Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voor de derde keer New York :)

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Momo
Amerikafan

Re: Voor de derde keer New York :)

Bericht door Momo »

Dank jullie wel!
We lopen in ieder geval ook even de Gap binnen, we denken er nog steeds over om naar een outlet te gaan dus dan pakken we daar de Gap ook meteen mee.

Tips genoteerd :)
2008: 3,5 week westkust Amerika. http://www.everyoneweb.com/Gowest/" onclick="window.open(this.href);return false;
2010: week New York
2012: 4 dagen New York en 2,5 week Noordwest Amerika
2013: week New York
Momo
Amerikafan

Bericht door Momo »

Zo dat was weer een geslaagde New York trip!! Trip begon een beetje anders aangezien ik ziek werd van de het vliegtuig eten van United...nog nooit meegemaakt, maar het viel echt niet goed. (we hadden vegetarisch) Na wat leuke pilletjes en een middag en avond op bed hangen was het gelukkig weer over.

- Contempo Design Suites was heel goed, buitenkant viel enorm tegen maar de binnenkant en de gastvrouw maakte dat helemaal goed. We werden heel gastvrij onthaald en van allerlei tips voorzien. Appartement zelf was prima! Enorm stil voor New Yorkse begrippen en net om de hoek van Union Square. Bed lekker zacht, keukentje, veel ruimte en tv met ontelbaar veel zenders (was dit jaar iets belangrijker door de toestand van mijn vriendin :D )
- Film in the park was leuk in Central Park! Heerlijk het publiek dat zo meeleeft. Wel enorm druk, we waren blij met nog een plekje met zicht op het scherm.
- Wat is Union Square een leuk plekje om rond te hangen 's ochtends met een kop koffie. Lekker mensen kijken.
- 230 Fifth was een leuke rooftopbar maar wel vergeven van de toeristen. Die naar boven komen om een foto te maken op stoelen en banken klimmen om die foto's te maken en weer weggaan. Ik vond het juist zo lekker om er even te blijven hangen en een cocktail te drinken.
- Jersey Gardens was een aanrader, veeeeel gekocht. En het was nu sales bovenop de outletprijzen, dus echt veel korting gehad.
- Smorgasburg in Willamsburg ook al een aanrader, wel op tijd gaan, rond half 1 werd het ineens enorm druk. Rijen van een uur bij de eettentjes. Wij waren net op tijd en hebben heerlijk gegeten met uitzicht op Manhattan.
- Shake Shack op Madison Square ook al een aanrader, lekkere hamburgers!

Zo...en nog veeeeeel meer :wink:
2008: 3,5 week westkust Amerika. http://www.everyoneweb.com/Gowest/" onclick="window.open(this.href);return false;
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Dat appartement ziet er goed uit zeg, en is dus wel bevallen?

Deze appartementen zijn wel legaal (is het vanuit een hotel / organisatie) en niet in strijd met die nieuwe wet? Die gaat natuurlijk specifiek over onderverhuur, maar liever zeker dan straks voor een dichte deur :) Want wij zijn ook op zoek naar een appartement voor volgende zomer!
Momo
Amerikafan

Bericht door Momo »

tosca schreef:Dat appartement ziet er goed uit zeg, en is dus wel bevallen?

Deze appartementen zijn wel legaal (is het vanuit een hotel / organisatie) en niet in strijd met die nieuwe wet? Die gaat natuurlijk specifiek over onderverhuur, maar liever zeker dan straks voor een dichte deur :) Want wij zijn ook op zoek naar een appartement voor volgende zomer!
Hoi Tosca, zo ver ik weet is het legaal. We hebben ook gewoon tax betaald etc. Er is een kantoortje in het gebouw en ze staan op allerlei sites genoemd. Mijn ervaring was echter dat ze volgens alle sites vol zaten behalve als je rechtstreeks boekte. Ik had aribnb overwogen maar dat van de tafel geveegd vanwege het risicovolle, illegale karakter. Toen kwamen we op deze terecht.

Het zijn zelfstandige appartementen. Je hebt wel 1 voordeur om het gebouw in te komen uiteraard. Je krijgt geen sleutel maar een code om het gebouw en je appartement binnen te komen. Wat ik achteraf 'vreemd' vond is dat er buiten geen bord of zo hangt, alleen een klein naambordje bij de deurbel. Daarnaast werd er steeds gewaarschuwd om niemand binnen te laten ook geen politie. Dat deel kan duiden op onderhuur maar ik vond het verder te profi (zoals gezegd kantoor, factuur, tax, online open en overal vindbaar, personeel). Misschien naief maar ik zou niet weten hoe je als toerist moet weten of het onderhuur zou zijn. (ja bij sites zoals airbnb weet je het dus)

Er loopt dus ook personeel rond, die zijn er van 8 tot 2, maken schoon etc. Ik vond het prima geregeld, om de dag schone handdoeken en 2 keer per week verschoning beddegoed. Vuilnis enzo werd elke dag geleegd.

Ik zou er zo weer slapen. We hadden uitzicht van niets (lees op muren) maar dat wisten we, dat wordt netjes aangegeven. Vandaar dat het ook zo stil is :wink: De ligging, de privacy en de grootte van het appartement waren voor ons echt perfect. De service was ook echt goed, zowel vooraf als ter plekke, er is geen lift maar omdat mijn vriendin zwanger is, werd alles naar boven getild.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Super. Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Het ziet er goed uit, en die locatie is echt super volgens mij. In de buurt van diverse metrostations, met ook nog eens verschillende lijnen.. En allerlei leuke dingen in de buurt.. Beter kan eigenlijk niet!
BibiS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door BibiS »

Leuk dat je nog even laat weten hoe het jullie is bevallen MoMo... Balen dat je bent geworden van het vliegtuig eten. Ben ook wel nieuwsgierig naar jullie appartement. Eens even googlen.
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Heb ik nog een vraagje.. Hoe was jullie contact met de organisatie? Ik had ze van de week een mailtje mailtje gestuurd waarbij ik direct dezelfde dag nog antwoord kreeg.

Hierop een reactie teruggestuurd en een paar dagen later een herinnering, maar nu hoor ik niets meer?
Momo
Amerikafan

Bericht door Momo »

tosca schreef:Heb ik nog een vraagje.. Hoe was jullie contact met de organisatie? Ik had ze van de week een mailtje mailtje gestuurd waarbij ik direct dezelfde dag nog antwoord kreeg.

Hierop een reactie teruggestuurd en een paar dagen later een herinnering, maar nu hoor ik niets meer?
Nadat ik had gereserveerd, kreeg ik maar geen bevestiging van de boeking, toen heb ik gemaild en kreeg ik een paar dagen later alsnog de bevestiging. Verder alleen een week voordat we gingen nog contact gehad omdat wij de vluchtgegevens nog door moesten sturen en dat ging eigenlijk goed. Niet meteen antwoord maar wel op tijd zeg maar. Mijn ervaring is dat ze wat langzamer antwoorden als een willekeurig hotel maar wel op tijd en correct.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Wij hebben nu al bijna 10 dagen niets gehoord :(

Ik wilde er graag reserveren, maar weet niet zo goed welke kamer.... Nog maar even afwachten dan, want de locatie is echt perfect!
Momo
Amerikafan

Bericht door Momo »

tosca schreef:Wij hebben nu al bijna 10 dagen niets gehoord :(

Ik wilde er graag reserveren, maar weet niet zo goed welke kamer.... Nog maar even afwachten dan, want de locatie is echt perfect!
Wij hadden de one bedroom without a view. Deze is op de derde etage, voordeel: je hoort de andere huurders niet, want ze lopen niet boven je hoofd, nadeel: steeds die trappen op.
10 dagen is wel lang ja, ik mailde met: reservations@contempodesignnyc.com. Maar dat is volgens mij het algemene mailadres.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Mail was in de spam-box terecht gekomen. Nette reactie terug gehad :)
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

En zojuist geboekt! Uiteindelijk 2-bedroom apartment vanwege het feit dat er dan niemand in de woonkamer slaapt, ook al is het deluxe-appartement wel wat groter en mooier! We zullen er toch niet veel zijn...

De locatie is echt bijna niet te overtreffen met zoveel metrostations én lijnen in de buurt.. En dan ook nog in een leuke buurt. Ben benieuwd!

In ieder geval bedankt voor de tip en de aanvullende informatie!
Momo
Amerikafan

Bericht door Momo »

tosca schreef:En zojuist geboekt! Uiteindelijk 2-bedroom apartment vanwege het feit dat er dan niemand in de woonkamer slaapt, ook al is het deluxe-appartement wel wat groter en mooier! We zullen er toch niet veel zijn...

De locatie is echt bijna niet te overtreffen met zoveel metrostations én lijnen in de buurt.. En dan ook nog in een leuke buurt. Ben benieuwd!

In ieder geval bedankt voor de tip en de aanvullende informatie!
Wij hadden een woon- en slaapkamer, ideaal. Alvast veel plezier!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer