Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zijn er mensen die na 1 USA bezoek afhaken?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Florida
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Zijn er mensen die na 1 USA bezoek afhaken?

Bericht door Florida »

Vanmiddag zat voor de zoveelste keer te dagdromen over Amerika en dacht bij mijzelf 'Ik kan me toch echt niet voorstellen dat er mensen zijn die in Amerika zijn geweest en na hun eerste reis nooit meer terugwillen...' Nu bezoeken de meeste forummers het forum denk ik omdat ze juist wel een klik met Amerika hebben, maar toch vraag ik me af of er mensen op het forum zijn die echt niet meer op vakantie willen naar Amerika? En zo ja, waarom zou je Amerika niet meer willen bezoeken? Nogmaals, zelf heb ik dat gevoel helemaal niet, maar ik ben gewoon benieuwd...!
Maarten-Annique
Amerikakenner

Re: Zijn er mensen die na 1 USA bezoek afhaken?

Bericht door Maarten-Annique »

Dat lijkt mij echt onmogelijk... :geek:
Florida
Amerikafan

Bericht door Florida »

Ja dat denk ik ook :lol:, maar je weet maar nooit....
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik denk dat je die mensen niet op een forum zult vinden. Die zitten stilletjes te huilen..

Afbeelding Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Die zullen er wel zijn, maar ik denk niet dat je die op het forum gaat tegen komen :-)
Groetjes,
Carine
KW1984
Amerikakenner

Bericht door KW1984 »

Haha interessante vraag! Dat vraag ik me ook wel is af.
Het verbaast me al als ze niet direct weer terug willen, laat staan helemaal afhaken!?

Maar daar durft natuurlijk niemand hier in het hol van de leeuw voor uit te komen, en waarschijnlijk hang je ook niet meer op dit forum rond als je afgehaakt bent... :mrgreen:
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

Ik ken wel zo enkele mensen hoor. En daarbij gaat het niet alleen omdat ze niet echt onder de indruk zijn, maar ook financieel is dat een flinke hap uit je budget.
prizzle
Amerika-ontdekker

Bericht door prizzle »

Ik ga over twee weekjes voor het eerst naar Amerika. Tot nu toe vond ik alle reizen die we gemaakt hebben geweldig en wilde ik nooit naar huis en zeker nog eens terug. Vooral voor Amerika, waar zoveel verschillende steden en natuur te zien is, lijkt het mij onmogelijk om niet nog eens terug te gaan. Alleen heb ik wel zo ongeveer nog een top 25 van landen waar ik heen wil, dus ik zal niet meteen volgend jaar weer naar Amerika gaan...zeg ik nu...misschien praat ik na deze vakantie wel anders :D
gwenny
Amerikafan

Bericht door gwenny »

zou zo weer terug willen maar moet dan toch eerst wel de loterij winnen of zo. We zijn net terug van 3 weken zuidwesten. Maar ik mag niet klagen, was zo'n 25 jaar geleden au-pair in de USA en ben al vele keren terug geweest maar dan aan de oostkust.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik ken een aantal mensen die wel eens in Amerika geweest zijn en er niet meer heen willen. Een oud collega is er met zijn vrouw geweest en hoewel ze het wel leuk gehad hebben was er geen enkele behoefte om nog eens terug te gaan, ze vonden het best leuk om eens gezien te hebben, maar vonden "de Amerikanen" (ik zet het maar even tussen aanhalingstekens :wink: ) erg overdreven en hadden helemaal geen klik met het land of zijn inwoners.
En een vriend van mij die samen met zijn vrouw geweest is hoeft er ook niet meer heen, ook die vonden het wel leuk, maar hebben geen enkele behoefte ooit nog eens terug te gaan.
Ik kan het me moeilijk voorstellen, maar we zijn nu eenmaal allemaal anders. :D
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik ken verschillende mensen in mijn omgeving die 1 keer naar Amerika geweest zijn en geen behoefte hebben om nog een keer te gaan.
En er zijn denk ik ook veel mensen op dit forum geweest die informatie hebben ingewonnen, daarna eenmalig naar de USA geweest zijn en vervolgens hier niet meer terug gekomen zijn.

En dan is natuurlijk ook een grote groep mensen die zo'n dure reis eenmalig kunnen maken en daarna nooit meer.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Een collega van me is er geweest en hoeft niet meer per sé terug... (standaard rondje Westkust). Twee gezinnen en rondreis zelf samengesteld. Al weet ik niet precies waar ze allemaal zijn geweest. Bedoel, als ze het rondje gewoon overgenomen hebben van de reisgids, kan ik me voorstellen dat het niet zo goed bevallen was :) Al zei ze bij terugkomst: ja, het was echt heel erg mooi, maar ik heb er geen verslaving aan overgehouden, zoals jij dat noemt'. Misschien heb ik voor hun vakantie te hard geroepen dat ze met een virus terugkomen. Hmz.. :silent: :problem:

Had haar nog het linkje naar dit forum gestuurd, maar was niet nodig. Alles was al geboekt...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

Nou laat ik dan de eerste (misschien de enige) zijn die er voor uit komt, dat voor mij Amerika niet echt nog een keer een must is :oops:
Canada heeft nou eenmaal onze voorkeur, en daar zal dan ook onze volgende reis (als het er financieel inzit) weer naar toe zal zijn.
Blijf wel lezen op het forum, vind het gewoon leuk om te lezen wat andere mensen dan zo boeit aan het land. En misschien toch niet iets op te pikken wat misschien ooit dan toch nog een keer de moeite waard zal zijn. Zijn wel mensen die graag besneeuwde bergtoppen zien en veel water, en dan de rust die je in Canada hebt oh heerlijk.

Dit jaar wilde ik naar USA omdat ik Yellowstone zo graag wilde zien, heb ook echt genoten van al dat moois (en had het niet willen missen) maar na 3,5 dag hadden wij meer dan genoeg van dat gebubbel, gestoom en de stank. En die mensen massa's is toch iets om gek van te worden, helemaal als er wild gespot word. Pff wat een gedoe om de camper te parkeren (buiten de witte lijn) zal allemaal wel nodig zijn. Maar wat hebben we genoten de ene laatste dag in Waterton NP genoten van moeder beer met cubs, geen rangers, camper gewoon aan de kant auto's ervoor en erachter 1 doorgang voor de rest en gewoon genieten :thumbup: Grand Teton was ook schitterend maar de drukte die wij al hadden half juni, moet er niet aan denken als je er in de echte drukke periodes zit :roll:

Volgende reis zal zijn Calgary - Calgary en willen dan nog wel terug naar Glacier NP omdat we dat niet konden bezoeken ivm wateroverlast maar voor de rest geef ons maar de rust en de ruimte in Canada.
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

Hmm, ik denk dat ik ook een klein beetje tot die groep behoorde, maar nu niet meer.
De VS trok mij nooit zo... Had het idee dat ik daar eventueel "later als ik oud was" ooit nog wel eens naar toe kon. Verder vond ik ze zo'n 10 jaar geleden een weinig sympathiek volk, zeker met Bush als uithangbord. En ik had er de pest aan dat je bij overstappen naar Latijns Amerika echt de VS in moest, geen internationale zone ofzo... en ik vond eigenlijk dat de vs in principe niets met mijn reizen met een ander doel als VS te maken had...

Toen ik op een gegeven moment een overstap van meer dan 10 uur in Atlanta had, ben ik daar wel de stad in gegaan en naar een shopping-mall, het enige goede wat ik me daarvan herinner was een heerlijke stoel massage voor een redelijke prijs.
(hoort natuurlijk in het fooien topic, maar geef je zo'n masseur eigenlijk ook fooi bovenop de afgesproken/aangegeven prijs?)
Ik was toen niet echt onder de indruk van Atlanta, bevestigde eigenlijk mijn negatieve gevoel over de states, en ik hoefde niet meer naar de VS toe. Sterker nog, ik betaalde liever wat meer om een vlucht vanuit Europa direct naar Zuid-Amerika te hebben, dan over te stappen in de states, wat in die tijd toch vaak wel behoorlijk goedkoper was.

Maar ja, toen bleek op een gegeven moment dat ik ineens schoonfamilie in LA had. Dus zo'n 5 jaar na Atlanta op familie bezoek geweest, en naar SF, LV en GC en dat was wel heel goed bevallen. En de keren daarna ook, heerlijk om familie in LA en New Hampshire te hebben en af en toe een stop-over in NY te kunnen maken. Ik kijk nu ook weer met plezier uit naar ons volgende bezoek in oktober.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Draai het eens om, ik ken behoorlijk wat mensen die ieder jaar naar Thailand of eegens anders in die hoek gaan, maar ik wil daar van mijn leven niet meer heen, daar snappen ze dus niks van.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Hoewel ik al een paar keer in de USA ben geweest, maar dan alleen voor de natuurparken als Yellowstone en Glacier. Heb ik niets met de USA en na de laatste bezoek in Glacier dit jaar. Kon dat weleens de laatste zijn... alhoewel, we gaan in 2015 nog naar Yukon en Alaska.
De natuur en de parken zijn echt geweldig, maar met de amerikaanse mens heb ik niet zoveel. Ik probeerde ze (toch wel onbewust) op het laatste steeds meer te vermijden.

Geef mij maar Canada en de canadezen ik voel met met hem steeds meer hun verbonden (misschien dat het net als wij noordelingen zijn :lol: ).

Nee, Nienke73 je bent niet de enige die niet zoveel met de USA heeft.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik denk dat mensen die na 1x afhaken zich onvoldoende realiseren dat het een groot land is met heel veel diversiteit. Maar ik moet wel toegeven dat het grootste gedeelte van mijn Amerika reizen te maken heeft met gemak. Veel bekenden dus goedkoop of zelfs gratis overnachten en vaak ook gratis kunnen vliegen maakt het een hele aantrekkelijke bestemming.
Maar het Zuid-Westen heb ik na 1x wel gezien. Het is gewoon niet een gebied wat me enorm aansprak en ik zal daar niet snel nog een keer naartoe gaan.
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

yarrah schreef:...maar met de amerikaanse mens heb ik niet zoveel. Ik probeerde ze (toch wel onbewust) op het laatste steeds meer te vermijden.

Geef mij maar Canada en de canadezen...
Ben nu ook al een paar keer naar beide landen geweest, maar hoe kan je nu als toerist zoveel verschil opmerken tussen Canadezen en Amerikanen?
Zo'n grote contacten heb je toch nooit op reis, zeker niet een rondreis.
Janne1969
Amerika-ontdekker

Bericht door Janne1969 »

Wij zijn inmiddels 3 keer (mijn man) en 4 keer (ik) naar de VS geweest, waarvan de laatste twee keer met onze 3 kinderen. Wat mijn man betreft; voor hem hoeft het niet zo nodig. Hij heeft net als eerder genoemd, moeite met 'de Amerikaan' en het overdrevene. Ik heb al verschillende keren opgemerkt dat er niet zoiets is als 'de Amerikaan' net zo min als er één soort Europeaan is, maar op een op andere manier overtuig ik hem daar niet mee...
Wat ook meespeelt is dat hij een hele drukke baan heeft en liever 2/3 weken in Europa ergens op een camping lekker uitrust, dan 3 weken rondtrekken door de VS om zoveel mogelijk te zien.
Vorig jaar hebben een rondreis gemaakt door het Noord-oosten; niet al te veel kilometers en overal 2 of meer overnachtingen. Toen we thuis kwamen gaf hij aan dat het niet echt uitgerust terugkwam van vakantie.

Zoals het er nu naar uitziet gaan we over een paar jaar nog een rondje door het Westen maken, maar dat zal grotendeels op mijn initiatief zijn. De kinderen vinden het ook leuk om die kant op te gaan, maar om nu te zeggen dat ze verslaafd zijn....
Voorlopig ben ik hier de enige die maar geen afscheid kan nemen van dit forum en blijft dromen over tripjes naar New York, uitrusten in Florida en een flinke rondreis in het westen!
Drive 5-7
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Drive 5-7 »

Harry schreef:" ... ze vonden het best leuk om eens gezien te hebben, maar vonden "de Amerikanen" (ik zet het maar even tussen aanhalingstekens :wink: ) erg overdreven en hadden helemaal geen klik met het land of zijn inwoners."
Dat gevoel heb ik eigenlijk ook een beetje overgehouden van ons bezoek aan Florida. De mensen vond ik vreemd en onlogisch handelen...
Daarbij vond ik hun vriendelijkheid achteraf ook vaak niet oprecht; het is een beleefdheidsvorm.
En als ze je lijken te helpen, kan het ook gewoon uit beleefdheid zijn terwijl ze niet weten wat ze doen, en je ondertussen van de wal in de sloot helpen ...
Aan de andere kant, we zijn ook écht vriendelijke mensen tegengekomen... het ligt er dus maar net aan wie je 'treft'.
Maar wat ik nog steeds niet begrijp, zijn die "refills" in restaurants/fastfood-stops...: je krijgt ten eerste een enorm glas, en als ie leeg is vullen ze hem weer HELEMAAL. En dan vreemd kijken als je zegt dat het niet meer hoeft ... :lol:
Afbeelding
Denver - San Francisco (2013)
San Francisco (2017)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer