Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Patmanzzz: ZW omgeving San Francisco

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Patmanzzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis Patmanzzz: ZW omgeving San Francisco

Bericht door Patmanzzz »

begin september rijd ik van Bridgeport (boven Lee Vining) naar Midpines ( Yosemite is een park dat je gemakkelijk verschillende keren kan bezoeken en dat gecombineerd met het feit dat een verblijf buiten het park de helft goedkoper is) via de Tioga Road

na toch al wat opzoekingswerk heb ik nog altijd geen idee of er op de Tioga Road veel of weinig stops-viewpoints zijn ... ik heb het reisverslag van Martin en Marianne van 2004 gelezen én dat van Hinko en daar wordt gesproken van Tuolumne Meadows en Tenaya Lake en dan naar de Valley - dat zijn 2 stops en dan heb je uiteraard nog Olmsted Point .. verder vind ik vooral langere hikes (3 tot 6 mijl enkel) waar je toch al gauw een halve dag moet voor uittrekken ...

ik vraag me dus af of ik niet te snel door de Tioga Road heen zal zijn (zonder stops 2 en een half uur volgens Google maps) en ik beter niet eerst Bodie bezoek (wat ook makkelijk een halve dag is) ... oorspronkelijk zou ik Bodie houden voor een volgend bezoek maar nu twijfel ik of ik de dag wel vol genoeg krijg zonder een heel lange hike te moeten maken ... ter aanvulling Mono Lake heb ik dan al bezocht daags tervoren
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Pak ook eens ons 2006-verslag erbij en dat van 2008.
Behalve Tuolumne Meadows (je kunt naar Soda Springs wandelen) heb je de korte wandelingen naar Dog Lake, Gaylor Lakes, Pothole Dome, een rondje om Tenaya Lake, de wandeling naar May Lake en het view point bij Olmsted Point. Daar krijg je wel een dag mee vol. Zie ook http://www.yosemitehikes.com voor meer wandelmogelijkheden.

Bodie is natuurlijk wel een logische leuze als je vanuit Bridgeport komt.

Marianne
Patmanzzz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

inmiddels al weer wat verder in de planning voor 3 dagen Yosemite!
de eerste dag wordt dus Bodie - Tioga Road met hikes naar Gaylor Lakes - Tuolumne Meadows - Tenaya Lake en Olmsted Point - daarna naar Midpines waar we logeren
op dag 2 wou ik het rustig aan doen en gewoon wat hanging around in de Valley met eerst bezoekje aan Tunnel View en als hike de Sentinel Meadow & Cook's Meadow Loop en Ansel Adams zal ook wel de revue passeren --> zijn er in de valley ook gewoon viewpoint waar geen lange hikes aan verbonden zijn? of maw kan ik me gewoon een ganse dag bezig houden in de valley zonder dat het te druk of te zwaar moet worden??

op dag 3 zou ik de panorama trail dan willen lopen: ook hier heb ik enkele vraagjes
je moet een bus reserveren die vertrekt aan Yosemite Lodge: ik ga begin september dus vermoed ik dat het aangeraden is om de bus van 8u30 te nemen om de hitte enigszins te vermijden (ik ga er vanuit dat er nog op de plaats is op de bus maar misschien is een en ander volzet (ik bel deze avond om te reserveren...) - kan ik mijn auto parkeren aan de lodge ? of moet ik naar een parking in de buurt gaan en een shuttle bus nemen? ik kom uit Midpines en dat is wel zeker een uurtje rijden dus qua timing is een en ander wel belangrijk ...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hadden dit jaar ook zo'n rustdag, hoewel we uiteindelijk toch best nog wel veel gedaan hebben. Had je misschien al gelezen, maar toch nog maar even de link naar ons verslag: http://www.martinenmarianne2013.blogspo ... alley.html
Ik vind de hele vallei een prachtig viewpoint. Zomaar wat wandelen of fietsen is al heerlijk. Langs de Merced river zijn wel fotogenieke plaatjes te vinden. Je zou met de auto een rondje kunnen gaan rijden tot aan de El Capitan brug of Pohono brug en weer terug, en bij de verschillende parkeerplaatsen en picknickplaatsen even stoppen. Kan ook deels lopend en met de El Capitan Shuttlebus.

Ik zou inderdaad de eerste bus nemen, niet zozeer vanwege de hitte, want ik denk dat het in september al wel meevalt, maar omdat het al vroeg donker is.normaal gesproken zal het ook met de bus van 10 uur nog wel lukken om voor het donker terug te zijn in de vallei, maar je moet ook nog een stuk rijden daarna.
Wat ik er van weet is dat de parkeerplaatsen bij de Lodge alleen voor gasten zijn. Het is echter al even geleden dat we daar overnacht hebben. Zelfs las het toegestaan is, heb je natuurlijk kans dat er geen parkeerplaatsen vrij zijn. Dan moet je parkeren op de grote parkeerplaats en de shuttlebus nemen naar de lodge. Reken daar voldoende tijd voor.

Marianne
Patmanzzz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

alle verslagen inmiddels gelezen (ook van andere forumleden waar ik de info vond) waarvoor dank ... de bus info is wel handig want ik zal er vroeg uitmoeten dan die dag om de 8u30 bus te halen ... :)

dag 2 ga ik misschien dan invullen na de tunnel view eerst naar boven naar Glacier Point (ervoor of erachter een van de kleinere hikes (genre 4 km roundtrip)) en nadien naar de valley - zoals reeds gezegd lijkt Yosemite wel het park waar je zeker naar terug komt eens je het gezien hebt - je kan dan telkens een andere hike doen tot je ze allemaal gedaan hebt ...

in ieder geval thx voor de nuttige info!
MacN
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door MacN »

Wij hebben 3 weken geleden de Panorama trail gelopen.

We hebben toen, bij het ophalen van de kaartjes aan de receptie gevraagd of we gewoon bij de Lodge konden parkeren.
Dit was absoluut geen probleem :D . Wij hadden de bus van 08.30 uur en toen was er nog ruim genoeg plek op de parkeerplaats.
Groetjes,
Mac

2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
Patmanzzz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

ik kan me best wel voorstellen dat er langs de kustweg vanaf Morro Bay via Monterrey en San Francisco heel wat fotogenieke plaatsen zijn maar zijn er ook evenveel pull outs? of is het voornamelijk genieten in de auto van de zichten?

voor de goede orde ik heb al heel wat opzoekingswerk gedaan betreffende de highlights dus ik bedoel niet Hearst Castle - Monterrey Aquarium - Hollow Beach State Park en dergelijke maar eerder of er mogelijkheid is om zich aan kant te zetten wanneer je een mooi plekje ziet ...
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Niet extreem veel, maar er zijn zeker ook pullouts.
Patmanzzz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

als je de avondtour in Alcatraz wil boeken (vertrek 5u55 PM) ... hoe lang op voorhand moet je dan aanwezig zijn? ... ik vertrek die dag van omgeving Monterey naar SF en alhoewel ik de mooiste stukken strand en rotsen dan wellicht al gezien heb, blijft een stop natuurlijk niet uit te sluiten ... ik zou normaal eerst inchecken bij hotel en dan richting vertrekplaats ... maar moet je er veel op voorhand zijn? of een half uurtje op voorhand volstaat? (geen idee of er zware controles zijn op wat je meehebt ...) ... mag een statief trouwens mee?
Patmanzzz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

na maanden research en puzzelen is mijn roadbook (100 pagina's) eindelijk klaar :)
theoretisch kan er dan ook weinig mislopen :)) (al kan het weer - zoals in Page begin augustus) natuurlijk nog een en ander in de war sturen...)

hieronder de definitieve route:

di 20/08 Brussel - Phoenix (Best Western Airport Inn)
wo 21/08 Phoenix - Prescott (Watson Lake Park/Granite Dells) - Sedona (Chapel of the Holy Cross - Cathedral Rock East or West) (Best Western Plus Inn of Sedona)
do 22/08 Sedona (panorama point - Devil's Bridge Trail - Schnebly Hill Road) - Grand Canyon (Bright Angel Lodge & Cabins)
vr 23/08 Grand Canyon (stops die op de West weg liggen + South Kaibab trail gedeeltelijk - Hopi point sunset) (Bright Angel Lodge & Cabins)
za 24/08 Grand Canyon (Yaki point sunrise - Grandview point - Desert view) - Tuba City (Balanced Rock - Coal Mine Canyon - Blue Canyon - Elephant feet) - Page (Lake Powell motel)
zo 25/08 Page (Glencanyon dam viewpoint - Waterholes Slot Canyon - Horseshoe Bend - gedeelte van de weg naar Alstrom point - Studhorse point) (Lake Powell motel)
ma 26/08 Page (The Wave) - Bryce Canyon (Best Western Ruby's Inn)
di 27/08 Bryce Canyon (viewpoints + Queens Garden & Navajo Loop trail + Fairyland trail + sunset point sunset) (Best Western Ruby's Inn)
wo 28/08 Bryce Canyon (sunset point sunrise) - Red canyon - Cedar Breaks NM - Snow Canyon State Park - Overton (North Shore Inn at lake Mead)
do 29/08 Overton - Valley of Fire State Park - Las Vegas (Caesars Palace)
vrij 30/08 Las Vegas (Caesars Palace)
za 31/08 Las Vegas - Death Valley (Furnace Creek ranch)
zo 01/09 Death Valley - Lone Pine (Alabama Hills) - June Lake Loop - Mono Lake - Bridgeport (Annett's Mono Village)
ma 02/09 Bridgeport - Bodie - Tioga Pass (Gaylor Lakes - Olmsted point - Tenaya Lake - Tuolumne meadows) - Midpines (Yosemite JuniperCrest)
di 03/09 Midpines - Yosemite NP (Tunnel View - Glacier point road (Taft point - Washburn point - Glacier point) - Sentinel Meadow & Cook's meadow Loop - Midpines (Yosemite JuniperCrest)
wo 04/09 Midpines - Yosemite NP (Panorama trail) - Midpines (Yosemite JuniperCrest)
do 05/09 Midpines - Pacheco State Park - Pinnacles National Monument - Morro Bay State Park - San Luis Obispo (Quality Suites Central Coast)
vrij 06/09 San Luis Obispo - Hearst Castle- Piedras Blancas Seal Rockery - Gamboa point - Julia Pfeiffer Burns State - Pfeiffer Beach - Abalone Cove Vista point - Garrapata State Park - Marina (Ramada Marina)
za 07/09 Marina - Point Lobos State Nature reserve - 17 Miles Drive - Monterrey Bay Aquarium - Marina (Ramada Marina)
zo 08/09 Marina - Pigeon Pint Light Station Historic Park - Bean Hollow State Beach - San Francisco (Baker Beach vista point) (Beresford Arms)
ma 09/09 San Francisco (highlights) (Beresford Arms)
di 10/09 San Francisco (highlights) (Bay Landing Hotel)
wo 11/09 San Francisco - Brussel
sabrinacom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door sabrinacom »

Ziet er goed uit! Ik ben vooral benieuwd naar 24/8...
Hou je een blog bij?
Patmanzzz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

respect voor de mensen die tijd hebben om er een blog-reisverslag op na te houden :thumbup: - de weinige tijd die er overblijft, hou ik me bezig om de foto's van mijn fototoestellen/video te halen - en alle te backuppen en er daarna voor te zorgen dat alle batterijen opgeladen worden

ik probeer sowieso nadien iets te posten over het hoe en wat en als je specifieke vragen hebt dan stuur je maar berichtje ...
Patmanzzz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

Vandaag o.a. Balanced rock, coalmine canyon en blue canyon gedaan... Balanced rock: bijzonder eigenlijk wel dat hij daar zo staat... Coalmine canyon was indrukwekkend prachtig, blue canyon was ook wondermooi maar we hadden te weinig tijd om er lang te blijven ... Denk dat er deel van de five padres is afgedonderd maar moet de fotoos nog checken ... High clearance en awd is verplicht denk ik en de "steile rit" naar beneden richting blue canyon viel heel goed mee ... Ik heb geen y splitsing gezien, gewoon altijd de hoofdbaan gevolgd en nadien de noordelijke doorsteek gemaakt, ook altijd rechtdoor...
sabrinacom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door sabrinacom »

Goed om te horen! Veel plezier nog verder!
Patmanzzz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

Momenteel in Page: regen regen regen.. Veel kan je niet doen ... En wellicht valt "the wave" morgen ook in het water :? ... Bummer!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik ben bang dat er nog meer gaat vallen vandaag jongen!
Bijlagen
image.jpg
Patmanzzz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

Grijze regenachtige dag vandaag alweer.... Gisteren het pariastation bezocht .. Wat een onbeleefde ranger daar... Met onze smoel wat lachen ... Julli moeten wel Duitsers zijn als julli zo voorbereid zijn (ik vroeg ook info over toestand wegen richting Alstrom en Studhorse) ... Volgens hem is de House Rock Valley geen optie want de wash die je over moet staat diep ... Maar we mochten gerust gaan als amateurs zodat we als brug konden dienen voor de professionele off road rijders :shock:
Ik had van de ranger dan wat meer professionalisme verwacht...
Enfin, zelf met de 4x4 ga ik het risico niet nemen om midden in de rivier vast te zitten met al onze bagage ...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je gaat niet? Ook niet vanaf de andere kant de HRV Road inrijden? Is nu een giga omweg natuurlijk .. Jeetje wat balen!

Marianne
Patmanzzz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

Rondrijden was een optie maar de plaatselijke buienradar slaat tilt boven de Wave en wat heb je eraan om in de gietende regen daar te gaan lopen en enkele verdronken fotoos te nemen en er intussen voor te zorgen dat je je cameras niet beschadigd .. Als je er al geraakt via de omweg want ook daar is er een wash en het zal sowieso een modderige road zijn ... Als je pech hebt slip je weg of je rijdt je vast .... En probeer daar dan maar iemand te bereiken ... Het is jammer maar voor mij het risico niet waard in deze weersomstandigheden
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Bijna exact een jaar geleden stonden wij daar ook. We hebben beslist om het wel te proberen (wij wilden heel graag naar buckskin gulch). We zijn zover mogelijk doorgereden, maar het was echt onmogelijk voor een normale auto om over de wash te geraken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer