Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vlucht naar Miami met overstap Atlanta

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Zenp
Amerikafan

Vlucht naar Miami met overstap Atlanta

Bericht door Zenp »

Wij vertrekken binnenkort vanaf Amsterdam naar Miami en hebben een overstap in Atlanta.
We komen om 13:06 aan in Atlanta (Terminal MAYNARD JACKSON INTL TERM) en vertrekken weer om 14:59 naar Miami (Terminal SOUTH TERMINAL ).

Ik heb nog nooit met een tussenstop gevlogen dus ben er best zenuwachtig voor of alles wel goed zal gaan.

Weet iemand hoe het met bagage gaat? Moet je dat van de band halen en opnieuw inchecken? Of gaat dat vanzelf?
En hoe het vliegveld in Atlanta gaat, hoe je van de ene terminal naar de andere moet, is dat te lopen op Atlanta of moet je per bus?
Afbeelding
IvoH
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vlucht naar Miami met overstap Atlanta

Bericht door IvoH »

Bij een overstap (port of entry) in de VS moet je als eerste door de Douane en de Immigrations.
Daarbij moet je ook je koffers van de band halen en later opnieuw afgeven.

Ik ben zelf nog nooit op Atlanta geweest dus ik heb geen idee of 2 uur voldoende is, maar ik kan me niet voorstellen dat het langer zou duren dan 2 uur.
Mocht je om wat voor reden dan ook je vliegtuig missen, is dat hun probleem en niet de jouwe.
(tenzij je 2 uur lang loopt te winkelen etc).
Florida
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Florida »

De eerste keer dat ik een tussenstop had in de VS vond ik ook wel een beetje spannend, maar het wijst allemaal vanzelf. In het algemeen geldt: volg de borden 'connections/connection flights'...
Roosuithoorn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door Roosuithoorn »

Op zich moet 2 uur voldoende zijn. Het hangt er een beetje vanaf hoeveel internationale vluchten er op dat moment arriveren. Ik zou als ik jou was vanuit het vliegtuig meteen naar Immigration lopen zodat je een beetje vooraan staat. soms staan er lange rijen en soms is het er rustig.
Je laat bij Immigration je foto en vingerafdrukken maken en loopt dan door naar Customs.
Daarna zoek je jou luchtvaartmaatschappij op waar je je koffers weer inlevert.
Vervolgens ga je met het treintje naar de domestic terminal. Welke je precies moet hebben staat op je boardingpass.

Waarschijnlijk heb je dan nog alle tijd om even rustig wat te drinken.

Mocht je onverhoopt toch je vlucht missen dan ga je naar iemand van jou luchtvaartmaatschappij en die zal er voor zorgen dat je op je plaats van bestemming komt. Ik heb in al die jaren één keer mijn vlucht gemist. ik ben toen op de volgende vlucht gezet en had daardoor drie uur vertraging en een leuke tegoedbon.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Het is niet eng, het is makke-lijk
En als je d´r niet uit komt kun je het hele vliegveld zien als 1 groot AllesAmerika.com Forum waar je aan iedereen je vragen kunt stellen :thumbup:
Nathalie21
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Nathalie21 »

US-fanboy schreef: En als je d´r niet uit komt kun je het hele vliegveld zien als 1 groot AllesAmerika.com Forum waar je aan iedereen je vragen kunt stellen :thumbup:
Haha, dat is mooi omschreven :D
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
2025: Las Vegas - The Sphere
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

Heb al enkele malen een tussenstop gehad op Atlanta. Het is een hele grote, moderne luchthaven. De wachtrij bij de paspoortcontrole is in mjn geval nog nooit lang geweest, max. eens een 30-tal minuutjes moeten wachten. Verbinding met andere terminals is ook zeer vlot, wij hadden zelfs wat tijd in april om de verschillende terminals te 'ontdekken' :thumbup:
Zenp
Amerikafan

Bericht door Zenp »

Oké ben al meer gerustgesteld :D

Weet alleen nog niet helemaal hoe het nou zit met de koffers. Volgens de reisorganisatie waar we de tickets hebben geboekt worden ze doorgelabeld en hebben we dus geen omkijken meer naar de koffers maar van meerdere hoor ik dat je wel je koffer van de band moet halen en opnieuw moet afgeven.
Afbeelding
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Koffers moet je zelf van de band halen en mee door de douane gaan, en daarna weer afgeven voor je volgende vlucht.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Behalve op de terugvlucht, dan worden ze wel doorgelabeld.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Je koffers worden wel tot aan Miami gelabeld, maar bij binnenkomst in de VS (dus in Atlanta) moet je ze wel zelf het land binnen brengen.
Dus eerst zelf door Immigatie (netjes de vragen beantwoorden, alle 10 de vingerafdrukken laten nemen, foto maken) en dan doorlopen naar de bagageband waar als het goed is je bagage al op je ligt te wachten. Zelf meenemen door de douane (papiertje afgeven) en een stukje verderop je bagage afgeven bij het mannetje van je airline (of zelf op de band gooien). Dan ga je zelf weer door de security check (je hebt immers aan je bagage gezeten en theoretisch je nagelschaartje eruit gepakt... mocht je op Schiphol taxfree vloeistoffen hebben gekocht, moet je deze in je ruimbagage stoppen: anders worden ze bij de security ingenomen. Gesealde tasjes doen je niks...). Na de security check ben je weer in het vrije -beveiligde- gebied van de luchthaven. De ondergrondse treintjes brengen je binnen 10 minuten naar de terminal van je vlucht naar Miami.

Op de weg terug wordt je bagage ook doorgelabeld tot aan de eindbestemming. Echter zie je je tassen pas weer na aankomst op Schiphol: ze gaan vanzelf door bij de overstap.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Zenp
Amerikafan

Bericht door Zenp »

Bedankt Frasi voor de uitgebreide uitleg. Het is me nu helemaal duidelijk :thumbup:
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer