Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Brand richting Yosemite
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Brand richting Yosemite
Hier wat actuele foto's: http://gigapica.geenstijl.nl/2013/08/hu ... yosem.html
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Volgende week zaterdag hebben wij een nacht geboekt ik curry village. Nu staat er duidelijk aangegeven hoe daar te komen, maar zoals ook al eerder werd gevraagd: is het (voor nu in ieder geval) zeker dat het mogelijk is om vanuit curry village via de tioga pass door te reizen naar death valley? Hierover kan ik geen bevestiging vinden.
-
- Amerikafan
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Ja voor nu is dat mogelijk. De 120 is vanuit het westen nu dicht tot aan Crane Flat campground. Dit is wel bij het begin van de Tioga Pass. Naar het oosten toe is de weg nu dus nog open. Hou de berichten in de gaten, het kan snel veranderen.Quirinho schreef:Volgende week zaterdag hebben wij een nacht geboekt ik curry village. Nu staat er duidelijk aangegeven hoe daar te komen, maar zoals ook al eerder werd gevraagd: is het (voor nu in ieder geval) zeker dat het mogelijk is om vanuit curry village via de tioga pass door te reizen naar death valley? Hierover kan ik geen bevestiging vinden.
Wij staan 18 september op Crane Flat, tenminste dat hopen we...

In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hopen maar... We kijken al een half jaar uit naar deze reis. Zou doodzonde zijn nu een prachtig stuk te moeten missen. En de natuur die verloren gaat uiteraard!
- 4me
- Amerikafan
- Contacteer:
Zal de leeftijd wel zijn.......maar ik snap het ff niet meer
Ik lees in de reacties dat ....
* Alle toegangswegen behalve de 120 aan de westkant zijn open.
* Highway 120 west of Yosemite are closed between the Highway 49 south junction (outside the park)
* Ik zie nergens staan dat je niet vanuit Yosemite naar het oosten zou kunnen gaan.
De afsluiting is alleen in het uiterste westelijke deel van Yosemite en het stuk naar Groveland.
Zoals de situatie nu is:
Kunnen wij vanaf Mariposa via de Tioga richting Mammoth Lakes rijden? Dus West naar Oost.......
(Nr. 140 en dan bij Crane Flat de US 120 - Tioga Rd - op)
Sorry voor het dubbel vragen, maar het duizelt me nu
Jeannine

* Alle toegangswegen behalve de 120 aan de westkant zijn open.
* Highway 120 west of Yosemite are closed between the Highway 49 south junction (outside the park)
* Ik zie nergens staan dat je niet vanuit Yosemite naar het oosten zou kunnen gaan.
De afsluiting is alleen in het uiterste westelijke deel van Yosemite en het stuk naar Groveland.
Zoals de situatie nu is:
Kunnen wij vanaf Mariposa via de Tioga richting Mammoth Lakes rijden? Dus West naar Oost.......
(Nr. 140 en dan bij Crane Flat de US 120 - Tioga Rd - op)
Sorry voor het dubbel vragen, maar het duizelt me nu

Jeannine
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, je verwoordt het goed, waar zit het probleem?
De 120 aan de westkant is niet open, maar aan de oostkant wel.
Pak er eens een kaart bij, bijvoorbeeld dit kaartje. (Je kunt klikken voor een iets groter formaat.)
Het afgesloten deel van de 120 is het deel tussen Crane Flat en hodgdon Meadows, en verder naar het westen.
Vanuit Mariposa kun je via de 140 het park binnenrijden en dan naar Crane Flat en verder naar het oosten.
Op http://www.nps.gov/yose vind je nog meer kaarten (onder directions), maar die zijn misschien wat te gedetailleerd.
Marianne

De 120 aan de westkant is niet open, maar aan de oostkant wel.
Pak er eens een kaart bij, bijvoorbeeld dit kaartje. (Je kunt klikken voor een iets groter formaat.)
Het afgesloten deel van de 120 is het deel tussen Crane Flat en hodgdon Meadows, en verder naar het westen.
Vanuit Mariposa kun je via de 140 het park binnenrijden en dan naar Crane Flat en verder naar het oosten.
Op http://www.nps.gov/yose vind je nog meer kaarten (onder directions), maar die zijn misschien wat te gedetailleerd.
Marianne
- 4me
- Amerikafan
- Contacteer:
Zal de leeftijd en de warmte zijn
Bedankt voor je toelichtingen en we gaan nu verder afwachten
Voor straks..... slaap lekker
Jeannine

Bedankt voor je toelichtingen en we gaan nu verder afwachten

Voor straks..... slaap lekker
Jeannine
-
- Amerika-ontdekker
Vlieg mee met een blusvliegtuig boven Yosemite. Indrukwekkend!!
http://www.liveleak.com/ll_embed?f=ee9678902ac4
http://www.liveleak.com/ll_embed?f=ee9678902ac4
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
http://www.latimes.com/local/la-me-yose ... 3528.story
Nog meer nieuws, en vanochtend hier ook op nu.nl.
Nog meer nieuws, en vanochtend hier ook op nu.nl.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Wij zitten ook te balen, vertrekken a.s vrijdag naar de usa en zullen rond 14 september vanuit las vegas richting yosemite rijden.
Hopelijk is tegen die tijd de brand onder controle, anders overwegen we om uit te wijken naar sequoia.
Hopelijk is tegen die tijd de brand onder controle, anders overwegen we om uit te wijken naar sequoia.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het lijkt me wat voorbarig om nu te zitten balen
, het grootste deel van het park is gewoon open en heeft niet of nauwelijks last van de rook. Sequoia - en ook Kings Canyon - is natuurlijk wel een mooi alternatief.
Marianne

Marianne
Bosbranden Yosemite/SF
Hallo iedereen,
Bij ons komt het nu dagelijks op het nieuws hoe erg de bosbranden zijn rond SF / Yosemite. In SF is reeds de noodtoestand uitgeroepen en de water - en energievoorziening is bedreigd. WIj vertrekken vrijdag naar de USA en zullen in Yosemite zijn 08/09 om dan door te rijden naar SF 10/09.
Iemand die ter plaatse is of kennis heeft van hoe erg de toestand er momenteel is? Ik hoop immers dat wij zonder problemen kunnen rijden van Yosemite naar SF...
Thanks!
Bij ons komt het nu dagelijks op het nieuws hoe erg de bosbranden zijn rond SF / Yosemite. In SF is reeds de noodtoestand uitgeroepen en de water - en energievoorziening is bedreigd. WIj vertrekken vrijdag naar de USA en zullen in Yosemite zijn 08/09 om dan door te rijden naar SF 10/09.
Iemand die ter plaatse is of kennis heeft van hoe erg de toestand er momenteel is? Ik hoop immers dat wij zonder problemen kunnen rijden van Yosemite naar SF...
Thanks!
-
- Amerika-ontdekker
We gaan het inderdaad vanzelf zien maar een alternatief is nooit wegMartin & Marianne schreef:Het lijkt me wat voorbarig om nu te zitten balen, het grootste deel van het park is gewoon open en heeft niet of nauwelijks last van de rook. Sequoia - en ook Kings Canyon - is natuurlijk wel een mooi alternatief.
Marianne

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Bosbranden Yosemite/SF
Voor vragen over het park kun je altijd het beste op de NPS-site kijken. Zie http://www.nps.gov/yose. En er loopt ook al een topic over, zie hier.
Marianne
Marianne
Wij zullen 10/09 wegrijden vanaf Yosemite naar San Francisco toe... Via de 120 dus... En die is nu net afgesloten als ik het goed begrijp??
Heeft er iemand alternatieve routes die wij eventueel kunnen inplannen? WIj hopen natuurlijk dat het tegen dan al wat meer in orde is, maar ik vrees ervoor..
Danku!
Heeft er iemand alternatieve routes die wij eventueel kunnen inplannen? WIj hopen natuurlijk dat het tegen dan al wat meer in orde is, maar ik vrees ervoor..
Danku!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lees dit topic even door, en bekijk de NPS-site. Je kunt ook met googlemaps zien wat de mogelijkheden zijn als je de 120 moet vermijden. In jouw geval is de 140 een alternatief. Maar je kunt ook de 41 (via Oakhurst) nemen, is ook handig als je nog naar de Mariposa Grove wilt. Maar zoals ik al zei, bekijk de NPS-site goed, daar staat alles wat je moet weten. Kijk ook eens naar de kaarten daar (onder directions).
Ik vind een papieren kaart ook altijd handig; je kunt alle genoemde wegen vinden op bijvoorbeeld de Hallwag (nr 5). Die kaart kun je hier kopen.
Marianne
Ik vind een papieren kaart ook altijd handig; je kunt alle genoemde wegen vinden op bijvoorbeeld de Hallwag (nr 5). Die kaart kun je hier kopen.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ik begin toch wel een beetje angstig te worden... Over een 10 dagen zit ik in Curry Village maar als het zo door gaat ben ik bang dat ik moet gaan uitwijken 

-
- Amerika-ontdekker
Wij zitten vanaf zondag 8 sept. 2 nachten op Housekeeping Camp. Ik denk dat het wel meevalt en dat het gewoon geopend zal blijven!
Maar wat een brand zeg..
Maar wat een brand zeg..
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 1295 Weergaves
-
Laatste bericht door Thierry73