Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Bass_xxl: van Phoenix naar Los Angeles
Re: Reis Bass_xxl: van Phoenix naar Los Angeles
Beste Marianne,
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. De overlook trail heb ik genoteerd. Heb voor Kings en Sequoia de John Muir Lodge in Grant Grove Village gevonden voor de periode dat wij er zijn. Als ik het goed begrijp kan je vanuit hier goed de twee NP doen in twee dagen, toch? MV lijkt mij heel erg mooi om doorheen te rijden, lijkt mij leuker dan de boottocht persoonlijk. En dat je moet reserveren voor de Upper Antilope Canyon is inderdaad niet handig in ons geval. Dat zal dan de Lower AC worden. En die helikoptervlucht, ja...... dat is eigenlijk puur om een keer mee te maken (nog nooit in zo'n ding gezeten haha). Ben met je eens dat het een dure trip is, en dat je er een hoop andere dingen van kunt doen daar (suggesties). Zal het weekend het schema aanpassen en erop zetten. Ben benieuwd wat je er dan uiteindelijk van vindt. In ieder geval weer bedankt voor je moeite.
Had nog een vraagje m.b.t. tolwegen. Zijn die er veel op de route die wij willen gaan doen dat je weet? Ik had iets gelezen dat je met een huurauto bij tolwegen kunt doorrijden, en dat dit dan achteraf op je creditcard wordt belast. Scheen handig te zijn als er lange wachtrijen zouden staan.
Groetjes,
Bas.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. De overlook trail heb ik genoteerd. Heb voor Kings en Sequoia de John Muir Lodge in Grant Grove Village gevonden voor de periode dat wij er zijn. Als ik het goed begrijp kan je vanuit hier goed de twee NP doen in twee dagen, toch? MV lijkt mij heel erg mooi om doorheen te rijden, lijkt mij leuker dan de boottocht persoonlijk. En dat je moet reserveren voor de Upper Antilope Canyon is inderdaad niet handig in ons geval. Dat zal dan de Lower AC worden. En die helikoptervlucht, ja...... dat is eigenlijk puur om een keer mee te maken (nog nooit in zo'n ding gezeten haha). Ben met je eens dat het een dure trip is, en dat je er een hoop andere dingen van kunt doen daar (suggesties). Zal het weekend het schema aanpassen en erop zetten. Ben benieuwd wat je er dan uiteindelijk van vindt. In ieder geval weer bedankt voor je moeite.
Had nog een vraagje m.b.t. tolwegen. Zijn die er veel op de route die wij willen gaan doen dat je weet? Ik had iets gelezen dat je met een huurauto bij tolwegen kunt doorrijden, en dat dit dan achteraf op je creditcard wordt belast. Scheen handig te zijn als er lange wachtrijen zouden staan.
Groetjes,
Bas.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt ook vanuit Tusayan een helikoptervlucht maken; misschien wel goedkoper en minder tijdrovend. Dan heb je een volle dag voor Las Vegas.
Je hebt alleen tol bij de bruggen in SF (alleen als je de stad binnenrijdt als ik me niet vergis). Verder nergens. Er is een topic over, misschien even de (google)zoekfunctie op het forum proberen.
Marianne
Je hebt alleen tol bij de bruggen in SF (alleen als je de stad binnenrijdt als ik me niet vergis). Verder nergens. Er is een topic over, misschien even de (google)zoekfunctie op het forum proberen.
Marianne
Beste Marianne (en uiteraard alle andere fantastische forum gebruikers),
Heb weer wat aangepast. Heb een extra dag GC nu op dag 3, wel ten koste van een dag in Zion. Zo zouden we eventueel een helikoptervlucht kunnen maken vanuit Tusayan. MV heb ik toegevoegd op dag4.
Dag1: AMS-LAX-Phoenix-Camp Verde (overnachten in Camp Verde)
Dag2: Camp Verde- Grand Canyon ( senic route via Sedona alt 89) Bright Angel trail (overnachten aan de Rim, nog te boeken.)
Dag3: GC (helikoptervlucht Tusayan) een trail doen.
Dag4: GC-MV (overnachten in hetzelfde hotel als uit je verslag van 2008)
Dag5: MV-Page (onderweg stoppen bij Lower Antilope Canyon, die ligt richting Page nu rechts als het goed is. Overnachten in Page)
Dag6: Page- Bryce (onderweg stoppen bij Horseshoe Bend, en Lake Powell) overnachten in Bryce. Nog boeken.
Dag7: Bryce-Zion (overnachten in Springdale waarschijnlijk.)
Dag8: Zion- Las Vegas (overnachten in Las Vegas aan de strip tijdens verblijf.)
Dag9: Las Vegas (waarschijnlijk shoppen in de Premium Valley Outlet North in de ochtend/middag)
Dag10: Las Vegas- Death Valley (misschien toch overnachten in Death Valley als dit mogelijk is. Anders Lone Pine of Bishop).
Dag11: Death Valley- Yosemite (overnachten Curry Village, reeds geboekt)
Dag12: Yosemite
Dag13: Yosemite
Dag14: Yosemite-Kings Canyon
Dag15: Kings Canyon-Seqoia NP
Dag16: Sequoia- San Francisco
Dag17: San Francisco
Dag18: San Francisco
Dag19: San Francisco-Monterey
Dag20: Monterey-San Simeon (17 mile drive)
Dag 21: San Simeon-LA
Dag 22:LA (Hollywood Hills/Beverly Hills/Rodeo drive)
Dag 23 LAX-AMS
Dan willen we in MV de 17 mile drive doen. Heb veel verschillende dingen op het forum gelezen. We hebben een SUV gehuurd, weet niet of deze per definitie 4WD zijn. Maar als je voorzichtig bent moet het goed te doen zijn volgens mij. In Death Valley zou ik eventueel in het Panamint Springs willen overnachten. En bij Kings en Sequoia in de John Muir Lodge. Als ik deze lodge op de kaart bekijk ligt hij een beetje tussen de twee NP in. En zou je LA laten vervallen en bij Highway 1 plakken, of zo laten staan? Ben benieuwd naar de reactie(s).
Groetjes,
Bas.
Heb weer wat aangepast. Heb een extra dag GC nu op dag 3, wel ten koste van een dag in Zion. Zo zouden we eventueel een helikoptervlucht kunnen maken vanuit Tusayan. MV heb ik toegevoegd op dag4.
Dag1: AMS-LAX-Phoenix-Camp Verde (overnachten in Camp Verde)
Dag2: Camp Verde- Grand Canyon ( senic route via Sedona alt 89) Bright Angel trail (overnachten aan de Rim, nog te boeken.)
Dag3: GC (helikoptervlucht Tusayan) een trail doen.
Dag4: GC-MV (overnachten in hetzelfde hotel als uit je verslag van 2008)
Dag5: MV-Page (onderweg stoppen bij Lower Antilope Canyon, die ligt richting Page nu rechts als het goed is. Overnachten in Page)
Dag6: Page- Bryce (onderweg stoppen bij Horseshoe Bend, en Lake Powell) overnachten in Bryce. Nog boeken.
Dag7: Bryce-Zion (overnachten in Springdale waarschijnlijk.)
Dag8: Zion- Las Vegas (overnachten in Las Vegas aan de strip tijdens verblijf.)
Dag9: Las Vegas (waarschijnlijk shoppen in de Premium Valley Outlet North in de ochtend/middag)
Dag10: Las Vegas- Death Valley (misschien toch overnachten in Death Valley als dit mogelijk is. Anders Lone Pine of Bishop).
Dag11: Death Valley- Yosemite (overnachten Curry Village, reeds geboekt)
Dag12: Yosemite
Dag13: Yosemite
Dag14: Yosemite-Kings Canyon
Dag15: Kings Canyon-Seqoia NP
Dag16: Sequoia- San Francisco
Dag17: San Francisco
Dag18: San Francisco
Dag19: San Francisco-Monterey
Dag20: Monterey-San Simeon (17 mile drive)
Dag 21: San Simeon-LA
Dag 22:LA (Hollywood Hills/Beverly Hills/Rodeo drive)
Dag 23 LAX-AMS
Dan willen we in MV de 17 mile drive doen. Heb veel verschillende dingen op het forum gelezen. We hebben een SUV gehuurd, weet niet of deze per definitie 4WD zijn. Maar als je voorzichtig bent moet het goed te doen zijn volgens mij. In Death Valley zou ik eventueel in het Panamint Springs willen overnachten. En bij Kings en Sequoia in de John Muir Lodge. Als ik deze lodge op de kaart bekijk ligt hij een beetje tussen de twee NP in. En zou je LA laten vervallen en bij Highway 1 plakken, of zo laten staan? Ben benieuwd naar de reactie(s).
Groetjes,
Bas.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zou het zo laten.
Ik neem overigens aan dat je maar een deel van de bright angel trail gaat lopen? Ik heb niet je hele topic teruggelezen, dus kan een domme vraag zijn..maar dat red je iig qua tijd niet. Die volle dag GC zou ik persoonlijk niet doen, behalve als je dag 2 pas laat aankomt, dan natuurlijk wel.
Bryce, maar vooral Zion ga je wel een beetje snel, maar dat is nou eenmaal niet anders. Ik zou daar van te voren je trail al uitzoeken.
Ik neem overigens aan dat je maar een deel van de bright angel trail gaat lopen? Ik heb niet je hele topic teruggelezen, dus kan een domme vraag zijn..maar dat red je iig qua tijd niet. Die volle dag GC zou ik persoonlijk niet doen, behalve als je dag 2 pas laat aankomt, dan natuurlijk wel.
Let wel even op dat je voor de Horseshoe bend (ligt net ten zuiden van Page en dus niet op de weg naar Bryce overigens) minimaal zo'n 1 tot 1.5u kwijt bent. Mocht je 'op tijd' klaar zijn met de lower canyon, dan zou ik die al op dag 5 meepakken. Met zonsondergang overigens een schitterend gezicht!Dag6: Page- Bryce (onderweg stoppen bij Horseshoe Bend, en Lake Powell) overnachten in Bryce. Nog boeken.
Bryce, maar vooral Zion ga je wel een beetje snel, maar dat is nou eenmaal niet anders. Ik zou daar van te voren je trail al uitzoeken.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
John Muir is inderdaad redelijk centraal gelegen.
Ofwel Grant Grove Cabins.
Zeker met een SUV is Monument Valley scenic drive goed te doen.
Groetjes,
Ingrid
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind het wel jammer dat er een nacht Zion gesneuveld is nu. Je zou Sequoia/Kings Canyon moeten laten vallen om daar tijd voor de krijgen. Dat zou je ook de mogelijkheid krijgen om nog een stop tussen DV en Yosemite te doen.
Voor Sequoia/Kings Canyon is de JM Lodge prima. wij zaten er vlakbij, in de Grant Grove cabins. Je zit in Kings Canyon, maar het is ook een prima uitvalsbasis voor Sequoia.
Ik ben altijd wel voor een volle dag GC, zeker als je een stuk naar beneden gaat wandelen, maar ook afgezien daarvan is er genoeg te doen. De South Kaibab Trail is ook mooi - ik denk mooier dan de BAT, maar het zal niet veel uitmaken.
Marianne
Voor Sequoia/Kings Canyon is de JM Lodge prima. wij zaten er vlakbij, in de Grant Grove cabins. Je zit in Kings Canyon, maar het is ook een prima uitvalsbasis voor Sequoia.
Ik ben altijd wel voor een volle dag GC, zeker als je een stuk naar beneden gaat wandelen, maar ook afgezien daarvan is er genoeg te doen. De South Kaibab Trail is ook mooi - ik denk mooier dan de BAT, maar het zal niet veel uitmaken.
Marianne
Bedankt voor jullie reacties!
Groetjes,
Bas.
We zullen inderdaad kijken of we Horseshoe Bend ook op dag 5 nog kunnen doen, klinkt goed met zon's ondergang haha. Dan zouden we als dit lukt op dag 6 direct door naar Bryce Canyon kunnen. En zeker geen stomme vraag PSSwally, we zullen een stuk van de Bright Angel Trail doen ( tot het eerste resthouse misschien), en waarschijnlijk dan de South Kaibab Trail.PSVwally schreef:Ik zou het zo laten.
Let wel even op dat je voor de Horseshoe bend (ligt net ten zuiden van Page en dus niet op de weg naar Bryce overigens) minimaal zo'n 1 tot 1.5u kwijt bent. Mocht je 'op tijd' klaar zijn met de lower canyon, dan zou ik die al op dag 5 meepakken. Met zonsondergang overigens een schitterend gezicht!Dag6: Page- Bryce (onderweg stoppen bij Horseshoe Bend, en Lake Powell) overnachten in Bryce. Nog boeken.
Oké Ingrid. Dat is mooi!ingrid14 schreef:John Muir is inderdaad redelijk centraal gelegen.
Groetjes,
Ingrid
Ja inderdaad jammer van de dag in Zion. Had het liefst Bryce en Zion 2 volle dagen willen doen. Als het bevalt gaan we zeker terug (dit zal ongetwijfeld!!). Maar die volle dag GC geeft wat meer rust aan het begin van de reis. Zoals je eerder adviseerde. Dan denk ik dat ik het schema zo laat. Wat zouden jullie adviseren op de dag dat we naar Yosemite rijden. Overnachten in Death Valley in bijvoorbeeld Panamint Springs, of doorrijden laar Lone Pine of Bishop? Twijfel zit hem ook in het feit misschien dingen te missen op deze weg omdat het rond de tijd dat wij hier zijn al donker is.Martin & Marianne schreef:Ik vind het wel jammer dat er een nacht Zion gesneuveld is nu. Je zou Sequoia/Kings Canyon moeten laten vallen om daar tijd voor de krijgen. Dat zou je ook de mogelijkheid krijgen om nog een stop tussen DV en Yosemite te doen.
Marianne
Groetjes,
Bas.
Was benieuwd of jullie mij hierin nog kunnen adviseren.bass_xxl schreef:Wat zouden jullie adviseren op de dag dat we naar Yosemite rijden. Overnachten in Death Valley in bijvoorbeeld Panamint Springs, of doorrijden laar Lone Pine of Bishop? Twijfel zit hem ook in het feit misschien dingen te missen op deze weg omdat het rond de tijd dat wij hier zijn al donker is.
Groetjes ,
Bas.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien is het niet zo gek om het open te laten. Het is best lastig om dat van te voren te plannen. Misschien vind je DV niet interessant en wil je zo snel mogelijk erdoorheen rijden, of misschien wil je er juist veel tijd doorbrengen. Kijk eens wat je onderweg zou willen doen; welke dingen wil je in DV doen en wil je ook wat langs de 395 doen? eigenlijk is alles tussen DV en Bishop een goede keuze. Overnachten in Lee Vining geeft je op weg naar Yosemite Valley meer tijd voor de Tioga Pass, maar dat vind ik vanuit Las vegas te ver.
Je kunt de dag van te voren eens kijken waar nog kamers vrij zijn en onderweg beslissen waar je gaat overnachten. Met Lone Pine zit je goed, maar als het goed bevalt in DV kun je voor Panamint Springs kiezen. Ben je er snel doorheen dan kun je nog doorrijden naar Bishop.
Marianne
Je kunt de dag van te voren eens kijken waar nog kamers vrij zijn en onderweg beslissen waar je gaat overnachten. Met Lone Pine zit je goed, maar als het goed bevalt in DV kun je voor Panamint Springs kiezen. Ben je er snel doorheen dan kun je nog doorrijden naar Bishop.
Marianne
Hallo allemaal,
Wij vertrekken volgende week vrijdag richting West-Amerika. We hebben twee nachten geboekt bij de Yavapai lodge bij GC, stel dat de "Shutdown' dan nog niet is opgeheven dan kan je hier ook niet overnachten toch?
Gr.
Bas.
Wij vertrekken volgende week vrijdag richting West-Amerika. We hebben twee nachten geboekt bij de Yavapai lodge bij GC, stel dat de "Shutdown' dan nog niet is opgeheven dan kan je hier ook niet overnachten toch?
Gr.
Bas.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, dat gaat dan niet. Ik denk dat je nog wel bericht krijgt van Xanterra. zie ook hier: http://www.xanterra.com/news/potential- ... -shutdown/
Daar staat onder ander:
Daar staat onder ander:
MarianneNew visitors will not be permitted to enter the Parks and overnight visitors already in the Park will be given 48 hours to make alternate arrangements and leave. Furnace Creek in Death Valley remains open including all restaurants, retail and golf.
Marianne,
Bedankt voor je snelle reactie, en de link. Duidelijk!!
Gr.
Bas.
Bedankt voor je snelle reactie, en de link. Duidelijk!!
Gr.
Bas.
Hallo allemaal,
Wij gaan aanstaande vrijdagochtend beginnen aan onze reis. I.v.m. de Shutdown hebben we een plan B gemaakt. ( Hebben alles geannuleerd inmiddels.) We konden de tickets bij de KLM alleen wijzigen tegen zeer hoge kosten, dit gaan we niet doen. We hebben besloten om het schema om te draaien, en zo wat tijd te winnen. En hopen dat de shutdown voorbij is als we de NP naderen. Schema is als volgt:
Dag1: AMS-LAX-Phoenix-Palm Springs
Dag2: Palm Springs- Los Angeles (hollywood/Beverly Hills......)
Dag3: Los Angeles- San Simeon
Dag4: San Simeon - Monterey
Dag5: Monterey- San Francisco
Dag6: San Francisco
Dag7: San Francisco
Dag8: San Francisco- Yosemite
Dag9: Yosemite
Dag10: Yosemite
Dag11: Yosemite-Lone Pine/Bishop
Dag12: Lone pine/Bishop- Death Valley-Las Vegas
Dag13: Las Vegas
Dag14: Las Vegas
Dag15: Las Vegas- Zion
Dag16: Zion-Bryce
Dag17: Bryce-Page
Dag18: Page-MV
Dag19: MV-GC
Dag 20:GC (helikoptervlucht vanuit Tusayan)
Dag 21: GC-Sedona-Phoenix
Dag 22:Phoenix-Los Angeles (dit zal een lange rit zijn, maar is niet anders. We zouden de reis eigenlijk andersom doen en in LA eindigen)
Dag 23 LAX-AMS
Sequoia en King hebben we sowieso geschrapt. Hierdoor hebben we nu meer tijd in Vegas en in GC. We zijn heel erg benieuwd wat jullie van het alternatieve schema vinden. Alle suggesties zijn wederom van harte welkom.
Groetjes,
Bas & Linda.
Wij gaan aanstaande vrijdagochtend beginnen aan onze reis. I.v.m. de Shutdown hebben we een plan B gemaakt. ( Hebben alles geannuleerd inmiddels.) We konden de tickets bij de KLM alleen wijzigen tegen zeer hoge kosten, dit gaan we niet doen. We hebben besloten om het schema om te draaien, en zo wat tijd te winnen. En hopen dat de shutdown voorbij is als we de NP naderen. Schema is als volgt:
Dag1: AMS-LAX-Phoenix-Palm Springs
Dag2: Palm Springs- Los Angeles (hollywood/Beverly Hills......)
Dag3: Los Angeles- San Simeon
Dag4: San Simeon - Monterey
Dag5: Monterey- San Francisco
Dag6: San Francisco
Dag7: San Francisco
Dag8: San Francisco- Yosemite
Dag9: Yosemite
Dag10: Yosemite
Dag11: Yosemite-Lone Pine/Bishop
Dag12: Lone pine/Bishop- Death Valley-Las Vegas
Dag13: Las Vegas
Dag14: Las Vegas
Dag15: Las Vegas- Zion
Dag16: Zion-Bryce
Dag17: Bryce-Page
Dag18: Page-MV
Dag19: MV-GC
Dag 20:GC (helikoptervlucht vanuit Tusayan)
Dag 21: GC-Sedona-Phoenix
Dag 22:Phoenix-Los Angeles (dit zal een lange rit zijn, maar is niet anders. We zouden de reis eigenlijk andersom doen en in LA eindigen)
Dag 23 LAX-AMS
Sequoia en King hebben we sowieso geschrapt. Hierdoor hebben we nu meer tijd in Vegas en in GC. We zijn heel erg benieuwd wat jullie van het alternatieve schema vinden. Alle suggesties zijn wederom van harte welkom.
Groetjes,
Bas & Linda.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Hey Bas en Linda,
Goed idee om de route om te draaien.
Ziet er heel goed uit.
Waarom wil je eigenlijk naar Phoenix op dag 21?
Ik neem aan dat het je beginluchthaven is, dus dag 2 lijkt me logisch.
Voor dag 21 zou ik via Sedona naar vb Kingman rijden. En dan de volgende dag naar LA.
(eventueel kan je nog een stuk Route 66 meenemen tussen Seligman en Kingman )
Op dag 22 kan ook nog een stuk Route 66 en vb Bagdad Café - 46548 National Trails Hwy - Newberry Springs, CA 92365
Ook zou je langs Calico Ghost Town kunnen gaan.
Voor alternatieven in de buurt van de nationale parken zie http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=50627
Helikoptervluchten in Tusayan gaan wel nog door.
Hopelijk is tegen de tijd dat je bij de NP komt inderdaad de shutdown voorbij.
Veel plezier.
Ingrid
Goed idee om de route om te draaien.
Ziet er heel goed uit.
Waarom wil je eigenlijk naar Phoenix op dag 21?
Ik neem aan dat het je beginluchthaven is, dus dag 2 lijkt me logisch.
Voor dag 21 zou ik via Sedona naar vb Kingman rijden. En dan de volgende dag naar LA.
(eventueel kan je nog een stuk Route 66 meenemen tussen Seligman en Kingman )
Op dag 22 kan ook nog een stuk Route 66 en vb Bagdad Café - 46548 National Trails Hwy - Newberry Springs, CA 92365
Ook zou je langs Calico Ghost Town kunnen gaan.
Voor alternatieven in de buurt van de nationale parken zie http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=50627
Helikoptervluchten in Tusayan gaan wel nog door.
Hopelijk is tegen de tijd dat je bij de NP komt inderdaad de shutdown voorbij.
Veel plezier.
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
Beste Ingrid,
Bedankt voor je tips. Dag 21 hoeven we inderdaad niet perse naar Phoenix. Als we dit schema gaan doen zullen we je tips zeker overwegen!!
Gr.
Bas & Lin.
Bedankt voor je tips. Dag 21 hoeven we inderdaad niet perse naar Phoenix. Als we dit schema gaan doen zullen we je tips zeker overwegen!!
Gr.
Bas & Lin.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoe moet ik dit zien? Je vliegt van Amsterdam via LAX naar Phoenix en wilt dan nog een uur of 4 naar Palm Springs rijden??Dag1: AMS-LAX-Phoenix-Palm Springs
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien wel wat voorbarig om alles te annuleren? Wat als vrijdag alles weer open is? Ik zou het tot op het laatst open gelaten hebben. De route in omgekeerde volgorde kost je meer tijd, dus als het even kan zou ik de oorspronkelijke volgorde aanhouden. Maar als je het wel andersom wilt doen kijk dan wel even goed naar de reistijden. Maak je op de heenreis een tussenlanding in LA? Kun je dan daar wellicht daar beginnen in plaats van nog door te vliegen naar Phoenix en weer naar LA te rijden? Dan hoef je alleen maar je autohuur aan te passen.
Van de grand Canyon naar LA kan in 1 dag, of met een tussenstop. Ik zou dan niet meer naar Sedona gaan, tenzij je dan nog steeds niet naar de GC kunt. Maar dan zul je wel meer aan willen passen. Boek alvast de overnachtingen in de G voor de nieuwe route. En ook Page zou ik zo snel mogelijk vastleggen, daar zal moeilijk iets te vinden zijn.
Zorg dat je overal alternatieven weet - op basis van dit topic - en informeer ook ter plekke. De locals weten voldoende van de omgeving. Ik zie helaas in sommige reisverslagen dat men geen idee heeft van alternatieve bezienswaardigheden, en het zou jammer zijn als je die ook nog mist.
Marianne
Van de grand Canyon naar LA kan in 1 dag, of met een tussenstop. Ik zou dan niet meer naar Sedona gaan, tenzij je dan nog steeds niet naar de GC kunt. Maar dan zul je wel meer aan willen passen. Boek alvast de overnachtingen in de G voor de nieuwe route. En ook Page zou ik zo snel mogelijk vastleggen, daar zal moeilijk iets te vinden zijn.
Zorg dat je overal alternatieven weet - op basis van dit topic - en informeer ook ter plekke. De locals weten voldoende van de omgeving. Ik zie helaas in sommige reisverslagen dat men geen idee heeft van alternatieve bezienswaardigheden, en het zou jammer zijn als je die ook nog mist.
Marianne
Klopt idd. Dit zal een flinke dag zijn. Misschien zullen we wat eerder stoppen dan Palm Springs.PSVwally schreef:Hoe moet ik dit zien? Je vliegt van Amsterdam via LAX naar Phoenix en wilt dan nog een uur of 4 naar Palm Springs rijden??
Hier hebben we naar gekeken. Heb contact gehad met de KLM, en als ik op LAX uitstap kost me dit bijna €680,- omdat het een vluchtschema aanpassing is.Martin & Marianne schreef:Maak je op de heenreis een tussenlanding in LA? Kun je dan daar wellicht daar beginnen in plaats van nog door te vliegen naar Phoenix en weer naar LA te rijden? Dan hoef je alleen maar je autohuur aan te passen.

En mocht de Shutdown worden opgeheven houden we zeker het eerste schema aan.
Bedankt voor deze tips!! En we zullen ook alle alternatieven en info van de locals gaan gebruiken als de Shutdown van kracht blijft.Martin & Marianne schreef:Van de grand Canyon naar LA kan in 1 dag, of met een tussenstop. Ik zou dan niet meer naar Sedona gaan, tenzij je dan nog steeds niet naar de GC kunt. Maar dan zul je wel meer aan willen passen. Boek alvast de overnachtingen in de G voor de nieuwe route. En ook Page zou ik zo snel mogelijk vastleggen, daar zal moeilijk iets te vinden zijn.
Daarnaast wil ik iedereen die ons advies heeft gegeven met betrekking tot onze eerste reis naar Amerika ( zeker niet de laatste ondanks de Shutdown) heel erg bedanken. Zonder dit fantastische forum zouden de reizen naar Amerika van heel wat mensen er anders uitzien. Als we terug zijn zullen we een kleine samenvatting op het forum zetten. Nogmaals allemaal ontzettend bedankt!!!!
Groetjes,
Bas & Lin.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij heb je dan iets meer dan 2 u voor de overstap op LAX, dus dan zou je rond 16.00/16.15 locale tijd buiten staan op Phoenix airport. Dan zeg een uur voor het ophalen vd auto. Dan zou je zeg maar tussen 17.00 en 17.30 op pad kunnen als alles mee zit. Dan nog even wat wennen aan de auto en wat eten onderweg...kost je ook ook 30 min. En dan nog 4u minimaal naar Palm Springs....+9uur tijdsverschil. Zeg dat je dus pas tegen 22.00 in Palm Springs aankomt. Dat is hier 7u 's morgens, je slaat dus de hele nacht over voor je gevoel. Ik zou naar Blythe rijden en rond die plek naar je gevoel een keuze maken of het verstandig is om door te rijden.Klopt idd. Dit zal een flinke dag zijn. Misschien zullen we wat eerder stoppen dan Palm Springs.
Alvast een hele prettige vakantie gewenst en nu maar hopen dat die shutdown niet te lang duurt.
PSVwally,
Bedankt voor je reactie. Heb het plaatsje Blythe gevonden. Inderdaad goed idee om hier te kijken om door te rijden of te stoppen. Zijn hier nu alles gereed aan het maken voor vertrek, met CNN aan. Hoop dat de Shutdown morgen wordt opgeheven, dan vertrekken we alsnog richting de GC. Maar denk dat dit niet zal gaan gebeuren.
Gr.
Bas.
Bedankt voor je reactie. Heb het plaatsje Blythe gevonden. Inderdaad goed idee om hier te kijken om door te rijden of te stoppen. Zijn hier nu alles gereed aan het maken voor vertrek, met CNN aan. Hoop dat de Shutdown morgen wordt opgeheven, dan vertrekken we alsnog richting de GC. Maar denk dat dit niet zal gaan gebeuren.
Gr.
Bas.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 7205 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V