Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Met een zo klein mogelijk budget naar NYC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
woodson020
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Met een zo klein mogelijk budget naar NYC

Bericht door woodson020 »

Hallo allemaal!

Ik ben een arme student die als grootste droom heeft om ooit eens een bezoekje te brengen aan New York, het liefst alleen. Hebben jullie enig idee hoeveel ik ongeveer bij elkaar moet sparen om mijn droom te verwezenlijken? Al is het maar voor een paar dagen. En is een groepsreis interessant? Hoor het graag!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Met een zo klein mogelijk budget naar NYC

Bericht door PSVwally »

Dromen zijn mooi, maar als je (bijna) geen geld hebt vraag ik me af of je het niet beter aan andere zaken kunt uitgeven/sparen dan zo'n reis. Zeker als het maar voor een paar dagen zou zijn. Maar goed, ieder zn ding en dromen mag natuurlijk altijd.

Vliegtickets zal je gemiddeld zo rond de €500 kosten. Overnachten in NY is niet erg goedkoop, dus wrs zou een hostel voor jou het voordeligst zijn denk ik. Afhankelijk van wanneer je gaat zie ik prijzen vanaf zo'n €50/€60 per nacht als je in Manhattan zou overnachten. Dan komt daar nog een metrokaart bij. Diverse attracties. Eten en drinken. En evt nog wat shoppen natuurlijk. Dus je zit zo aan de €1000 denk ik wil je NY goed bekijken.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

- Speur naar zo goedkoop mogelijke tickets
- Ga kamperen in een zelf meegebracht tentje, of inderdaad, boek een bed in een zaal in een hostel, of kijk of je door couchsurfen gratis kan overnachten
- Beperk het aantal betaalde, toeristische attracties
- Ga niet uit eten, maar haal ergens af, of maak zelf een broodje

Een groepsreis (voor zover die bestaan naar NYC) is per definitie véél duurder dan zelf je pakket bij elkaar sprokkelen. PSVwally's schatting van 1000 euro voor een week all in is heel realistisch voor een budgettripje: dure reis, dure maar fantastische stad. Veel plezier!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

ben ik het mee eens .... voor 1000 euro moet het wsl wel lukken om een week te verblijven ....
Dan sla je de entrees naar toeristische dingen over, maar het rondlopen en dingen van buiten bekijken is goed genoeg en een aantal superdingen zijn gratis.
bij deli's kun je een betaalbare, gezonde afhaalmaaltijd nemen
maar voor minder dan een week zou ik niet gaan, dat is relatief alleen maar heel duur ....

ticketprijzen zijn momenteel helaas wel aan de dure kant, vind ik zelf, maar dat is een kwestie van goed zoeken.
Jan - maart is de goedkoopste tijd (zelf ben ik toch een mooi weer wandelaar, dus zou voor april mei kiezen ^_^)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

PSVwally schreef: Afhankelijk van wanneer je gaat zie ik prijzen vanaf zo'n €50/€60 per nacht als je in Manhattan zou overnachten.
Je kunt zonder moeite voor €25 per nacht een hostel vinden, zelfs in NYC. Het is soms even zoeken qua data maar dan moet het wel lukken.

Het is een beetje afhankelijk van wat je allemaal wilt zien maar als het je echt gaat om de sfeer in de stad proeven en je houdt je eten low budget dan zou ik me prima redden voor €50 per dag inclusief overnachting.
Wat je voor jezelf moet bepalen is of je de kosten van een vliegticket wil uitgeven om daarna heel minimalistisch in de stad te zijn voor wat meer dagen, wil je minder dagen maar een groter budget per dag of misschien wel je reis nog een poosje uitstellen. Dat zin keuzes die je voor jezelf moet maken want die keuze is vreselijk persoonlijk.
woodson020
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door woodson020 »

Oké, dank jullie wel. En als ik wel alle attracties wil bezoeken? En wat moet ik me daar dan bij voorstellen?
En een hele stomme vraag: wat is een hostel?
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

http://lmgtfy.com/?q=hostel ;)

Je moet voor jezelf bepalen welke attracties je wilt zien en dan kun je vrij makkelijk op internet vinden wat het kost.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Een hostel is een zeer eenvoudige gelegenheid waar je kan slapen. Vaak in grote slaapzalen met stapelbedden. Privacy heb je er niet, al zijn er hostels die tegen fors hogere prijzen aparte kamers verhuren voor één of twee personen. Hou er rekening mee dat er soms twijfelachtig volk komt in hostels dus let goed op je kostbare spullen.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Veel hostels hebben tegenwoordig lockers ...
Er komen meest jongelui, die net als jij niet veel geld hebben
Deze staat zo´n beetje het best bekend in NY, leuke buurt, ook:
http://hinewyork.org/
en wat de diverse toegangsprijzen zijn, kom op zeg, we gaan hier geen lijst van 1001 dingen neerpennen.
Verzin wat je zou willen zien en google even wat de entreeprijs is .... de keus is letterlijk onbeperkt ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Gratis of goedkope dingen:

- Central Park en dan alle highlights van het park bekijken. Neem fruit, broodje en drinken mee en je bent minimaal een halve dag zoet
- Sommige musea, zoals het MOMA hebben 1 avond in de week gratis toegang
- Bezoek 1 van de vlooienmarkten, bijvoorbeeld in Brooklyn/Williamsburg (gewoon even googlen fleamarkets NYC of Brooklyn of éénder welke buurt)
- Huur een dag een fiets (wat kost dat? 18 dollar ofzo?) en fiets heel Manhattan door
- Bekijk het WTC-memorial
- Ga naar The Top of the Rock (Rockefeller Center, kost +/- 18 dollar?) voor een uitzicht over de stad
- Eet hotdogs bij Gray's Papaya's, wereldberoemd, spotgoedkoop, hebben 2 shops in Mahattan
- Bekijk het Grand Central Station voor nop
- Loop over de Brooklyn Bridge, ook gratis
- Ga 's avonds eten voor weinig in China Town of de Lower East Side in kleine simpele restaurantjes
- Hit the streets in de Upper West Side, genoeg te zien aan straatleven
- Loop over de New York Highline, voor nop. Mooi dakpark op een oude spoorlijn in het Meatpacking District en vergaap je aan de dure winkels hier
- Bezoek kunst galleries, hedendaagse kunst voor nop. Er zitten er veel in Chelsea

Kortom, je kunt je voor heel weinig in NYC heel goed vermaken. En inderdaad, ga couchsurfen of boek via airbnb een bed/kamer bij een local in huis.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Vraag een Greeter aan, ben je zo een halve dag tot een dag mee zoet. Zie je allerlei leuke plekken in de stad en kost ook helemaal niets.

Bezoek de Chelsea Market en eet hier meteen wat. Loop een rondje door New York Public Lipark)met daarachter een heerlijk park (Bryant Park). Times Square, voor sommige niks aan, maar ik vind het geweldig! Koop een broodje en ga gewoon een avondje op de trappen mensen en lichtjes kijken!

Vanuit het hostel wat Meyem aanraadde worden ook allerlei tours georganiseerd die niet veel kosten. Zo doe je en leuke dingen en ontmoet je ook nog allemaal mensen.
StarneyBinson
Amerika-ontdekker

Bericht door StarneyBinson »

Op dit moment heeft KLM een aanbieding. Ams - JFK voor 545. (pff als ik dit geweten had...) Normaal gesproken kan je voor 500euro ook heen maar dan met overstap.. duurt je reis wel langer...
Persoonlijk heb ik bij zo'n lange reis geen behoefte aan nog eens een overstap.. maar daar zou je al 5 tientjes minstens op kunnen besparen...
Wat al eerder wordt gezegt.. Hostelling International New York oftewel hinewyork.org.. ziet er erg goed uit.. locatie bijna perfect.. ik ga het in oktober meemaken dus een mening erover kan ik nog niet echt vormen maar het belooft veel goeds.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Woodson is een dag na zijn post nooit meer op dit forum geweest. Altijd erg jammer als mensen zoveel tijd steken in het beantwoorden van vragen en het geven van tips en er dan nooit meer gereageerd wordt :?

Maar wel goed dat je de tip plaats Starney!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer