Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
49 miles scenic drive in San Francisco te doen?
-
- Amerika-ontdekker
49 miles scenic drive in San Francisco te doen?
Hallo,
Wij vertrekken binnenkort naar de westkust en bezoeken oa. San Francisco.
Wij hadden gedacht om de 49 miles scenic drive te doen!
Heeft iemand een idee hoelang je daar mee bezig bent?
En is dit wel aan te raden?
ik heb van sommige mensen gehoord dat je in San Francisco beter je auto laat staan,
Omdat het daar gevaarlijk rijden is...
Wat denken jullie?
Hoe zat jullie bezoek aan San Francisco in elkaar?
Alvast bedankt voorde informatie
Groetjes,
Julie
Wij vertrekken binnenkort naar de westkust en bezoeken oa. San Francisco.
Wij hadden gedacht om de 49 miles scenic drive te doen!
Heeft iemand een idee hoelang je daar mee bezig bent?
En is dit wel aan te raden?
ik heb van sommige mensen gehoord dat je in San Francisco beter je auto laat staan,
Wat denken jullie?
Hoe zat jullie bezoek aan San Francisco in elkaar?
Alvast bedankt voorde informatie
Groetjes,
Julie
Re: 49 miles scenic drive in San Francisco te doen?
Ja je kunt je auto beter laten staan. Maar dat is omdat alles te lopen of met het OV te doen doen.Julie Vansteenkiste schreef:ik heb van sommige mensen gehoord dat je in San Francisco beter je auto laat staan,
De 49 mile drive is juist erg leuk om te rijden! Niets gevaarlijks aan.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Er is eigenlijk geen leukere stad om te rijden dan San Francisco, je voelt je net Steve McQueen.
[youtube]-Lbs_nYW3-o[/youtube]

[youtube]-Lbs_nYW3-o[/youtube]
Laatst gewijzigd door markro op 22 aug 2013, 07:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link naar YouTube-video werkend gemaakt.
Reden: Link naar YouTube-video werkend gemaakt.
-
- Amerikakenner
- Partner van: a.ka. Damzkie
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Het is denk ik prima te doen, maar het is de vraag of je het moet willen. Zoals gezegd ligt in SF veel op loopafstand, dus een deel van de route kun je gedurende je bezoek al zien. Hoeveel dagen zijn jullie daar?
Wij waren er afgelopen zomer 3 nachten. Op 2 dagen hebben we lopend al veel gezien, zoals Fisherman's Warf, Union Square, de cablecars en China Town. We zijn een halve dag met de auto op pad geweest en waren eerst van plan om de 49 mile drive te doen, maar we hebben er een aantal punten uitgehaald die we wilden zien en zelf een route samengesteld. De 49 mile drive komt bijvoorbeeld ook langs het vliegveld. Wij vonden het niet nodig om zo'n eind richting zuiden te rijden. Wat zeker een aanrader is, is Twin Peaks. Super mooi uitzicht over de stad! Je moet wel geluk hebben, toen wij er waren was het heel helder, een dag later waren vrienden van ons er en die zagen niks omdat ze al boven de wolken zaten.
Wat wij in het kort op een ochtend deden: Vanaf Union Square naar de City Hall - Alamo Square - Twin Peaks - Golden Gate Park - vervolgens naar de kust en parallel aan de kust naar het noorden gereden - langs de Golden Gate Bridge (niet er overheen, hadden wij al gedaan, maar zou prima kunnen) - Lombard Street en terug naar Union Square.
Wij waren er afgelopen zomer 3 nachten. Op 2 dagen hebben we lopend al veel gezien, zoals Fisherman's Warf, Union Square, de cablecars en China Town. We zijn een halve dag met de auto op pad geweest en waren eerst van plan om de 49 mile drive te doen, maar we hebben er een aantal punten uitgehaald die we wilden zien en zelf een route samengesteld. De 49 mile drive komt bijvoorbeeld ook langs het vliegveld. Wij vonden het niet nodig om zo'n eind richting zuiden te rijden. Wat zeker een aanrader is, is Twin Peaks. Super mooi uitzicht over de stad! Je moet wel geluk hebben, toen wij er waren was het heel helder, een dag later waren vrienden van ons er en die zagen niks omdat ze al boven de wolken zaten.
Wat wij in het kort op een ochtend deden: Vanaf Union Square naar de City Hall - Alamo Square - Twin Peaks - Golden Gate Park - vervolgens naar de kust en parallel aan de kust naar het noorden gereden - langs de Golden Gate Bridge (niet er overheen, hadden wij al gedaan, maar zou prima kunnen) - Lombard Street en terug naar Union Square.
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikakenner
Een dagje te voet en/of openbaar vervoer is een goed idee, voor het gedeelte zoals aangegeven door Gijs/Kelly.
Even goed is een autorit langs een aantal leuke dingen een aanrader. Ik zou niet 49miles-drive volgen. Op mijn lijstje stond Alamo Square - kruispunt Ashbury/haight - Twin peaks - Golden Gate Park tot aan kust, kustlijn noordwaarts volgen tot aan golden gate. De brug overrijden als je daar nog niet geweest bent (Vista point) en ook onder de highway door en Conzelman road oprijden. Tenslotte terug de brug over (tol betalen) en dan nog even Lombard street afrijden.
Ik ben nu 2 keer in SF geweest. Elke keer was het verkeer van stadsrand naar centrum en omgekeerd onaangenaam druk, maar in SF zelf vind ik het leuk rijden.
Even goed is een autorit langs een aantal leuke dingen een aanrader. Ik zou niet 49miles-drive volgen. Op mijn lijstje stond Alamo Square - kruispunt Ashbury/haight - Twin peaks - Golden Gate Park tot aan kust, kustlijn noordwaarts volgen tot aan golden gate. De brug overrijden als je daar nog niet geweest bent (Vista point) en ook onder de highway door en Conzelman road oprijden. Tenslotte terug de brug over (tol betalen) en dan nog even Lombard street afrijden.
Ik ben nu 2 keer in SF geweest. Elke keer was het verkeer van stadsrand naar centrum en omgekeerd onaangenaam druk, maar in SF zelf vind ik het leuk rijden.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Let er op datje voor de Golden Gate richting stad tolmoet betalen.
Dit kan Niet meer cash aan de toll boot.
Net na de toll boots rechts afslaan en je tol gan betalen in het gebouwtje daar.
(Je neemt dus best een toll boot aan de rechterkant)
Groetjes,
Ingrid
Dit kan Niet meer cash aan de toll boot.
Net na de toll boots rechts afslaan en je tol gan betalen in het gebouwtje daar.
(Je neemt dus best een toll boot aan de rechterkant)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
-
- Amerika-ontdekker
Hallo iedereen,
Alvast bedankt voor de vele leuke reacties!
Wij verblijven er 3 nachten!
Maar bij de eerste dag komen wij maar in de late namiddag aan, rond 4 PM, ik weet nog niet wat we dan al kunnen doen?
De tweede dag staat Alcatraz gepland, tegen de middag zijn we terug aan wal en gaan we met de fiets over de Golden Gate Bridge en zo verder naar Tiburon!
Dan hebben we nog onze 3e dag over. Dan kunnen we misschien inderdaad dan zelf een route uitstippelen van de bezienswaardigheden dat we nog niet gezien hebben ipv de volledige 49 scenic drive.
Wat zouden jullie me aanraden?
groetjes,
Julie
Alvast bedankt voor de vele leuke reacties!
Wij verblijven er 3 nachten!
Maar bij de eerste dag komen wij maar in de late namiddag aan, rond 4 PM, ik weet nog niet wat we dan al kunnen doen?
De tweede dag staat Alcatraz gepland, tegen de middag zijn we terug aan wal en gaan we met de fiets over de Golden Gate Bridge en zo verder naar Tiburon!
Dan hebben we nog onze 3e dag over. Dan kunnen we misschien inderdaad dan zelf een route uitstippelen van de bezienswaardigheden dat we nog niet gezien hebben ipv de volledige 49 scenic drive.
Wat zouden jullie me aanraden?
groetjes,
Julie
-
- Amerikakenner
Julie,
Ik zou niet Alcatraz en fietstocht Tiburon op dezelfde dag doen, gewoon omdat het leuker lijkt om op 2 verschillende dagen op de boot te zitten.
Je zou Alcatraz kunnen combineren met Fishermans wharf, cable car, Chinatown, Union Square tot hoek Powell Street/Marketstreet: centrum SF zeg maar. Ook de omgeving aan Ferry Building vonden we leuk. Cable car maar ook bus F brengen je van Powell naar Fishermans wharf.
Als je met de fiets naar Tiburon gaat, is het leuk om ook Conzelman road op te rijden. Wel even trappen!
Met de auto, bij aankomst en/ of vertrek, zou ik zeker Alamo Square, Ashbury/Haight, Twin peaks, Golden Gate Park en Lombard Street doen.
Ik zou niet Alcatraz en fietstocht Tiburon op dezelfde dag doen, gewoon omdat het leuker lijkt om op 2 verschillende dagen op de boot te zitten.
Je zou Alcatraz kunnen combineren met Fishermans wharf, cable car, Chinatown, Union Square tot hoek Powell Street/Marketstreet: centrum SF zeg maar. Ook de omgeving aan Ferry Building vonden we leuk. Cable car maar ook bus F brengen je van Powell naar Fishermans wharf.
Als je met de fiets naar Tiburon gaat, is het leuk om ook Conzelman road op te rijden. Wel even trappen!
Met de auto, bij aankomst en/ of vertrek, zou ik zeker Alamo Square, Ashbury/Haight, Twin peaks, Golden Gate Park en Lombard Street doen.
- Robbielb
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Bestel ruim vantevoren je ticket voor Alcatraz. Meestal is deze trip 1a 2 maanden van tevoren al volgeboekt.Julie Vansteenkiste schreef: De tweede dag staat Alcatraz gepland, tegen de middag zijn we terug aan wal en gaan we met de fiets over de Golden Gate Bridge en zo verder naar Tiburon!
Julie
Rijden in SF is te doen maar heel erg druk en nauwe straten/rijbanen. Ikzelf heb alles met het OV gedaan. Niks leuker dan met de tram door SF te gaan

Life is what happens to you while you're busy making other plans...
2012 - 68 dagen roadtrip USA & Curacao mei t/m augustus
2013 - 16 dagen roadtrip noord oost USA september
http://www.robbiegoesamerica.nl
2012 - 68 dagen roadtrip USA & Curacao mei t/m augustus
2013 - 16 dagen roadtrip noord oost USA september
http://www.robbiegoesamerica.nl
-
- Amerikakenner
Niets van gemerkt, moet ik zeggen.Rijden in SF is te doen maar heel erg druk
Ook niets van gemerkt eigenlijk, behalve een heel klein stukje Lombard Streetnauwe straten/rijbanen.

Toch wel hoor: met de auto, met de fiets, met de cable car, te voet...Niks leuker dan met de tram door SF te gaan

Mijn gedacht natuurlijk.

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Enige wat ons tegenviel aan het rijden in SF was dat de TomTom een beetje moeite had met de hoge gebouwen en daardoor stukken geen ontvangst. Maar verder was er niets anders dan in een andere stad rijden.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1292 Weergaves
-
Laatste bericht door Trom
-
- 6 Reacties