Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hulp gevraagd voor ski-artikel!
-
Dennis
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Hulp gevraagd voor ski-artikel!
Hallo allen,
Nu ik weer artikelen aan het toevoegen ben aan de hoofdsite, hoop ik dat ik - net als een paar jaar geleden - weer op jullie fantastische kennis en ervaring kan rekenen om de info op de site zo goed en compleet mogelijk te maken. Dankzij jullie heb ik al een aantal werkelijk fantastische artikelen over verscheidene steden en Nationale Parken online staan, die vele duizenden mensen geholpen hebben met de voorbereiding van hun reis naar dat gebied.
Nu heb ik een artikel met basisinformatie over skiën in de VS, maar ik ben er nog niet tevreden over. Daarom zou ik graag de hulp willen inroepen van iedereen die ervaring heeft met skiën in de VS! Ik kan allerlei hulp gebruiken: algemen tips over skiën in de VS, specifieke info over mooie en minder mooie skigebieden, voor- en nadelen van elk gebied, aanvlieg- en aanrijroutes (bereikbaarheid), mooie pistes, hotels, restricties, enzovoorts.
Momenteel heb ik basisinfo over de volgende gebieden:
- Jackson Hole, Wyoming
- Alta & SNowbird, Utah
- Vail, Colorado
- Squaw Valley & Alpine Meadows, Californië
Zijn er nog gebieden die ik mis? En heb je leuke en unieke tips en ervaringen over de genoemde gebieden? Alle hulp is welkom! Ik ben erg benieuwd... alvast bedankt voor je hulp!!
Groeten,
Dennis
Nu ik weer artikelen aan het toevoegen ben aan de hoofdsite, hoop ik dat ik - net als een paar jaar geleden - weer op jullie fantastische kennis en ervaring kan rekenen om de info op de site zo goed en compleet mogelijk te maken. Dankzij jullie heb ik al een aantal werkelijk fantastische artikelen over verscheidene steden en Nationale Parken online staan, die vele duizenden mensen geholpen hebben met de voorbereiding van hun reis naar dat gebied.
Nu heb ik een artikel met basisinformatie over skiën in de VS, maar ik ben er nog niet tevreden over. Daarom zou ik graag de hulp willen inroepen van iedereen die ervaring heeft met skiën in de VS! Ik kan allerlei hulp gebruiken: algemen tips over skiën in de VS, specifieke info over mooie en minder mooie skigebieden, voor- en nadelen van elk gebied, aanvlieg- en aanrijroutes (bereikbaarheid), mooie pistes, hotels, restricties, enzovoorts.
Momenteel heb ik basisinfo over de volgende gebieden:
- Jackson Hole, Wyoming
- Alta & SNowbird, Utah
- Vail, Colorado
- Squaw Valley & Alpine Meadows, Californië
Zijn er nog gebieden die ik mis? En heb je leuke en unieke tips en ervaringen over de genoemde gebieden? Alle hulp is welkom! Ik ben erg benieuwd... alvast bedankt voor je hulp!!
Groeten,
Dennis
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Hulp gevraagd voor ski-artikel!
Winter Park CO (afgelopen winter geweest)
Breckenridge CO
Breckenridge CO
- Neede-Radicals
- Amerika-ontdekker
Vond Mammoth Lakes ook wel een aardig ski-oord lijken toen ik daar afgelopen maand was.
Tenminste,aan de reclamefolders te zien die daar overal lagen.
http://www.mammothmountain.com/Mountain ... ingRiding/
Tenminste,aan de reclamefolders te zien die daar overal lagen.
http://www.mammothmountain.com/Mountain ... ingRiding/
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik ben nu in de Franconia Notch Region in New Hampshire. Hier zijn ook twee skigebieden. Loon Mountain en Cannon Mountain. Wel erg kleinschalig hier, een oude kabelbaan en een aantal korte afdalingen. Gebied ligt niet al te ver van Boston en is gemakkelijk met een huurauto via de I-93 te bereiken. Ik vraag mij wel af of dit voor Nederlanders een aantrekkelijk gebied is. Voor een skier als mij zeker niet. (meer dan 30 jaar skiervaring) ik hou het op Oostenrijk.
Nu trouwens een geweldig mooie omgeving om te bezoeken. Veel te doen en te zien!
Nu trouwens een geweldig mooie omgeving om te bezoeken. Veel te doen en te zien!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Moet je toch eens in Co komen skieen Ruud. Fantastische poedersneeuw hier en een bosrijke omgeving (de boomgrens ligt hier een stuk hoger)
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Staat ook nog hoog op mijn lijstje 
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
-
jerommeke10
- Amerikakenner
Hoe lang loopt het skiseizoen daar? En welke bestemming zou je het meeste aanbevelen en hoe liggen de prijzen voor skipas en materiaal tegenover de Alpen?Moet je toch eens in Co komen skieen Ruud
Ski seizoen loopt in Arapahoe Basin van eind oktober t/m begin juni
. Tuurlijk zijn dan niet alle pistes daar open, maar je kan halverwege november al zeer goed skiën in Colorado.
De andere resorts (Vail Resorts: Beaver Creek, Breckenridge, Vail, Keystone en een beetje A-Basin) zijn open van begin november t/m eind april, ongeveer...
Prijzen van skipassen hangen af van welke periode je gaat, maar zijn meestal gelijk/iets duurder dan in de Alpen. Het omslagpunt tussen een week skien en een seizoenspas kopen is vaak heel erg klein, dus als je hier voor twee weken komt skien neem dan zeker een seizoenspas.
Als Dennis wil zou ik iets meer kunnen schrijven over alle verschillende ski resorts hier in Colorado, omdat ik ze vrijwel allemaal heb gezien. Tijdens de winter sta ik meestal elke week 3 à 4 dagen op de piste, dus ik heb hier al heel wat resorts gezien.
Wat ik nog erg op het lijstje mis, en wat veel mensen over het hoofd zien zijn Steamboat Springs en Telluride.
Steamboat Springs is wat meer afgelegen dan de Vail resorts, maar is wel heel erg mooi, en heeft erg veel weg van een mooi Europees ski dorp. De ligging is zeer sneeuw-zeker, en de kwaliteit van de sneeuw is een van de beste in Colorado.
Telluride is een echt skiers dorp, als je daar niet aan het skien bent, ben je niks aan het doen
. Het heeft een van de steilste heuvels in Colorado, en heeft geweldig mooie sneeuw. Daarnaast is de giga hoogte waar Telluride op ligt, maakt het een zeer aparte ervaring!
De andere resorts (Vail Resorts: Beaver Creek, Breckenridge, Vail, Keystone en een beetje A-Basin) zijn open van begin november t/m eind april, ongeveer...
Prijzen van skipassen hangen af van welke periode je gaat, maar zijn meestal gelijk/iets duurder dan in de Alpen. Het omslagpunt tussen een week skien en een seizoenspas kopen is vaak heel erg klein, dus als je hier voor twee weken komt skien neem dan zeker een seizoenspas.
Als Dennis wil zou ik iets meer kunnen schrijven over alle verschillende ski resorts hier in Colorado, omdat ik ze vrijwel allemaal heb gezien. Tijdens de winter sta ik meestal elke week 3 à 4 dagen op de piste, dus ik heb hier al heel wat resorts gezien.
Wat ik nog erg op het lijstje mis, en wat veel mensen over het hoofd zien zijn Steamboat Springs en Telluride.
Steamboat Springs is wat meer afgelegen dan de Vail resorts, maar is wel heel erg mooi, en heeft erg veel weg van een mooi Europees ski dorp. De ligging is zeer sneeuw-zeker, en de kwaliteit van de sneeuw is een van de beste in Colorado.
Telluride is een echt skiers dorp, als je daar niet aan het skien bent, ben je niks aan het doen
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Letterlijk en figuurlijk adembenemend.1250 schreef: Daarnaast is de giga hoogte waar Telluride op ligt, maakt het een zeer aparte ervaring!
Is de grote hoogte niet iets waarmee de mensen uit de lage landen, zeker de eerste dagen, rekening zouden moeten houden?
Ik verwacht eigenlijk dat Mattrob wel iets kan vertellen over de motieven om met zijn gezin niet voor de Alpen maar voor de Rocky Mountains te kiezen.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Yes, zeker iets waar rekening mee gehouden moet worden. Maar hoogteziekte is vaak iets wat te voorkomen is, door goed te drinken enz.
Daarnaast ligt bijvoorbeeld Val Thorens ook heel erg hoog, Telluride gaat van 8.750 - 12,750 ft (2667 meter - 3886 meter hoogste punt) dus 600 meter hoger dan het hoogste punt in Val Thorens.
Mattrob heeft daar een aantal keer over op zijn weblog geschreven, volgens mij geeft voor hun meestal de doorslag: kortere rijen bij de skiliften, niet hoeven te rijden naar Fr/Au/Ch enz, sneeuw is zekerder en Amerika prettig land.
Daarnaast ligt bijvoorbeeld Val Thorens ook heel erg hoog, Telluride gaat van 8.750 - 12,750 ft (2667 meter - 3886 meter hoogste punt) dus 600 meter hoger dan het hoogste punt in Val Thorens.
Mattrob heeft daar een aantal keer over op zijn weblog geschreven, volgens mij geeft voor hun meestal de doorslag: kortere rijen bij de skiliften, niet hoeven te rijden naar Fr/Au/Ch enz, sneeuw is zekerder en Amerika prettig land.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Ik heb black friday 2011 een dagje kunnen/ mogen skiën in Mammoth Lakes.
Wat voor informatie zoek je ?
Wat voor informatie zoek je ?
Ik heb een paar keer bij Seven Springs, PA geskied. Niet te vergelijken met Europa of de Westkust, maar wel een gezellig resort.
De berg is klein dus je bent vrij snel weer beneden en voor de ervaring skier waarschijnlijk niet aantrekkelijk. Er zijn geloof ik 10 ski liften en meer dan 30 trails varieerend van beginner tot double diamond ... al is dat een beetje misleidend want de double diamonds zijn gewoon de moeilijkste routes op deze berg en van hetzelfde niveau als bijv Colorado. Ze hebben ook een ski park (obstakels), een half pipe, een tubing baan, sneeuwschoenen, mini bowling baan, rolschaatszaal, en een zwembad met spa.
Zeker geen bestemming op zichzelf voor als je helemaal uit Nederland komt en/of een ervaren skier bent, maar als je toch rond die tijd in de buurt bent en graag even wilt skien misschien leuk voor een paar dagen?
De berg is klein dus je bent vrij snel weer beneden en voor de ervaring skier waarschijnlijk niet aantrekkelijk. Er zijn geloof ik 10 ski liften en meer dan 30 trails varieerend van beginner tot double diamond ... al is dat een beetje misleidend want de double diamonds zijn gewoon de moeilijkste routes op deze berg en van hetzelfde niveau als bijv Colorado. Ze hebben ook een ski park (obstakels), een half pipe, een tubing baan, sneeuwschoenen, mini bowling baan, rolschaatszaal, en een zwembad met spa.
Zeker geen bestemming op zichzelf voor als je helemaal uit Nederland komt en/of een ervaren skier bent, maar als je toch rond die tijd in de buurt bent en graag even wilt skien misschien leuk voor een paar dagen?
-
Dennis
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Bedankt voor al jullie reacties!
Ik neem even contact op met een paar mensen voor meer info en ga dan verder aan de slag met het artikel. Meer tips zijn ondertussen altijd welkom!
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vond amerika wel vrij duur om te skieen. 2 volwassenen en twee kinderen een week. Met de auto er naar toe geweest en gratis gelogeerd.
Toch $5000 gespendeerd
Toch $5000 gespendeerd
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 5021 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger