Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kaap Koraal HAS LANDED

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door kaap koraal »

Zooo en weer wakker en Dave al naar school gebracht.

Nog ff dit wat een mooi geld die dollar en die geur ervan heeerlijk ! Die Heritage !! En dan die moderne euro nog niks meegemaakt behalve een crisis blehh en die layout bleehh en wat je ermee kan kopen in NL damn weinig blehhh en ik ben al per ongeluk in het zwembad gesprongen met dollars ..ff drogen en weer nieuw ..als je de euro 1 x meewast zijn ze stuk bleehh.

Ok nog iets leuks ...dat proeven van je zojuist bestelde beleg bij de delicounter van de Publix (of elke ander appie) en het keuren van de juiste dikte awesome !

Ja die adrenaline sorry hoor ! :lol:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Hoeveel orgasmes heb je al gehad?
kaap koraal
Amerikakenner

Nou ik ben iig blij met de supersize proteine shakes hier. Het aantal mag je dan zelf invullen ok ... hahaha

Nog één dingentje : Who the F**K heeft in NL ooit verzonnen dat we in zo'n hokje moeten douchen van doorzichtig plastic (meestal) in de maat 70x70 cm ??
Zo verademing die walkin showers van 300x120 cm volgens hebben ze die hier al tig jaar en de laatste jaren pas is in NL ( dan praat ik wel over een gemiddeld gezin natuurlijk)
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Whoa. Kijk je wel uit wanneer je van je adrenaline high afkomt? :lol:

Leuk om te lezen dat je zo geniet.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik zou wel oppassenmet je snelheidsovertredingen. De boete is op zich niet zo erg maar hier heeft het direct effect op je insurance. Boete voor te hard rijden? Premie 15% omhoog. Te veel overtredingen? Auto bijna niet te verzekeren meer, zeker geen SL1 en rijd je noodgedwongen een cobalt omdat het andere niet meer te betalen is. Zeker als je hier net een rijbewijs en verzekering hebt.
Serieus oppassen dus.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

kaap koraal schreef:Nou ik ben iig blij met de supersize proteine shakes hier. Het aantal mag je dan zelf invullen ok ... hahaha
Je hoeft in ieder geval het plafond niet meer te witten.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

kaap koraal schreef:Nog één dingentje : Who the F**K heeft in NL ooit verzonnen dat we in zo'n hokje moeten douchen van doorzichtig plastic (meestal) in de maat 70x70 cm ??
Zo verademing die walkin showers van 300x120 cm volgens hebben ze die hier al tig jaar en de laatste jaren pas is in NL ( dan praat ik wel over een gemiddeld gezin natuurlijk)
Nou nog wachten op de doorbraak van de thermostatische douchekraan :mrgreen:
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Haha Kaap, wat een feest om jouw berichten te lezen! En over die Rabobank, begrijp ik goed dat je het geld gewoon op je rekening had staan maar ze max krediet het niet lieten verhogen? Dat vind ik wel vreemd inderdaad.

En de "Keep your lane" regel is in zoverre fijn dat je dus inderdaad lekker links mag blijven rijden en iedereen kunt inhalen. Het probleem dat ik er echter mee heb is dat voor veel mensen "Keep your lane" blijkbaar ook betekent dat ze het "Slow traffic on the right" vergeten waardoor je dus soms vast komt te zitten achter 2 voertuigen die lekker op een slakkengangetje naast elkaar blijven rijden ;)

Voor de rest... jeetje man... zoveel boetes al? Inderdaad een beetje uitkijken hoor. Je staat hier veel sneller voor de rechter dan in Nederland en het heeft direct zijn weerslag op je premie. Zelf hou ik ook altijd in mijn achterhoofd dat ik "slechts" een Greencard heb en alhoewel ze je echt niet zullen deporteren vanwege een snelheidsovertreding zou ik toch ook maar gewoon zoveel mogelijk uit het zicht van de politie blijven als ik jou was :)
SophiaB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SophiaB »

Hahaha echt heel leuk al die berichten.

Ik ga nu toch even een linkje plaatsen: http://en.wikipedia.org/wiki/Culture_shock

Jullie zitten overduidelijk in fase 1 en zo hoort dat ook :)
Honeymoon phase
During this period, the differences between the old and new culture are seen in a romantic light. For example, in moving to a new country, an individual might love the new food, the pace of life, and the locals' habits. During the first few weeks, most people are fascinated by the new culture. They associate with nationals who speak their language, and who are polite to the foreigners. This period is full of observations and new discoveries. Like most honeymoon periods, this stage eventually ends.
Maar ik heb even iets vet gedrukt daar :) Wees erop voorbereid dat je binnenkort ook best een tijdje KUNT voelen dat alles verschrikkelijk, dom, traag en vreselijk is. Ook dat hoort erbij en gaat OOK weer over, alles krijgt vanzelf het juist plekje op termijn.

Maar voor nu, geniet ervan, ik vind het echt leuk om jullie enthousiaste verhalen te horen. Ik wil ook graag een foto van de auto zien :thumbup:
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
kaap koraal
Amerikakenner

Ziva schreef:Haha Kaap, wat een feest om jouw berichten te lezen! En over die Rabobank, begrijp ik goed dat je het geld gewoon op je rekening had staan maar ze max krediet het niet lieten verhogen? Dat vind ik wel vreemd inderdaad.

En de "Keep your lane" regel is in zoverre fijn dat je dus inderdaad lekker links mag blijven rijden en iedereen kunt inhalen. Het probleem dat ik er echter mee heb is dat voor veel mensen "Keep your lane" blijkbaar ook betekent dat ze het "Slow traffic on the right" vergeten waardoor je dus soms vast komt te zitten achter 2 voertuigen die lekker op een slakkengangetje naast elkaar blijven rijden ;)

Voor de rest... jeetje man... zoveel boetes al? Inderdaad een beetje uitkijken hoor. Je staat hier veel sneller voor de rechter dan in Nederland en het heeft direct zijn weerslag op je premie. Zelf hou ik ook altijd in mijn achterhoofd dat ik "slechts" een Greencard heb en alhoewel ze je echt niet zullen deporteren vanwege een snelheidsovertreding zou ik toch ook maar gewoon zoveel mogelijk uit het zicht van de politie blijven als ik jou was :)

Neee Ziva dat waren de boetes van jaren bij elkaar opgeteld tijdens onze vakanties hier , tot nu nog maar "bijna" 1 dus ik kijk echt wel uit.
Ik laat trouwens dan altijd mijn NL rijbewijs zien en dat helpt hier echt wel in FL aangezien er genoeg word gebracht hier door toeristen.
Dus zal het ook niet zo gauw ( zeg niet graag nooit) mijn verzekering hier kunnen verhogen.

Wat betreft jou comment op het keep your lane klopt zeker ...maar alles beter als bumperklevers (op mijn voorbumper :mrgreen: ) en de daar uitvloeiende agressie ! toch ?
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

kaap koraal schreef:Ik laat trouwens dan altijd mijn NL rijbewijs zien en dat helpt hier echt wel in FL aangezien er genoeg word gebracht hier door toeristen.
Je weet dat dat strafbaar is? Zo lang je in een huurauto rijdt, zal een agent nog niet zo snel argwaan hebben, maar houd er rekening mee dat je nat gaat als iemand er achter komt dat je een buitenlands rijbewijs laat zien terwijl je in bezit bent van een US exemplaar.
kaap koraal
Amerikakenner

Daarom zei ik al niet zo gauw ..hahaha
Maar tot die tijd hou ik me gewoon van de domme ...ik rij trouwens bijna altijd wel netjes hoor alleen soms niet ..
En dan zeg ik dat ik steeds heen en weer reis tussen NL en VS.
Florida is denk ik wel de staat waar ze het minst moeilijk zijn (althans dat denk ik dan maar tegen beter weten in :lol: )
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Niet alleen strafbaar. Het helpt ook niet. Het wordt allemaal geregistreerd. Plus een ned rijbewijs en een eigen amerikaanse auto? Heel simpel na te trekken of je ook een amerikaans rijbewijs hebt en dan mag je aan oom agent uitlegen waarom je die niet laat zien.

PS. ik kan mijzelf nog terugvinden op het net van een boete voor te snel rijden uit 1994! En dat was met een Nederlands rijbewijs in mijn eigen auto
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Oh my God, een Camaro. :love4: :love3: :love7:
Welk type? Welk bouwjaar? En welke kleur?
Ik wil niet alleen een foto, nou eigenlijk wil ik graag meerdere foto's. Maar ook graag een youtube filmpje met het geluid als het niet teveel moeite is.
Pretty please with sugar on the top????!!!!

Veel succes daar, leuk om te lezen hoe enthousiast en hoe happy jullie zijn.
Enne, vergeet het verzoek niet van deze vrouwelijke auto-liefhebber....
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Om te beginnen, MvdL is geen trol. Hij/zij (?) is iemand die de DV lottery won en met gezin naar de US verhuisde.
Maar net op het verkeerde moment (al was er geen keuze wat dat betreft), nl. net toen hier dankzij hebberige investeerders en bankiers de hele economie zo ongeveer in elkaar stortte. Hij heeft toen een heel andere US gezien. Ik denk dat het hem en zijn familie in veel opzichten een boel gekost heeft.
De druiven zijn heel zuur voor MvdL en dat heeft-ie goed laten merken bij tijd en wijle. Hoewel, long time no see, ik denk dat hij van het forum is vertrokken. En misschien is dat maar wel zo goed voor alle betrokkenen. (Mocht LvdL dit lezen: ik hoop dat je inmiddels jullie bestaan in Ned. hebt kunnen her-opbouwen en dat het jullie beter gaat.)

Ik blijf zeggen, als je emigreert omdat je thuisland je niet bevalt, dan zul je binnen de kortste keren ook in je 'nieuwe' land de nodige ergernissen oplopen. Het is in de US gewoon niet beter of slechter dan in Ned. Het is hier gewoon anders. En sommigen spreekt dat 'anders' meer aan.
Ik heb wat moeite met de manier waarop je nu tegen land van herkomst aan schijnt te kijken. Het bestaan dat je daar kon opbouwen heeft toch mogelijk helpen maken dat je naar FL kon relocaten.
Veel dingen in Ned. zouden beter kunnen, maar hetzelfde geldt voor de US.

Mbt. je verkeersovertreding: Je hebt het eenmalige geluk gehad van een combinatie van aardige agent en goodwill jegens een net-aangekomene en een niet-US rijbewijs.
Soortgelijke overtredingen zullen je de komende keren gaan kosten. Punten van je rijbewijs. Duurdere verzekering - plus verzekering bij een verzekeraar 'voor ongewensten'.
Overigens, als je een FL resident bent, en dat ben je met een E-2 visum, is een FL rijbewijs verplicht. De meeste verzekeraars zullen ook om een FL rijbewijs vragen. En in de meeste staten is het verboden meer dan een rijbewijs te hebben.
Overigens, een overtreding dan wel betrokken zijn bij een ongeval met meer dan een X-bedrag aan schade, gaat op je record. Of je nu een Ned. rijbewijs laat zien of een FL. Want ze kijken naar je naam/adres - dat belend is bij de DMV. En als je je Ned. rijbewijs laat zien heb je kans op een (aanvullende) boete.

Dat de Rabo geen krediet wilde/kon geven zal samenhangen met de strengere regels die er zijn sinds de kreditcrisis. Denk je dat de banken hier zomaar geld uitgeven desgewenst ? Dream on. En zeker niet aan mensen die niet in de US wonen/werken.
Dat de dealer je de auto meteen meegaf - brengt u het geld later vandeweek maar ! - zegt me weinig. De dealer regelt het overschrijven van de title etc. en wacht daarmee dan een paar dagen (althans als CA en FL gelijke regelgeving hebben voor title-transfer). Had je het ontbrekende geld niet gebracht dan was de dealer gekomen met de oplader en had zijn auto teruggehaald.

In mijn ervaring is zo ongeveer alles in de US juist strenger en strakker geregeld, met minder mogelijkheden tot uitzonderingen op de regels.
Iets waar je in Ned. met een waarschuwing mee wegkomt levert je hier al snel een nachtje jail op.

Nogmaals, alle goeds en alle vreugde is je van harte gegund, maar overspeel niet je hand !
Laatst gewijzigd door USInsider op 14 aug 2013, 22:37, 3 keer totaal gewijzigd.
hanen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door hanen »

kaap koraal schreef:
goldenhills schreef:Gefeliciteerd! Inderdaad leuk om te lezen hoe de ervaringen zijn. Fijn dat het zo voorspoedig gaat. Wat vinden de kinderen ervan? Lekker gaan zwemmen is natuurlijk een mooie start, net vakantie. Ik heb het vast gemist in je eerdere postings, maar heb je je motor meeverhuisd? En heb je nu je auto- en motorrijbewijs?

Vakantiegevoel is natuurlijk prachtig maar die wil ook zolang mogelijk doortrekken , ik wil gewoon minder gaan werken en meer genieten van mijn kids en het vrije leven, dat vooral omdat het leven zo kort is en je zoals iedereen om je heen zoveel hoort dat er (vooral ook jonge) mensen plots wegvallen.

Motorrijbewijs ?? moet ik die dan ook opnieuw halen hier ? Ik heb wel de NLse natuurlijk.

Motor heb ik hier al een jaar eerder gekocht.
Je mag met je NL motorrijbewijs rijden want in Florida (en daar zit je toch ? ) heb je geen rijbewijs voor een motor nodig. Alleen zal je na moeten vragen bij je verzekeingsagent of hij je motor dan ook wil verzekeren.
Daarvoor was het florida motorrijbewijs dan weer wel nodig.
Ook dit was een kwestie van een weekendje cursus en binnen
Onze ervaringen tijdens onze expat periode in de VS http://www.amerikhanen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Steffen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Steffen »

kaap koraal schreef: Voor de autoliefhebbers hier, een Camaro ZL1 gekocht convertible ...ok jullie weten misschien nog dat het de Shelby moest worden maar in PB kan ik dat echt uitleggen dat dit DE auto is !! :lol:
Als het een gloedje nieuwe is zal het een 2014 Chevy Camaro zijn, maar het model is nu al een aantal jaar vrijwel ongewijzigd op de markt.
De camaro is hier op de markt in diverse uitvoeringen met als basis de 1LS (met een startprijs van $23.345, voor de 3.6L V6 met 323 pk), tot de ZL1 (met de 6.2L V8 die 580pk ophoest)

dit vond ik even snel onder het kopje Camaro ZL1 op youtube...

[youtube]xmWTeADITsk[/youtube]

Vervelend hoor Kaap, om daar in te moeten rijden :lol:

@ Kaap; om je foto gemakkelijk te plaatsen hier is het handig om een account aan te maken op bijvoorbeeld flickr.com. Wanneer je de foto's hier upload, kan je van iedere foto die je ergens anders wil plaatsen een kopie van maken. Wat je doet is op je gewenste foto (op de website) klikken. Je maakt vervolgens een kopie van de URL. Je klikt hier op het forum dat je een nieuw bericht wil plaatsen. Als je dat doet zie je boven het vlak waar je wilt typen (tussen het onderwerp en het deel waar je daarwerkelijk typt) een werkbalk. Klik op 'URL' en plak vervolgens de URL die je van je foto hebt. Voila!

Ik weet iets meer van auto's dan van foto's plaatsen, maar ik hoop dat m'n uitleg duidelijk genoeg is. Dus hup, kom op met die foto's!

EDIT; om een of andere vreemde reden krijg ik het filmpje niet geplaatst... hier de link welke ik vond " onclick="window.open(this.href);return false;

* Note mod (Marco):
Link naar YouTube veranderd.
Kingair
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 51

Bericht door Kingair »

Hey Kaap

Het gaat je precies goed af ginder achter :thumbup:

Toppie

We zijn bijna klaar om te vertrekken :wink:

Tot binnenkort

Groeten,

Kingair
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Ik krijg niet de indruk dat kaap koraal 'LANDED' is, maar eerder nog ergens rondzweeft... :lol:

Maar hoe dan ook veel succes en vooral veel fun de komende tijd, geniet van deze euforie! Zo te horen gaat dat helemaal goed komen!?
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
kaap koraal
Amerikakenner

@Oortjes : Ik heb al een FL rijbewijs en wat betreft dat geld van de Rabo dat was geen krediet maar ik wilde gewoon graag mijn eigen geld hebben.

@ Iedereen bedankt voor de goede tips over het rijbewijs en overtredingen we zouden toch niet willen dat dit topic een vervelende wending zou krijgen ! :lol:

@ Steffen : Ja dat is hem !! Met dezelfde black rims maar dan in de cabrio versie, om nog meer van de endless summer te kunnen genieten hier in SW FL ! :mrgreen:
Alleen heeft deze hem nog flink opgevoerd, ik ben al tevreden met die 580pktjes , alleen een paar kleine veranderingen (CAI en een lichte tune) volgende week dan ben ik zeer tevreden met mijn 635 pktjes ..

Het is idd een 2013 en ja de 2014 is al uit maar het model is toch wel gewijzigd en ik vind hem minder mooie geworden vandaar dat ik deze heb gekocht.
En het nieuwe model is er nog niet in de ZL1 uitvoering die komt later.

@Jasmino : Check het filmpje van Steffen maar ...black on black on black rims :) maar dan convertible ! Hij rijd zo heerlijk ..
Laatst gewijzigd door kaap koraal op 14 aug 2013, 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer