Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kaap Koraal HAS LANDED
Re: Kaap Koraal HAS LANDED
Wat me aanspreekt in het Marquesa model tov. het Mandolin model (jaja hehe terug gevonden !) is dat de garage meer naar de zijkant ligt.
Maw. je hebt meer leefruimte die aan de voorkant uitkijkt.
Wij woonden in de eerste jaren in CA in een reuze leuk huis, maar het merendeel van de voorkant was garage. Ik voelde me 'ingesloten'.
Lekker veel kastruimte overigens ! (Als je extra hoge kastdeuren neemt kun je de kastruimte tot helemaal bovenin benutten. 't Is maar een weet. En verlichting in een kast is ook heel handig heb ik gemerkt !)
Maw. je hebt meer leefruimte die aan de voorkant uitkijkt.
Wij woonden in de eerste jaren in CA in een reuze leuk huis, maar het merendeel van de voorkant was garage. Ik voelde me 'ingesloten'.
Lekker veel kastruimte overigens ! (Als je extra hoge kastdeuren neemt kun je de kastruimte tot helemaal bovenin benutten. 't Is maar een weet. En verlichting in een kast is ook heel handig heb ik gemerkt !)
Laatst gewijzigd door USInsider op 17 aug 2013, 01:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Valt mee, wij hebben dat deuralarm ook aan staan (ook al hebben we geen zwembad), ik ben me er na 2 jaar volgens mij altijd nog wel van bewust. Maar ik kan het natuurlijk ook af en toe gewoon niet horen, bijvoorbeeld als ik even in de badkamer ben. Dus dan heb je er niets aan. Overigens rent onze 1-jarige vaak al enthousiast naar de deur als hij het piepje hoort om zijn vader te begroetenoortjes schreef:Waar ik woon is het plaatsen van een hek verplicht door de gemeente. Als ik goed begrepen heb mag je in plaats daarvan, alarm nemen op de deuren. Maar ik denk dat je dat piep-piep-piep op een gegeven moment teveel gewend raakt (?)

Terug in Texas!
Vind huizen kijken altijd zo leuk! Heb ook even de plattegrond gekeken. Gaan jullie deze zo bouwen? Iets wat mij gelijk opviel, is de ingang via de garage het huis in. Het is nogal nauw (iets meer dan deurbreedte?).
Onze ervaring: wij hebben vanuit de garage geen gang, maar een mudroom. Hier stonden ook de wasmachine en droger. Daardoor bleef een doorgang over van iets meer dan de deurbreedte.
Ik kan je wel vertellen dat het enorm vervelend is, als je je met boodschappentasjes aan beide handen door zo'n gangetje moet worstelen (al struikelend over de schoenen van de kids). Wij hebben de wasmachine en droger ergens anders neergezet zodat er meer ruimte was om van garage het huis binnen te gaan.
Op de tekening zie ik dat je ook nog eens 2x de bocht om moet in die gang. Misschien iets om over na te denken.
Onze ervaring: wij hebben vanuit de garage geen gang, maar een mudroom. Hier stonden ook de wasmachine en droger. Daardoor bleef een doorgang over van iets meer dan de deurbreedte.
Ik kan je wel vertellen dat het enorm vervelend is, als je je met boodschappentasjes aan beide handen door zo'n gangetje moet worstelen (al struikelend over de schoenen van de kids). Wij hebben de wasmachine en droger ergens anders neergezet zodat er meer ruimte was om van garage het huis binnen te gaan.
Op de tekening zie ik dat je ook nog eens 2x de bocht om moet in die gang. Misschien iets om over na te denken.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Dank jullie voor alle input over de woningen, gelukkig kan je ook nog alles meer naar je zin maken.
Iig meer als in NL ...een vriend van mij heeft zojuist gekocht en wilde wat stopcontacten en lichtpunten verleggen ...8000,00 euro aub mijnheer zeiden de bouwers toen !!

Iig meer als in NL ...een vriend van mij heeft zojuist gekocht en wilde wat stopcontacten en lichtpunten verleggen ...8000,00 euro aub mijnheer zeiden de bouwers toen !!

Meestal is de deur van de garage naar het huis een stalen deur - vanwege brandgevaar. Ik vond de 'gewone maat' deur als zo zwaar. Maar je hebt een punt.
Ook van belang: dat de voordeur of breder is dan normaal, of een dubbele deur. Vanwege meubels en appliances je huis in en later de verhuizing er uit.
Overigens ik haatte de mudroom, een klein hokje tussen garage en de gang naar de rest van het huis en dan ook de wasser en droger erin ! En die water/energiesparende W/D's zijn zo groot, ze pasten ternauwernood en staken veel te ver naar voren. Ik stoote altijd mijn ellebogen en kon mijn 'ass' er ternauwernood in keren. En inderdaad met boodschappen, niet te doen ! Ik bracht de boodschappen bijna altijd door de voordeur naar binnen.
Nu hebben we een 'echte' laundryroom, met ook een deur naar buiten - ik droog veel aan de lijn - en lekker veel kastjes, toppie.
Er is ook een wasbak in, reuze handig. Al had-ie beveiligd moeten zijn, ik heb de boel al een keer onder water gezet hier.
Voor 's winters hebben we de waslijnen in de laundryroom. Ja ons is zunig weetjewel.
Ik vind huizen kijken ook zo leuk !!!
Kaap, wij kochten dit huis en ontdekten dat alle lampen in de keuken in een keer aangingen. Dus huurden we twee electriciens om het in drie verschillende groepen te verdelen. Dat was $ 600. Ik vertelde dat aan mijn buurman. Die keek me aan of ik niet snik was en zei toen: 'ik heb gewoon de helft van de lampen eruit gedraaid'.
Maar er zijn massa's van die kleine dingetjes die je heel goed kunt laten doen als je laat bouwen en die later reuze duur zijn om alsnog te laten doen.
Bv. het huis laten 'zonen' voor de airco. (Wij hebben twee airco's hier en ook twee whole house fans.) We hebben alarm op alle ramen en deuren.
Heb je over centrale vacuum nagedacht ?
Over vloerverwarming onder tegels in de keuken/kamer ?
Nog een voorbeeld: in de garage zit altijd een zijdeur (voor veiligheid). Maar bij die deur heb ik nog nooit een knopje voor het licht in de garage gezien. Als ik liet bouwen zou ik dat er zeker in laten zetten. Wat we wel hebben is een speciaal buitenstopkontakt voor de kerstverlichting met een schakelaar in de garage.
Kaap, loop niet te snel van stapel ! Ga een hele zwik modelwoningen bekijken en ga ook naar open huizen van bestaande huizen die te koop staan. Luister naar wat andere kijkers ervan vinden. Is een prima manier om ideeen op te doen !
Ook van belang: dat de voordeur of breder is dan normaal, of een dubbele deur. Vanwege meubels en appliances je huis in en later de verhuizing er uit.
Overigens ik haatte de mudroom, een klein hokje tussen garage en de gang naar de rest van het huis en dan ook de wasser en droger erin ! En die water/energiesparende W/D's zijn zo groot, ze pasten ternauwernood en staken veel te ver naar voren. Ik stoote altijd mijn ellebogen en kon mijn 'ass' er ternauwernood in keren. En inderdaad met boodschappen, niet te doen ! Ik bracht de boodschappen bijna altijd door de voordeur naar binnen.
Nu hebben we een 'echte' laundryroom, met ook een deur naar buiten - ik droog veel aan de lijn - en lekker veel kastjes, toppie.
Er is ook een wasbak in, reuze handig. Al had-ie beveiligd moeten zijn, ik heb de boel al een keer onder water gezet hier.
Voor 's winters hebben we de waslijnen in de laundryroom. Ja ons is zunig weetjewel.
Ik vind huizen kijken ook zo leuk !!!
Kaap, wij kochten dit huis en ontdekten dat alle lampen in de keuken in een keer aangingen. Dus huurden we twee electriciens om het in drie verschillende groepen te verdelen. Dat was $ 600. Ik vertelde dat aan mijn buurman. Die keek me aan of ik niet snik was en zei toen: 'ik heb gewoon de helft van de lampen eruit gedraaid'.
Maar er zijn massa's van die kleine dingetjes die je heel goed kunt laten doen als je laat bouwen en die later reuze duur zijn om alsnog te laten doen.
Bv. het huis laten 'zonen' voor de airco. (Wij hebben twee airco's hier en ook twee whole house fans.) We hebben alarm op alle ramen en deuren.
Heb je over centrale vacuum nagedacht ?
Over vloerverwarming onder tegels in de keuken/kamer ?
Nog een voorbeeld: in de garage zit altijd een zijdeur (voor veiligheid). Maar bij die deur heb ik nog nooit een knopje voor het licht in de garage gezien. Als ik liet bouwen zou ik dat er zeker in laten zetten. Wat we wel hebben is een speciaal buitenstopkontakt voor de kerstverlichting met een schakelaar in de garage.
Kaap, loop niet te snel van stapel ! Ga een hele zwik modelwoningen bekijken en ga ook naar open huizen van bestaande huizen die te koop staan. Luister naar wat andere kijkers ervan vinden. Is een prima manier om ideeen op te doen !
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nu wil ik de pret in dit topic niet bederven, maar als ik $800,000+ zie voor een huis en ik tel daar de kosten van het verkrijgen van het E2 visum bij ($200,000), dan vraag ik me af waarom je de onzekerheid aan wilt aan van een gewone tijdelijke verblijfsvergunning, en niet gewoon $500,000 geinvesteerd hebt zodat je op beide oren kan slapen met je gezin omdat je ene echte green card hebt? (en er zijn toch ook wel leuke woningen te vinden die minder duur zijn, kan je nadien, als je zaak erg succesvol is, nog altijd upgraden naar dat droomhuis, maar dan heb je tenminste de zekerheid dat je bij wat pech niet het lang uit gekiepert wordt)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- SophiaB
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Oooh ik kan inderdaad niet in je beurs kijken, maar oei wat veel geld!
Krijg toch een beetje de indruk dat de titel van dit topic niet moet zijn "Kaap Koraal HAS LANDED" maar "Kaap Koraal ZIT OP EEN ROZE WOLK"
Ik plaag maar een beetje maar pas op dat je niet AL te hard neerkomt he? Ik zal het hierna niet weer zeggen hoor, maar tenzij je de ene uitzondering bent op de regel, moet de klap van de emigratie toch echt nog komen........................
En ik zal ook geen links meer plaatsen, beloofd
Maar lees dit alsjeblieft eens door en zie of je je in een van deze fases kan herkennen... (hint: deze draad is voor mij overduidelijk) http://www.hthtravelinsurance.com/trave ... al/023.cfm 

Ik plaag maar een beetje maar pas op dat je niet AL te hard neerkomt he? Ik zal het hierna niet weer zeggen hoor, maar tenzij je de ene uitzondering bent op de regel, moet de klap van de emigratie toch echt nog komen........................
En ik zal ook geen links meer plaatsen, beloofd

Kaap kan het zelf beter uitleggen, maar de $ 800,000 is vlgs. mij voor een model vol designer-upgrades, end-of-the-line appliances, met extra-luxe zwembad, volledig gemeubileerd en gestoffeerd, etc. etc. plus de grond (premium location).
Maw. een soort superdeluxe modelwoning waar je gaat kijken om ideeen op te doen.
Overigens als Kaap in CA was geland, aan de kust, had hij voor zijn ong. $ 1 miljoen een vrij klein, niks luuks, middenklasse huis kunnen kopen op een klein lot en geen zwembad. Als het om wonen gaat stelt een miljoen dollar weinig voor in de Bay area.
Maw. een soort superdeluxe modelwoning waar je gaat kijken om ideeen op te doen.
Overigens als Kaap in CA was geland, aan de kust, had hij voor zijn ong. $ 1 miljoen een vrij klein, niks luuks, middenklasse huis kunnen kopen op een klein lot en geen zwembad. Als het om wonen gaat stelt een miljoen dollar weinig voor in de Bay area.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
Tuurljk hebben die een douche
Nu als dat de droom is van Kaap moet hij er 400 % voor gaan.
Hij zal er wel over nagedacht hebben
Go Kaap go !
Prettig weekend,
Kingair

Nu als dat de droom is van Kaap moet hij er 400 % voor gaan.
Hij zal er wel over nagedacht hebben

Go Kaap go !
Prettig weekend,
Kingair
Die "targeted areas" waar 500.000 genoeg is, vind je vast niet in Florida (of op andere plekken waar het bovengemiddeld fijn wonen is). Dan heb je waarschijnlijk wel 1.000.000 nodig.kastelke schreef:Nu wil ik de pret in dit topic niet bederven, maar als ik $800,000+ zie voor een huis en ik tel daar de kosten van het verkrijgen van het E2 visum bij ($200,000), dan vraag ik me af waarom je de onzekerheid aan wilt aan van een gewone tijdelijke verblijfsvergunning, en niet gewoon $500,000 geinvesteerd hebt zodat je op beide oren kan slapen met je gezin omdat je ene echte green card hebt? (en er zijn toch ook wel leuke woningen te vinden die minder duur zijn, kan je nadien, als je zaak erg succesvol is, nog altijd upgraden naar dat droomhuis, maar dan heb je tenminste de zekerheid dat je bij wat pech niet het lang uit gekiepert wordt)
Nee, dat piep-piep-piep blijf je inderdaad horen. Bij ons net zoals bij Hemmie. Bij ons hoor je het trouwens wel door het hele huis. Ik vind het erg prettig, omdat we een groot huis hebben met 4 toegangsdeuren, en er iemand binnen zou kunnen wandelen zonder dat ik er erg in heb.hemmie schreef:Valt mee, wij hebben dat deuralarm ook aan staan (ook al hebben we geen zwembad), ik ben me er na 2 jaar volgens mij altijd nog wel van bewust. Maar ik kan het natuurlijk ook af en toe gewoon niet horen, bijvoorbeeld als ik even in de badkamer ben. Dus dan heb je er niets aan. Overigens rent onze 1-jarige vaak al enthousiast naar de deur als hij het piepje hoort om zijn vader te begroetenoortjes schreef:Waar ik woon is het plaatsen van een hek verplicht door de gemeente. Als ik goed begrepen heb mag je in plaats daarvan, alarm nemen op de deuren. Maar ik denk dat je dat piep-piep-piep op een gegeven moment teveel gewend raakt (?)
Het EB-5 beleggen heeft een grotere vlucht genomen sinds gegadigden kunnen investeren in zg. Regional Centers. Die 'poolen' geld van EB-5 investeerders voor een miljoenenprojekt, bv. het bouwen van een kantoorgebouw, of een hotel, of een resort, etc.
Je hoeft niet te gaan wonen waar het projekt is bij mijn weten. Je kunt een gewoon een baan nemen waar je wel woont, want je hebt een groene kaart.
Je hoeft niet te gaan wonen waar het projekt is bij mijn weten. Je kunt een gewoon een baan nemen waar je wel woont, want je hebt een groene kaart.
America, land of the free, zolang je een zak geld mee neemt 

Dat is in de EU ook, Spanje en Griekenland geven paspoorten weg voor huizenkopers. Onder de 500.000.
Maar in de US geldt het bedrag dat je in de aankoop van een huis steekt (om zelf te bewonen) niet als investering die meetelt voor de $ 500,00 of $ 1Miljoen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
Klopt.oortjes schreef:Maar in de US geldt het bedrag dat je in de aankoop van een huis steekt (om zelf te bewonen) niet als investering die meetelt voor de $ 500,00 of $ 1Miljoen.
Dit telt niet mee in de investering, ongeacht welk soort visum je ook aanvraagt.
Spijtig genoeg
Prettig weekend,
Kingair
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Toch één van de redenen om juist hier te landen is de voordelige prijsstelling hier en ook het kortere vliegen naar NL ivm mijn bedrijf nog daar.oortjes schreef:Kaap kan het zelf beter uitleggen, maar de $ 800,000 is vlgs. mij voor een model vol designer-upgrades, end-of-the-line appliances, met extra-luxe zwembad, volledig gemeubileerd en gestoffeerd, etc. etc. plus de grond (premium location).
Je hebt gelijk dit is de wayyy over de top versie ! Alles electrische via de Ipad,beamer XXL wat ik niet eens mooi beeld vind trouwens,zwembad ala Miami Vice met bijbehorende vuurpits ernaast, 2 !! eilanden XXL in de keuken, duurste tegels, tv buiten en keuken buiten,overal ingebouwd geluidssysteem ook via Ipad enz enz.
Nee gelukkig kan ik wat geld missen maar dit is te gek idd ...het zal ongeveer voor de helft moeten..dus oftewel ik moet flink aan de bak met onderhandelen hahahah
@ Kastelke: Ik ga ervoor dat het verlengd gaat worden, ik ga er 1000% voor vanaf dag 1 !! En bekijk ondertussen andere mogelijkheden om te kunnen blijven
En ik heb het liever zelf in de hand zo'n EB blijf ik toch tricky vinden (vooral in deze tijd) , je kan je geld ook kwijt zijn via deze optie.
Daar heb ik al die jaren niet voor gewerkt zeg maar , dat laat ik over aan de mensen die echt teveel geld hebben.
Als laatste optie heb ik altijd nog om het huis als vakantiehuis te blijven gebruiken en het de rest van het jaar te verhuren (kostneutraal ben ik al tevreden mee)
Vijf jaar huren vind ik ook zonde van mijn geld toch ? Kost me 1800 euri per maand op dit moment ..zoekende voor iets voordeligers terwijl we nu hier zijn.
En ik ben van mening dat je wel met een beetje geld deze stap moet kunnen nemen en niet het risico hoeven nemen om hier een laag niveau baantje moet accepteren om maar te kunnen overleven (vooral met 2 kids van net 2 en net 5) want hoe gek ik ook ben van het land in loondienst op een lage functie lijkt me geen pretje.
Maar dat komt ook omdat ik altijd zelfstandig ondernemer ben geweest.
@ Kingair: Wanneer kom je nou langsvliegen ? Ik wacht met smart op jou verhaal en alle vrijgekomen endorfine !

En alles wat ik hier in de economie pomp is goed voor de economie hier en in NL dus wat willen jullie nog meer ?
Ik word overal superrr netjes onthaald/verzorgd/pampered als cashbuyer iig

-
- Amerika-expert
Ja, nee, dat kan dus niet eh? Je wilde zo graag naar Amerika en dan wil je een European style home?!kaap koraal schreef:Maar dit modelhuis is pas af en vooral gericht op Europeanen dus dat spreekt ons wel aan.

Nee, serieus, het is een mooi huis. En er is al een model home gebouwd? Misschien kan je er nog een keer doorheen lopen en wat foto's voor ons maken? Hebben jullie al kleuren voor de keuken en de badkamers gekozen? Granite uitgezocht voor de counters? Geen idee of je zelf je stuk steen kan uitkiezen bij jullie bouwer maar toen wij onze keuken aan het opknappen waren moesten we naar de fabriek om het perfecte stuk steen uit te kiezen voor het aanrecht. Leuk!
T.z.t. willen we ook een huis laten bouwen en het lijkt me zo super om zelf alles te kiezen, de keukenkastjes en de vloer en de kleur op de muren enz enz enz en dan alleen kijken naar wat wij mooi vinden en niet naar wat de beste resale value heeft. Na alle verhuizingen ben ik er wel aan toe om een eigen plekje te vinden.
-
- Amerika-expert
En over de mudroom, dat wil ik juist wel ontzettend graag in m'n droomhuis. Een vriendin van me heeft echt de perfecte mudroom tussen de garage en de keuken. Langs de muur is een open kast met planken en haken enz voor jassen, laarzen, snowboots, schooltassen enz. en dan ook nog zat ruimte voor de wasmachine en droger en genoeg ruimte om met 2 jaloerse vriendinnen de nieuwe wasmachine met vrolijk de-was-is-klaar-muziekje te bewonderen
In ons huis hier hebben we wel een laundry room tussen de garage en het huis maar daar is bijna geen ruimte. Als ik de droger open heb moet ik met m'n rug tegen de muur aan staan om de spullen uit de droger te halen. Lastig als ik de kinderen aan het werk zet want eigenlijk is er niet genoeg ruimte om met meer dan 1 persoon de was te vouwen. Dat is dus eigenlijk ook een mudroom maar is totaal niet bruikbaar. En ik snap ook echt niet waarom m'n hubby altijd met de boodschappen door de garage en de laundry room loopt. Ik ga gewoon via de voordeur, veel meer ruimte en een kortere wandeling naar de keuken die aan de andere kant van het huis is. Lol, blijkbaar is het boodschappen binnenbrengen via de garage toch iets cultuur gebonden

In ons huis hier hebben we wel een laundry room tussen de garage en het huis maar daar is bijna geen ruimte. Als ik de droger open heb moet ik met m'n rug tegen de muur aan staan om de spullen uit de droger te halen. Lastig als ik de kinderen aan het werk zet want eigenlijk is er niet genoeg ruimte om met meer dan 1 persoon de was te vouwen. Dat is dus eigenlijk ook een mudroom maar is totaal niet bruikbaar. En ik snap ook echt niet waarom m'n hubby altijd met de boodschappen door de garage en de laundry room loopt. Ik ga gewoon via de voordeur, veel meer ruimte en een kortere wandeling naar de keuken die aan de andere kant van het huis is. Lol, blijkbaar is het boodschappen binnenbrengen via de garage toch iets cultuur gebonden