Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
van SFO naar het Hotel
van SFO naar het Hotel
Volgend jaar gaan we dus naar Zuid/west USAen we beginnen in San Francisco (blijven er 1 hele dag, 2 nachetn, dus blijven in het centrum). Nu lees ik overal dat je beter zonder auto kunt gaan, en pas als je weg gaat uit SF de auto op te halen. Wie kan mij hier meer over vertellen. We twijfelen met de auto huur nog tussen Hertz en Alamo.
- Hoe kom je met je koffers makelijk op de plaats van bestemmeing? In ons geval Radisson Fisherman's Warf (250 Beach St, San Francisco, CA 94133)
- Moet je daarna je auto ophalen bij de luchthaven, of hebben ze ook een service dat ze 'm bij het Hotel afzetten?
Alvast bedankt!
- Hoe kom je met je koffers makelijk op de plaats van bestemmeing? In ons geval Radisson Fisherman's Warf (250 Beach St, San Francisco, CA 94133)
- Moet je daarna je auto ophalen bij de luchthaven, of hebben ze ook een service dat ze 'm bij het Hotel afzetten?
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door aspers op 20 okt 2006, 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: van SFO naar het Hotel
Wij hebben tijdens onze Amerikavakanties altijd zonder problemen auto's gehuurd bij Alamo.aspers schreef:Volgend jaar gaan we dus naar Zuid/west USAen we beginnen in San Francisco. Nu lees ik overal dat je beter zonder auto kunt gaan, en pas als je weg gaat uit SF de auto op te halen. Wie kan mij hier meer over vertellen. We twijfelen met de auto huur nog tussen Hertz en Alamo.
Alvast bedankt!
De meningen blijven verdeeld over het wel of niet bezoeken van San Francisco met een auto.
Misschien vind jij in deze thread wat antwoorden op jouw vragen http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... sc&start=0
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben altijd meteen de auto op het vliegveld gehaald, maar ik moet daar wel bij vermelden dat we de eerste nacht altijd een hotel in de buurt van het vliegveld hebben.
Ik vind het gemak van meteen je auto tot je beschikking hebben opwegen tegen de extra kosten (1 dag huur + parkeerkosten - kosten taxi/Bart/bus/..).
Als je langer in SF zou blijven wordt de afweging (financieel) iets anders, maar voor 1 dag zou ik niet met bagage gaan slepen.
Ik zou bijna zeggen: lees er wat reisverhalen op na.
Marianne
Ik vind het gemak van meteen je auto tot je beschikking hebben opwegen tegen de extra kosten (1 dag huur + parkeerkosten - kosten taxi/Bart/bus/..).
Als je langer in SF zou blijven wordt de afweging (financieel) iets anders, maar voor 1 dag zou ik niet met bagage gaan slepen.
Ik zou bijna zeggen: lees er wat reisverhalen op na.

Marianne
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Wij hebben ook de eerste nacht aan de luchthaven geslapen (Travelodge North). Er rijden constant busjes tussen de luchthaven en de hotels rondom (dat maakt sleuren met de bagage al stukken makkelijker).
's Morgens sta je dan vroeg genoeg op, terug met het busje naar de luchthaven en daar haal je de auto op (in ons geval ook bij ALAMO).
SF is best wel aangenaam om door te rijden, op sommige punten echter wel heel steil. Een ritje over de Golden Gate Bridge gaf ons onze eerste (en zeker ook niet de laatste
) kick van onze reis.
Ik zou dus voor de wagenoptie kiezen (+ het is nog een goede leerschool voor diegene die voor het eerst met de wagen rijden in Amerika --> itt een gemiddeld ritje in LA
)
's Morgens sta je dan vroeg genoeg op, terug met het busje naar de luchthaven en daar haal je de auto op (in ons geval ook bij ALAMO).
SF is best wel aangenaam om door te rijden, op sommige punten echter wel heel steil. Een ritje over de Golden Gate Bridge gaf ons onze eerste (en zeker ook niet de laatste

Ik zou dus voor de wagenoptie kiezen (+ het is nog een goede leerschool voor diegene die voor het eerst met de wagen rijden in Amerika --> itt een gemiddeld ritje in LA

Zuidwest USA 2006: http://zuidwestusa06.wordpress.com
New York 2008: http://ny08.wordpress.com
Midwest USA 2016: http://midwestusa16.wordpress.com

New York 2008: http://ny08.wordpress.com
Midwest USA 2016: http://midwestusa16.wordpress.com

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Hallo,
Wij zijn net terug uit het Zuidwesten en zijn ook gestart in SFO. We hebben de eerste dagen ook zonder auto gedaan en hadden een hotel in het centrum van SFO (Hotel Powell). (Je kunt ons verslag lezen op http://weblog.wenmar.org)
Na aankomst op het vliegveld van SFO zijn we met de airtrain naar het Bart-station gegaan en met de Bart-train zijn we naar het centrum van SFO gegaan. Werkte perfect!
Wel hadden we de autohuur geregeld bij Alama Union Square. Kortom... wij hoefden voor de auto niet meer naar het vliegveld. En we hebben bij terugkomst (na onze rondrit) de auto ingeleverd bij Alamo op het vliegveld van SFO. Voor ons was dit de perfecte oplossing.
Succes!
Groetjes,
wendy
Wij zijn net terug uit het Zuidwesten en zijn ook gestart in SFO. We hebben de eerste dagen ook zonder auto gedaan en hadden een hotel in het centrum van SFO (Hotel Powell). (Je kunt ons verslag lezen op http://weblog.wenmar.org)
Na aankomst op het vliegveld van SFO zijn we met de airtrain naar het Bart-station gegaan en met de Bart-train zijn we naar het centrum van SFO gegaan. Werkte perfect!
Wel hadden we de autohuur geregeld bij Alama Union Square. Kortom... wij hoefden voor de auto niet meer naar het vliegveld. En we hebben bij terugkomst (na onze rondrit) de auto ingeleverd bij Alamo op het vliegveld van SFO. Voor ons was dit de perfecte oplossing.
Succes!
Groetjes,
wendy
2013 4de reis VS, Noordwesten. http://weblog.wenmar.org/?q=node/249" onclick="window.open(this.href);return false;
Hertz heeft iig een station op Mason St (kruising met Bush St). Alamo zit daar volgens mij ook vlakbij.aspers schreef:Ik las ook ergens dat Alamo een service downtown heeft. Dan zou het dus makkelijk zijn om daar je auto op te halen. Wie kan dit bevestigen????
Vanaf het vliegveld kun je het beste Bart nemen richting de San Francisco en bij Powell St uit stappen. Hier kun je bovengronds verder gaan met de tram lijn F richting F'warf.
- gahoogenboog
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Wij zijn van 10 t/m 13 sept. in San Francisco geweest. Van het vliegveld met de shuttlebus naar het hotel. Snel en gemakkelijk zeker met al de bagage. De shuttle busjes staan altijd op het vliegveld waar je aankomt, vraag altijd wel eerst de prijs! Het hotel dat we hadden was het Grant hotel in Bushstreet. Ideaal gelegen 2 min. van de cabel car en (lopend 5 min) van Union Square. We hebben alles met de cabel car gedaan en dat beviel ons prima. De auto huren wij al jaren bij Alamo(boeken in nederland) en deze keer moesten we hem ophalen aan de overkant van de straat! Was werkelijk ideaal. Auto even bij hotel zetten, bagage erin en rijden! Beviel ons zo goed dat we dit een eventuele volgende keer weer zouden doen. Let wel op dat als je de auto op gaat halen in Bushstreet je beter wat te vroeg kan gaan, maar na ons stond er echt een behoorlijke rij en er waren 2 mensen die hielpen.
Succes met uitzoeken en beslissen!
Greet
Succes met uitzoeken en beslissen!
Greet
Kan iedereen gebruik maken van die shuttlebus? Of is dat per hotel afhankelijk. Ik zag in de gidsen dat er een aantal hotels waren met shuttle service, maar onze (radisson fisherman's warf) heeft dat niet.gahoogenboog schreef:Wij zijn van 10 t/m 13 sept. in San Francisco geweest. Van het vliegveld met de shuttlebus naar het hotel. Snel en gemakkelijk zeker met al de bagage. De shuttle busjes staan altijd op het vliegveld waar je aankomt, vraag altijd wel eerst de prijs!
Mijn voorkeur gaat inderdaad dan ook uit naar het in de stad ophalen van de auto, en dan weg. Kan je de auto dan eventueel ook op een andere plek inleveren (vliegveld)?
- gahoogenboog
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
In ons geval was de shuttle bus niet gratis van het hotel. Er staan er diverse die tegen betaling naar je hotel rijden. Meestal gaan er meerdere mensen mee dus dat maakt het betaalbaar. Ik dacht dat wij 15 dollar per persoon betaald hebben. Maar het gemak dat je niet hoeft te slepen met je bagage is wel groot. Je stapt voor de deur uit. Wij hebben de auto opgehaald in San Francisco en ingeleverd op het vliegveld van Las Vegas. Dit uiteraard van tevoren geregeld. Hier zijn geen drop-off kosten aan verbonden. Wij boeken altijd de ticket met de auto en eerste nacht hier (WRC reizen). Deze prijzen zijn meestal voordelig en je hebt dan toch je vliegticketgarantie omdat dit een pakketreis is.
Greet
Greet
Wij zijn 8 september 2006 ook met de shuttlebus van SFO naar de stad gereden (adante hotel bij union square). De shuttle bus was 15 dollar pp. Deze shuttle was niet hotel afhankelijk dus iedereen kan instappen. is nog geen 100 meter van de bagageband de opstapplaats dus geen problemen met koffers. Wij waren ook de enige 2 in de bus dus we waren ook zo in het hotel. Echt makkelijk de shutlebus
Niels
Niels
Ik zou ook voor de Shuttle bus kiezen.
Wij zijn van de zomer naar de States geweest, gestart in SF. We kwamen tegen middernacht aan, dus zijn direct een taxi ingerold, die ons voor veertig dollar naar het hotel bracht. Taxi (maar ook shuttlebus, merkten we later) staat echt voor de deur van de hal waar je je bagage ophaalt, dus da's gemakkelijk.
Na twee dagen SF hebben we de auto opgehaald bij Alamo aan Venice Street. Vanaf het hotel een taxi ernaartoe genomen, was zes dollar, maar dan hadden we meteen de koffers bij ons en hoefden we niet meer de stad door naar het hotel. We konden zo de 101 opdraaien!
Terug zijn we eerst langs het hotel gereden, koffers gedropt (je mocht tien minuten laden/lossen voor de deur) en daarna auto weer teruggebracht. Taxi laten bellen, en zes dollar en tien minuten later stonden we weer voor het hotel, zonder de sores om de auto in een matige buurt (Polk/VanNess), parkeerkosten, of nog extra dagen autohuur. Wat ons betreft super geregeld dus!
Na twee dagen SF hebben we de auto opgehaald bij Alamo aan Venice Street. Vanaf het hotel een taxi ernaartoe genomen, was zes dollar, maar dan hadden we meteen de koffers bij ons en hoefden we niet meer de stad door naar het hotel. We konden zo de 101 opdraaien!
Terug zijn we eerst langs het hotel gereden, koffers gedropt (je mocht tien minuten laden/lossen voor de deur) en daarna auto weer teruggebracht. Taxi laten bellen, en zes dollar en tien minuten later stonden we weer voor het hotel, zonder de sores om de auto in een matige buurt (Polk/VanNess), parkeerkosten, of nog extra dagen autohuur. Wat ons betreft super geregeld dus!
Wij hebben beide keren de auto gehuurd bij Hertz en deze meteen bij aankomst opgehaald. Het verkeer in SF valt reuze mee, je vind je hotel heel snel. Van SFO naar het centrum is het 20 á 30 minuten rijden.
Wij vonden het autorijden in SF echt kicken! Leuk juist, die steile straten. Lombard Street móet je gedaan hebben met de auto. En natuurlijk ook de Golden Gate Bridge en the Bay Bridge.
Er is een mooie route langs de mooiste punten Sf. De 29-mile (?) drive.
goed aangegeven. Een stratenkaart is te verkrijgen bij het VVV-kantoor achter Union Square, kruising met Powell St.
Wij vonden het autorijden in SF echt kicken! Leuk juist, die steile straten. Lombard Street móet je gedaan hebben met de auto. En natuurlijk ook de Golden Gate Bridge en the Bay Bridge.
Er is een mooie route langs de mooiste punten Sf. De 29-mile (?) drive.
goed aangegeven. Een stratenkaart is te verkrijgen bij het VVV-kantoor achter Union Square, kruising met Powell St.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Zullen we daar de 49-mile drive van maken?thebes schreef:Er is een mooie route langs de mooiste punten Sf. De 29-mile (?) drive.

Je vindt een routekaartje van de 49-mile drive hier.
Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht