Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis RoyV: rondreis San Francisco - Yellowstone - Seattle - SF
Reis RoyV: rondreis San Francisco - Yellowstone - Seattle - SF
Hallo allemaal,
Volgende zomer (halverwege juli) willen wij een kleine 4 weken een reis gaan maken door Noordwest Amerika, de eerste keer in deze regio. We hangen een beetje op twee gedachten: óf heen op Seattle en dan afdalen naar San Francisco óf start San Francisco starten en dan via Yellow stone naar Seattle en weer terug. Dat laatste heeft de voorkeur (en mogelijk is het ticket en de autohuur dan ook een stuk goedkoper vanwege retour SF ipv enkel Seattle enkel SF) en dan moet de reis er ongeveer zo uit gaan zien:
dag 1 vliegen naar San Francisco
meteen vertrekken naar:
mogelijk Yosemite
mogelijk Lake Tahoe
via Salt lake city naar Yellow stone
3 of 4 dagen Yellow stone
mogelijk Glacier national park
Seattle
Vancouver
Vancouver island
Olympic NP
Portland
Crater lake NP
Redwood NP
San Francisco 5 dagen (we willen echt de tijd hebben om de stad een beetje te leren kennen)
terugvlucht
Buiten de reisdagen hebben we 25 dagen (totaal dus 27). We willen de vakantie niet te vol proppen, al is dat erg verleidelijk, maar overal de tijd hebben of anders wat overslaan. Daarom de vraag: is deze ronde sowieso haalbaar in deze tijdspanne (op een relaxte manier)? Wat zijn echte mustsees op de route of wat kunnen we vooral over slaan? We houden erg van wandelen: welk park kunnen we dat het beste doen? En welke steden/ dorpjes onderweg zijn leuk? Met andere woorden: alle tips zijn welkom! Alvast bedankt.
Groetjes
Roy
Volgende zomer (halverwege juli) willen wij een kleine 4 weken een reis gaan maken door Noordwest Amerika, de eerste keer in deze regio. We hangen een beetje op twee gedachten: óf heen op Seattle en dan afdalen naar San Francisco óf start San Francisco starten en dan via Yellow stone naar Seattle en weer terug. Dat laatste heeft de voorkeur (en mogelijk is het ticket en de autohuur dan ook een stuk goedkoper vanwege retour SF ipv enkel Seattle enkel SF) en dan moet de reis er ongeveer zo uit gaan zien:
dag 1 vliegen naar San Francisco
meteen vertrekken naar:
mogelijk Yosemite
mogelijk Lake Tahoe
via Salt lake city naar Yellow stone
3 of 4 dagen Yellow stone
mogelijk Glacier national park
Seattle
Vancouver
Vancouver island
Olympic NP
Portland
Crater lake NP
Redwood NP
San Francisco 5 dagen (we willen echt de tijd hebben om de stad een beetje te leren kennen)
terugvlucht
Buiten de reisdagen hebben we 25 dagen (totaal dus 27). We willen de vakantie niet te vol proppen, al is dat erg verleidelijk, maar overal de tijd hebben of anders wat overslaan. Daarom de vraag: is deze ronde sowieso haalbaar in deze tijdspanne (op een relaxte manier)? Wat zijn echte mustsees op de route of wat kunnen we vooral over slaan? We houden erg van wandelen: welk park kunnen we dat het beste doen? En welke steden/ dorpjes onderweg zijn leuk? Met andere woorden: alle tips zijn welkom! Alvast bedankt.
Groetjes
Roy
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: Rondreis San Francisco - Yellowstone - Seattle - SF
Als je een one-way doet, hoef je niet twee enkeltjes te kopen. Je kunt op boekingssites meestal ook kiezen voor een multicity of open jaw. Daarbij vlieg je dus heen naar de ene luchthaven (bijv. SF) en terug vanaf de andere (bijv. Seattle). De prijs van de tickets is meestal niet veel hoger dan een gewoon retour.
De autohuur heeft vaak wel one-way kosten. Daar moet je je even in verdiepen, dat kan per verhuurder verschillen. Tussen sommige staten hoef je geen dropoff fees te betalen, tussen andere wel. Met Seattle erbij heb je vaak wel kosten. Ik geloof dat wij destijds $300 betaalden voor de oneway Seattle naar Denver. Op andere sites kon dit oplopen tot $500 of $700. Goed vergelijken dus. Maar staar je er niet blind op. Met naar de vertrekplaats terugreizen, heb je meestal extra dagen nodig en dus kosten in autohuur, hotelovernachtingen en benzine. Je zal zelf de afweging moeten maken wat uiteindelijk prettiger is, een rustiger reistempo en wat meer tijd per park, of wat sneller en wellicht iets meer parken verkennen.
Ik denk dat zowel een oneway als een rondje in jullie geval goed te doen moet zijn. Het ligt er alleen aan hoeveel tijd je ter plekke wilt hebben, want je zult ook grote afstanden overbruggen.
Persoonlijk zou ik Canada voor een andere reis bewaren en me alleen op het noordwesten van de VS richten. Daar krijg je je dagn met gemak mee vol
.
We hebben overigens in 2003 en 2005 Yellowstone bezocht (het zuid- en noordwesten gecombineerd) en in 2009 Noord-Californie en Crater Lake. Misschien heb je nog iets aan onze verslagen.
De autohuur heeft vaak wel one-way kosten. Daar moet je je even in verdiepen, dat kan per verhuurder verschillen. Tussen sommige staten hoef je geen dropoff fees te betalen, tussen andere wel. Met Seattle erbij heb je vaak wel kosten. Ik geloof dat wij destijds $300 betaalden voor de oneway Seattle naar Denver. Op andere sites kon dit oplopen tot $500 of $700. Goed vergelijken dus. Maar staar je er niet blind op. Met naar de vertrekplaats terugreizen, heb je meestal extra dagen nodig en dus kosten in autohuur, hotelovernachtingen en benzine. Je zal zelf de afweging moeten maken wat uiteindelijk prettiger is, een rustiger reistempo en wat meer tijd per park, of wat sneller en wellicht iets meer parken verkennen.
Ik denk dat zowel een oneway als een rondje in jullie geval goed te doen moet zijn. Het ligt er alleen aan hoeveel tijd je ter plekke wilt hebben, want je zult ook grote afstanden overbruggen.
Persoonlijk zou ik Canada voor een andere reis bewaren en me alleen op het noordwesten van de VS richten. Daar krijg je je dagn met gemak mee vol

We hebben overigens in 2003 en 2005 Yellowstone bezocht (het zuid- en noordwesten gecombineerd) en in 2009 Noord-Californie en Crater Lake. Misschien heb je nog iets aan onze verslagen.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Re: Rondreis San Francisco - Yellowstone - Seattle - SF
Bedankt voor je reactie en geweldig die reisverslagen, vol met tips!
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Reis RoyV: rondreis San Francisco - Yellowstone - Seattle - SF
Wij reden vorig jaar van Seattle naar San Francisco. Geen drop off kosten bij Alamo via usareisen.de vanwege een "Sonderregelung".
Maak een per dag uitgeschreven route om duidelijk te krijgen wat wel haalbaar is en wat niet.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Maak een per dag uitgeschreven route om duidelijk te krijgen wat wel haalbaar is en wat niet.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt inderdaad het beste beginnen met een van dag tot dag planning. Een "van/naar schema" is handig, dan zie je meteen waar je een volle dag hebt en waar je een reisdag hebt.
Misschien heb je iets aan ons 2006-verslag - toen begonnen wij in Seattle en eindigden in SF - en aan ons 2004 en 2008 verslag voor Yellowstone.
Marianne
Misschien heb je iets aan ons 2006-verslag - toen begonnen wij in Seattle en eindigden in SF - en aan ons 2004 en 2008 verslag voor Yellowstone.
Marianne
Op de dag dat je vliegt, kun je bij aankomst echt niet meer rijden dan van het vliegveld naar je hotel. Het tijdsverschil is 9 uur, wat betekent dat als je om 16 uur uur lokale tijd op SFO landt, het in je hoofd al 1 uur 's nachts is, en dat na een lange vlucht.
Op dag 2 kun je weliswaar vroeg vertrekken (zie tijdsverschil, jet lag), maar moet je het natuurlijk nog steeds niet al te bont maken. Van San Francisco naar Yellowstone, via Yosemite/Tioga Rd en Lake Tahoe, is bijna 2.000 kilometer rijden. Ofwel: zeker 20 uur zonder tussenstops. Daar moet je - als je ook maar iets wil zien onderweg - toch minimaal een dag of drie/vier voor uittrekken.
Over drop off kosten bij een one way rental is er dit handige overzicht (daarin zijn speciale deals die zo nu en dan voorbij komen, met een gratis one way, nog niet meegenomen):
Op dag 2 kun je weliswaar vroeg vertrekken (zie tijdsverschil, jet lag), maar moet je het natuurlijk nog steeds niet al te bont maken. Van San Francisco naar Yellowstone, via Yosemite/Tioga Rd en Lake Tahoe, is bijna 2.000 kilometer rijden. Ofwel: zeker 20 uur zonder tussenstops. Daar moet je - als je ook maar iets wil zien onderweg - toch minimaal een dag of drie/vier voor uittrekken.
Over drop off kosten bij een one way rental is er dit handige overzicht (daarin zijn speciale deals die zo nu en dan voorbij komen, met een gratis one way, nog niet meegenomen):
Als je bij National huurt betaal je binnen heel de VS maximaal 250 dollar drop off kosten.
Je kunt voor de andere verhuurders grofweg deze richtlijnen aanhouden voor one way fees:
- tot 200 mijl: 99 dollar
- tot 500 mijl: 150 dollar
- tot 1.000 mijl: 300 dollar
- meer dan 1.000 mijl: 500 dollar (bij Dollar: 750 dollar)
Kortom: tot 500 mijl one way is National dus duurder dan de andere grote maatschappijen, daarboven is National meestal het voordeligst. Bij meer dan 1000 mijl one way niet voor Dollar kiezen. Maar altijd goed laten vastleggen in het huurcontract, zodat je niet voor verrassingen komt te staan bij aankomst/inleveren.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Tips reisschema SF - Yellowstone - Seattle - SF
Hallo!
Is er iemand die een keer op mijn reisschema wil schieten/ nog tips heeft? Wij gaan in juli 2014 voor het eerst een reis maken naar het Westen van Amerika. We willen niet te veel doen dus er moet eigenlijk wat uit dit schema. Yosemite voor een volgende keer bewaren? Of Lake Tahoe? Grand teton of Glacier park overslaan? Is er tussen Glacier en Seattle nog wat moois te zien? Spokane een aanrader? We willen heel graag een wandeling van 3 dagen maken door een park maar welk park? Het liefste zien we ook een park waar het niet te druk is met toeristen maar waar echt even kunt wegvluchten van de drukte? En tenslotte, zijn er in San francisco ook stadstranden? Of zijn er voor San francisco nog mooie plekken om even twee dagen aan het strand te liggen. Alle tips zijn welkom!
dag 1 reis Amsterdam - San Francisco
dag 2 San Francisco -Yosemite
dag 3 Yosemite
dag 4 Yosemite - Emerald bay Lake tahoe
dag 5 Emerald bay Lake tahoe
dag 6 Emerald bay Lake tahoe - Elko
dag 7 Elko - Idaho Falls
dag 8 Idaho falls - Jackson
dag 9 Grand teton
dag 10 Grant teton
dag 11 Grand teton - Yellowstone
dag 12 Yellowstone
dag 13 Yellowstone - Glacier national park
dag 14 Glacier national park
dag 15 Glacier national park - Spokan
dag 16 Spokane -Seattle
dag 17 Seattle - Port Angeles
dag 18 Port Angeles
dag 19 Port angeles - Portland
dag 20 Portland - Crater lake
dag 21 Crater lake - Redwood national park
dag 22 Redwood national park - Santa Rosa
dag 23 Santa Rosa - San francisco
dag 24 San francisco
dag 25 San francisco
dag 26 San francisco
dag 27 San francisco - Amsterdam
Roy
Is er iemand die een keer op mijn reisschema wil schieten/ nog tips heeft? Wij gaan in juli 2014 voor het eerst een reis maken naar het Westen van Amerika. We willen niet te veel doen dus er moet eigenlijk wat uit dit schema. Yosemite voor een volgende keer bewaren? Of Lake Tahoe? Grand teton of Glacier park overslaan? Is er tussen Glacier en Seattle nog wat moois te zien? Spokane een aanrader? We willen heel graag een wandeling van 3 dagen maken door een park maar welk park? Het liefste zien we ook een park waar het niet te druk is met toeristen maar waar echt even kunt wegvluchten van de drukte? En tenslotte, zijn er in San francisco ook stadstranden? Of zijn er voor San francisco nog mooie plekken om even twee dagen aan het strand te liggen. Alle tips zijn welkom!
dag 3 Yosemite
dag 4 Yosemite - Emerald bay Lake tahoe
dag 5 Emerald bay Lake tahoe
dag 6 Emerald bay Lake tahoe - Elko
dag 7 Elko - Idaho Falls
dag 8 Idaho falls - Jackson
dag 9 Grand teton
dag 10 Grant teton
dag 11 Grand teton - Yellowstone
dag 12 Yellowstone
dag 13 Yellowstone - Glacier national park
dag 14 Glacier national park
dag 15 Glacier national park - Spokan
dag 16 Spokane -Seattle
dag 18 Port Angeles
dag 22 Redwood national park - Santa Rosa
dag 23 Santa Rosa - San francisco
dag 24 San francisco
dag 25 San francisco
dag 26 San francisco
dag 27 San francisco - Amsterdam
Roy
Laatst gewijzigd door markro op 30 aug 2013, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Tips reisschema SF - Yellowstone - Seattle - SF
Hey Roy,
Voor Yosemite zou ik meer tijd nemen en voor Yellowstone ook.
2 volle dagen Yosemite (3 overnachtingen)
van Yosemite naar Lake Tahoe via Tioga Pass
1 overnachting Lake Tahoe
Lake Tahoe - Elko (hier is niet echt iets te zien) vonden wij een saaie rit, wij hebben er een reisdag van gemaakt en zijn doorgereden tot Twin Falls (Shoshone Falls)
Volgende dag van Twin Falls via Craters of the Moon naar Idaho Falls
Idaho Falls - Jackson is nog geen 2 u rijden (26-31-33-22 door de bergen) (je hebt hier dus nog tijd voor nm Grand Teton)
vanuit Jackson kan je gemakkelijk Grand Teton bezoeken, ik zou hier dus 2 overnachtingen doen (vinden wij altijd fijner dan elke dag een ander hotel)
ik denk dat je 1 dag Grand Teton kan weglaten en bij Yellowstone voegen, dan heb je daar 2 volle dagen (zou zelfs nog een dag bij mogen)
ten noordwesten van Santa Rosa: Calistoga
Old Faithful Geyser of California: Tubbs Lane 1299 (2 miles ten noorden van het stadje) (kleine broer van die in Yellowstone)
Petrified Forest: 4100 Petrified Forest Road (5 miles nw van het stadje)
Groetjes,
Ingrid
Voor Yosemite zou ik meer tijd nemen en voor Yellowstone ook.
2 volle dagen Yosemite (3 overnachtingen)
van Yosemite naar Lake Tahoe via Tioga Pass
1 overnachting Lake Tahoe
Lake Tahoe - Elko (hier is niet echt iets te zien) vonden wij een saaie rit, wij hebben er een reisdag van gemaakt en zijn doorgereden tot Twin Falls (Shoshone Falls)
Volgende dag van Twin Falls via Craters of the Moon naar Idaho Falls
Idaho Falls - Jackson is nog geen 2 u rijden (26-31-33-22 door de bergen) (je hebt hier dus nog tijd voor nm Grand Teton)
vanuit Jackson kan je gemakkelijk Grand Teton bezoeken, ik zou hier dus 2 overnachtingen doen (vinden wij altijd fijner dan elke dag een ander hotel)
ik denk dat je 1 dag Grand Teton kan weglaten en bij Yellowstone voegen, dan heb je daar 2 volle dagen (zou zelfs nog een dag bij mogen)
ten noordwesten van Santa Rosa: Calistoga
Old Faithful Geyser of California: Tubbs Lane 1299 (2 miles ten noorden van het stadje) (kleine broer van die in Yellowstone)
Petrified Forest: 4100 Petrified Forest Road (5 miles nw van het stadje)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Tips reisschema SF - Yellowstone - Seattle - SF
Wij deden het eerste deel ongeveer ook zo in 2008, maar ik had al naar mijn reisverslag verwezen zie ik nu. (Je vragen in hetzelfde topic houden is wel zo handig.
)
Voor Yellowstone moet je veel meer tijd uittrekken dan voor Grand Teton. De dag Lake tahoe zou ik laten vallen om meer tijd te hebben bij Yellowstone en in het noordwesten.
Ik zou toch eens de mogelijkheden van een one way bekijken, het wordt wel veel zo. Willen jullie Seattle en Portland bekijken of is dat alleen maar als tussenstop?
Er zijn wel stranden bij SF maar aangenaam zwemmen/zonnen is het niet daar, dan zul je toch wat zuidelijker moeten gaan zitten. Maar ach, je gaat niet voor het strand naar de VS toch? En zeker geen 2 dagen. Neem je relaxmomenten onderweg in plaats van alles snel te doen en op het eind uit te rusten.
Wat de wandeling van 3 dagen betreft, wil je gaan backpacken? Kijk dan eens op de NPS-sites onder plan your vist/things to do/backcountry camping & hiking.
In Yosemite heb je een vrij luxe mogelijkheid van meerdaagse wandelingen met de High Sierra Camps, zie hier.
Wat je vragen betreft: je kunt niet veel laten vallen omdat de meeste dingen op de route liggen; Grand Teton passeer je toch, net als Lake tahoe. Maar je kunt wel minder tijd doorbrengen daar. Spokane is alleen een tussenstop neem ik aan, wat wil je daar over weten? Wij boeken meestal niets op zulke lange afstanden omdat het lastig inschatten is hoe ver je komt.
De meeste parken zullen druk zijn, maar een park als Olympic NP zal buiten het weekend niet druk zijn denk ik, Yosemite en Yellowstone zijn altijd druk tenzij je iets verder loopt dan de doorsnee bezoeker.
Marianne

Voor Yellowstone moet je veel meer tijd uittrekken dan voor Grand Teton. De dag Lake tahoe zou ik laten vallen om meer tijd te hebben bij Yellowstone en in het noordwesten.
Ik zou toch eens de mogelijkheden van een one way bekijken, het wordt wel veel zo. Willen jullie Seattle en Portland bekijken of is dat alleen maar als tussenstop?
Er zijn wel stranden bij SF maar aangenaam zwemmen/zonnen is het niet daar, dan zul je toch wat zuidelijker moeten gaan zitten. Maar ach, je gaat niet voor het strand naar de VS toch? En zeker geen 2 dagen. Neem je relaxmomenten onderweg in plaats van alles snel te doen en op het eind uit te rusten.
Wat de wandeling van 3 dagen betreft, wil je gaan backpacken? Kijk dan eens op de NPS-sites onder plan your vist/things to do/backcountry camping & hiking.
In Yosemite heb je een vrij luxe mogelijkheid van meerdaagse wandelingen met de High Sierra Camps, zie hier.
Wat je vragen betreft: je kunt niet veel laten vallen omdat de meeste dingen op de route liggen; Grand Teton passeer je toch, net als Lake tahoe. Maar je kunt wel minder tijd doorbrengen daar. Spokane is alleen een tussenstop neem ik aan, wat wil je daar over weten? Wij boeken meestal niets op zulke lange afstanden omdat het lastig inschatten is hoe ver je komt.
De meeste parken zullen druk zijn, maar een park als Olympic NP zal buiten het weekend niet druk zijn denk ik, Yosemite en Yellowstone zijn altijd druk tenzij je iets verder loopt dan de doorsnee bezoeker.
Marianne
Bedankt voor alle tips, inderdaad handiger om het aan m'n eerste bericht te koppelen
. Ik ga eens nadenken over een oneway. Dan zouden we van Seattle naar San francisco gaan en het hele stuk Yellowstone/Grand teton overslaan. Maar dat lijkt me juist het hoogtepunt van de reis.
Iemand bekend met Glacier NP? Ook maar skippen als er een ronde zouden maken?
En heeft er iemand ervaring met World ticket center? We willen de overnachtingen ter plekke boeken maar het lijkt me wel gemakkelijk om de vlucht, auto, eerste overnachting en de parken via WTC te boeken. Voor het gemak. Hebben ze daar een beetje verstand van de regio?

Iemand bekend met Glacier NP? Ook maar skippen als er een ronde zouden maken?
En heeft er iemand ervaring met World ticket center? We willen de overnachtingen ter plekke boeken maar het lijkt me wel gemakkelijk om de vlucht, auto, eerste overnachting en de parken via WTC te boeken. Voor het gemak. Hebben ze daar een beetje verstand van de regio?
Alweer wat verder zitten puzzelen. Dit is nu de planning:
dag 3 Yosemite
dag 4 Yosemite
dag 5 Yosemite - Emerald bay Lake tahoe
dag 6 Emerald bay Lake tahoe - Twin falls
dag 7 Twin Falls via Craters of the moon naar Idaho Falls
dag 8 Idaho falls - Jackson (Grand teton)
dag 9 Jackson (Grand teton) - Yellowstone
dag 10 Yellowstone
dag 11 Yellowstone
dag 12 Yellowstone
dag 13 Yellowstone - Going to the sun road
dag 14 Going to the sun road - Spokane
dag 15 Spokane - Seattle
dag 16 Seattle
dag 18 Port Angeles
dag 22 Redwood national park - Calistoga
dag 23 Calistoga
dag 24 Calistoga - San francisco
dag 25 San francisco
dag 26 San francisco
dag 27 San francisco
dag 28 San francisco - Amsterdam (ik was in m'n vorige planning een dag vergeten)
Is Spokane een goede optie voor een tussenstop of is er een ander leuk stadje op die route? Misschien Crater lake deze keer overslaan en rustiger via de kust afdalen?
Groetjes
Roy
dag 3 Yosemite
dag 4 Yosemite
dag 5 Yosemite - Emerald bay Lake tahoe
dag 6 Emerald bay Lake tahoe - Twin falls
dag 7 Twin Falls via Craters of the moon naar Idaho Falls
dag 8 Idaho falls - Jackson (Grand teton)
dag 9 Jackson (Grand teton) - Yellowstone
dag 10 Yellowstone
dag 11 Yellowstone
dag 12 Yellowstone
dag 13 Yellowstone - Going to the sun road
dag 14 Going to the sun road - Spokane
dag 15 Spokane - Seattle
dag 16 Seattle
dag 18 Port Angeles
dag 22 Redwood national park - Calistoga
dag 23 Calistoga
dag 24 Calistoga - San francisco
dag 25 San francisco
dag 26 San francisco
dag 27 San francisco
dag 28 San francisco - Amsterdam (ik was in m'n vorige planning een dag vergeten)
Is Spokane een goede optie voor een tussenstop of is er een ander leuk stadje op die route? Misschien Crater lake deze keer overslaan en rustiger via de kust afdalen?
Groetjes
Roy
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Calistoga is leuk maar ik zou er geen volle dag voor uittrekken.
Vanuit Redwood NP is het 4,5 u rijden dus je hebt ruim de tijd in Calistoga.
Volgende dag vb via Napa Valley naar San Francisco.
De dag die je nu uittrekt voor Calistoga zou ik bij Grand Teton zetten.
Grand Teton:
kleine 20 km
Parking bij South Jenny Lake
Hidden Falls in Cascade Canyon:
Inspiration Point: 0.4 mile verder dan Hidden Falls
Verder rond Jenny Lake naar String Lake
Rondom String Lake en terug naar South Jenny Lake
kleine 5 km (dit kan ook op de dag dat je naar Yellowstone rijdt)
parking bij Colter Bay - Hermitage Point Trailhead
wandeling naar Heron Pond en terug via Swan Lake
Yellowstone:
Old Faithful:
Ook zeer mooi om te doen (en heel vroeg is het mooist)
wandeling naar Morning Glory Pool (vanaf Old Faithful) 2,2 km (heen) en terug via Castle-Grand Group en Geyser Hill
Groetjes,
Ingrid
Vanuit Redwood NP is het 4,5 u rijden dus je hebt ruim de tijd in Calistoga.
Volgende dag vb via Napa Valley naar San Francisco.
De dag die je nu uittrekt voor Calistoga zou ik bij Grand Teton zetten.
Grand Teton:
kleine 20 km
Parking bij South Jenny Lake
Hidden Falls in Cascade Canyon:
Inspiration Point: 0.4 mile verder dan Hidden Falls
Verder rond Jenny Lake naar String Lake
Rondom String Lake en terug naar South Jenny Lake
kleine 5 km (dit kan ook op de dag dat je naar Yellowstone rijdt)
parking bij Colter Bay - Hermitage Point Trailhead
wandeling naar Heron Pond en terug via Swan Lake
Yellowstone:
Old Faithful:
Ook zeer mooi om te doen (en heel vroeg is het mooist)
wandeling naar Morning Glory Pool (vanaf Old Faithful) 2,2 km (heen) en terug via Castle-Grand Group en Geyser Hill
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die tussenstop in Idaho Falls heb je denk ik niet nodig.Wij reden in 2008 in 1 dag van Burley naar Jackson via Craters of the Moon.
Wij zijn eens in juni in Glacier NP geweest, en hebben daar jammer genoeg vrijwel niets kunnen doen in verband met de sneeuw. Je kunt het overslaan, en meer tijd uittrekken in Washington (Mt Rainier, Mt st Helens). Maar Glacier lijkt me wel heel erg mooi, dus ook jammer om te laten vallen. Een extra dag zou dan wel mooi zijn want nu heb je er erg weinig tijd voor uitgetrokken.
Crater Lake is wel mooi ter afwisseling van de kustroute.
Marianne
Wij zijn eens in juni in Glacier NP geweest, en hebben daar jammer genoeg vrijwel niets kunnen doen in verband met de sneeuw. Je kunt het overslaan, en meer tijd uittrekken in Washington (Mt Rainier, Mt st Helens). Maar Glacier lijkt me wel heel erg mooi, dus ook jammer om te laten vallen. Een extra dag zou dan wel mooi zijn want nu heb je er erg weinig tijd voor uitgetrokken.
Crater Lake is wel mooi ter afwisseling van de kustroute.
Dat hoeft natuurlijk niet, je slaat in jouw route dan het stuk langs de kust en Crater Lake over. Je zou ook in Salt Lake City kunnen beginnen, en dan via Craters of the Moon naar Yellowstone etc, en dan na Portland via Lake Tahoe en Yosemite naar SF kunnen rijden. Zie voor dat laatste stuk ons 2006-verslag.Ik ga eens nadenken over een oneway. Dan zouden we van Seattle naar San Francisco gaan en het hele stuk Yellowstone/Grand teton overslaan.
Marianne
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Als je een meerdaagse wandeltocht wilt maken, zou ik het laatste stuk van de reis laten vallen (van Seattle naar SF). Dan heb je tijd om in Yosemite, Yellowstone, Glacier, Cascade Mountains een lange tocht te maken. Ik ben daar niet in thuis, maar verdiep je in de gebieden (denk aan beren! en wees daarop voorbereid, maar zeker ook het weer en mogelijke sneeuw in juli i.v.m de hoogte van de gebieden) en maak je keuze. Tel deze dagen los van de "normale" tijd die je in een park door wilt brengen. Voor bijv. Yellowstone zijn 2 a 3 volle dagen echt het minimum om het park een beetje te verkennen en de hoogtepunten gezien te hebben. Een meerdaagse trip komt daar dan nog bovenop. Idem voor Yosemite en Glacier.
Groetjes Inge
Glacier laten vallen zou ik persoonlijk afraden, wat een ontzettend mooi park is dat! Wij waren er al eens in mei 2007; maar dat was eigenlijk veel te vroeg, er lag nog veel sneeuw. Nu, afgelopen juli hebben wij veel meer van het park kunnen zien en ik vind dat echt een aanrader; denk aan de Hidden Lake trail, Avalanche Lake, even rustig van het zonnetje en een ijsje genieten bij Lake McDonald.... en de going to the sun road rijden!
In je laatste planning noem je dit op dezelfde dag als dat je uit Yellowstone komt..... Ik vond het stuk Yellowstone - Whitefish al best lang en wij hebben toen (in 2007) een tussenstop in Missoula gedaan, maar oke het kan. Maar ik denk dat je na zo een rijdag niet meer de Going to the sun road kan/wil rijden en kan genieten van al het moois dat hier is. Tevens geef je aan de volgende dag dan alweer naar Spokane te willen reizen.... Eigenlijk ( qua tijd) doe je Glacier hiermee tekort......
Spokane hebben wij ook als tussenstop gebruikt op weg naar Mt. Rainier. Als tussenstop was het voor ons prima, grote mall om even boodschapjes ed aan te vullen, maar niet heel bijzonder als plaats.
In je laatste planning noem je dit op dezelfde dag als dat je uit Yellowstone komt..... Ik vond het stuk Yellowstone - Whitefish al best lang en wij hebben toen (in 2007) een tussenstop in Missoula gedaan, maar oke het kan. Maar ik denk dat je na zo een rijdag niet meer de Going to the sun road kan/wil rijden en kan genieten van al het moois dat hier is. Tevens geef je aan de volgende dag dan alweer naar Spokane te willen reizen.... Eigenlijk ( qua tijd) doe je Glacier hiermee tekort......
Spokane hebben wij ook als tussenstop gebruikt op weg naar Mt. Rainier. Als tussenstop was het voor ons prima, grote mall om even boodschapjes ed aan te vullen, maar niet heel bijzonder als plaats.
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Geweldig bedankt weer voor alle reacties. Al die tips geven meer info maar maken het soms ook lastiger om te kiezen wat te doen
Ik denk dat we (vooralsnog) deze route gaan aanhouden. Het idee van zo'n enorme roadtrip spreekt ons erg aan, plus de enorme variatie. We willen graag één lange wandeling maken en dan nog wat dag(wandel)trips. Nu lees ik mede via het forum en de tip van Marianne over High Sierra Camps, een 5-daagse route waar je je voor kunt inschrijven en moet afwachten of je ingeloot wordt. Lijk ons geweldig en zouden we zelfs een dag Yellowstone en een dag op een einde voor willen opgeven. Iemand ervaring? Zouden we dag 2 heel vroeg van SF naar Yosemite kunnen rijden en dan meteen die dag, dag 1 van de wandeling kunnen beginnen? Dat scheelt weer een dag. Ik zie dat Ingrid zegt dat de wandelingen bovenop de andere dagen komen, maar ik denk dat we dan de keuze maken om alleen die wandeling te doen en de rest voor de volgende keer te bewaren. En iemand ervaring met een 2 of 3 daagse tocht in Yosemite (of Yellowstone? Kun je daar ook campeerspullen lenen/huren?
Glacier NP: inmiddels overtuigd dat we dat niet mogen overslaan, maar dan de keuze er alleen doorheen te rijden via de Going to the sun-road. We vinden het niet zo erg om een paar keer een lange rijdag te doen (Lake Tahoe - Twin Falls, Yellowstone - Glacier).
Iemand idee wanneer je de parken moet gaan boeken? Nu al of hebben we nog even de tijd? Alvast bedankt weer

Glacier NP: inmiddels overtuigd dat we dat niet mogen overslaan, maar dan de keuze er alleen doorheen te rijden via de Going to the sun-road. We vinden het niet zo erg om een paar keer een lange rijdag te doen (Lake Tahoe - Twin Falls, Yellowstone - Glacier).
Iemand idee wanneer je de parken moet gaan boeken? Nu al of hebben we nog even de tijd? Alvast bedankt weer

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor ervaringen met de High Sierra Camps is de (google) zoekfunctie op het forum - zie hierboven - ideaal. Ik vind daarmee onder andere dit topic:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=36056
Voor zover ik weet zijn zij de enigen op het forum die de loop hebben gedaan.
De Mountaineering School in Yosemite verhuurt wat campingmateriaal (zie hier) maar ik denk dat het meer zekerheid geeft als je zelf spullen aanschaft.
Marianne
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=36056
Voor zover ik weet zijn zij de enigen op het forum die de loop hebben gedaan.
De Mountaineering School in Yosemite verhuurt wat campingmateriaal (zie hier) maar ik denk dat het meer zekerheid geeft als je zelf spullen aanschaft.
Marianne
Yosemite meerdaagse wandelingen
Hallo allemaal,
Wij willen volgende zomer (juli 2014) een rondreis maken in West-Amerika en dan ook een paar dagen Yosemite aandoen (waarsch 3 nachten). Zijn er in Yosemite meerdaagse wandelingen te maken (alleen of met een groep). We vinden het prima om te kamperen maar nemen niet alle spullen mee dus als er opties zijn waarbij de tenten zijn ingericht of spullen te huren zijn, zou dat heel fijn zijn. Opties in hutten of iets dergelijks is nog beter.
Als dat niet mogelijk is willen we vanuit één locatie in Yosemite twee of drie dagtochten maken. Iemand tips welke wandelingen het mooiste zijn? En hoe vroeg moeten we zijn met overnachtingen boeken? Binnenkort al mee beginnen?
Groet
Roy
Wij willen volgende zomer (juli 2014) een rondreis maken in West-Amerika en dan ook een paar dagen Yosemite aandoen (waarsch 3 nachten). Zijn er in Yosemite meerdaagse wandelingen te maken (alleen of met een groep). We vinden het prima om te kamperen maar nemen niet alle spullen mee dus als er opties zijn waarbij de tenten zijn ingericht of spullen te huren zijn, zou dat heel fijn zijn. Opties in hutten of iets dergelijks is nog beter.
Als dat niet mogelijk is willen we vanuit één locatie in Yosemite twee of drie dagtochten maken. Iemand tips welke wandelingen het mooiste zijn? En hoe vroeg moeten we zijn met overnachtingen boeken? Binnenkort al mee beginnen?
Groet
Roy
Laatst gewijzigd door markro op 02 sep 2013, 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Yosemite meerdaagse wandelingen
Hallo Roy,
In je andere topic had ik al de High Sierra Loop genoemd. Op http://www.yosemitehikes.com en op mijn wandelsite kun je day hikes in de verschillende delen van het park vinden. Voor meerdaagse wandelingen kun je op de NPS-site kijken, zie hier.
Bekende, langere wandelingen in/naar de vallei zijn de Panorama Trail, de Four Mile Trail en de trail naar Half Dome. Je kunt ook langs de Tioga Road beginnen (bereikbaar met de hikers bus) en vandaar in 1 of 2 dagen naar de vallei lopen. Als je gaat backpacken heb je een permit nodig.
Ik zou zo snel mogeljk accommodatie gaan zoeken als je in het park wilt overnachten. Dat kan een jaar van te voren via http://www.yosemitepark.com. Er zal al veel vol zijn, maar er zijn altijd veel annuleringen. Als je gaat kamperen kun je 5 maanden van te voren boeken, zie daarvoor de NPS-site.
Marianne
In je andere topic had ik al de High Sierra Loop genoemd. Op http://www.yosemitehikes.com en op mijn wandelsite kun je day hikes in de verschillende delen van het park vinden. Voor meerdaagse wandelingen kun je op de NPS-site kijken, zie hier.
Bekende, langere wandelingen in/naar de vallei zijn de Panorama Trail, de Four Mile Trail en de trail naar Half Dome. Je kunt ook langs de Tioga Road beginnen (bereikbaar met de hikers bus) en vandaar in 1 of 2 dagen naar de vallei lopen. Als je gaat backpacken heb je een permit nodig.
Ik zou zo snel mogeljk accommodatie gaan zoeken als je in het park wilt overnachten. Dat kan een jaar van te voren via http://www.yosemitepark.com. Er zal al veel vol zijn, maar er zijn altijd veel annuleringen. Als je gaat kamperen kun je 5 maanden van te voren boeken, zie daarvoor de NPS-site.
Marianne
Re: Yosemite meerdaagse wandelingen
Marianne bedankt voor de aanvullende tips! Ik ga alles eens bekijken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 5723 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V
-
- 5 Reacties