Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kaap Koraal HAS LANDED

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door Petra/VS »

DejaVu schreef:Heb je in de VS/bepaalde staten ook monumentenzorg en/of beschermde aanzichten? New England misschien?
:offtopic: De National Park Service neemt veel daarvan voor zijn rekening (de National Mall in DC, Independence Park in Philadelphia, bijvoorbeeld), maar voor prive gebouwen en historische plaatsjes is er het National Historical Register. Edit: Net lees ik dat dat register ook door de National Park Service wordt beheerd.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Petra/VS schreef:
DejaVu schreef:Heb je in de VS/bepaalde staten ook monumentenzorg en/of beschermde aanzichten? New England misschien?
:offtopic: De National Park Service neemt veel daarvan voor zijn rekening (de National Mall in DC, Independence Park in Philadelphia, bijvoorbeeld), maar voor prive gebouwen en historische plaatsjes is er het National Historical Register. Edit: Net lees ik dat dat register ook door de National Park Service wordt beheerd.
En een aantal steden en gemeentes hebben ook lokale regels. Alexandria bijvoorbeeld, voor 2 historische gebieden en een aantal 100-jaar oude huizen: http://www.alexandriava.gov/Preservation.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

En in New York hebben ze hele 'dorpen' waar je niks aan je huis mag veranderen zonder toestemming. Bij mij aan de overkant, bijvoorbeeld.

http://www.nyc.gov/html/lpc/downloads/p ... s_park.pdf

http://www.nydailynews.com/new-york/bro ... -1.1367439
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

oortjes schreef:Twee kluisdeuren ?

deuren van een kluis? Kleine under the counter kluizen aka smartsafes.
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ja - ik begreep ook wel dat het geen typo was voor twee huisdeuren !
Ik vroeg me alleen af wat iemand met twee kluisdeuren doet ?
Ik denk nu dus voor je werk ofzo - want normale mensen hebben onder de counter een afwasmachine (yes to launder money hahaha).
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Kaap koraal,als je graag dit topic gesplitst heb, geef dan maar n seintje.
Groetjes,
Carine
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

Wie ben ik om dat te zeggen ...ik hou ook wel van er wat omheen lullen nl. :lol: ...en daar heb je toch ook moderators voor ? :)

Vandaag voor het eerst naar de gym geweest hier in the Cape. Het is een super mooie, nieuwe en grote sportschool 24/7 geopend.
Kost p/mnd maar $19,95 en geen inschrijfgeld ! Mid Cape heet die.
In Rotterdam betaalde ik 250 euro inschrijfgeld en 75 euri p/mnd ! Healthfitclub Kralingen nu Health City.
Dus op naar de 100 kilo again. :mrgreen:

Ook nog even een ander modelhuis bezocht : Tundra homes met de naam "Costa del Sol " hahaha toepasselijke naam voor de Europeaan.
Bekijk die ook maar eens, ook erg mooi.

Hier in the Cape (ongeveer 100.000 inwoners, wat minder in de zomer) staan volgens mij wel 20 modelhuizen en spec-homes, dat zijn huizen die de bouwers gewoon neerzetten en ze speculeren dan om hem snel voor of net na de bouw te verkopen.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Haha, goed bezig Kaap, lekker naar de gym!

Heb je wel al iets ontdekt waarvan je denk "blergh" of blijf je lekker zitten op je roze wolk? Ik had zeker in het prille begin wel dat ik sommige dingen in Amerika echt onwijs stom vond. Maar er bleef genoeg over om niet meer weg te willen :D
kaap koraal
Amerikakenner

Nou één dingetje dan : Mijn persoonlijke spullen staan nog in de haven van Miami en de douane doet moelijk.
Eerst is alles door de X ray gegaan en vandaag moest ik nog meer formulieren invullen dan dat ik al had gedaan. :evil:
En dat was niet zo handig gedaan door de verhuisbedrijf, ik kreeg vandaag in 3 mailtjes ( uren van elkaar) 1e mailtje ...vul dit formulier in en fax het.
Aangezien ik geen fax heb moest ik dus ergens gaan faxen... 2e Ohh doe gelijk je rijbewijs faxen met geboorte datum, ik dus weer weg ..toen 3e doe ook je paspoort met nr en de datum ff faxen ...ppffff net voor 17.00 de winkel binnen rennen en toch nog gefaxt vandaag.

Voor de rest één grote roze zonnestelsel ! :lol: :mrgreen:

P.S. Welke dingen vond je dan zo stom ??
SophiaB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SophiaB »

kaap koraal schreef:Voor de rest één grote roze zonnestelsel ! :lol: :mrgreen:

Fijn joh dat het zo voor de wind gaat!!! :thumbup:

Ik weet dat je het niet aan mij vroeg maar ik had in het begin echt moeite om te wennen en ik vond zelf de gekste dingen stom (banken bijvoorbeeld, CHEQUES??? whaaaa???), vies (waarom kunnen ze niet NORMALE chocola maken, hebben we het hier al in een ander draadje uitgebreid over gehad), achterlijk (rijgedrag, zijn ze rechtreeks van het paard gevallen of zo, is er dan werkelijk NIEMAND die de bochten ruim genoeg neemt?), achtergebleven (mobiele telefonie, GSM kwam net op en wat was het duuuuuuuur), lelijk (waarom is alles in grids gebouwd en waarom zijn alle restaurants van die fast food barns???) enz enz enz enz enzovoort. Ik was in het begin echt een zeur :mrgreen:

Nogmaals na een jaar was ik daar volledig overheen en nu vind ik het hier heerlijk... maar dat had bij mij echt tijd nodig. Waar maakte ik me in vredesnaam druk om, denk ik nu. Gelukkig dat iedereen anders is en hopelijk sla je die fase helemaal over net als Petra, de geluksvogel :D

PS Mag ik wat vragen, is vrij persoonlijk dus hoef je ECHT niet te antwoorden, maar heeft je gezin diezelfde euforische gevoelens? :oops:
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik herken dat !
Wij openden in WI bankrekeningen, en de jonge dame aan de balie vertelde dat we kaarten zouden krijgen voor de "time machine". Waarvoor ? "Ja, om gebruik te maken van de "time machine". Ik wist dus niet of ze ons voor de gek hield, of een grapje maakte. Gelukkig zag ze mijn verwarring en schreef het wood op: Thyme machine, een merk ATM.
Maar even dacht ik de jackpot getroffen te hebben !

Kaap, ik vind het juist zo leuk dat we van hier naar daar gaan ! Van net-aangekomen ervaringen naar Floridiriaanse architectuur naar giga-automarkten. Maar inderdaad, it's your day, your call !

(Zo en dan nu even het volgende "Kaapse huis" even googlen.)

Aanvulling. Net even gekeken: wat me opvalt is dat ingebouwde badkuipen uit zijn ? want in bijna al die modelwoningen staan ze op zichzelf.
Kingair
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 51

Bericht door Kingair »

Betreffende de losstaande badkuipen zijn de Amerikanen er eindelijk aan toe :lol:
In de huizen die wij zijn gaan kijken zijn het ook allemaal losstaande
De nieuwe hype in de VS waarschijnlijk

Kingair

PS : ik hoop als wij er zijn dat we ook dat 'roze wolk gevoel' gaan hebben. Ik vrees er wat voor want we hebben het laatste jaar al ettelijke maanden in CA gezeten.
Misschien eerder wat stressen om de laatste dingen 'op te lossen'
Gaat waarschijnlijk al beginnen met TV aansluiting, elektriciteit, SSN, enz
Heb wel geen flauw benul hoe vlot dat het allemaal gaat in de VS
Maar binnenkort weet ik het wel :lol:
kaap koraal
Amerikakenner

SophiaB schreef:
kaap koraal schreef:Voor de rest één grote roze zonnestelsel ! :lol: :mrgreen:

Fijn joh dat het zo voor de wind gaat!!! :thumbup:

Ik weet dat je het niet aan mij vroeg maar ik had in het begin echt moeite om te wennen en ik vond zelf de gekste dingen stom (banken bijvoorbeeld, CHEQUES??? whaaaa???), vies (waarom kunnen ze niet NORMALE chocola maken, hebben we het hier al in een ander draadje uitgebreid over gehad), achterlijk (rijgedrag, zijn ze rechtreeks van het paard gevallen of zo, is er dan werkelijk NIEMAND die de bochten ruim genoeg neemt?), achtergebleven (mobiele telefonie, GSM kwam net op en wat was het duuuuuuuur), lelijk (waarom is alles in grids gebouwd en waarom zijn alle restaurants van die fast food barns???) enz enz enz enz enzovoort. Ik was in het begin echt een zeur :mrgreen:

Nogmaals na een jaar was ik daar volledig overheen en nu vind ik het hier heerlijk... maar dat had bij mij echt tijd nodig. Waar maakte ik me in vredesnaam druk om, denk ik nu. Gelukkig dat iedereen anders is en hopelijk sla je die fase helemaal over net als Petra, de geluksvogel :D

PS Mag ik wat vragen, is vrij persoonlijk dus hoef je ECHT niet te antwoorden, maar heeft je gezin diezelfde euforische gevoelens? :oops:

Ja zoals je zelf al zegt " waar maakte ik me in vredesnaam druk om " dat is het idd want ik denk al zo vanaf het begin.
Ik zie het als een soort van inburgeren , jullie gebruiken cheques ok no problem , moet ik wel zeggen dat door mijn bedrijfje ontvang ik er dagelijks een stuk of 4/5 en dan vind ik het zelfs gewoon leuk , zo van kijk mij eens goed inburgeren :) lekker naar de drivethrough bank brengen en katching weer op de rekening. :lol:
Dat moet ik wel zeggen die drivethrough dat werkt dan wel weer super ...cheque erin, foto ervan, op rekening gestort, netjes toch ?
Chocolade ? Een Twix is voor mij al choco genoeg maar je bedoelt waarschijnlijk dat vieze pure ? hahaha
Ik ben zelfs hier pas begonnen met mobile bankieren, daredevil dat ik ben :) en met mijn bedrijf heb ik me net gisteren laten aansluiten bij de bank dat ik nu ook klanten met hun creditcard ter plaatse kan laten afrekenen met mijn mobieltjes, ook netjes toch ?
Autorijden vind ik juist een genot hier allemaal zo heerlijk gelijkmatig en alles zo doordacht, heerlijk dat je bijna altijd gewoon rechtsaf mag slaan, de stoplichten VOORBIJ
het kruispunt staan ipv een nekhernia oplopende NLse als je als 1e staat ! In NL merkte ik juist de laatste trend (van de afgelopen 5 jaar) dat mensen voor een bocht eerst een stuk de andere kant (op jouw baan komen) om dan pas af te slaan ofdat ze in Peterbilt rijden ! eehhrrrgg wat irritant is dat.
En ze rijden allemaal zo lekker door overal , ook bij het stoplicht bv iedereen let op en dan boem volgas weg !! En dan niet van die schuine gezichten zoals in NL van hé racen mijn auto is toch sneller en we zullen er een wedstrijdje van maken NEE doen gewoon je eigen ding en laat me met rust.

Moet ik er misschien wel bijzeggen (maar dat moet eigenlijk voor zich spreken anders moet je hier niet heengaan op vrijwillige basis) ik ben adoreer Amerika en alles er omheen al vanaf mijn 16e jaar dus dat zal ook wel helpen denk ik ...hahahah

Nou wat betreft jou precaire vraag :lol: (geen probleem btw) Mijn jongens zijn ook super postief en de oudste heeft het echt prima naar zijn zin op school en de jongste van 2 vind natuurlijk alles prima als er maar auto's om mee te spelen of vrachtwagen om te zien zijn hahah
Mijn vrouw vind het ook perfect alhoewel ze wel even moet wennen aan mijn constante hyper gedrag en dat botst nog wel eens omdat alles in mijn hoofd gebeurt (snel dit doen en dan dat ff gelijk ook doen enz) en ik niet overleg of verslag doe ...
kaap koraal
Amerikakenner

@ Kingair: Ik moet zeggen dat de SSN aanvragen hier super snel ging maar dat kan ook natuurlijk omdat dit maar een kleine plaats is tov die van jou.
Ik had het zelfs zo geregeld ... ik ging naar binnen , kids en vrouw bleven in de auto want die maken samen teveel lawaai anders als het te lang zou duren.
Toe ik klaar was bij het loket vroeg ik gewoon netjes , zo sir kan ik nu even mijn vrouw halen uit de auto (we hadden nog geen VS 06 jes toen) dat u het voor haar ook gelijk kan doen ? Hij : Ja hoor geen probleem.
Het enige is dat je voor alles een vast adres nodig hebt en dat hadden wij steeds niet maar dat heb ik opgelost door een goede vriendin haar adres te gebruiken.
Elektriciteit moet geen probleem zijn , ze willen hier aan je verdienen dus dat komt wel goed ze hebben alleen zichzelf ermee als ze daar niet mee opschiten toch ?
En de klantenservice vind ik hier juist superrr. Soms heb je iemand die in India zit aan de lijn maar dat mag de pret niet drukken. hahaha

Hé veel geluk met het landen en dat we alles maar mogen volgen !

Die losse badkkuipen zijn idd een trend hier maar ik moet er hier een beetje aan wennen (ben zo gek van een garden tub die zo groot is juist) maar ik vind ze vaak zo klein en wegvallen in de ruimte die je hier hebt in de badkamer met 12/14 feet hoge plafonds.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Die Costa Del Sol ziet er ook weer mooi uit. En zo te zien een ruime kast/pantry bij de keuken? Dat is iets wat we in dit huis heel erg missen, we hebben in dit huis geen pantry en dat is toch wel heel erg lastig. Zeker met een groot gezin is het vervelend om nergens ruimte voor voorraad te hebben.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Haha heerlijk Kaap, gaat nog steeds prima zo te horen. En je spullen, ja, herkenbaar. Bij mij duurde het ook langer door ontbrekende formuliertjes.

De dingen die SophiaB noemde had ik ook ja, het waren vooral dingen dingen die je als toerist niet snel oppikt maar die wel opvallen als je je bedenkt dat dit je nieuwe thuisland is. Inderdaad, de manier waarop veel Amerikanen (niet) kunnen autorijden, de bureaucratie, de enorme verspillende manier van met de natuur omgaan (kleine rottasjes bij Walmart), het ontbreken van dingen als spuit deodrant, knappe theedoeken, het hele banken gebeuren etc.

Allemaal geen showstoppers maar wel van die dingen dat je denkt "nou, dat hebben ze in Nederland wel ff beter geregeld" ;)
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Dit topic maakt me echt helemaal blij! Wat leuk dat je zo enthousiast bent, fijn om dat ook een keer op het forum te lezen :) Ik was ook al erg jong Amerika-gek en ben elke dag weer dankbaar dat we hier mogen wonen (nu 2.5 jaar). Dat komt vast helemaal goed met jou!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik woon hier reeds meer dan 17 jaar en ik ben nog steeds enthousiast :mrgreen:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Wij bankieren on-line bij Bank of America (BofA) en dan kun je checks met betalingen die je krijgt inscannen, thuis. Hoef je niet meer naar de drive-thru om ze daar in te leveren.

Wij hebben (nou ja eerlijk gezegd Mr. Oor) een programma dat heet "MINT" en dat geeft zo ongeveer in real-time weer wat er op je rekeningen aan transakties plaatsvindt. Dus zie je opeens $ 300 afgeschreven worden via de ATM en je bent allebei thuis, dan weet je dat je meteen stappen moet ondernemen.

Kaap over jou maak ik me nooit nimmer zorgen ! Maar ik ben blij te lezen dat het ook goed gaat voor je vrouw en je kids.
Graag zo doorgaan.
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

MINT dat real time je bank transacties doorgeeft??? Dit is met een knipoog bedoelt!!! Maar moet ik me voorstellen dat je bijvoorbeeld samen met MR OOR op een zaterdag avond lekker op de bank gaat zitten, zak chips erbij en naar MINT gaat zitten staren? Ik heb het zo opgezet dat als er transacties plaatsvinden met mijn credit card zonder dat men mijn kaart laat zien of er bedragen van boven een x bedrag worden afgeschreven ik een email krijg. Ik bankier via usbank en ik betaal $0.50 op een check via mijn telefoon te cashen. Gelukkig heb ik via mijn werk nu direct deposit.

Kaap leuk te horen dat alles lekker voor de wind gaat en dat je het helemaal naar je zin hebt. Ik ben zelf niet zo goed met veranderingen, maar ik pas me uiteindelijk wel aan. In het begin had ik het in Kentucky af en toe wel lastig. Ik was daarvoor wel al vaak naar Amerika op vakantie geweest en had er stage gelopen. Maar toch moest ik wel wennen aan bijvoorbeeld het eten autorijden en andere kleine dingen die je dagelijks ervaart. Ik voel me hier nu erg thuis maar ik mis bijvoorbeeld wel een avondje voetbal kijken in de kroeg samen met mijn vrienden. Maar goed je kunt niet alles hebben!

Kijk je trouwens wel uit op de dakken!!!
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer