Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Patmanzzz: ZW omgeving San Francisco

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Reis Patmanzzz: ZW omgeving San Francisco

Bericht door kalaman »

Patmanzzz schreef:Rondrijden was een optie maar de plaatselijke buienradar slaat tilt boven de Wave en wat heb je eraan om in de gietende regen daar te gaan lopen en enkele verdronken fotoos te nemen en er intussen voor te zorgen dat je je cameras niet beschadigd .. Als je er al geraakt via de omweg want ook daar is er een wash en het zal sowieso een modderige road zijn ... Als je pech hebt slip je weg of je rijdt je vast .... En probeer daar dan maar iemand te bereiken ... Het is jammer maar voor mij het risico niet waard in deze weersomstandigheden
hoe moeilijk ook, ik vind dit de enige juiste beslissing :thumbup: . Zie maar onze "belevenissen" in april voor de King of Wings. Die loopt, net als de Wave, niet weg... :wink:
sabrinacom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door sabrinacom »

Wat vervelend zeg. Heb je je daarvoor zo goed voorbereid... En dan zo'n onaardige ranger, zul je net treffen.
Hopelijk wordt het wat rustiger en kun je meer van je programma doen.
Goed dat je geen onverantwoorde risico's neemt!
Patmanzzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

Net in Bryce aangekomen te midden een wolkbreuk... Het weer is hier al niet beter ... Zelf wel gans de dag zon gezien of toch quasi ... Studhorse point bezocht... Toplocatie! Daarna toadstool hoodoo ... Mooi maar minder indrukwekkend ... Heb de wash richting Wave bekeken en het was kleine rivier en zoals eerder aangehaald, ik was niet van plan 2 uur rond te rijden om tot de conclusie te komen dat het niet haalbaar was in de midder ... Ik ontmoette mensen die het paria ranger bezochten vandaag en volgens de info daar stond er zelfs water op de weg ernaartoe... Enfin daarna coral pink sand dubes bezocht en was best wel mooi met die oranje duinen ... Bijna op een wellicht giftige slang gestapt... Oops :D ... Al bij al leuke dag... Hopelijk morgen geen regen maar de vooruitzichten zijn ongunstig :blink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

kalaman schreef: hoe moeilijk ook, ik vind dit de enige juiste beslissing :thumbup: . Zie maar onze "belevenissen" in april voor de King of Wings. Die loopt, net als de Wave, niet weg... :wink:
Maar voor de KOW heb je geen permit nodig. Ik vind dit echt heel zuur.

@Patmanzzz: Hopelijk valt het mee met de regen!

Marianne
Patmanzzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

Gisteren Bryce gezien in de mist :D ... Gelukkig na de middag opgetrokken en dan gebruikelijke (lately) regen en zon ... En toch superverbrand :shock: bij temps van ongeveer 16 graden ... Zal ik ook even in het wat neem ik mee topic plaatsen: zonnecreme, de plaatselijke variant weliswaar uit de supermarkt lijkt niet echt te werken ...

Na The Wave stond uiteraard ook de Tioga pass op het programma, ik kan tot Olmsted point en dan terug (ik vertrek die dag vanuit Bridgeport, vlakbij Bodie)... Maar hoe geraak ik dan het snelst in Midpines (net buiten het park aan de westzijde) ? Ik heb nog niet gecheckt maar iets zegt me dat het een omweg van jewelste wordt ... Iemand enige input?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Vanuit Bridgeport ligt de 108 (Sonora Pass) het meest voor de hand, maar check dan wel of je daar geen last van de rook hebt. Op zich scheelt dat nauwelijks (15 minuten of zo), maar als je nog wel iets van de Tioga Road wilt rijden is dat allemaal extra tijd natuurlijk. Mocht de Sonora Pass tegen de tijd dat jij er bent ook niet mogelijk zijn dan kun je nog iets noordelijker. Dat gaat echt meer tijd kosten (zowel via de 4 als de 88 2 uur extra). Of je moet Bodie en Bridgeport laten zitten en via Bakersfield rijden.
In Midpines zit je gegeven de omstandigheden niet verkeerd hoewel het daar drukker zal zijn nu als je het park binnen rijdt.
Een handige site is http://www.dot.ca.gov/cgi-bin/roads.cgi .

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer