Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Blue ridge parkway
-
Reny
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Re: Blue ridge parkway
Goed te horen Eric!
I know the feeling, we vonden het een prachtig gebied en de mensen ontzettend vriendelijk.
Have fun!
Reny
I know the feeling, we vonden het een prachtig gebied en de mensen ontzettend vriendelijk.
Have fun!
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hoeveel dagen heb je in het hele gebied gepland en jij Reny hoeveel dagen was jij er. Ik vind het zo moeilijk om er een globale planning voor te maken. Hoe lang doe je over deze wegen.. het gata niet snel weet ik van 1993 reis.En afhankelijk van wat je waar doet (wandelen of alleen stops met uitzichten).
Ik wil wel mooie wandeling (of 2-3 haha) maken met pubers (waar is dan de vraag natuurlijk)? Iemand misschien TOP 5?
Ik wil wel mooie wandeling (of 2-3 haha) maken met pubers (waar is dan de vraag natuurlijk)? Iemand misschien TOP 5?
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
Reny
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Ik vond het ook lastig plannen omdat het zo'n lange weg is.
Ik weet niet of je in Shenandoah gaat starten? We hebben alleen wat uitkijkpunten bezocht maar vonden de Blue Ridge Parkway veel mooier.
Wij hebben een dag of 3 gedaan over het hele stuk. We zijn wel een stuk via de Interstate gereden omdat het anders te lang zou duren.
Dit omdat we met Amerikaanse vrienden hadden afgesproken in Townsend, TN, vlakbij de Smoky Mountains.
In de Smokies zou ik zeker een dag of 4 blijven. Wij hebben wel heel veel uren alleen maar staan kijken naar de beren (en fotograferen) in Cades Cove.
Wellicht kun je nog wat info uit ons verslag halen?
http://washingtonandthesmokies.blogspot.nl/
Gr.
Reny
Ik weet niet of je in Shenandoah gaat starten? We hebben alleen wat uitkijkpunten bezocht maar vonden de Blue Ridge Parkway veel mooier.
Wij hebben een dag of 3 gedaan over het hele stuk. We zijn wel een stuk via de Interstate gereden omdat het anders te lang zou duren.
Dit omdat we met Amerikaanse vrienden hadden afgesproken in Townsend, TN, vlakbij de Smoky Mountains.
In de Smokies zou ik zeker een dag of 4 blijven. Wij hebben wel heel veel uren alleen maar staan kijken naar de beren (en fotograferen) in Cades Cove.
Wellicht kun je nog wat info uit ons verslag halen?
http://washingtonandthesmokies.blogspot.nl/
Gr.
Reny
Onze verslagen:
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik heb drie dagen voor de Blue ridge parkway. Maar vanaf Great Smokey mountains heb ik geen echte planning meer. Dan kunnen we wel zien wat we doen en waar we zin in hebben. Shenandoah, Washington en Philadelphia komen daarna nog en we kijken dan wel hoeveel tijd we ergens doorbrengen. Misschien dat we zelfs. Shenandoah over slaan en gelijk door gaan richting Washington na de BrPW.
GSMNP hebben we vier dagen staan. Twee overnachtingen bij Cades Cove en twee bij Smokemont.
GSMNP hebben we vier dagen staan. Twee overnachtingen bij Cades Cove en twee bij Smokemont.
Vandaag vanaf uitgang Great smokey mountain een stukje Blue ridge parkway gereden.
Vanaf newfound gap rijd je er zo op.
Maar het werdt zo ontzettend slecht weer....er kwam echt een wolkbreuk met veel onweer
waardoor je niks meer kon zien op de weg.
Na tijdje stil te hebben gestaan zijn we er al bij de eerste afslag af gegaan.
Voor Smokey mountains vondt ik drie overnachtingen net genoeg,
Townsend vondt ik leuk en lekker rustig.
De cabin in een rustige hoek vlak bij de ingang van Smokey mountains ideaal.
We hebben paardgereden bij cades cove ridingstables,
Elke dag minimaal een keer de cadescoveloop gereden.
Met kinderen is het ook leuk om in Gatlinburg en Pigeon forge te kijken.
Er overnachten lijkt me minder.
In Pigeonforge heeft mijn dochter gekart op twee verschillende banen.
Hier zijn veel attracties om te doen zoals minigolf en reuzerads.
Gatlinburg heeft een leuke winkelstraat en bij stoplicht nummer acht rijd je de andere loop motor nature trail
als ik de naam goed herinder.
Die ook erg de moeite waard is.
Op de derde dag rijd je via gatlinburg naar Cherokee en zo hebben we heel het park doorkruist.
Cades cove en de andere loop hebben een paar makkelijke trails om te lopen .
Zelf vondt ik de new found gap mooier om te rijden dan de blue ridge parkway.
Maar daar hebben we dus maar een klein stukje kunnen rijden.
Mijn tiener dochter heeft zich in iedergeval niet verveeld door de afwisseling met paardrijden en karten.
Vanaf newfound gap rijd je er zo op.
Maar het werdt zo ontzettend slecht weer....er kwam echt een wolkbreuk met veel onweer
waardoor je niks meer kon zien op de weg.
Na tijdje stil te hebben gestaan zijn we er al bij de eerste afslag af gegaan.
Voor Smokey mountains vondt ik drie overnachtingen net genoeg,
Townsend vondt ik leuk en lekker rustig.
De cabin in een rustige hoek vlak bij de ingang van Smokey mountains ideaal.
We hebben paardgereden bij cades cove ridingstables,
Elke dag minimaal een keer de cadescoveloop gereden.
Met kinderen is het ook leuk om in Gatlinburg en Pigeon forge te kijken.
Er overnachten lijkt me minder.
In Pigeonforge heeft mijn dochter gekart op twee verschillende banen.
Hier zijn veel attracties om te doen zoals minigolf en reuzerads.
Gatlinburg heeft een leuke winkelstraat en bij stoplicht nummer acht rijd je de andere loop motor nature trail
als ik de naam goed herinder.
Die ook erg de moeite waard is.
Op de derde dag rijd je via gatlinburg naar Cherokee en zo hebben we heel het park doorkruist.
Cades cove en de andere loop hebben een paar makkelijke trails om te lopen .
Zelf vondt ik de new found gap mooier om te rijden dan de blue ridge parkway.
Maar daar hebben we dus maar een klein stukje kunnen rijden.
Mijn tiener dochter heeft zich in iedergeval niet verveeld door de afwisseling met paardrijden en karten.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Vaak wordt Skyline Drive hier als "minder" beschreven dan de Blue Ridge Parkway, maar het eerste deel van Skyline Drive, vanaf Front Royal of het laatste deel vanaf Thornton Gap is echt wel de moeite waard. Ik vraag me af of sommigen hier, die zuidelijker begonnen, na de Blue Ridge Parkway klaar waren met de natuur. Iedere keer als ik in Shenandoah National Park ben, ben ik weer overweldigd door al het moois en ik heb delen van de Blue RIdge Parkway gereden. De natuur is overwegend hetzelfde, inclusief wild, getuige dat zoonlief en ik op onze laatste excursie een beer de weg over zagen steken en op ons wandelpad letterlijk oog in oog met een paar beren kwamen. Er waren ook heel veel herten en letterlijk honderden vlinders. Ik denk dat een mix van Blue Ridge Parkway, I-81 en dan het laatste stuk Skyline Drive de beste combinatie blijft. Einde reclame voor Shenandoah National Park
.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het laatste stukje skyline drive, bedoel je daarmee het stuk eindigend aan de BRPW of de andere kant?
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik wil zeker graag een stuk Shenandoah (Skyline Drive) doen. Jouw verhalen Petra zijn erg mooi. Maar we willen niet de hele BRPWy rijden. In GSMnp heb ik nu globaal 3 dagen.
1 Vanuit Stone Mountain (of dichterbij GSM) naar Cherokee eo daar ergens camping pakken Mingo Mill en Falls bezoeken ±200 mi
2 New Found Gap en Cade Coves bezoeken en naar de Loop bij Gaitlinburg (falls en wandeling) ±100mi
3 Mingo Mill/ en falls naar Blue Ridge rijden richting Linville Falls .. zeg maar ±130
Is dit wat?
Het zuidelijke stuk Blue Ridge lijkt me spectaculair met de wegen aldaar. Linville falls.
Dan stuk overslaan en Vanaf Waynesboro hele Skyline Drive (afh van het weer) naar Front Royal.
7 Atlanta Stone Mountain 25
8 Stone Mountain - Great Smokey Smokemont cg 192
9 Great Smokey Smokemont - Cades Cove, Roaring Fork, Gaitlinburg 100
10 Great Smokey - Linville Falls 130
11 Linville Falls Rocky Knob (via Mabry Mill) 140
12 Rocky Knob (via Mabry Mill) Waynesboro 172
1 Vanuit Stone Mountain (of dichterbij GSM) naar Cherokee eo daar ergens camping pakken Mingo Mill en Falls bezoeken ±200 mi
2 New Found Gap en Cade Coves bezoeken en naar de Loop bij Gaitlinburg (falls en wandeling) ±100mi
3 Mingo Mill/ en falls naar Blue Ridge rijden richting Linville Falls .. zeg maar ±130
Is dit wat?
Het zuidelijke stuk Blue Ridge lijkt me spectaculair met de wegen aldaar. Linville falls.
Dan stuk overslaan en Vanaf Waynesboro hele Skyline Drive (afh van het weer) naar Front Royal.
7 Atlanta Stone Mountain 25
8 Stone Mountain - Great Smokey Smokemont cg 192
9 Great Smokey Smokemont - Cades Cove, Roaring Fork, Gaitlinburg 100
10 Great Smokey - Linville Falls 130
11 Linville Falls Rocky Knob (via Mabry Mill) 140
12 Rocky Knob (via Mabry Mill) Waynesboro 172
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Het noordelijkste stuk met de vele uitkijkpunten over de Shenandoah vallei. Van Thornton Gap naar Front Royal, dus.Marenko schreef:Het laatste stukje skyline drive, bedoel je daarmee het stuk eindigend aan de BRPW of de andere kant?
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Isis, Roaring fork mag je met de camper niet op. 
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ow jeetje dat had ik nog niet gelezen. Jammer de wandeling en de watervallen leken me daar erg mooi.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
http://www.climbworkscanopy.com/
Deze tip gaf MarenKo mij... ik wil het toch even hierbij zetten. Lijkt me erg leuk.
http://www.gatlinburg.com/things-to-do/ ... fting.aspx misschien ook nog leuk... maar goed keuzes maken want dat soort zaken kost allemaal $$
RONDJE ROARING FORK...
ZOu het ook te bereiken kunnen zijn met een bus of op een andere manier? De wandeling leek me leuk..
Trillium Gap Trail to Grotto Falls
Combined hiking and horseback riding trail leading to Mt. LeConte
Rating: 5 out of 5 by EveryTrail members
Difficulty: Easy Length: 5.25 miles Duration: 1-3 hours Family Friendly
Overview: Access to the trailhead is along the Roaring Fork Motor Nature Trail. This is a one-way loop road. Large vehicles (motor homes) and trailers are prohibited.
Trillium Gap trail is ok, but rocky & lots of tree roots in the trail. Grotto Falls is easier and more scenic. It's all uphill to Grotto Falls, but worth the effort.
The hike up to Grotto Falls from the trailhead parking area is approx 1.4 miles and is easy enough for families with children to make the hike.
Restrooms are available at the parking area.
Tips: The lower portion of the trail (Trillium Gap) parallels the Roaring Fork Motor Nature Trail (road). Generally you stay 30-50 feet above and 20-30 feet away from the road, but you can hear passing cars.
Deze tip gaf MarenKo mij... ik wil het toch even hierbij zetten. Lijkt me erg leuk.
http://www.gatlinburg.com/things-to-do/ ... fting.aspx misschien ook nog leuk... maar goed keuzes maken want dat soort zaken kost allemaal $$
RONDJE ROARING FORK...
ZOu het ook te bereiken kunnen zijn met een bus of op een andere manier? De wandeling leek me leuk..
Trillium Gap Trail to Grotto Falls
Combined hiking and horseback riding trail leading to Mt. LeConte
Rating: 5 out of 5 by EveryTrail members
Difficulty: Easy Length: 5.25 miles Duration: 1-3 hours Family Friendly
Overview: Access to the trailhead is along the Roaring Fork Motor Nature Trail. This is a one-way loop road. Large vehicles (motor homes) and trailers are prohibited.
Trillium Gap trail is ok, but rocky & lots of tree roots in the trail. Grotto Falls is easier and more scenic. It's all uphill to Grotto Falls, but worth the effort.
The hike up to Grotto Falls from the trailhead parking area is approx 1.4 miles and is easy enough for families with children to make the hike.
Restrooms are available at the parking area.
Tips: The lower portion of the trail (Trillium Gap) parallels the Roaring Fork Motor Nature Trail (road). Generally you stay 30-50 feet above and 20-30 feet away from the road, but you can hear passing cars.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Thornton Gap lijkt mij nog niet zo ver (vanaf Front Royal gezien) op de Skyline Drive te liggen. Als je vanaf TG naar Zuiden rijdt (of vv) dan rijd je de weg bijna in zijn geheel. Of zie ik dat verkeerd? Van Front Royal naar Thornton Gap is 32,6 mi over de Skyline drive (geheel is 111mi).Petra/VS schreef:Vaak wordt Skyline Drive hier als "minder" beschreven dan de Blue Ridge Parkway, maar het eerste deel van Skyline Drive, vanaf Front Royal of het laatste deel vanaf Thornton Gap is echt wel de moeite waard. Ik vraag me af of sommigen hier, die zuidelijker begonnen, na de Blue Ridge Parkway klaar waren met de natuur. Iedere keer als ik in Shenandoah National Park ben, ben ik weer overweldigd door al het moois en ik heb delen van de Blue RIdge Parkway gereden. De natuur is overwegend hetzelfde, inclusief wild, getuige dat zoonlief en ik op onze laatste excursie een beer de weg over zagen steken en op ons wandelpad letterlijk oog in oog met een paar beren kwamen. Er waren ook heel veel herten en letterlijk honderden vlinders. Ik denk dat een mix van Blue Ridge Parkway, I-81 en dan het laatste stuk Skyline Drive de beste combinatie blijft. Einde reclame voor Shenandoah National Park.
Ik snap het niet zo goed, maar welk stuk van Skyline zou je dan overslaan? Niet dat ik een stuk hoef over te slaan met 'slechts' 111 mi.
Ik denk dat we een middenstuk van de BRPWY overslaan en het zuidelijke stuk ervan wel rijden behalve waar de lage tunnels zijn. Volgens mijn idee ligt de weg daar het hoogst. Nabij Linville dacht ik nog te herinneren dat er een mooi stuk was met Zwitseland-achtige wegen.
Wij maakten destijds en wandeling naar een 'berg van rosten' zomaar kale rosten in het landschap. Weet iemand waar dat is?
Deze kaart heb ik gebruikt: http://www.nps.gov/shen/planyourvisit/u ... e_park.pdf en google maps.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik zou dus zeker dat 32 mijl laatste stuk van Skyline Drive rijden. Ik heb zelf nog alleen de eerste 45 mijl (mijlentelling begint in het noorden) gereden en dan de Blue Ridge Parkway tussen Floyd en de I-77, helaas kan ik mijn gezin er niet toe krijgen meer van die wegen te rijden. Over de andere stukken kan ik dus niet meepraten 
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Looking Glass rock misschien http://www.blueridgeheritage.com/attrac ... glass-rockIsis schreef: Wij maakten destijds en wandeling naar een 'berg van rosten' zomaar kale rosten in het landschap. Weet iemand waar dat is?
Of Stone mountain State park?
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dank Petra dan khebben we weer wat duidelijker een beeld. Want het zou zo jammer zijn als we net het mooiste stukje overslaan. Dat stuk Shenandoah vallei lijkt me ook wel leuk (zag foto's bij Staciebesie (petra))
Helaas beiden zijn het niet. MarenKo
Het was ergens aan de Skyline Drive/ Blue Ridge maar niet veel verder dan Linville Falls. Het was een 'berg' van rotsblokken alsof een reus met stukken steen een bergje gemaakt had.. heel raar midden in de bossen. Ik ga er verder naar zoeken in mijn analoge verslagen van '93. Ik zal het er (als ik het vind) hier opzetten. Wellicht heeft iemand er nog wat aan.
Helaas beiden zijn het niet. MarenKo
Het was ergens aan de Skyline Drive/ Blue Ridge maar niet veel verder dan Linville Falls. Het was een 'berg' van rotsblokken alsof een reus met stukken steen een bergje gemaakt had.. heel raar midden in de bossen. Ik ga er verder naar zoeken in mijn analoge verslagen van '93. Ik zal het er (als ik het vind) hier opzetten. Wellicht heeft iemand er nog wat aan.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
http://www.trailz.org/tr16.html
Hier is het en plaatjes hier http://www.google.nl/search?q=Blackrock ... 93&bih=828
Voor de Shenandoah Valley; rijd je dan de 340 of iets westelijker op de 11 / I81?
Welke grotten zijn het meest de moeite waard. Shenandoah Caverns of Grand Caverns?
Hier is het en plaatjes hier http://www.google.nl/search?q=Blackrock ... 93&bih=828
Voor de Shenandoah Valley; rijd je dan de 340 of iets westelijker op de 11 / I81?
Welke grotten zijn het meest de moeite waard. Shenandoah Caverns of Grand Caverns?
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Veel plezier jullie gaan bijna weg he? Wij hebben net de boeking de deur uit gedaan voor 2014. Alle informatie die we van jullie kunnen gebruiken nemen we mee in onze plannen. Veel plezier geniet ervan.
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nog een weekje. Volgende week om deze tijd zijn we halverwege Amsterdam - New York
Dank je
Dank je