Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Fl_@merika: reis Oost Amerika

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Fl_@merika
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Fl_@merika: reis Oost Amerika

Bericht door Fl_@merika »

Hallo mensen,

In 2014 willen wij, als dat mogelijk is terug naar Amerika. Want ja, velen van jullie zullen het met mij eens zijn....Amerika is verslavend!!! :clap:

Vorige keer zijn we naar het zuidwesten geweest. Dit keer willen we graag naar het oosten. Een deel noord-oost Amerika en een deel florida in 21 dagen (ongeveer). Nog niets is geboekt of gepland, dit is de eerste schets. De onderstreepte namen zijn maar een "google maps gok", andere opties zijn welkom.

Dag1: Amsterdam - Boston
Dag 2 en 3: Boston
Dag 4: Boston - Albany
Dag 5: Albany - Watkins Glen
Dag 6: Watkins Glen SP
Dag 7: Watkins Glen - Niagra Falls
Dag 8: Niagra Falls SP
Dag 9: Niagra Falls - Clearfield
Dag 10: Clearfield - Washington
Dag 11 en 12: Washington
Dag 13: vlucht Washington - Orlando
Dag 14: Orlando
Dag 15: Orlando - Cape Canaveral - ?
Dag 16: ? - ?
Dag 17: Everglades NP
Dag 18: ? - Key West
Dag 19: Key West
Dag 20: Key West - Miami
Dag 21: Miami -
Dag 22: Amsterdam

Hebben jullie nog ideeën voor onze reis? Over de vraagtekens ben ik nog niet uit.
Waar kun we het beste stoppen tussen Orlando en Everglades NP? Waar kun je het beste overnachten in de buurt van Everglades NP?
Wij vinden een pretpark misschien ook wel leuk. Zijn de stranden heel erg de moeite waard in Orlando of kunnen we die dag dan beter voor een pretpark gebruiken? Welk pretpark is een aanrader zonder kinderen?
Nog andere tips? Wat is nog een must see? Ik besef mij dat onze tijd beperkt is, dus we moeten keuzes maken....
NYC slaan we trouwens over omdat we daar twee keer eerder een week zijn geweest en Boston ons ook leuk lijkt. Iemand ervaringen met Boston?

Alvast bedankt!
2016: Las Vegas - Las Vegas
2015: Miami - Orlando
2013: Denver - Los Angeles http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag183"
2009 en 2010: New York City
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Oost Amerika

Bericht door PSVwally »

Voor 1 dag zou ik in Orlando voor Universal kiezen, Disneyworld in één dag is kansloos en om nou voor 1 dag 1 park van disneyworld te doen lijkt me ook wat tegenvallen. Want wat kies je dan....

Met het noordoosten kan ik je niet helpen. Je route in Florida is wel erg kort. Ik zou dan als je de route zo hebt als jij het schrijft kiezen om Cape Canaveral als dagtocht vanuit Orlando te doen. Dan de dag erna naar de golf van mexico rijden en bv overnachten tussen fort Meyers en Naples. Dan de dag erna de route langs de golfkust afmaken en via de everglades naar Homestead of die richting op te rijden. Dan de dag erna (dag 18) de Keys te doen met als eindbestemming Key West. Dan zou ik persoonlijk de hele dag op de keys blijven en op het einde van de middag al naar Miami gaan zodat je daar iets meer tijd hebt. Ik vond de golfkust een stuk mooier dan de kant van de Atlantische oceaan. Wel vanaf Braderton/Sarasota veel grijs/wit harige mensen ;)
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je kan zonder auto in Boston dus dat scheelt weer. Freedom Trail is een must en kan gemakkelijk een hele dag nemen. Ook de HoHo toer door Boston is leuk.
Wij rijden meestal de byways dus van Boston via hw2 naar Berkshires (Mohawk Trai) naar Catskills (Woodstock NY) en dan naar Finger Lakes. Ten zuiden van Watkins Glen is een fantastisch glassmuseum in Corning. Op weg naar DC zou je via Gettysburg kunnen rijden als je in de US history bent geinteresseerd Of via Amish Country.
Wij hebben niets met amusement parks dus daar kan ik je niet helpen. Homestead is niet zo'n aantrekkelijke plaats maar ze hebben wel goedkope hotels voor een bezoek aan Everglades NP. Key West vonden we zeer aantrekkelijk maar de prijzen van de hotels deden ons in Marathon belanden, een uurtje rijden van Key West. Zorg dat je niet op vrijdagmiddag naar Key West rijdt en niet op zondag middag terug. We zijn ook naar Kennedy Space Center geweest. Gemakkelijk te doen vanaf Orlando. Je rijdt gemakkelijk van Orlando naar Homestead in een dag maar er zitten tolwegen tussen rond Miami. (Turnpikes) en trouwens ook bij Orlando.
Fl_@merika
Amerikafan

Allereerst bedankt voor jullie tips, daar heb ik echt wat aan. Stof om mee te 'puzzelen'.
Voor 1 dag zou ik in Orlando voor Universal kiezen, Disneyworld in één dag is kansloos en om nou voor 1 dag 1 park van disneyworld te doen lijkt me ook wat tegenvallen. Want wat kies je dan....
Mee eens, ik snap het, net als in Eurodisney. Universal lijkt mij ook leuk!
Ik zou dan als je de route zo hebt als jij het schrijft kiezen om Cape Canaveral als dagtocht vanuit Orlando te doen.
Dat is misschien wel zo'n goed idee ja....
Wel vanaf Braderton/Sarasota veel grijs/wit harige mensen ;)
haha, dat willen we liefst vermijden, die tijd komt nog wel ;-)
Wij rijden meestal de byways dus van Boston via hw2 naar Berkshires (Mohawk Trai) naar Catskills (Woodstock NY) en dan naar Finger Lakes.
Klinkt goed, de byways zijn erg mooi weten we uit ervaring met het zuidwesten :thumbup:. Berkshires is een gebied toch? Is Stockbridge dan misschien een goede tussenstop?
Dus Boston - Mohawk trail - Stockbridge en de volgende dag Stockbridgde - catkills- watkins Glen.

Ik vroeg mij trouwens nog af of het nodig is een volledige dag in Watkins Glen te hebben of 's middags nog een stuk richting Niagra Falls te rijden.
Fl_@merika
Amerikafan

Hmm.....net even serieus naar de afstanden en tijd enzo gekeken en tot de ontdekking gekomen dat we deze reis beter in twee vakanties op kunnen delen. Een deel florida (waarschijnlijk volgend jaar) en een deel noord-oost Amerika (een ander jaar). Ik maak maar even een nieuwe topic aan bij Florida, want daar heb ik zeker nog wat vragen over...... :D
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Lijkt me een goed idee....
koentje3
Amerika-ontdekker

Bericht door koentje3 »

Wij rijden meestal de byways dus van Boston via hw2 naar Berkshires (Mohawk Trai) naar Catskills (Woodstock NY) en dan naar Finger Lakes.Klinkt goed, de byways zijn erg mooi weten we uit ervaring met het zuidwesten :thumbup:.
Vraagje, die byways, staan die gewoon aangegeven als je in een staat bent? Ik heb namelijk op http://byways.org gekeken maar ik kan geen begin / eindpunt vinden van een byway. Met andere woorden; hoe vind ik een byway?

** Opmerking moderator:
Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten":
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =1&t=17691
PSVwally**
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis Fl_@merika: reis Oost Amerika

Bericht door Yeehaw »

Sommige byways staan idd aangegeven zoals Mohawk trail langs ma2 maar verder moet je gewoon de kaart erbij nemen en een route uitstippelen. Zo doen wij het ook. Een goed boek voor bekende en minder bekende plaatsen onderweg is 1000 places to see before you die....
Fl_@merika
Amerikafan

Yeehaw schreef: Een goed boek voor bekende en minder bekende plaatsen onderweg is 1000 places to see before you die....
Die heb ik ja, erg leuk :thumbup:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Vooral voor MA staat er een hoop interessants in! En we hebben er ook veel aan gehad voor Ct and RI.
UtopiaX
Amerikafan

Bericht door UtopiaX »

Watkins Glen is niet zoveel aan, je kan er een rustdagje van maken maar de gorge inwandelen en nog wat hiken doe je daar op een half dagje.
Ik zou moest ik van jou zijn Watkins Glen en route doen (voormiddagje) en in namiddag doorrijden naar Letchworth state Park. Dit ligt ook op weg naar Niagara Falls :)

Ze zijn beiden de moeite maar niet echt uitgebreid (al is Letchworth nog wat uitgebreider dat Watkins Glen en iets minder toeristisch).

Bij Watkins Glen kan je eveneens de racetrack bezoeken, dit kan je gratis doen.
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

UtopiaX schreef:Watkins Glen is niet zoveel aan
Wij vonden Watkins Glen juist prachtig! Zo zie je maar weer hoe persoonsafhankelijk dit soort dingen zijn :thumbup: Ik zou zeggen; zeker naar toe gaan!
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Erwinh
Amerikafan

Bericht door Erwinh »

analogkid schreef:
UtopiaX schreef:Watkins Glen is niet zoveel aan
Wij vonden Watkins Glen juist prachtig! Zo zie je maar weer hoe persoonsafhankelijk dit soort dingen zijn :thumbup: Ik zou zeggen; zeker naar toe gaan!
Yep Watkins Glen is prachtig. Wij waren begin mei, helemaal alleen in de kloof, top. Maar halve dag is wel genoeg. Zit een fantastisch B&B om de hoek. Nachtje overblijven en dan weer doorvan of naar Niagara.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Watkins Glen is zeker mooi, maar niet voor een hele dag. Na de kloof hebben wij daar nog heerlijk gezwommen in het zwembad daar. Afgelopen zomer hebben wij een groot deel van jullie route gereden, zie ons reisverslag (onder).

Dag 16 zou ik trouwens vullen met een bezoek aan een "spring" (bv Alexander Spring) in Ocala Forest. Het is maar net wat je daar wil doen, maar drie dagen Key West is misschien wat lang. Vwb die overnachting in de buurt van de Everglades, wij waren niet kapot van Everglade \city (Homestead)

Suc6!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com