Vanmorgen is mijn TomTom overleden. Aangezien ik over 3 weken weer naar Amerika ga

Nou zie ff door de boomjes het bos niet meer

Ik ben wel een fan van TomTom.
Welke gebruiken jullie en wat is jullie ervaring met de TomTom.

dat is dan wel de nuttige levensduur, niet de technische levensduur:Arends1989 schreef:De nieuwe navigatiesystemen zijn bijna allemaal voorzien van Lifetime Maps, welke je gedurende de levensduur kosteloos voorziet van kaartupdates (kaart van Europa).
En als TomTom na een jaar besluit je toestel niet meer te ondersteunen dan krijg je er ook geen maps meer voor..Lifetime – dit is de nuttige levensduur van het navigatiesysteem: de periode waarin TomTom ondersteuning voor je navigatiesysteem biedt in de vorm van software-updates, services, content of accessoires. De levensduur van een navigatiesysteem is beëindigd wanneer geen van de bovengenoemde onderdelen meer beschikbaar is. De nuttige levensduur van de smartphone-app is de periode waarin TomTom ondersteuning voor de app biedt in de vorm van updates.
De Lifetime maps service is 10 jaar beschikbaar.Njit schreef:dat is dan wel de nuttige levensduur, niet de technische levensduur:Arends1989 schreef:De nieuwe navigatiesystemen zijn bijna allemaal voorzien van Lifetime Maps, welke je gedurende de levensduur kosteloos voorziet van kaartupdates (kaart van Europa).
En als TomTom na een jaar besluit je toestel niet meer te ondersteunen dan krijg je er ook geen maps meer voor..Lifetime – dit is de nuttige levensduur van het navigatiesysteem: de periode waarin TomTom ondersteuning voor je navigatiesysteem biedt in de vorm van software-updates, services, content of accessoires. De levensduur van een navigatiesysteem is beëindigd wanneer geen van de bovengenoemde onderdelen meer beschikbaar is. De nuttige levensduur van de smartphone-app is de periode waarin TomTom ondersteuning voor de app biedt in de vorm van updates.
Arends1989 schreef:Waar ga je hem voor gebruiken?
Dagelijks gebruik in Nederland? Recreatief gebruik?
Wanneer je naar de beschikbare navigatiesystemen op de website van TomTom kijkt, kan je de producten zo indelen:
TomTom Start serie - Basis navigatiesystemen, prima om van A naar B te navigeren, geen toeters en bellen, geheugen uit te breiden met een Micro-SD kaartje
TomTom VIA serie - Vergelijkbaar met de Start serie, maar voorzien van hands-free functie om je mobiele telefoon mee te kunnen koppelen en voice command
TomTom Go serie - De meest complete serie die beschikbaar is. Afhankelijk van het systeem voorzien Live Services (file informatie en flitslocaties - werken niet in de VS), hands-free functie (afhankelijk van type) en een uitbreidbaar geheugen middels een Micro-SD kaartje. De hardware is wat beter, sneller met het berekenen van routes en afhankelijk van het model, betere schermen.
Dit geeft denk ik beter overzicht over de beschikbare navigatiesystemen.
De nieuwe navigatiesystemen zijn bijna allemaal voorzien van Lifetime Maps, welke je gedurende de levensduur kosteloos voorziet van kaartupdates (kaart van Europa). Na aanschaf kun je de wegenkaart van de VS / VS & Canada / VS, Canada & Mexico toevoegen.
Aanschaffen in de VS kan voordeliger zijn, maar bij technische klachten moet het product naar de VS worden verzonden voor reparatie. Je mist dan echter weer een Europese wegenkaart aanschaffen (welke duurder is dan de aanschaf van de VS) en in de VS aangekochte Live toestellen ontvangen geen informatie in Europa.
TomTom is eventueel ook voor de smartphone beschikbaar. Apps zijn te koop via de Google Play en App Store.
Mocht je vragen hebben, let me know!
Misschien is dat dan een reden om een Garmin aan te schaffen. De Garmin Nuvi die ik hier in de US heb gekocht kwam met kaarten voor de US en Europa. De verkeersinformatie en informatie over filtskasten en dergelijke werkt ook op beide continenten. Inmiddels heb ik deze al gebruikt hier in de US, in Hawaii, Ierland (incl Noord-Ierland) Nederland en Duitsland. Ik kan het van harte aanbevelen.Arends1989 schreef:
... in de VS aangekochte Live toestellen ontvangen geen informatie in Europa.