Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Grand Canyon: Helivlucht of vliegtuigje

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Bramme.
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Grand Canyon: Helivlucht of vliegtuigje

Bericht door Bramme. »

Volgende week vertek ik samen met mijn vriendin voor een roadtrip in het westen. We hebben nog 1 dilemma: een vlucht met de heli of toch met een vliegtuigje over de GC?

Ik heb al begrepen dat je met een heli meer in de canyon vliegt en een vliegtuig er wat boven blijft. (video al bekeken van psvwally)
Zijn er mensen die reeds beiden hebben gedaan?
Is het prijsverschil (150$ pp) te verantwoorden?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Grand Canyon: Helivlucht of vliegtuigje

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat het met een helicopter wel wat specialer is omdat je ook wat lager vliegt en toch een andere ervaring hebt. Bij ons was het voornamelijk dat mijn reisgenoot de prijs voor 15min helicopter of 50min vliegtuig nogal een verschil vond.
Anna68
Amerika-ontdekker

Bericht door Anna68 »

Helikopter!!! En dan het liefst een die ook nog land in de GC....superervaring :clap:
2005:Carmel-Las Vegas-Miami-Bahama's
2008:Tucson-Las Vegas-New York
2011:San Franscisco-Monterey-Santa Barbara-Los Angeles-Las Vegas
2013:Phoenix-Los Angeles-Sequoia NP-Las Vegas
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Helicopter, als de motor het begeeft kan die door middel van natuurkunde nog veilig landen :mrgreen:
Robbielb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Robbielb »

Ik kan alleen oordelen over een helicopter in Las Vegas.. Ik vond het wel erg super!

Hier het filmpje ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=cPiQ6Xkp ... _N0Xacr20A
Life is what happens to you while you're busy making other plans...
2012 - 68 dagen roadtrip USA & Curacao mei t/m augustus
2013 - 16 dagen roadtrip noord oost USA september

http://www.robbiegoesamerica.nl
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien heb je iets aan dit filmpje waarin de verschillen aangegeven worden.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Heli is wel specialere belevenis, en je zit inderdaad ook een stuk lager boven de canyon.
Daarnaast gaat zo'n ding veel langzamer, en kan ook blijven hangen op de plek, perfect voor foto's!
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Ik ben met een lijnvlucht vanaf Philidelphia naar Vegas ( US Airways) op een dag met super zicht over de Grand Canyon gevlogen en vond het prachtig om vanuit de hoogte te zien. Als ik een vlucht zou doen boven de GC zou het met een helicopter zijn.
Bramme.
Amerika-newbie

Bericht door Bramme. »

Bedankt voor de reacties allemaal! Zal dan wellicht toch helivlucht worden. We wachten wel met boeken om het weer wat af te wachten. Zou te jammer zijn om al dat geld uit te geven als het dicht bewolkt is. We zijn twee dagen in de GC.
Edman!
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door Edman! »

Hier ook een extra stem voor de helikopter.

Een vlucht vooraf boeken is trouwens goedkoper dan ter plaatse. 's Ochtends is de kans op bewolking en evt. een regenbui kleiner dan in de middag. Mochten de weersvoorspellingen niet goed zijn/veel bewolking dan kun je de vlucht altijd nog 24uur van tevoren kosteloos annuleren. Bij erg slecht weer (onweer) wordt de vlucht sowieso geannuleerd en wordt en naar een nieuwe datum gekeken of wordt het aanbetaalde geld terug gestort.
Travel USA (2010-now) o.a.: roadtrip SW, roadtrip Denver-LA, Las Vegas, Grand Canyon, Yellowstone, NYC, Washington, SF.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

DejaVu schreef:Helicopter, als de motor het begeeft kan die door middel van natuurkunde nog veilig landen :mrgreen:
Eh? Een haperende helikopter heeft het zweefvermogen van een zwerfkei; een vliegtuig heeft in ieder geval nog vleugels en kán in principe zonder motorvermogen landen.

Overigens zou ik zelf ook voor helikopter kiezen.

@Bramme: bewolking maakt toch niet zoveel uit verder? Natuurlijk is het met laagstaande zon mooier, maar de ervaring vergeet je hoe dan ook nooit meer. Bij laaghangende bewolking (ergo mist) wordt er uiteraard sowieso niet gevlogen.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Google maar op "autorotation".
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

dimona schreef:
DejaVu schreef:Helicopter, als de motor het begeeft kan die door middel van natuurkunde nog veilig landen :mrgreen:
Eh? Een haperende helikopter heeft het zweefvermogen van een zwerfkei; een vliegtuig heeft in ieder geval nog vleugels en kán in principe zonder motorvermogen landen.

Nee hoor, zolang de rotorbladen aan een heli blijven zitten, blijven ze door de neerwaarste en voorwaartse beweging van de heli (want naar beneden gaat het) toch lift produceren, omdat ze blijven draaien in de luchtstroom, je zweeft dus als het ware net als een zweefvliegtuig naar beneden.

Een vliegtuig met uitgevallen motor zweeft ook, maar landen vereist wel vlak terrein, en vrij veel zelfs, probleempje in de Grand Canyon....een heli zet je veral wel veilig neer.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Da's waar, maar ik heb (o gruwel) ooit eens een helikopter zien neerstorten met een defecte staartrotor en dan ben je echt overgeleverd aan de goden.
Colinda
Amerika-ontdekker

Bericht door Colinda »

dimona schreef:Da's waar, maar ik heb (o gruwel) ooit eens een helikopter zien neerstorten met een defecte staartrotor en dan ben je echt overgeleverd aan de goden.
hmmm daar denken we maar even niet aan, ik ga over 1,5 week! :shock:

Welke raden jullie aan? Ik zit zelf te twijfelen tussen North Canyon Ecostar Tour (25-30 minuten) en de Imperial Ecostar Tour (45-50 minuten, 50 dollar duurder) van Papillon.
En qua tijd? Zonsopgang of ondergang? We kunnen kiezen uit 8/12/14 of 17 uur.
Muncky
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Muncky »

Er staat mij iets bij dat je bij de North Tour eerst een stuk over de bossen vliegt (?). Daar ben je dus al een stuk tijd op kwijt volgens mij.

Ik ben ook nog aan het kijken voor een helicopter-vlucht. Mijn voorkeur gaat uit naar de Imperial with Ecostar. http://www.papillon.com/grand-canyon-na ... th-ecostar De Ecostar helicopters schijnen qua view beter te zijn dan de standaard helicopters.
Edman!
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door Edman! »

Vergeet de kortingscode niet hé voor extra korting op je reservering bij Papillon. :wink:
Laatst gewijzigd door Edman! op 03 sep 2013, 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Travel USA (2010-now) o.a.: roadtrip SW, roadtrip Denver-LA, Las Vegas, Grand Canyon, Yellowstone, NYC, Washington, SF.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

dimona schreef:Da's waar, maar ik heb (o gruwel) ooit eens een helikopter zien neerstorten met een defecte staartrotor en dan ben je echt overgeleverd aan de goden.

Dan gaat het wel naar beneden ja, maar een vliegtuig waar de staart af breekt doet het ook niet meer lekker, als dat helpt. :lol:

(Overigens, statistisch gezien komen in de Grand Canyon dacht ik meer mensen om het leven door ongelukken met vliegtuigen en helikopters dan door in de canyon vallen en dergelijke)
Muncky
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Muncky »

Waar staan eigenlijk exact de verschillen tussen de tours? Iemand een idee?

En 3%.. op een bedrag van $250 p.p. :(
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Haha Pete, laten we er maar over ophouden, anders worden er nog mensen nerveus :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer