Vorige week heb ik het maandblad National Geographic (oktobereditie) gekocht. Deze maand staat er een lang artikel in van ruim 25 pagina's over de nationale parken van Amerika.
Verder is er deze maand een mooie poster toegevoegd van Amerika. De ene zijde is een mooie wegen/landkaart en de andere zijde een reliëfkaart van Amerika.
Zie ook het artikel op de site van National Geographic.
Ik wilde jullie deze tip natuurlijk niet onthouden.
Annie bracht hem vorige week ook toevallig mee, het artikel over de NP's vond ik goed.
Jammer dat de kaart gevouwen is dat blijf je zien als je hem wil ophangen.
Mijn andere poster is 70 x 110, lastig als je hem wilt inlijsten. Maar dat ga ik nog wel doen als ik op mezelf ga wonen
De poster die er nu bij zit is 95 x 60 (b x h). Daar zijn vast wel lijsten voor te vinden, Xenos misschien?
Een aantal jaren geleden heb ik een grote poster gekocht van Sequoia National Park, afmeting 185 x 80. Die heb ik laten inlijsten en hangt nu in mijn woonkamer. Erg mooi maar ook vrij prijzig. Heb destijds iets van NLG 300 (!) moeten betalen voor het inlijsten samen met een kleinere poster van 45 x 60. Ik heb nog een aantal mooie posters van nationale parken hier liggen die ik t.z.t. ook graag wil laten inlijsten.
Is inderdaad een mooie poster.
Vouwen eruit halen kan je proberen met een strijkijzer,mits je even iets erop legt om de hitte niet rechtstreeks op het papier te laten komen....
Gelukkig doen we hier zaken met een lijstenmaker,dus inlijsten kost mij weinig.
Ik heb hem ook gisteren gekocht. Mooie landkaart inderdaad.
Het artikel over de Nationale Parken komt trouwens ook goed van pas want mijn zoon heeft voor zijn profielwerkstuk VWO het onderwerp Nationale Parken in West-USA gekozen.
Het zal voornamelijk over de geologie vd parken gaan maar dit is een leuke aanvulling natuurlijk.
Wij hebben al een hele tijd een abonnement op NG. Is echt een schitterend tijdschrift met interessante artikelen. Zo nu en dan een leuk extratje erbij, zoals nu de kaart van Amerika.
We hebben hem uitgebreid boven ons bureau hangen! Nu nog een lijst en 't is perfect!
Bedankt voor de tip Roland, we hebben de National Geographic vandaag ook gekocht.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's. http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.