Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Probleem bij autokeuze

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Forzafcb1990
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Probleem bij autokeuze

Bericht door Forzafcb1990 »

Beste Amerikaliefhebbers

Ik ga volgend jaar met drie vrienden een roadtrip maken in West-Amerika. Hiervoor gaan we dus een auto huren, en we dachten voorlopig aan Alamo, omdat we allen nog net geen 25 zijn en Alamo een speciaal Underage-pakket aanbiedt.

We vinden het echter moeilijk om te beslissen welke auto we moeten huren. Aangezien we geen onbeperkt budget hebben vinden we het dan ook leuker om een kleinere (lees: goedkopere) auto te kiezen indien mogelijk. We zullen met 4 jongeren zijn, niemand is opvallend groot ofzo, met waarschijnlijk allemaal een trekkersrugzak (dus geen onmogelijk grote non-flexibele koffers).

Bij Alamo zien we volgende auto's die ons interesseren:
- Ford Escape. Deze is de goedkoopste en als ik online eens zoek vind ik dat die koffer 34,3 cubic feet is (omgerekend is dat 971 liter).
- Chevrolet Equinox. Deze zou volgens Alamo groter moeten zijn (de Escape is een Intermediate SUV, terwijl de Equinox een Standaard SUV is), maar online vind ik dat deze koffer slechts 31,5 cubic feet is (omgerekend 892 liter)
- Dodge Grand Caravan. Dit is een minivan 7sts en zou de grootste (maar ook duurste) optie zijn. Online lees ik dat de koffer 83,3 cubic feet (omgerekend 2358 liter) is als je slechts 2 rijen stoelen recht zet.

Ik merkte echter iets vreemd op. Gebruiken Amerikaanse autodealers andere manieren om een koffer op te meten? Ik wou namelijk vergelijken hoe groot zo'n koffer is in vergelijking met onze auto hier in België. We rijden namelijk met een Nissan Qashqai, en die heeft een koffer van 'slechts' 410 liter. Dit zou amper de helft zijn van de kleinste van de drie bovenstaande Amerikaanse wagens, terwijl op foto's de Qashqai en de Escape ongeveer even groot zijn..

Iemand die kan helpen in het maken van deze keuze, of kan uitleggen hoe het komt dat er zo'n groot verschil zit met de Qashqai?

Hartelijk bedankt!
2008: NYC
2011: NYC - DC - Philly
2014: West-Coast usual suspects
2015: New England & Niagara
2017: West-Coast 2.0
2018: West-Canada
2019: North-West USA + Yellowstone
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Probleem bij autokeuze

Bericht door PSVwally »

Wij kwamen vorig jaar aan op LAX bij dollar en hadden een full size auto (dus geen SUV) gehuurd. Stonden geen full size auto's dus mochten we van een parkeerplaats kiezen waar de Dodge Caravan gelijk opviel. Geen moment spijt gehad van die auto!

De afweging die je moet maken zou ik zo maken:
- je gaat pakweg 4000km rijden in 23 dagen. Dat lijkt heel relaxt als je het in km/dag zet, maar er zitten dagen bij dag je echt veel in de auto zult zitten. Dan is de keus of je 'goedkoop' wilt rijden of dat je iets meer ruimte hebt om 'relaxt' te rijden. De afweging die jullie nog zouden kunnen maken is om bv maar 2 rijders te nemen. Zorg dan wel dag de andere 2 ook echt niet rijden, want word je gepakt of krijg je een ongeluk dan ben je echt de sigaar (zoek maar eens op een topic van ene danielle)
- dan nog de bagage. Behalve de tassen of koffers zul je hoogstwaarschijnlijk ook nog wat (souveniers) shoppen. Dat moet er ook nog bij. Verder is een koelboxje ook echt altijd handig om het een en andere in vooral het Arizona Utah Nevada gedeelte koel te houden.
- met 4 volwassen mannen zou ik zeker altijd voor een full size SUV gaan. Het klinkt gek, maar omdat je veel tijd in de auto doorbrengt wordt het een eigen plekje.Een paar jaar geleden zou ik er nog op gokken dat je altijd een grotere auto meekreeg als dat je nodig had, maar dat is inmiddels wat achterhaald. Geen liever €50 pp meer uit dan 4 weken ruimtegebrek.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Kij gewoon eens op ebay naar de auto's Daar staan genoeg foto's in om ongeveer te kunnen bepalen hoe groot de kofferbalk is.

Een escape is hetzelfde als een ford KUGA in Nederland. Kun je het ook mee vergelijken.
Met vier volwassenen zou ik de minivan nemen. Het andere voldoet ook maar naast je rugzakken handbagage en koelbox wordt het wel proppen denk ik.
In de minivan heb je zeeen van ruimte
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Heb je de prijzen van Alamo al vergeleken met die van USA Reisen? Die hebben vaak hele goede prijzen voor bestuurders onder de 25.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik weet dat hier op het forum onder veel mensen toch wel de norm is 'je hebt die extra ruimte wel nodig als je zoveel kilometers rijdt, en daarom kun je toch maar beter een fullsize SUV nemen dan een kleine Midsize' (zoals PVS Wally ook stelt). Ik wil daar toch wat tegenwicht aan geven om ook een ander geluid te laten horen. 2 Keer hebben wij een midsize auto gehuurd, de PT Cruiser, en 1 keer een fullsize auto, Dodge Charger. Ik heb geen moment de behoeft gevoelt in een grotere auto te moeten zitten vanwege het aantal kilometers. Ik zie het verschil niet en eerlijk is eerlijk, zo ontzettend veel rij je nu ook weer niet tijdens zo'n reis. Er zitten misschien dagen tussen dat je een keer 6 of max 8 uur wegtikt, maar doorgaans is de route van de ene plek naar de ander in het zuidwesten zo'n 3 uurtjes rijden. Overigens rij je naar Zuid-Frankrijk ook 12 uur, en dat doen we toch echt allemaal gewoon in onze Hollandsche autootjes.

Dan heb je toch niet per sé een grote bak, die ook nog eens een stuk meer zuipt, nodig? Zolang jullie backpacks er maar in passen en degenen achterin gewoon genoeg beenruimte hebben. Een Dodge Charger zou bijvoorbeeld prima voldoen, mits de kofferbak groot genoeg is voor jullie backpacks. Dat kan ik me niet meer herinneren. En nee, niet iedereen koopt koffers vol met souvenirs en kleding tijdens een reis naar de VS (ik niet) en niet iedereen zeult met koelboxen (daar dan weer wel op bezuinigen terwijl je ook gewoon bij het benzinestation een koud blikje kunt kopen :wink: ).

Dus ja, een lekkere bak kan prima. Een minivan of fullsize SUV huren kan ook, maar is mijns inziens écht niet nodig. En als je het gewoon kicken vindt om in zo'n grote wagen te rijden tijdens je vakantie in Amerika, doe het dan gewoon daarom, niet omdat het zogezegd nodig zou zijn :lol:
Forzafcb1990
Amerika-ontdekker
Contacteer:

ned in MO schreef:Kij gewoon eens op ebay naar de auto's Daar staan genoeg foto's in om ongeveer te kunnen bepalen hoe groot de kofferbalk is.

Een escape is hetzelfde als een ford KUGA in Nederland. Kun je het ook mee vergelijken.
Met vier volwassenen zou ik de minivan nemen. Het andere voldoet ook maar naast je rugzakken handbagage en koelbox wordt het wel proppen denk ik.
In de minivan heb je zeeen van ruimte
Handige tips! De Ford KUGA heeft ook 410 liter, dus dat kan ik dan perfect vergelijken met onze auto thuis ;)
Katja schreef:Heb je de prijzen van Alamo al vergeleken met die van USA Reisen? Die hebben vaak hele goede prijzen voor bestuurders onder de 25.
Ongeveer.. 't is te zeggen: ik heb al prijzen op amerika-reisen.de gezien, maar niet voor de passende periode. Ik nam al contact op met hen, maar ze vertelden mij dat de prijzen voor juli 2014 pas in november uitkomen..
RiverCola schreef:Ik weet dat hier op het forum onder veel mensen toch wel de norm is 'je hebt die extra ruimte wel nodig als je zoveel kilometers rijdt, en daarom kun je toch maar beter een fullsize SUV nemen dan een kleine Midsize' (zoals PVS Wally ook stelt). Ik wil daar toch wat tegenwicht aan geven om ook een ander geluid te laten horen. 2 Keer hebben wij een midsize auto gehuurd, de PT Cruiser, en 1 keer een fullsize auto, Dodge Charger. Ik heb geen moment de behoeft gevoelt in een grotere auto te moeten zitten vanwege het aantal kilometers. Ik zie het verschil niet en eerlijk is eerlijk, zo ontzettend veel rij je nu ook weer niet tijdens zo'n reis. Er zitten misschien dagen tussen dat je een keer 6 of max 8 uur wegtikt, maar doorgaans is de route van de ene plek naar de ander in het zuidwesten zo'n 3 uurtjes rijden. Overigens rij je naar Zuid-Frankrijk ook 12 uur, en dat doen we toch echt allemaal gewoon in onze Hollandsche autootjes.

Dan heb je toch niet per sé een grote bak, die ook nog eens een stuk meer zuipt, nodig? Zolang jullie backpacks er maar in passen en degenen achterin gewoon genoeg beenruimte hebben. Een Dodge Charger zou bijvoorbeeld prima voldoen, mits de kofferbak groot genoeg is voor jullie backpacks. Dat kan ik me niet meer herinneren. En nee, niet iedereen koopt koffers vol met souvenirs en kleding tijdens een reis naar de VS (ik niet) en niet iedereen zeult met koelboxen (daar dan weer wel op bezuinigen terwijl je ook gewoon bij het benzinestation een koud blikje kunt kopen :wink: ).

Dus ja, een lekkere bak kan prima. Een minivan of fullsize SUV huren kan ook, maar is mijns inziens écht niet nodig. En als je het gewoon kicken vindt om in zo'n grote wagen te rijden tijdens je vakantie in Amerika, doe het dan gewoon daarom, niet omdat het zogezegd nodig zou zijn :lol:
Kijk, dit is een reactie waarin ik mij ook kan vinden.. We zijn nog jong en als je dan eens wat wil besparen, dan vind ik dat het zeker kan met de auto.. Zolang we onze bagage kwijt kunnen en we onze benen niet in elkaars nek moeten leggen, dan zit het wel goed voor ons denk ik ;)

Ik denk dat we gewoon eens een paar koffer en tassen in onze Qashqai gaan proppen en dan kijken hoeveel ruimte we hebben. Vast staat wel dat de minivan sowieso voldoet, dus als we twijfelen, zal het wel die worden denk ik ;)
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Over de kofferruimte, wij hadden deze zomer in NL een qashqai gehuurd, daar konden we dus net onze 2 grote koffers en 1 kleine in kwijt, maar de buggy paste er echt niet meer bij. We moesten dus upgraden. Wij hebben hier 2 jaar geleden ook wel een Escape gehuurd, daar kon echt wel meer bagage in. Dus ja, die getallen die jij noemt kloppen denk ik zeker wel. Ik denk dat je sowieso in de escpae makkelijk 4 grote rugzakken kwijt kunt, ik denk dat wij destijds 3 grote koffers, een kleinere trolly, een grote rugzak en een buggy er in gepropt hebben.
Terug in Texas!
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

Het verschil zit waarschijnlijk in de manier van meten. Het zou me niet verbazen moest het Amerikaanse volume van de Escape (971l) de totale ruimte achter de achterbank zijn en dat ze hier in Belgie/Nederland meten tot onder het afdekzeil (wat dan ongeveer de helft is).

Kwestie van comfort maakt het misschien niet zo'n groot verschil of je nu een midsize of een standard huurt, maar qua ruimte maakt het toch wel vaak een verschil. De Ford Escape vond ik zelf een ruime wagen voor 2 volwassenen, maar de koffer zat wel goed vol met bagage voor 2 personen. De koelbox heeft zelfs elke keer op de achterbank moeten staan. Nu moet ik er wel bijzeggen dat wij onze koffer niet tot boven willen volstouwen, maar dat we toch nog goed door onze achteruitkijkspiegel willen kunnen zien. Met grote rugzakken kan je al wat meer schuiven, maar vergeet niet dat er ook nog een frigobox bijkomt, eten & drinken, kleine rugzakken, ... Vorig jaar hebben we ipv een midsize suv een full size meegekregen (Dodge Durango) en dat was toch een zaligheid hoor! 7 zitplaatsen waarvan we de achterste rij neergeklapt hebben waardoor we echt een grote koffer hadden. Persoonlijk zou ik zelfs voor 2 personen de volgende keer dergelijk model boeken, maar dat is mijn mening natuurlijk. ;-)
Stoux
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Stoux »

Forzafcb1990 schreef: Bij Alamo zien we volgende auto's die ons interesseren:
- Ford Escape. Deze is de goedkoopste en als ik online eens zoek vind ik dat die koffer 34,3 cubic feet is (omgerekend is dat 971 liter).
- Chevrolet Equinox. Deze zou volgens Alamo groter moeten zijn (de Escape is een Intermediate SUV, terwijl de Equinox een Standaard SUV is), maar online vind ik dat deze koffer slechts 31,5 cubic feet is (omgerekend 892 liter)
Mocht je tussen deze 2 gaan kiezen wil ik je onze ervaring ook meegeven. Je betaalt bij de tussenpersonen zoals eautohuur.nl en amerika-reisen.de inderdaad méér voor de Standard SUV, maar ik heb nu al 2 keer meegemaakt (beide keren Alamo) dat de Equinox gewoon in dezelfde rij stond als bijv. een Escape, Jeeps, etc. De nieuwe Equinox is groter en daardoor wordt hij online gezet in de Standard SUV categorie.

Wij hebben de afgelopen 3 weken dan ook rond gereden in een Chevrolet Equinox met 2 personen. Ik wil niet zeggen dat hij te groot was voor 2 personen, maar groot was het wel :lol:
Mocht er een Equinox staan zou ik deze trouwens sowieso aanraden omdat hij ontzettend zuinig is!
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

We zijn nog jong en als je dan eens wat wil besparen, dan vind ik dat het zeker kan met de auto..
Aan de andere kant.. Een vakantie naar de States kost over het algemeen al wat meer geld dan een "Transaviaatje" naar Turkije of Griekenland. Als je met meerdere personen bent is het bedrag dat je extra betaald om voor een grotere auto te kiezen niet echt schokkend.

Het maken van een keuze is er niet echt gemakkelijker op geworden met al die meningen op het forum :lol:
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik ben het met RiverCola eens, als je op je budget wilt letten is het echt niet nodig om een grote auto te nemen. Een Fullsize SUV is prachtig maar jullie kunnen echt wel een kleinere auto nemen.Veel mensen hier op het forum willen het liefst een zo groot mogelijke auto (mijn man ook :wink:) Maar naar mijn idee heb je met zijn vieren echt geen Fullsize SUV nodig
Een Midsize SUV een Standard SUV of een gewone premium auto zal echt voldoende zijn, zeker als jullie alleen rugzakken mee nemen. Een koelbox kan er dan echt nog makkelijk bij.

De eerste keer dat wij naar de USA gingen hebben we een gewone premium auto gehuurd. We kregen een Chevrolet Impala. Wij reisden met zijn vieren (mijn man, ik en twee pubers) Dat ging prima, we hadden een koffer en twee vrij grote sporttassen, nog wat kleine tassen en ook de koelbox ging gewoon achterin de kofferbak. We hebben onderweg ook veel kleding gekocht en zelfs dat paste er nog gewoon bij in de kofferbak.

De volgende reis wilden we iets hoger zitten en daarom huurden we een Midsize SUV en kregen een Nissan X-Terra. Ruim voldoende kofferruimte weer en ook de zitruimte was prima.
Omdat er een aanbieding was hebben we in 2010 een Standard SUV genomen, wij kregen per ongeluk een grotere mee maar verder stonden er Kia Sorrento's en als je even googled op "Kia Sorrento kofferruimte" kun je zien dat die ook echt groot genoeg is.

Hier een eigen foto van de Nissan X-Terra (compact SUV) kofferruimte

Afbeelding
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Ik zou beginnen met achterhalen of het Alamo station waar je je auto op gaat halen auto's toewijst of dat ze zelf mag kiezen. Als je zelf mag kiezen staan er in de keuzerij meestal meerdere auto's en dan kun je dus zelf de grootste uitkiezen :-) De laatste keer waren we ook met vier volwassen en hebben toen ook gewoon een midsize gehuurd. Er stond uiteindelijk een mooie Chevy Equinox (eigenlijk een crossover, net iets groter) en daar gingen alle mensen en bagage prima in voor 3 weken.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Forzafcb1990
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Petticoat schreef:Ik zou beginnen met achterhalen of het Alamo station waar je je auto op gaat halen auto's toewijst of dat ze zelf mag kiezen. Als je zelf mag kiezen staan er in de keuzerij meestal meerdere auto's en dan kun je dus zelf de grootste uitkiezen :-) De laatste keer waren we ook met vier volwassen en hebben toen ook gewoon een midsize gehuurd. Er stond uiteindelijk een mooie Chevy Equinox (eigenlijk een crossover, net iets groter) en daar gingen alle mensen en bagage prima in voor 3 weken.
Ik heb het forum eens vlug afgeschuimd hier en ik zie dat je bij Alamo vrijwel overal keuze krijgt... Wij vertrekken uit LAX en ook daar zie ik meestal dat mensen de keuze krijgen.. Ik vrees alleen dat wij niet zo welbespraakt gaan zijn om ons in een grotere auto te lullen :P 4 jongeren gaan nu ook niet meteen impressive overkomen vrees ik.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Forzafcb1990 schreef:Ik vrees alleen dat wij niet zo welbespraakt gaan zijn om ons in een grotere auto te lullen :P 4 jongeren gaan nu ook niet meteen impressive overkomen vrees ik.
Ahhhh, kom op, 4 kerels, dat moet lukken! :D De meeste baliemedewerkers zijn niet of nauwelijks ouder dan jullie; ik zou zeggen "give it your best shot"! :thumbup:

Overigens ben ik het wel eens met Arends1989: als je de kosten door 4 kunt delen, dan maken die paar tientjes nauwelijks verschil toch?
Drive 5-7
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Drive 5-7 »

Tsja, kijk voor de gein eens wat de huur van een dergelijke auto hier in Nederland kost ....

En voor wat betreft de benzine: 1 Gallon kost momenteel geloof ik rond de 3,50 dollar. Da's ongeveer 2,65euro.
Dus ongeveer € 0,70 per liter ....

LPG is hier nog duurder ....
Afbeelding
Denver - San Francisco (2013)
San Francisco (2017)
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

@Dimona: Dat zeggen mensen op dit forum wel vaker! Maar als je zo met je financien omgaat tijdens een reis van drie weken, dan kom je toch wel erg gauw boven je budget uit.

Wij hebben altijd op een klein budget gereisd in de VS (waren toen nog maar net afgestudeerd) en hebben altijd op de kleintjes gelet, anders hadden we die reizen uberhaupt nooit kunnen betalen. Dat betekent dus: een wat goedkopere auto, wat betaalbaardere overnachtingen, of een duurdere overnachting compenseren door elders een goedkoop motel op te zoeken, geen onnodig dure attracties (Disneyland, jesus wat is dat duur, Alcatraz en dat soort toersitische dure meuk), af en toe gewoon eten by een foodstall of klein restaurantje in een minder toeristische buurt. Je koffie niet op Broadway kopen, maar een paar straten verderop enzovoorts enzovoorts enzovoorts. Nu scheelt het dat ik een broertje dood heb aan al die vervelende über toeristische (en overpriced) attracties dus heb ik ook nooit het gevoel gehad dat ik iets miste. Geef mij maar een stadwandeling door een paar authentieke wijken mat aparte winkeltjes en een geweldige lunch en een bezoekje aan een (gratis) gallerie of museum. Wordt ik veel gelukkiger van!

Maar ik begrijp dus heel goed dat voor een heleboel mensen absoluut niet geldt "wat maken die paar tientjes nu uit' en 'op de totaalsom van je reis is het maar zo'n klein bedrag'. Dat is allemaal geredeneerd vanuit mensen met een lekker modaal (of hoger) inkomen :P
Forzafcb1990
Amerika-ontdekker
Contacteer:

dimona schreef:
Ahhhh, kom op, 4 kerels, dat moet lukken! :D De meeste baliemedewerkers zijn niet of nauwelijks ouder dan jullie; ik zou zeggen "give it your best shot"! :thumbup:

Overigens ben ik het wel eens met Arends1989: als je de kosten door 4 kunt delen, dan maken die paar tientjes nauwelijks verschil toch?
Die paar niet, maar als je op de auto al pakweg €40 boven budget gaat, en je gaat ongeveer 23 keer op hotel en gaat daar ook al een paar keer boven budget en je gaat naar een MLB game en naar Universal en gaat eens net dat tikkeltje duurder gaan eten enzo.. dan tikt dat snel lekker aan ;)

We hadden steeds een €3000-€3250 in gedachten, en het lijkt er nu we beginnen boeken steeds meer op dat het misschien net iets te krap zal zijn ;) We gaan het er niet om laten, maar we willen nu ook niet opeens op €4000 uitkomen hé ;)
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik heb echt geen idee over wat voor bedragen het hier gaat en natuurlijk is er voor iedereen een andere grens aan wat er te besteden is, maar ik wil alleen maar zeggen: zet het eens op een rijtje om te zien om wat voor bedragen het nou eigenlijk gaat en beslis dan wat je wilt en wat je kunt. Je kunt wel heel lang zitten dubben over dit over dat, maar als het prijsverschil eigenlijk dusdanig is dat het - in positieve of in negatieve zin - een no-brainer is, dan ben je gauw klaar toch?

Edit: ah, nu zie ik bedragen :thumbup:
Forzafcb1990
Amerika-ontdekker
Contacteer:

RiverCola schreef:@Dimona: Dat zeggen mensen op dit forum wel vaker! Maar als je zo met je financien omgaat tijdens een reis van drie weken, dan kom je toch wel erg gauw boven je budget uit.

Wij hebben altijd op een klein budget gereisd in de VS (waren toen nog maar net afgestudeerd) en hebben altijd op de kleintjes gelet, anders hadden we die reizen uberhaupt nooit kunnen betalen. Dat betekent dus: een wat goedkopere auto, wat betaalbaardere overnachtingen, of een duurdere overnachting compenseren door elders een goedkoop motel op te zoeken, geen onnodig dure attracties (Disneyland, jesus wat is dat duur, Alcatraz en dat soort toersitische dure meuk), af en toe gewoon eten by een foodstall of klein restaurantje in een minder toeristische buurt. Je koffie niet op Broadway kopen, maar een paar straten verderop enzovoorts enzovoorts enzovoorts. Nu scheelt het dat ik een broertje dood heb aan al die vervelende über toeristische (en overpriced) attracties dus heb ik ook nooit het gevoel gehad dat ik iets miste. Geef mij maar een stadwandeling door een paar authentieke wijken mat aparte winkeltjes en een geweldige lunch en een bezoekje aan een (gratis) gallerie of museum. Wordt ik veel gelukkiger van!

Maar ik begrijp dus heel goed dat voor een heleboel mensen absoluut niet geldt "wat maken die paar tientjes nu uit' en 'op de totaalsom van je reis is het maar zo'n klein bedrag'. Dat is allemaal geredeneerd vanuit mensen met een lekker modaal (of hoger) inkomen :P
Dit dus ;)
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Forzafcb1990 schreef: Die paar niet, maar als je op de auto al pakweg €40 boven budget gaat, en je gaat ongeveer 23 keer op hotel en gaat daar ook al een paar keer boven budget en je gaat naar een MLB game en naar Universal en gaat eens net dat tikkeltje duurder gaan eten enzo.. dan tikt dat snel lekker aan ;)

We hadden steeds een €3000-€3250 in gedachten, en het lijkt er nu we beginnen boeken steeds meer op dat het misschien net iets te krap zal zijn ;) We gaan het er niet om laten, maar we willen nu ook niet opeens op €4000 uitkomen hé ;)
Dat dus! :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer