En, alle tips/ervaringen zijn natuurlijk welkom. (En de zoekfunctie gebruik ik er ook bij
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bij iemand bekend?: Ramada Plaza Newark Liberty International Airp
- Harry-Carla
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Bij iemand bekend?: Ramada Plaza Newark Liberty International Airp
Kent iemand dit hotel: Ramada Plaza Newark Liberty International Airport? Is dat een redelijk goede locatie voor met OV naar bezienswaardigheden in New York?
En, alle tips/ervaringen zijn natuurlijk welkom. (En de zoekfunctie gebruik ik er ook bij
)
Laatst gewijzigd door Harry-Carla op 17 aug 2013, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Alvast bedankt voor het lezen en je eventuele bijdrage,
Harry & Carla
2009: NV, AZ, UT, CA
2012: WA, ID, MT, WY, SD, NE, CO
Harry & Carla
Re: Bij iemand bekend?: Ramada Plaza Newark Liberty International Airp
Een enorm waardeloze locatie als je afhankelijk bent van OV. Zoals elk airporthotel in Newark. Verder krijgt het hotel op tripadvisor gemengde recensies.
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Daar staan al heel veel topics over, zoals hier,hier en hier.
Voor de duidelijkheid, je zit buiten Manhattan (zo'n 25 km) en ideaal is het niet. Reken op een reistijd van 45min enkele reis met wat overstappen (OV). Dat de hotels in NYC enorm duur zijn is bekend, maar mijn voorkeur zou toch echt een hotel op Manhattan zijn. Dan betaal je maar iets meer, als je al zoveel geld uitgeeft aan zo'n reis moet je juist niet op het hotel gaan besparen (mijn mening).
Kortom: Wil je de stad in? Niet doen! Ben je op doorreis? Ideaal.
Voor de duidelijkheid, je zit buiten Manhattan (zo'n 25 km) en ideaal is het niet. Reken op een reistijd van 45min enkele reis met wat overstappen (OV). Dat de hotels in NYC enorm duur zijn is bekend, maar mijn voorkeur zou toch echt een hotel op Manhattan zijn. Dan betaal je maar iets meer, als je al zoveel geld uitgeeft aan zo'n reis moet je juist niet op het hotel gaan besparen (mijn mening).

De enige geschikte hotel in Newark voor OV-gebruikers is het Hilton tegenover Newark Penn trein/metrostation. Alleen is dit ook geen hotel met een wouw factor.
- Harry-Carla
- Amerikafan
Dank je. Klopt, had ik ook gelezen maar de laatste tijd vielen de recensies iets positiever uit dus dacht 'misschien...'.mtl schreef:Een enorm waardeloze locatie als je afhankelijk bent van OV. Zoals elk airporthotel in Newark. Verder krijgt het hotel op tripadvisor gemengde recensies.
Ja het wordt de stad in ca. 8 dagen. Mits het allemaal redelijk (hoewel duur) betaalbaar blijft. We hebben tenslotte wat te vieren maar of het zoveel moet/mag kosten, is nog de vraag. Overigens, Carla weet hier niets vanRNA schreef:
Harry & Carla
Harry & Carla
Mocht manhattan te duur zijn dan kan je bijv. Long Island City overwegen.
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Of probeer de prijs te drukken door priceline te gebruiken!

- Harry-Carla
- Amerikafan
RNA schreef:Of probeer de prijs te drukken door priceline te gebruiken!
Vriendelijk dank voor je tip
Edit: Hmmm had eigenlijk het plan een annuleerbaar hotel te boeken en dan voorlopig in de gaten houden of er leuke vluchtaanbiedingen op het web verschijnen. Met Priceline en/of Hotwire gaat mijn plannetje dus niet op
Harry & Carla
Harry & Carla
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Je moet dan vanaf Manhattan een bus nemen naar de airport en op de airport stap je dan op een soort metro (als ik het me goed herinner) en vanaf daar neem je dan een shuttle busje naar het hotel. Ik denk dat de 45 min. die hierboven genoemd werden zelfs wat aan de positieve kant is.
Ik weet het niet helemaal zeker meer, maar volgens mij hebben wij hier ooit geslapen. Gewonnen via Priceline, dus we hadden het voor een habbekrats en we vonden het bijzonder luxueus. Compleet nieuw ingerichte kamer, heel schoon allemaal, lekkere bedden, mooie lobby, gezellig restaurant waar we een enorme burger aten en aan het einde van de middag nog lekker gezwommen in het zwembad en beetje in het zonnetje gelegen. We boekten dit hotel alleen maar omdat we zo'n ontzettend vroege vlucht hadden naar Denver.
Ik weet het niet helemaal zeker meer, maar volgens mij hebben wij hier ooit geslapen. Gewonnen via Priceline, dus we hadden het voor een habbekrats en we vonden het bijzonder luxueus. Compleet nieuw ingerichte kamer, heel schoon allemaal, lekkere bedden, mooie lobby, gezellig restaurant waar we een enorme burger aten en aan het einde van de middag nog lekker gezwommen in het zwembad en beetje in het zonnetje gelegen. We boekten dit hotel alleen maar omdat we zo'n ontzettend vroege vlucht hadden naar Denver.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
niet dat hotel bij Newark nemen ... slecht plan ...
LIC is een goede optie, daar kun je best alvast wat boeken ... maar de kans dat je straks een mooie vlucht krijg op precies die dagen, is wellicht niet zo groot?
LIC is een goede optie, daar kun je best alvast wat boeken ... maar de kans dat je straks een mooie vlucht krijg op precies die dagen, is wellicht niet zo groot?
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou ook eerst de vlucht boeken en dan pas het hotel. Dat kan altijd nog!

En vergeet ook de extra kosten niet. Je bent vanaf de airporthotels in Newark ruim een uur bezig om in Midtown Manhattan te komen, met meerdere overstappen met de bus. Als ik het me goed herinner kost dat 2,35 dollar per persoon enkele reis, dus sowieso bijna 10 dollar per dag alleen al in New Jersey.
En dan heb je nog vervoer nodig op Manhattan, ook weer ongeveer 2,50 dollar per persoon enkele reis.
Voor die minimaal 20 dollar extra per dag én minimaal 2-3 uur reistijd retour, zou ik zonder meer op Manhattan, of in Brooklyn of Queens gaan zitten. In die laatste twee (enorme) stadsdelen is bovendien 's avonds ook meer dan genoeg te doen (restaurants, wandelen, entertainment), in tegenstelling tot de industriële airporthotellocaties.
En dan heb je nog vervoer nodig op Manhattan, ook weer ongeveer 2,50 dollar per persoon enkele reis.
Voor die minimaal 20 dollar extra per dag én minimaal 2-3 uur reistijd retour, zou ik zonder meer op Manhattan, of in Brooklyn of Queens gaan zitten. In die laatste twee (enorme) stadsdelen is bovendien 's avonds ook meer dan genoeg te doen (restaurants, wandelen, entertainment), in tegenstelling tot de industriële airporthotellocaties.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
-
Raafje87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Jersey City is misschien nog een optie. Wij verbleven er via priceline in het Hyatt, path naar WTC station naast het hotel. Was prima en toch wat goedkoper dan Manhattan zelf 
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht