Ik heb wekenlang zo'n beetje alle vliegsites in de gaten gehouden maar de prijzen bleven +/- 520 met 1 overstap en +/- 600 zonder overstap
Uiteindelijk gekozen voor KLM rechtstreeks op Newark voor 620euro
Het is me opgevallen dat hotels in New York ontzettend duur zijn, voor mij zelfs onbetaalbaar (10nachten) Ik heb dus uiteindelijk gekozen voor Hostelling International New York
gelegen aan Amsterdam Avenue op 160meter van de metro. Voor 41 euro per nacht exlusief ontbijt en met 9 andere op de kamer.
Ik ben al weken met mijn "huiswerk" bezig en ben constant aan het kijken wat ik wil gaan doen daar, hier een overzicht, suggesties/tips/opmerkingen zijn welkom!
De bekende bezienswaardigheden:
Times Square, Grand Central Terminal, Brooklyn Bridge, Central Park, Rockefeller Center, Statue of Liberty(ferry), Manhattan Bridge, Empire State Building, Wall Street, Flatiron Building, Battery Park, Coney Island, Ellis Island(Indien open) China Town, Little Italy.
Bekend van film/serie:
Plaza Hotel, Home Alone 2

Gapstow Bridge, Central Park, ook Home Alone 2
McGees Pub (deze pub is de inspiratiebron voor McLaren's pub in How I Met Your Mother, mijn favo serie)
Verder heb ik dus 11 dagen en denk ik eraan om ook uitstapjes te plannen, alleen wil ik van jullie weten of dit wel handig is aangezien dit mijn eerste keer New York wordt en er waarschijnlijk daar alleen al genoeg te beleven valt.
Wat ik nu in gedachte heb is twee dagen Atlantic City, relaxen in Harrahs
Verder wil ik graag naar de Niagara Falls alleen zie ik dat dit 9 uur met de bus heen en 9 uur terug is, erg vermoeiend en zonde van de tijd. Een vlucht daar naar toe vind ik te duur (395€)
Zijn er nog plekken waarvan jullie zeggen, daar moet je zeker een kijkje nemen?
Ik hoor het graag, ondertussen zal ik de andere topics ook wel even doorspitten.
Groet,
Nieuw forum lid, Starney Binson