Rind 9:00 in Universal aangekomen en meteen naar Transformers (konden in 1 keer doorlopen), The Mummy (10 min wachten) en Jurassic Park (5 min wachten). Viel dus alles mee en eerlijk gezegd had ik Transformers en Simpsons na 1 keer wel gezien. Vervolgens naar Simpsons (30 min wachten) waarna het rond 13 uur ontzettend druk werd in het park. Wat gegeten, toen Studio Tour in de hete zon, ruim 90 minuten gewacht, was de moeite maar wel erg lang wachten. House of Horros gedaan (geen wachttijd) en daarna de shows Waterworld, Animal Actors en Special Effects met een paar Horeca stops, overigens alle shows geen wachttijd). Uiteindelijk rond 19.30 uur vertrokken en nog in Universal City wat gegeten bij Hard Rock Cafe.
Achteraf geen spijt dat we geen FOL passen hadden, ondanks de megadrukte. Als je er op tijd bent kun je snel een aantal populaire attracties nemen waardoor het makkelijker, en vooral voor de kinderen, is te accepteren om ergens anders te wachten. Mocht je het prima vinden om 1x in de populaire attracties te gaan dan zou ik geen FOL nemen, en anders wel. Overigens valt me wel op dat iedereen met FOl pas daar geen spijt van zegt te hebben, en iedereen zonder FOL pas ook niet.