Na mijn verhuizing ben ik dichter bij mijn werk gaan wonen en we hebben dus afgelopen weekend leuk een scooter gekocht. Op zich niets mis mee maar ik schijn nu dus (alles boven de 50cc hier) mijn motorrijbewijs te halen.
En alhoewel ik dat niet erg vind, het schijnt toch wel "spannend" te zijn hier. Sterker nog, ik krijg bijna de indruk dat het allemaal veel spannender is dan je autorijbewijs. Ik word verwezen naar trainingen en klasjes en weet-ik-veel. Allemaal leuk en aardig maar ik begrijp zelf niet zo goed waarom het halen van een auto rijbewijs hier helemaal niet spannend is maar zodra we het over motoren hebben is het heel spannend. Ik zei vanmorgen nog tegen mijn lief, met een auto kun je toch vrij simpel 5 mensen in 1 keer doodrijden maar met een motor is dat wel iets lastiger.
Kan iemand me uitleggen of hier wellicht een logica achter zit? En weet iemand misschien ook wat de belangrijkste verschillen zijn tussen de knowledge test/road test voor beide examens?
Overigens, mijn grootste "angst" is niet zozeer mijn eigen rijstijl, het is meer die van veel Amerikanen die niet echt heel erg gewend zijn aan ander verkeer. Mensen kijken hier niet zo erg goed in hun spiegels/over hun schouders en dat is wel wat zorgwekkend soms