Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Je Amerikaanse huis - show & tell

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Re: Je Amerikaanse huis - show & tell

Bericht door dutchie_in_boston »

Ceristimo, daar zou ik wel willen wonen! Maar ik zou wel septic willen hebben.

't Is wel erg publiek hier, dus geen fotos, maar hier komen mijn 2 hypotheek-vrije woonhuizen. Mijn excuses voor het engels, maar ik weet de nederlandse woorden niet.

De eerste, de doordeweekse :lol:, staat net ten noorden van Boston aan een meer. Het is een oud victoriaans huis, gebouwd in 1882, zoals er zoveel zijn op de North Shore in Massachusetts. 't Is een houten huis, staat op cedar stumps, met een fieldstone fundament. Totale oppervlakte is meer dan 3000 sq. ft., maar is verdeeld in een paar apartementen. Wij (man en ik) wonen in de grootste en verhuren de rest. Ons apartement heeft verschillende slaapkamers en een paar badkamers. Het staat op een heuvel, met een walk out basement met terras aan de achterkant. Een enorme basement, met verschillende kamers waar personeel heeft gewoond, en dan nog 3 verdiepingen erboven op, en een hoge kruipruimte onder het huis waar je de boomstammen kunt zien. Hoge plafonds, grote kamers, veel ramen. Wraparound veranda voor, deck achter, zo'n victoriaans torentje, alles binnen met hardhouten vloeren, marmer, graniet, enz. Heel veel details, alles door man en mezelf opgeknapt. Achter het huis staat een enorme 2-verdiepingen clapboard barn die dringend hulp nodig heeft, gebouwd met die hele mooie brede planken. Het heeft zelfs nog een oude paardestal. En dat alles staat op een stukje grond wat niet veel groter is dan de gebouwen, in een oude buurt met veel groen, brede straten, op loopafstand van een mooi centrum en een treinstation naar Boston.

De tweede, ons weekendhuis, staat in het merengebied in Maine. In de bossen, ook aan een meer maar dan een grotere. Man en ik bouwen dat huis zelf, dus niet laten bouwen maar echt zelf met hamer in hand, en het is bijna klaar. Het is een raised cape (cape cod), zo'n 1800 sq. ft. en staat op een paar acres. Septic is voor 3 slaapkamers en 2 1/2 badkamer. Walkout basement, met een drive-in garage, 2 verdiepingen erboven op. Hoge plafonds, veel ramen, skylights, verschillende slider doors naar een wraparound veranda, met ook weer veel details zoals pocket doors, custom beslag om deuren en ramen, enz. Sommige dingen huren we uit, maar dan zorgen we wel dat één van ons er is. Wij hebben een paar jaar lang huizen laten bouwen/opknappen om dan te verkopen, en door die ervaring vertrouwen wij geen builder. Maar ik ga geen gat van 500 ft. graven, dus een put slaan hebben we laten doen :lol:. Daar staat ook al ons speelgoed, zoals een boot, dune buggy, motoren, kayak, enz. Dat huis staat in een kleine gemeenschap, het was in de jaren 30 een girl scout camp, met zo'n 10 huizen verspreid in de bossen en om er te komen moet je een paar mile over een dirt road rijden. Voor ons is het heaven.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Grappig dat sommige mensen de prijs weglaten, is dat bewust of is het "not done" om te melden wat je aan je huis kwijt bent per maand?

Ik zie inderdaad supermooie huizen voorbij komen maar alles komt met een prijs volgens mij ;)

Mijn nieuwe huis:
Huur of koop: Koop
Soort huis: vrijstaand, 4 slaapkamers, 3 bathrooms, garage, walk in attic, inground 20ft pool in fenced in backyard
Vloeroppervlak: 2350 sq ft
Prijs per maand: 1500
Verdieping: woonverdieping, slaapverdieping
Buitenruimte: 0.35 acres
Soort bouw: steen
Bouwjaar 1985
Wie wonen er: twee volwassenen, 2 kinderen (plus huisdieren)
Bevalt het: Supergoed! Ik vind het heerlijk wonen. In de stad en alle gemakken daarvan maar toch het gevoel van ruimte.
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb de prijs ook weggelaten. Vond dat teveel informatie voor een openbaar forum. Om toch een idee te krijgen, wij hebben er ongeveer hetzelfde voor betaald als onze twee-onder-een-kap in een Vinexwijk in Nederland.

Even ge-edit, haal twee dingen doorelkaar heen.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Wat maakt dat nou uit? Ik heb mijn mortgage er wel bijgezet maar het is niet een weergave van de waarde want ik heb er aardig wat overwaarde in.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

@Dutchie-in-boston,

wow, je omschrijving maakt mij wel héél nieuwsgierig... de ligging lijkt mij erg spectaculair (krijgen we ook geen foto's van het uitzicht ;-) ) . Veel wildlife? Maine lijkt mij ook een prachtige staat, daar wil ik ooit eens heen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ziva schreef:Grappig dat sommige mensen de prijs weglaten, is dat bewust of is het "not done" om te melden wat je aan je huis kwijt bent per maand?
Ons huis is afbetaald, dus we betalen alleen belasting en natuurlijk de vaste lasten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Petra/VS schreef:
Ziva schreef:Grappig dat sommige mensen de prijs weglaten, is dat bewust of is het "not done" om te melden wat je aan je huis kwijt bent per maand?
Ons huis is afbetaald, dus we betalen alleen belasting en natuurlijk de vaste lasten.
Hier ook hetzelfde, huis is afbetaald.
Steffen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Steffen »

Ik zit eigenlijk tussen twee huizen in (ga over twee weken verhuizen), maar zal beide even plaatsen

Regio: Western Pennsylvania, ten noorden van Pittsburgh
Huur of koop: koop (schoonvader is eigenaar)
soort huis: trailer
vloeroppervlak: 720 sq ft (ongeveer 67m2)
prijs per maand: niets
Buitenruimte: rondom gras, na een paar meter lopen we een dicht bos in. oppervlak is ongeveer 0.6 acre. Er staat een losse dubbele garage en een schuurtje op de 'lot'.
Soort bouw: hout
Bouwjaar: geen idee...
Buurt: aan een rustige weg op 15 minuten rijden van de dichtsbijzijnde plaats/ winkels
Bijzonderheden: Na de verhuizing afgelopen december zijn ik en mijn vrouw bij mijn schoonvader in getrokken. De trailer heeft een woonkamer, keuken met eethoek, badkamer en drie slaapkamers. Niet luxe, maar comfortabel genoeg om in te wonen. 'onze' slaapkamer is ongeveer 3x3 m2. Niet heel groot, maar comfortabel genoeg zowel in de winter als zomer.
Wie wonen er: 3 volwassenen (in de zomermaanden 4 volwassenen) en 2 poezen
Bevalt het: Ja, het bevalt opzich prima. Maar het is fijn om een eigen plekje te hebben, dus over 2 weken gaan we verhuizen.

http://www.flickr.com/photos/100552997@N03/9555226509/

Regio: Western Pennsylvania, ten noorden van Pittsburgh
Huur of koop: huur (met optie tot koop).
soort huis: colonial (heb ik me laten vertellen)
vloeroppervlak: 824 sq ft. (76.5 m2), dat is excl. zolder, kelder en dubbele garage
prijs per maand: $625.00 excl.
Buitenruimte: rondom gras, relatief diepe voortuin tov achtertuin. Vanuit de keuken kan je het terras op welke gevestigd is boven een dubbele garage. tuinoppervlak is 0.3 acre.
Soort bouw: hout, kelder en garage zijn van steen
Bouwjaar: 1940
Buurt: een rustige buurt aan de rand van een plaatsje (welke in een dry county bevindt). Voor Amerikaanse begrippen wat kleinere huizen in de wijk, waar veel gezinnen wonen.
Bijzonderheden: het huisje is een aantal jaar gelden opgeknapt en heeft een nieuwe keuken en badkamer. De woonkamer is opgeknapt en alle electrische bekabeling is vernieuwd. Zowel de woonkamer als de kelder is voorzien van een openhaard (helaas is de kelder verder niet afgewerkt). De zolder wordt op dit moment langzaam omgebouwd tot master bedroom met en suite badkamer en inloop kledingkast.
Wie (komen er te) wonen: 2 volwassenen en 2 poezen.
Bevalt het: Dat moeten we nog maar gaan zien....

http://www.flickr.com/photos/100552997@N03/9558023198/
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

Wat een mooie huizen allemaal, en wat ook een terminologie...

Walk-in attic , is dat wat ik denk wat het is, ook na aanleiding van de foto's van huizen met walk-out basement.

x,5 badkamers, wat is nou een halve badkamer?

en een walk-out basement
( Met voor- of juist nadelen bij overstromingen... ik zou zeggen dat bij een deur het water naar binnen kan stromen, toch?)

Zijn er ook huizen met en een walk-in attic en een walk-out basement... ?
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Pepito schreef:x,5 badkamers, wat is nou een halve badkamer?

en een walk-out basement
( Met voor- of juist nadelen bij overstromingen... ik zou zeggen dat bij een deur het water naar binnen kan stromen, toch?)
Een halve badkamer heeft geen bad/douche, maar slechts een toilet met wastafel.

Bij een walk-out basement zit de basement half in een helling en de deur dus "in de schaduw" van het huis. Het water zal daar dus nooit naar binnen lopen (want dan moet het omhoog lopen).
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

een .5 badkamer is alleen een toilet, dus geen douche/bad.
Terug in Texas!
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

dimona schreef:
Bij een walk-out basement zit de basement half in een helling en de deur dus "in de schaduw" van het huis. Het water zal daar dus nooit naar binnen lopen (want dan moet het omhoog lopen).
Het land van de onbegrensde mogelijkheden... maar gelukkig stroomt het water nog steeds om laag. Dat is wel een geruststelling.
Dat ik hier zelf niet aan gedacht had.... ik ben blijkbaar al teveel gewend aan het vlakke hier. Goede uitleg, dankjewel.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wij hebben een walk-in attic en een walk-out basement ;).
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

En dat verklaart waarom men spoken altijd in de attic aantreft, en nooit in de basement.... (sorry kon het niet laten).
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

:lol:
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Wij hebben 1 badkamer en twee aparte toiletten met lavabo.

Is dat dan 1 bathroom en 2x 0.5 bathroom?

Klinkt wel sjiek ipv gewoon WC ;-)
Groetjes,
Carine
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Het schijnt dat er binnenkort ook drive in attics komen. Amerikanen zijn het lopen zat.
*padaboem*
Steffen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Steffen »

Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Regio: Thornton, Colorado (zo'n 20 mijl ten noorden van Denver)
Huur of koop: Koop
Soort huis: Vrijstaand, grote 'master bedroom' en 2 'guest bedrooms', 2.5 badkamers, studeerkamer, basement van 930 sq.ft (unfinished), garage voor drie auto's, volledig omheinde tuin
Vloeroppervlak: 2000 sq.f.t met 900 sq.ft. basement (unfinished)
Prijs per maand: $1700
Buitenruimte: Volledig omheinde tuin, privacy fence, met uitzicht op de Rocky Mountains
Soort bouw: Houtskelet
Bouwjaar: 2011 (eerste eigenaren)
Bijzonderheden: Het huis is helemaal 'groen' gebouwd, met de meest energiezuinige apparatuur, airco's, verwarming, waterbesparende toiletten, kranen en douches, sprinklersysteem met regensensor (zodat als de vochtigheid een bepaald niveau bereikt of als het regent de sprinklers niet aankomen, en de sensor werkt op zonne-energie), dubbele beglazing met speciale coating om UV en warmte te blokkeren, 'spray foam' (schuim) isolatie in het hele huis, enz. Vergeleken met andere huizen van hetzelfde formaat is onze totale energierekening minder dan de helft. We hebben de basement nog niet afgewerkt, iets wat wel op het programma staat. In de tussentijd hebben we het wel zo gezellig mogelijk gemaakt, en hebben in de ene helft van de kelder een pool tafel staan (tapijt neergelegd, boekenkasten, een bar, 2 driezitsbanken, etc.), en de andere kant is hobbykamer, waar Anna haar hobbies uitoefent, en ik de mijne.
Buurt: Een jonge 'development', aan de rand van landbouwgebied (lekker rustig), ongeveer even ver van Denver, Fort Collins, en Boulder. Heerlijk rustig, met mooi uitzicht.
Wie wonen er: Twee volwassenen, plus een hond en een kat.
Bevalt het: Ontzettend goed; het is ons eerste koophuis, dus we zijn er nog steeds dolblij mee. De tuin is niet mega-groot, maar dat hoeft voor ons ook niet. We hebben meer dan voldoende ruimte, zowel binnen als buiten, en de hond kan ongestoord rondlopen. Hij heeft een 'doggie door' van de gang naar de garage, plus nog een 'doggie door' in de buitenmuur waar hij de tuin in kan.
Foto's: Ik heb niet echt veel recente foto's, maar hier dan enkele:
Ons uitzicht:
IMG_6269 (Custom).JPG
IMG_6269 (Custom).JPG (27.24 KiB) 1009 keer bekeken
Huis van buiten (in de winter):
HouseWinter (Custom).JPG
HouseWinter (Custom).JPG (30.92 KiB) 1009 keer bekeken
Enkele foto's van binnen (genomen tijdens Kerst):
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Pool tafel in de basement:
pooltable (Custom).JPG
pooltable (Custom).JPG (41.88 KiB) 1009 keer bekeken
Nog wat meer foto's vind je hier: http://littlelimburg.nl/blog/?p=2495
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Wow - wow ! Een keer voor het huis zelf en een keer voor de lokatie !

Leuk dat je drie keer meldt dat je basement unfinished is - ik denk dat je plannen hebt ?

Heb je ook solar op je dak ? En nu ben ik echt nieusgierig, hoeveel bedraagt je energie rek. gemiddeld per maand ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer