Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

dikke mensen in vs

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Waar is Tessa gebleven in deze hele discussie?

Eigenlijk heb ik ook het idee dat de vragen wat gebaseerd zijn op vooroordelen, maar de vraag waarom mensen dik worden en waarom het in sommige landen erger is dan andere is wel een goede vraag.

waarom is er zon eenorm overwichts probleem in de vs?
Daar is niet zomaar 1 antwoord voor, maar hier staan wat goede info:
http://gastricbypass.netfirms.com/obesityreasons.htm

hoe ziet het eetpatroon er van de amerikanen uit?
Voor iedereen anders. Je kan ons niet allemaal over 1 kam scheren. Niet iedereen houdt van fast food, en niet iedereen eet buiten de deur.
Veel mensen eten een bakje cereal voor ontbijt, en de spek en eieren zijn niet alledaagse kost. Meestal hebben mensen wat warms voor lunch en avondeten; geen boterhammen met kaas hier.

wat voor voedsel word er in de vs verkocht?
Veel "processed" eten, waar de cereals ook onder vallen. Er zijn veel gemakkelijke producten, waar je een maaltijd mee kunt maken, ik denk even aan bv Hamburger Helper. Maar verder wordt er ook genoeg verse groenten en fruit verkocht, en eten van over de hele wereld.

wat voor mensen hebben het meeste last van overwichts problemen?
Niemand is er immuun voor.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

toen ik nog rookte toen woog ik altijd rond de 72 kilo .... afgelopen februari ben ik gestopt met roken en sinds dien ben ik 15 kilo aan gekomen... :(

ik heb nu veel meer de neiging om wat te eten...voor die tijd stak ik een sigaretje op , maar nu heb ik het gevoel dat ik wat lekkers moet hebben....ik baal er erg van ... ik zei al tegen mijn vrouw ( Joy ) ...Als ik niet kan afvallen ... dan begin ik weer met roken. :(
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Proficiat met het stoppen met roken! Niet weer mee beginnen hoor! Een paar pondjes wegen niet op tegen een toekomst met long, hart en vaatziektes, of beroerte!
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Timmo
Amerika-ontdekker

Bericht door Timmo »

Mijn theorie is dat mensen die in warme gebieden wonen (florida, texas en california) gemiddeld minder dik zijn dan de mensen die in het noorden en midden wonen. Door het weer zijn mensen wat meer buiten te vinden of iig meer buiten het huis. Wie wilt er nou naar buiten als sneeuwt?

Natuurlijk zijn er nog steeds extreme 'gevallen' in de warme gebieden, maar ik denk toch een stuk minder.

Dit is allemaal speculatie en gebaseerd op mijn non-sense kennis :)
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wat mij bij de vrouwen heel erg opviel, is dat ze heel anders dik zijn dan de dikke vrouwen hier. Ik ben gewoon 'helemaal dik'. Dus brede schouders, bovenlijf én onderlijf zo'n beetje in een rechte lijn. In Amerika zag ik echt peermodellen bij uitstek. Redelijk normaal bovenlijf, in verhouding smalle schouders, maar hele dikke 'meerijkonten'.

Ik kon daar ook geen fatsoenlijke trui (bij de dameskleding dan) vinden en zeker al geen t-shirt of blouse. Allemaal toch te klein en zeker veel te kort, want ik wil mijn billen bedekt hebben. De Amerikaanse vrouwen die ik zag droegen vaak kortere shirts en blousjes en lieten hun stevige achterwerk gerust zien. Broeken kopen was voor mij daar dan weer niet moeilijk, die waren er in maten waar zelfs ik in verzuip.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Timmo schreef:Mijn theorie is dat mensen die in warme gebieden wonen (florida, texas en california) gemiddeld minder dik zijn dan de mensen die in het noorden en midden wonen. Door het weer zijn mensen wat meer buiten te vinden of iig meer buiten het huis. Wie wilt er nou naar buiten als sneeuwt?

Natuurlijk zijn er nog steeds extreme 'gevallen' in de warme gebieden, maar ik denk toch een stuk minder.

Dit is allemaal speculatie en gebaseerd op mijn non-sense kennis :)
Haha, ja ik geloof niet echt dat je theorie klopt hoor. Hier rondom Houston zie ik juist veel dikke mensen. Mensen om mij heen geven juist òòk het weer de schuld. Het is een groot deel van het jaar te warm om te joggen, te fietsen of buiten te zijn. Mensen blijven liever binnen bij hun airco zitten dan dat ze met 40 graden nog iets actiefs doen buiten :-).
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Het is me opgevallen dat men in Amerika anders dik is dan hier in Europa.
Je ziet veel mensen met een slank bovenlichaam, waarbij ze beneden de taille erg dik zijn. Een soort driehoek.
Ook vind ik de dikke mensen "papperig" vet, hun lichaam trilt en blubbert.
Zelf ben ik ook aardig aan de maat, maar ik ben stevig en glad, goed geproportioneerd, mijn vet zit verdeeld.
En er is geen middenweg, geen mollig/flink zoals ik, men is óf superslank óf moddervet.

Wat me ook opviel is dat je juist dikke mensen in de VS erg veel en vet ziet eten. We zagen een dikke man op een bankje in een mall in Florida in zijn eentje een hele cheesecake consumeren. Vond ik triest om te zien.
En een hele familie dikkerds bij Denny's met een triple grandslam breakfast, extra hashbrowns mét een dikke laag kaas, gecombineerd met een megashake. Zelfs als ik aanneem dat ze dit niet iedere dag doen en het bijv. een maandelijks uitje is, dan kan een klein beetje minder toch ook?
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

thebes schreef:We zagen een dikke man op een bankje in een mall in Florida in zijn eentje een hele cheesecake consumeren. Vond ik triest om te zien.
En een hele familie dikkerds bij Denny's met een triple grandslam breakfast, extra hashbrowns mét een dikke laag kaas, gecombineerd met een megashake. Zelfs als ik aanneem dat ze dit niet iedere dag doen en het bijv. een maandelijks uitje is, dan kan een klein beetje minder toch ook?
Ik snap wat je zegt en wat het in je gedachten oproept. Maar ik denk dat dat ook het vooroordeel is wat, dacht ik, eerder in deze draad is genoemd, je durft als je oversized bent haast niet een vette hap te eten in een publieke gelegenheid. Omdat mensen direct een oordeel hebben, "geen wonder dat die persoon zo dik is". Hoewel er vast wel mensen tussenzitten die zo eten .. Maar niet iedereen .. en mijn ervaring bij dieten is dat je jezelf soms ook moet gunnen om tussendoor zo'n vette hap te nemen.

Ikzelf heb altijd wel aardig geschommeld met mijn gewicht, nog steeds wel. Ik was als kleuter, kind behoorlijk tenger, maar ben zo rond de pubertijd echt zwaarder geworden. In de vierde klas moest ik van de schooldokter al op dieet. Pas na de kinderen, ben ik me zorgen gaan maken en ben ik 17 kilo afgevallen. De laatste 2 jaren schommel ik daartussen. Kom weer 5 kilo aan, val het weer af ... En soms kom ik wat meer aan .. en dan duurt het weer langer. Helemaal niet goed dus ... maar dat is mijn probleem, afvallen en aankomen, vind ik niet zo heel erg moeilijk, maar het constant houden van je gewicht lukt me nog niet. Bij mij zie je overigens die paar kilo verschil heel goed, omdat ik klein ben.

Maar terugkomend op mijn punt, ik ken dat gevoel in mijn zwaardere jaren, wanneer ik ergens in het openbaar een frietje speciaal zat te eten, waar het saus vanaf droop ... of op een feestje chips, dan voelde ik de ogen prikken. Ook de zogenaamd 'goedbedoelde' grapjes op familie feestjes, waren voldoende om er een heel slecht gevoel aan over te houden. Wat dat betreft maken wij en onze naaste familie/vriendenkring heel bewust geen flauwe grappen naar elkaars kinderen over hoe ze eruit zien, en wat voor figuur ze hebben. We willen dat ze opgroeien met een goed zelfbeeld en eigenwaarde. Bij een eventueel gewichtsprobleem, wordt natuurlijk wel naar een oplossing gezocht.
Sandy
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Natuurlijk gun ik iedereen een vette hap op z'n tijd, maar het viel me op dat de mensen die ik beschreef zo véél aten. Echt megacalorie- en cholesterolrijk. Een opmerking zal ik nooit maken, ook nooit iemand uitlachen. Maar dénken "geen wonder dat ze zo dik zijn", doen we allemaal, toch? Dat denken ze van mij ook! En gelijk hebben ze, bij mij gaat ieder pondje door het mondje. Over het algemeen is dat ook zo.
De mensen die dik (en dan bedoel ik écht dik) worden van een schildklieraandoening of medicijnen zijn zeldzaam.
En aanleg om dik te worden is niets meer dan een (erfelijke) flinke eetlust.

Overigens, de familie die ik beschreef at alles schoon op. Als het mensen zijn die gewoonlijk normale porties eten en zulke megamaaltijden alleen bij uitzondering consumeren, hadden ze het waarschijnlijk niet opgekund: je gevoel van "vol zitten" past zich aan aan je dagelijkse eetpatroon.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

thebes schreef:En er is geen middenweg, geen mollig/flink zoals ik, men is óf superslank óf moddervet.
Hiervan denk ik, dat het is, omdat die twee uitersten opvallen. Er zijn namelijk miljoenen "gewone" proportie mensen en miljoenen mollige/flinke zonder supervet te zijn mensen. Je kijkt nu eenmaal sneller op, als je iemand ziet, die verschilt van de middenmoot kwa proporties. Of dat nu heel erg klein, heel erg lang, superslank of moddervet is. Die "middenweg" valt niet op.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

ik denk dat het ook een beetje een skewed beeld is omdat de aantallen absoluut groter zijn. ik geloof best dat ze relatief ook groter zijn, want ik denk idd dat er meer morbidly obese mensen in de VS zijn dan in West Europa (en dan bedoel ik echt de over de 300 lbs). Maar ik ging als full size vrouw in NL elk jaar naar de Grote Maten Beurs en daar zag je dan ook mensen in deze extreme maten. Ze zijn er dus wel, maar juist omdat je in Amerika veel meer mensen ziet, per definitie, vallen deze extremen meer op.

Daarnaast denk ik dat je ze ook meer ziet omdat in de VS mensen met een handicap of op een andere manier anders minder gejudged worden dan in NL, wat we in andere draden al eerder hebben besproken gerelateerd aan andere onderwerpen, maar het gaat ook op voor dit onderwerp. zo'n familie die zich aan het volvreten is zal het in Amerika makkelijker doen omdat de sociale controle minder is. Of dat een goede of slechte zaak is, in dit geval, valt te betwisten, maar ik ben blij dat ik niet in een restaurant wordt weggekeken als ik een bordje meer eet, of dat er in de winkels geen kleding voor me is, etc etc. De maatschappij is meer gericht op dikke mensen, dus er is meer vrijheid om dat te zijn.

En afgezien van de issue of mensen voor anderen moeten bepalen of ze dik mogen zijn omdat de kosten die daardoor op de gezondheidszorg worden gezet door iedereen bekostigd worden (want dat is een hele gevaarijke want als iemandiets te zeggen heeft over mijn eetpatroon danheb ik misschien wat te zeggen over mensen die "zomaar" kinderen krijgen en dan gaan we heel gauw een hele gevaarlijke richting uit), vind ik het prettig dat we hier de keuze krijgen tussen die options. Als ik om wat voor reden geen size 4 of zelfs geen size 12, kan zijn, kan ik tenminste wel nog ergens in het land bijv een BH kopen voor minder dan 25 euro.
SEEING IS BELIEVING
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Ik ben ook te zwaar, jojo ook al veel langer dan mij lief is en ik weet heel goed hoe tempting ongezond eten is maar het lijkt wel of het verboten is om iemand op zijn verkeerde eetgewoonten te wijzen.
Iemand die rookt mag wel op zijn/haar verkeerde gedrag worden gewezen. Tegen vrienden zeg ik ook dat ze genoeg gedronken hebben en maar beter blijven overnachten, waarom is het dan anders als het gaat over eetstoornissen.
Was that for us?
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ik ben omgerekend een size 18, maar kan helaas slecht voor kleding slagen in de VS, het is te kort en de taille zit te hoog. Hetzelfde geldt voor Engeland. En zo lang ben ik nu ook weer niet, 1.76 m (5 ft 9?)

Voor wat betreft de mindere sociale controle in de VS heb je gelijk. Hier in Nederland zitten we allemaal op elkaar te letten, hoe we er uit zien, wat we doen, wat we eten, enz.
Ik zal bijv. zelf nooit iets "slechts" eten op straat, uit angst voor commentaar.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Al ben ik slank (op het moment, althans), ik heb dezelfde problemen met de pasmaten hier kwa lengte, buste etc (van boven ben ik goed bedeeld ;)). Ik ben 1,75 m, maat 36, en voor mij, ik weet het luxe probleem, is het moeilijk om mijn maat te vinden bij warenhuizen. Meestal gaat het niet lager dan maat 4, die dan net te groot is, en als het dat wel gaat, is de kleding gemaakt voor mensen, die een stuk korter zijn, dan ik. De maatschappij is hier wel heel erg op grotere maten ingesteld, zelfs de maatnummers veranderen. Toen ik twintig jaar geleden dezelfde maat had als nu droeg ik een 8, nu draag ik een 2 of zelfs 0. Helemaal belachelijk als je nagaat, dat ik echt niet overdreven slank ben en ik vraag me af hoe mensen, die slanker zijn dan ik, ueberhaupt kleding vinden hier.
Laatst gewijzigd door Petra/VS op 17 okt 2006, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

De vorige was voor Doreen Nicole.

Deze is voor Laska.
Het gaat om de manier waarop men je wijst op je slechte eetgewoontes.
Als ik een zak frites eet, weet ik heus zelf wel dat dat niet goed voor mijn lijn is, maar men hoeft niet op zgn. grappige manier te vragen "zou je dat nou wel doen?" Of: "Zoooo, jij lust dat zeker erg graag".
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

zelfs de maatnummers veranderen
Oeps, nou snap ik het :oops:
Ik had altijd maat 12, toen ik vorig jaar kleding kocht had ik ineens maat 10. Ik blij.... :D (en ik was toch echt niet afgevallen)

gr, Ineke
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Ineke schreef:Ik had altijd maat 12, toen ik vorig jaar kleding kocht had ik ineens maat 10. Ik blij.... (en ik was toch echt niet afgevallen)
Ja leuk he .... 2 jaar geleden zag ik een leuk spijkerrokje, size 6, maar het was echt te groot. Ik helemaal blij, gaat nergens over natuurlijk : ))
Sandy
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Petra/VS schreef:Ik ben 1,75 m, maat 36, en voor mij, ik weet het luxe probleem, is het moeilijk om mijn maat te vinden bij warenhuizen. Meestal gaat het niet lager dan maat 4, die dan net te groot is, en als het dat wel gaat, is de kleding gemaakt voor mensen, die een stuk korter zijn, dan ik. De maatschappij is hier wel heel erg op grotere maten ingesteld, zelfs de maatnummers veranderen. Toen ik twintig jaar geleden dezelfde maat had als nu droeg ik een 8, nu draag ik een 2 of zelfs 0. Helemaal belachelijk als je nagaat, dat ik echt niet overdreven slank ben en ik vraag me af hoe mensen, die slanker zijn dan ik, ueberhaupt kleding vinden hier.
OK, now I'm confused ..
Hoe zit het dan met die maten ... Ik dacht dat een size 8 gelijk staat aan maat 38, Size 6 aan maat 36 en zo verder ... Maar dat de maten daar groter vallen, dus dat een size 6 eigenlijk gelijk is aan maat 38 in Nederland ...

In Nederland heb ik superslanke vriendinnen, en hier kun je als je geluk hebt een maatje 34 krijgen, maar lager gaat het volgens mij niet .. of je zit in de kinderkleding. Maat 36 wordt doorgaans veel verkocht, maat 34 vind je niet eens in iedere winkel..

Maar hoe zit het met maat 2 en 0 wat je zegt ... Heb je het nu over 2 verschillende maten? Ik dacht toch echt dat een size 4, maatje 36 was in Amerika ..
Sandy
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nee, dat is dus het verwarrende, het hangt van de fabrikant af, welke maat wat is. Op het moment draag ik 0 en 2 (afhankelijk van de winkel, waar ik gekocht heb) en de maten 4 en 6 in de warenhuizen zijn me te groot. In Nederland heb ik al een tijd geen kleding gekocht en ik denk ook helemaal niet meer in die maten, dus heb geen vergelijkingsmateriaal (behalve mijn Volendams kostuum, dat is 34/36, maar of dat representatief is? :lol: )
Joanna
Amerika-ontdekker

Dikke mensen in de US

Bericht door Joanna »

Hallo Iedereen,

Waarom er hier meer dikke mensen zijn? Het heeft meedere oorzaken. Veel kinderen eten hier op school en veel schoollunches bestaan uit hamburgers, fries of pizza of Mac and Cheese. ( de overheid probeert wat gezonder lunches in de scholen te krijgen maar het process gaat langzaam ) Bijv geen popmachines meer in de school maar fruit juice of melk.
Ten tweede, het buiten de deur eten kost hier maar een schijntje. Voor 1 dollar heb je een heel menu. (dollar menu bij Mc Donalds, hoewel ze nu ook wel salades gaan promoten)
Natuurlijk de afstanden zijn hier veel groter, in Nederland moest ik altijd fietsend naar school of naar het werk, nu pak ik de auto.
Mensen fietsen hier haast niet ( tenmiste niet waar ik woon, dat wil niet zeggen dat ik ze niet heb zien fietsen in Chicago of NYC ) maar op veel plaatsen word het gewoon niet gedaan.
Ik las dit al in een andere reactie. Veel melkvee word hier ingespoten met een melkhormoon genaamd BST, dit promoot de koe om meer melk te geven, en dit kan er ook mee te maken hebben. En veel vleesvee word hier soja gevoerd.
Natuurlijk is het voor sommige mensen ook een medisch probleem, maar ik zie hier soms mensen en dan denk ik dat is niet overnacht gekomen.
Hier word het denk ik ook meer geaccepteerd dan in Nederland. Mensen kijken je niet echt na. Je hebt speciale winkels voor mensen met grote maten.
En als je de labels op de verpakkingen leest dan zie je vaak dagelijkse calorieen voor 2000 en in Ned staat/stond er vaak op 1000. Dat maakt ook een groot verschil uit.
Nou, ik heb een heel boekwerk geschreven, hopelijk helpt dit een beetje.

Joanna
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer