijks erkend.
Laatst gewijzigd door Hockey op 03 sep 2013, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

kaap koraal schreef:Het voordeel van orkanen vind ik wel dat ze netjes voorspelt worden op het nieuws en je ziet ze eerst Cuba of Haïti slopen en dan kan je nog op je gemak je koffertje pakken, gaas doorsnijden en vertrekken
In de twee jaar dat we hier nu wonen, twee orkanen voorbij zien trekken, en ik kan je zeggen: het is toch wat minder simpel dan je hier stelt. Het buitenspul voorbereiden, dat kun je inderdaad op je gemakje doen, maar de laatste keer (vorig jaar) hadden we hier te maken met een systeem van 2500 kilometer in doorsnee; waar ga je dan heen? In Florida is dat al helemaal een probleem, omdat je feitelijk eerst de staat uit moet rijden voor je kunt gaan uitwijken.

Een ander fenomeen is, dat een orkaan zijn koers continu verlegt. Vorig jaar zou het oog (100 km doorsnee) hier precies overheen komen; uiteindelijk bleek het over buurstaat Pennsylvania te gaan. We zaten er nog dichtbij genoeg om flinke schade op te lopen, maar het viel reuze mee. Waar de meeste schade optreedt, is overigens niet op voorhand te zeggen. Dichtbij het oog kan er minder schade zijn dan verder weg. Hoe dan ook: je gaat in de praktijk geen (2 keer) 1250 kilometer rijden met kinderen om een orkaan te vermijden. Al was het maar omdat je tot heel kort van te voren niet weet wanneer en waar het ding precies langs komt en schade gaat veroorzaken.
Gast

Bericht door Gast »

Mensen praten hier nog steeds over de schade die hurricane Ike heeft aangericht. En ik woon in Ohio....

Ik vind die hurricanes net zo griezelig hoor, ook al weet je dat ze er (misschien) aankomen. Zoals Dimona al zegt, het is vaak zo'n enorm gebied. Ik zie dat Cape Coral nogal wat water (kanalen) heeft. Loopt dat dan niet onder bij een Hurricane?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Mijn vrouw is ook fysiotherapeut en heeft haar diploma in Nederland gehaald. Het had wel wat voeten in de aarde (Lees allerlei tests etc) maar ze mocht uiteindelijk wel fysiotherapie uitoefenen, zij het niet in alle staten (texas en AZ kan ze bijv geen license krijgen)
Ik moet er wel bij zeggen dat dit in het midden van de jaren 90 speelde. De regeltjes zouden dus veranderd kunnen zijn.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer