Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waterfilters: tips?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Ziva
Amerika-expert

Waterfilters: tips?

Bericht door Ziva »

Op veel plekken in Amerika gebruikt men chloor om het water te zuiveren. Op zich begrijpelijk maar er zijn echt dagen dat ik het gewoon echt bijna mis om zo heerlijk aan een kraan te hangen en een sloot Nederlands kraanwater te drinken.

Nu weet ik wel dat ik flessen water kan kopen maar ik vind dat toch niet zo omdat ik me dan a) een breuk sjouw b) de halve koelkast vol moet gooien om het koud te krijgen.

Dus toch maar kraanwater dan. Maar dan wel met filter. Gelukkig zijn die er in overvloed maar welke zijn nou echt goed om echt van die chloorsmaak af te komen? En waar hebben jullie die filter op (koelkast water, keuken kraan, zo'n kan?)

Het gaat voor mij voornamelijk om gewoon koud water drinken maar ik ben ook gek op een kopje hete Pickwick thee :)

Ben benieuwd!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Water filters: tips?

Bericht door Petra/VS »

Brita
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Wij hebben een reverse osmosis filter van Whirlpool. Die van ons komt met een extra kraantje die dus speciaal voor dat water is. Je kan m ook aansluiten op de koelkast, dan wordt dat water (en de ijsblokjes) ook door dat filter gehaald. Resultaat is net zo goed water als uit die flessen :)
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door smittenimmigrant »

Wij hebben een kan met een Brita filter in de koelkast staan. Glas water eruit, kan even onder de kraan en terug de koelkast in. Binnen een halve minuut is ook dat water gefilterd. Voor thee en koffie gebruiken we gewoon kraanwater, maar de bijsmaakje aan het water is hier niet zo sterk. Als jij bij thee ook de bijsmaak proeft, kun je misschien beter een filter aan de kraan of de waterleiding maken.
Marion K
Amerikafan

Bericht door Marion K »

Wij hadden een paar jaar een Aquasana filter die aangesloten was op een apart kraantje, met een filter onder de gootsteen. Dat ding is geloof ik vier keer gebroken. Ze stuurden wel steeds netjes een nieuwe, maar de laatste keer hadden we het niet door en is er nogal wat water gelekt met als gevolg schade aan de vloer.
Ik heb net een roestvrijstalen water filter pitcher gekocht van het merk Reduce. Hij is erg mooi en werkt prima, maar volgens m'n man heeft het water een metaalsmaakje.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Hier een filter in de GE koelkast, ideaal. In ons huis zit ook zo'n filter ingebouwd naast de kraan op het aanrecht, maar 2 filters is overbodig, dus die gebruiken we niet. Voor thee en koffie gebruiken we trouwens gewoon kraanwater.
Toevallig net zo'n faucet filter van Brita besteld voor als we straks naar Brazilie verhuizen, een beetje als backup, want het lijkt mij niet heel praktisch. Maar het is dan ter overbrugging misschien tot we een vast filter hadden. Geen idee nog hoe dat in de praktijk gaat uitpakken.
In India hadden we een filter aan de muur hangen dat was aangesloten op de waterleiding, vergelijkbaar dus met een filter in de koelkast of zo eentje die je naast de kraan installeert. Ook heel praktisch, maar geen idee of dat hier bestaat.
Terug in Texas!
Encinitas
Amerikafan

Bericht door Encinitas »

OscarG schreef:Wij hebben een reverse osmosis filter van Whirlpool.
Lijkt mij geweldig, reverse osmosis, voor beste kwaliteit water. Beter dan fles, denk ik.
Kraanwater drink ik niet in de US, dus wij doen het met milieu-onvriendelijke gallons Crystal Geyser, $1 bij dollar tree/ $2.70 bij wholefoods.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Wij hebben zo'n eentje op onze faucet: http://www.amazon.com/Culligan-FM-15A-L ... B00006WNMI. Heerlijk water!
USInsider
Amerika-expert

Re: Waterfilters: tips?

Bericht door USInsider »

Wij hadden in ons vorige huis een ceramisch filter van Dolton, daarvoor wordt dan een apart drink-kraantje op je gootsteen gemonteert.
Beviel prima en niet al te duur - filter werd ong. een keer per jaar vervangen. (Maar wij drinken veel water en veel thee).
Ons nieuwe huis heeft een Culligen systeem - ook een apart kraantje - en dat is dacht ik osmotisch, het water gaat door drie verschillende filters heen.
Neemt wel aardig wat ruimte in beslag in het keukenkastje. Plus de filters moeten jaarlijks vervangen worden.
Bevalt inderdaad beter, prima kopjes thee enz.
Kreeg ook van Mr. Oor een el. waterkoker, daar kun je de temperatuur nauwkeuriger mee regelen dan wanneer je een keteltje op het gas zet.

Ik las overigens iets over een thee-zetter die werkt met koud water ? dat dus niet verhit wordt. Heeft iemand daar ervaring mee ?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij hebben hier ook zo'n reverse osmose filter met extra kraantje. Water gaat door vier filters, ik gebruik het als drinkwater, voor koffie en thee en alles wat met eten te maken heeft. Heerlijk water, chloor ruik ik al genoeg tijdens het douchen en ook mijn gekleurde was gaat nooit als eerste 's morgens, want hier krijgt her water blijkbaar 's nachts een flinke stoot chloor.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Van die chloor hebben we hier niet zo'n last, de hardheid van het water is ook helemaal niet overdreven. Dus wij doen het gewoon met een brita kan die we in de koelkast hebben staan.
Voor thee en koffie gebruik ik gewoon water van de kraan.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Dat chloor is hier heel wisselend. Soms ruikt de badkamer naar zwembad als de jongens in bad zijn geweest en andere dagen merk je er bijna niets van. Ik vind het water van de koelkast toch het prettigste omdat het uit de kraan vaak lauw is. Culligan voor in het keukenkastje is erg goed, hadden we in Utah en werkte heel goed. Supergoede service als er problemen zijn of als je geen idee hebt hoe het allemaal precies werkt. Het filter zat er al toen we het huis kochten en ik wist niet precies hoe vaak de filters vervangen moesten worden enzo. Dus Culligan gebeld en een heel vriendelijke meneer kwam langs om het water te testen, filter te vervangen, en hij liet precies zien hoe dat moest zodat ik het volgende keer zelf kon doen. Liet ook nog zien dat het ene filter nog prima werkte en dus niet vervangen moest worden. Al met al was ik echt onder de indruk van de goede service.

Voor de koelkast merk ik niet echt verschil per merk. Heb bij meerdere vriendinnen een smaak-test gedaan en het smaakt allemaal zo'n beetje hetzelfde. Persoonlijk vind ik een koelkast met filter indicatie lichtje handig omdat ik dan niet hoef te onthouden wanneer het vervangen moet worden.

Die Brita kannen wil ik trouwens niet meer gebruiken. Ten eerste vond ik de smaak niet echt super en ten tweede hebben we 2 keer schimmel of iets dergelijks in het filter gehad. En dus totaal geen goede service. Had een mailtje gestuurd dat een filter binnen een paar dagen na opening ineens beschimmeld was en kreeg alleen het advies om het filter dan niet meer te gebruiken. Ja duh!
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Je hoeft niet met flessen water te slepen, er zijn zat bedrijven die water thuis bezorgen. Je hebt dan een water dispenser in huis waar je verwisselbare flessen op kunt plaatsen. Bijvoorbeeld bij dit bedrijf.

Wij hebben een whole house filter waar het water vanaf de pomp ons huis binnenkomt, en een filter op de ijskast. Maar we zitten op eigen bronwater, dus geen problemen met chloor. We laten het wel regelmatig testen om te zien of het nog veilig is om te drinken. Zeker nu de olie en gas industrie in Colorado meer en meer aan fracking doet, en men niet erg open is over de middelen die men daarbij de grond inpompt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer