Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Je Amerikaanse huis - show & tell

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Je Amerikaanse huis - show & tell

Bericht door smittenimmigrant »

Elke keer dat ik een huis in Colorado zie, krijg ik kriebels. Dat is zeker een gebied waar ik nog wel eens zou willen wonen. Volgens mij went dat uitzicht nooit!

Enne Dento, nou ben ik gelijk je hele blog aan het teruglezen!
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Dank je :lol: Dat krijg je als je dingen op het werk met tussenpozen schrijft, dan vergeet je wat je al had gezegd :lol: We hebben inderdaad plannen om de basement af te werken, maar we moeten eerst alles eens op een rij zetten. We willen liefst ook de crawl space uitgraven, want de fundering loopt helemaal door, en het zou 400 sq ft nog eens aan de 900 toevoegen - plus het heeft al een heat register en verlichting.

Onze energierekening schommelt met het seizoen. In de winter meer gas dan electriciteit, in de zomer andersom. In de maanden maart tot en met mid-juni en eind september tot en met oktober is onze electriciteitsrekening zo'n $42 per maand. Nu, in deze periode met voortdurend temperaturen boven de 30°C is die rekening zo'n $120, waarbij het huis voortdurend op 71°F wordt gehouden, met 's nachts boven een temperatuur van 68°F (er zijn aparte verwarmings-/airco units voor boven en beneden). Ik heb een hekel aan te warm zijn, dus staat de airco hier vrijwel de hele dag aan. Als we op het werk zijn gaat de temperatuur wat omhoog, en tegen de tijd dat we thuiskomen is het weer lekker koel.

We hebben van 's middags 13:00 uur tot zonsondergang de zon aan de achterkant van het huis waar woonkamer en de slaapkamer liggen, dus het warmt dan flink op. Desondanks valt het met de rekening nog mee.

Bij gas is het iets anders. Voor de zomermaanden is het zo'n $8 per maand, in de wintermaanden zo rond de $80.

Dit geldt dus voor het koelen/verwarmen van alle drie de verdiepingen.

In ons vorige huis, uit 1930 en 1300 sq ft betaalden we zowel aan electriciteit als aan gas het dubbele, en dat huis stond onder 80 jaar oude bomen die schaduw gaven.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Oh, en nee, (nog) geen solar, hoewel het huis wel geheel erop is voorbereid.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Dento - Ik bedoelde dat het duidelijk was dat je plannen had met/voor je basement en dat de basement dus 'vooraan in je brein zit'.
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

Petra/VS schreef:Wij hebben een walk-in attic en een walk-out basement ;).
In plaats van een One-Way-street een One-Way-house ?
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Prachtig huis, Dento! Daar zou ik ook wel in kunnen wonen, mooi huis en een mooie omgeving zo te zien! :thumbup:
Rudolfje
Amerikafan

Bericht door Rudolfje »

Beetje druk op het werk vandaar een verlate reactie op de vragen over ons huis:
Onze basement is een walk-out basement, deur zit aan de zijkant van het huis. Door vele ramen en het glas in de deur is het geen donker hol geworden.
De foto van de voorkant van ons huis is van later datum en is genomen in de winter, ons gras wordt in de winter geel en rond maart/april kleurt het weer groen.
We hebben het huis in 2010 voor 390.000 USD gekocht en de hypotheek is 2.200 USD per maand. Hou in de gaten dat de je maandbedrag hier inclusief reservering voor onroerend goed belasting en verzekering is en het is ook afhankelijk van de looptijd van de lening. Wij hebben een 20 jaar hypotheek en betalen meer per maand maar onze rente is wel lager. Over rente gesproken hier in Georgia kun je die ook aftrekken van de belasting. Onze hypotheek is een annuïteiten hypotheek en we bouwen dus ook vermogen op.
We hebben na aanschaf van het huis de keuken en badkamer laten verbouwen, in de keuken een nieuw blad en de badkamer is volledig onder handen genomen. Verder hebben we interieur laten verven.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

En ja, logisch dat je de prijs weglaat als het afbetaald is haha, had ik even niet aan gedacht :D
Laatst gewijzigd door Ziva op 22 aug 2013, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ja, want je wilt er natuurlijk niet constant aan herinnerd worden hoe duur het ook al weer was :D
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Rudolfje schreef: We hebben het huis in 2010 voor 390.000 USD gekocht en de hypotheek is 2.200 USD per maand. Hou in de gaten dat de je maandbedrag hier inclusief reservering voor onroerend goed belasting en verzekering is en het is ook afhankelijk van de looptijd van de lening. Wij hebben een 20 jaar hypotheek en betalen meer per maand maar onze rente is wel lager. Over rente gesproken hier in Georgia kun je die ook aftrekken van de belasting. Onze hypotheek is een annuïteiten hypotheek en we bouwen dus ook vermogen op.
Klinkt als een heel verstandige zet. Sneller aflossen en over de totale looptijd dus minder rente betalen. :thumbup:

@Ziva: Wat leuk om, na alle verhuis- en promotieverhalen, nu dan de foto's van jullie huis te zien! Vind de voorkant van het huis er heel gezellig uit zien, met die porch. Het leek wel alsof ik heeeel veel kinderkamers zagen, maar volgens mij hebben jullie er maar 2 :? :lol:
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Haha ja, we hebben er maar 2 kids gelukkig. En dit waren de foto's van het huis voordat we het kochten, die mensen hadden 3 kinderen. De keuken hebben we intussen "modern" zwart geverfd want ik vond dat eiken erg oubollig en de inrichting is ook helemaal anders. Dat zijn ook niet onze meubelen die je ziet. En ja, ik word ook nog steeds blij als ik de oprit oprij. De zijkant staat nu helemaal vol met van die coneflowers (lijkt op zonnebloemen) en dat is wel een mooi gezicht. Ik maak nog wel een keer nieuwe foto's als we op orde zijn :)
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

De achtertuin zag er ook nog uit als 'een projectje'. Lijkt me heerlijk om zo'n tuin helemaal mooi te maken, met veel verschillende 'wilde' planten en veel kleuren!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dat dachten wij ook en hebben een border in de achtertuin aangebracht. Grote spijt van! Onkruid groeit als kool en overwoekert alles, zodat we eigenlijk ieder weekend wel zouden moeten wieden, maar in de zomer is het snikheet en vind alles wat bijt en prikt mij heerlijk. Ik heb er een gruwelijke hekel aan tuinieren van gekregen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Hahaha ik begrijp precies wat je zegt Petra, tuinieren is af en toe wel afzien hier. Buiten de hitte in de lente/zomer/herfst word je ook echt lekgestoken door de muggen en doordat alles onwijs snel groeit heb je er best veel werk aan. Heel vroeg in de ochtend en in de avond is het goed te doen meestal.

Toen ik hier net kwam wonen had ik ook van die leuke hangplantjes gekocht voor op de porch maar ik moet eerlijk bekennen dat ik voor ons nieuwe huis "nepperds" heb gekocht haha. Een stuk minder mooi maar het is gewoon best lastig om sommige planten/bloemen mooi te houden.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Petra/VS schreef:Dat dachten wij ook en hebben een border in de achtertuin aangebracht. Grote spijt van! Onkruid groeit als kool en overwoekert alles, zodat we eigenlijk ieder weekend wel zouden moeten wieden, maar in de zomer is het snikheet en vind alles wat bijt en prikt mij heerlijk. Ik heb er een gruwelijke hekel aan tuinieren van gekregen.
Waarom laat je geen mulch brengen? Dat scheelt echt enorm in het onkruid. Hier heeft zo'n beetje iedereen mulch, zelfs de scholen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En eerst een goede kwaliteit worteldoek op de grond, en daar dan een pak mulch overheen. Werk super goed!!
(wel jaarlijks je mulch aanvullen, want een pak dat 8cm dik ligt werkt veel efficienter dan een pak dat 3 cm dik ligt; op die manier blijft je worteldoek ook ok)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Het heeft voor mij een paar jaar geduurd voordat ik door had wat hier wel en niet goed groeit, en in plaats van te vechten met planten die steeds veel zorg nodig hebben, heb ik nu alleen vaste planten die het ook zonder heel goed doen en mooi uitzien. En veel mulch, en ik hoef echt niet zo heel vaak onkruid uit te trekken. Plus alles staat dicht op elkaar, wat ook helpt met onkruid tegen te gaan. En sommige onkruidsoorten zijn eetbaar. Lambsquarter is zelfs lekkerder dan spinazie :)
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Mulch hebben wij ook, maar dat helpt lang niet afdoende (of zelfs helemaal niet). Maar mijn grootste probleem zijn de stekende en bijtende insekten waardoor ik in de zomer echt niet in de tuin wil werken. Onze achterburen doen bovendien helemaal niets aan hun achtertuin en ik vermoed dat veel van hun onkruid gewoon ook lekker onze tuin binnenkruipt, mulch of geen mulch.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ha ! Wij lieten - bij vorige huis, nieuwbouw - na een paar jaar sparen ook de achtertuin aanleggen. En vroegen of het er wat 'verwilderd' uit kon zien. Nou dat hebben we geweten. Be careful what you wish for, you might get it !
De fruitbomen sloegen een blik op mij en besloten meteen dood te gaan. (Ok, was een combinatie van eerst teveel regen, toen te droog/heet).
Het gras deed het goed, tot het deed wat sommige grassoorten klaarblijkelijk deon hier: enorme slierten vormen doe overal door je tuin woekeren.
Dagen van uitrukken en wegtrekken enz. leverden weinig resultaat op, het groeide alleen maar harder aan.
Bovendien was ik onvoorzichtig, werkte achterin de tuin in een dunne broek met wijde pijpen - en ben klaarblijkelijk gebeten door een spin. Dat is gaan ontsteken en ik ben er aardig ziek van geweest. "Spinnen poetsen hun tanden niet" verklaarde mijn huisarts later. Het is nu drie jaar later en je kunt de plekken waar de fangs erin gegaan zijn, nog steeds zien.

RiverCola, er zijn voors en tegens mbt. kortere looptijden. Als je maandelijkse kosten hoger zijn doordat je sneller afbetaald, loop je kans eerder in de problemen te komen bij ziekte/werkloosheid enz. Als je een hypotheek kiest waarbij je zonder boete of andere problemen vervroegd kunt aflossen kun je het 'extra' bedrag dat je kunt missen beter op een spaarrekening zetten. Overigens tonen de statistieken dat de meeste mensen ong. zeven jaar in een huis wonen, gemiddeld.
In de US is het belangrijk 20% te kunnen aanbetalen. Betaal je minder aan, dan moet je meestal PMI betalen, een soort verzekering mbt. je hypotheek-aflossing. Dat kan maandelijks op een hypotheek van $ 350,000 toch snel zo'n $ 150 zijn.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Ook ik had er geen kosten bijgezet omdat beide huizen geen leningen hebben. En wij hebben dezelfde problemen met tuinonderhoud. Ik ben nu op zoek naar een alternatief voor gras, want wat een werk is het hier om je gras groen en onkruidvrij te houden. Met, in mijn mening, te veel kunstmest en gif. Wanneer wij zo hard moeten werken om iets te laten groeien, misschien is het dan niet het juiste product in dit klimaat. Misschien moet ik crabgrass zaaien, want dat wil overal wel groeien :lol:. Op z'n floridiaans, in massachusetts.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer